handdator

Visa fullständig version : Gå upp i vikt-Hård träning.


difaren
2012-04-29, 11:17
Tjenare.

Jag är 1,76lång och väger cirkus 60-61kg och har tränat ett tag.. ett halvår kanske och har gått upp ca 5kg men vill bli grövre, jag dricker gainer som har gett väldigt bra resultat men jag undrar om ni har några tips med att gå upp i vikt.

Vill alltså blir grövre i överkroppen, lite fett skadar inte.

Hjälp med kost och schema uppskattas väldigt mycket!

Mvh

King Grub
2012-04-29, 11:29
Ät mer. Behövs inget speciellt schema, bara öka portionsstorlekarna eller lägg till något mål.

Greggan
2012-04-29, 11:34
Vill alltså blir grövre i kroppen, lite fett skadar inte.


Fix'd

ONT, 5kg på 6månader tycker jag är en sjukt bra fart. Vet många inklusive mig själv som skulle påstå att det knappt blir bättre än så om man endast är ute efter FFM. Jag tycker du bara ska kötta på som du gör då du verkar kontinuerligt går upp i en bra fart, annars släng bara i dig en extra gainer så kommer du gå upp ytterliggare.

Teoretiskt sätt så har du hållit ett överskott på 192kcal (26v = 6mån, 5kg = 35000kcal, 35000/26= ~1346,2 -> 1346.2/7=192,3)

Om du nu skulle ta EN extra gainer varje dag (chansar på att den innehåller ca 350kcal) så skulle detta betyda att du skulle lägga på dig massa betydligt snabbare.

Teoretiskt sätt så skulle du på 26veckor gå upp (542*7*26)/7000 => ~14,1kg om du ENDAST lade till en gainer varje dag i 26veckor. Det är ganska stor skillnad :) Men du var ju inte rädd för lite hull så om det är det du är ute efter så kör hårt.

OCH GLÖM INTE ATT TRÄNA BEN!

difaren
2012-04-29, 11:56
Fix'd

ONT, 5kg på 6månader tycker jag är en sjukt bra fart. Vet många inklusive mig själv som skulle påstå att det knappt blir bättre än så om man endast är ute efter FFM. Jag tycker du bara ska kötta på som du gör då du verkar kontinuerligt går upp i en bra fart, annars släng bara i dig en extra gainer så kommer du gå upp ytterliggare.

Teoretiskt sätt så har du hållit ett överskott på 192kcal (26v = 6mån, 5kg = 35000kcal, 35000/26= ~1346,2 -> 1346.2/7=192,3)

Om du nu skulle ta EN extra gainer varje dag (chansar på att den innehåller ca 350kcal) så skulle detta betyda att du skulle lägga på dig massa betydligt snabbare.

Teoretiskt sätt så skulle du på 26veckor gå upp (542*7*26)/7000 => ~14,1kg om du ENDAST lade till en gainer varje dag i 26veckor. Det är ganska stor skillnad :) Men du var ju inte rädd för lite hull så om det är det du är ute efter så kör hårt.

OCH GLÖM INTE ATT TRÄNA BEN!


Nej det är ganska mycket, visst jag ser att jag fått LITE resultat men inget jag ser direkt.

Ben är ruggigt tråkigt att träna men jag kör det också. Beställer hem 4kg Gainer(banan), anabolic ZMX, omega3.
Som sagt så ger gainern bra resultat på vågen.

Men gainern gör så jag blir olidligt mätt så jag brukar ta den på kvällen.

312
2012-04-29, 14:08
En nästan perfekt fart, tycker jag. Fortsätt så, istället. Jag själv slafsade på mig 10kg på ett halvår. Jag kan väl säga såhär; allt var inte muskler.. Nu är man istället fet och vågar inte fortsätta bulka, men vill inte heller deffa pga lite muskelmassa. :D

z_bumbi
2012-04-29, 14:45
176 lång och 60 kg innebär för mig att en hel del fett antagligen inte ens kommer att märkas men det är som redan sagt bara att äta mer så ökar kroppsvikten.

difaren
2012-04-29, 15:07
176 lång och 60 kg innebär för mig att en hel del fett antagligen inte ens kommer att märkas men det är som redan sagt bara att äta mer så ökar kroppsvikten.

Jo precis, försöker äta så ofta och så mycket jag kan. Äter nästan allt jag kan komma åt.

Jag väger nu 60kg-61kg, jag kan återkomma om ca två veckor och se då jag ska köra hårdträning och äta så mycket jag kan.

Tack för svar, mer tips är välkommna :)

CalleP
2012-04-29, 15:15
Träna bara hårt, ät mycket och försätt i det tempo du håller på med nu så blir det bra.

begt
2012-04-29, 15:16
En nästan perfekt fart, tycker jag. Fortsätt så, istället. Jag själv slafsade på mig 10kg på ett halvår. Jag kan väl säga såhär; allt var inte muskler.. Nu är man istället fet och vågar inte fortsätta bulka, men vill inte heller deffa pga lite muskelmassa. :D

Deffa 5 kg och bygg 5 kg långsamt sedan.

difaren
2012-04-29, 15:46
Jag har samma "problem" som dig 312, jag "vågar"/ vill inte ta av mig tröjan på sommarn pga jag enligt mig själv tycker jag är för smal.

312
2012-04-29, 15:50
Deffa 5 kg och bygg 5 kg långsamt sedan.

Jo, jag vet, det är vad jag borde göra.


Jag har samma "problem" som dig 312, jag "vågar"/ vill inte ta av mig tröjan på sommarn pga jag enligt mig själv tycker jag är för smal.

Då är det bara att dra upp intaget ännu mer enligt mig. Vad blandar du din gainer med? Om du blandar med vatten, byt ut till fet mjölk istället. Om du redan blandar med mjölk så kan du slänga i lite olja.

Lite exempel för att få upp kaloriintaget.

Jag vågar dock ta av mig tröjan, så fet är jag inte. Hoppas jag. :D

cero
2012-04-29, 18:17
Om du har lite kroppsfett så har du ju bra förutsättningar för att bulka länge utan att bli för fet. Stressar du upp vikten kommer du behöva skala av fett såsmåningom, och deff är hur tråkigt som helst.

difaren
2012-04-29, 18:54
Jo, jag vet, det är vad jag borde göra.




Då är det bara att dra upp intaget ännu mer enligt mig. Vad blandar du din gainer med? Om du blandar med vatten, byt ut till fet mjölk istället. Om du redan blandar med mjölk så kan du slänga i lite olja.

Lite exempel för att få upp kaloriintaget.

Jag vågar dock ta av mig tröjan, så fet är jag inte. Hoppas jag. :D

Jag blandar med den röda mjölken.

Nej det antog jag inte heller att du var så "fet" men man vill ju se lite grov ut.

deadich
2012-04-29, 19:01
Du verkar gå i en bra takt nu. Enda tipset jag kan ge för ännu bättre resultat är att försöka komma ihåg högt proteinintag också.

difaren
2012-04-29, 23:07
Du verkar gå i en bra takt nu. Enda tipset jag kan ge för ännu bättre resultat är att försöka komma ihåg högt proteinintag också.

Jo precis, men hur mycket tar marklyft egentligen på benen?
Har slappat nu i runt 1,5-2 veckor snart.. Motivationen fattas!

vicarious
2012-04-29, 23:09
Jo precis, men hur mycket tar marklyft egentligen på benen?
Har slappat nu i runt 1,5-2 veckor snart.. Motivationen fattas!

Beror lite på lyftstil/teknik och förutsättningar men i början av lyftet aktiveras benen en hel del för de flesta.

difaren
2012-04-29, 23:34
Beror lite på lyftstil/teknik och förutsättningar men i början av lyftet aktiveras benen en hel del för de flesta.

Jo, min kompis sa att man går upp i byxstorlekar ganska fort i början.. är det sant eller?

kan väl stämma då det tar mycket på svanken och runtom där man brukar ha byxorna sitta om man nu inte har byxorna nere vid knävecken

cakehole
2012-05-01, 09:49
176 lång och 60 kg innebär för mig att en hel del fett antagligen inte ens kommer att märkas men det är som redan sagt bara att äta mer så ökar kroppsvikten.

Säg inte det. Själv har jag blivit förvånad över de bilder jag sett hur "smalfeta" visa kan vara vid typ 175cm och 65kg.

difaren
2012-05-02, 20:28
Jo precis, jag ska ta en bild nu på kroppen träna tills skolavslutningen riktigt riktigt hårt och sen knäppa en bild, se resultet..hoppas på det bästa.. om det är bra kanske dem flyger upp här!

KalleTeodor
2012-05-04, 10:04
om du väger så där lite så är det bara och öka matintaget. jag gick upp 9 kg på ett år och la inte på så mycket fett direkt. såg ungefär likadant ut fast jag lite mer muskler. fettprocenten var ungefär samma. våga ät mycket och fortsätt träna hårt.

edit. ts ha inte för höga förväntningar om du knäpper bild nu och sen igen om en månad....

difaren
2012-05-04, 20:29
om du väger så där lite så är det bara och öka matintaget. jag gick upp 9 kg på ett år och la inte på så mycket fett direkt. såg ungefär likadant ut fast jag lite mer muskler. fettprocenten var ungefär samma. våga ät mycket och fortsätt träna hårt.

edit. ts ha inte för höga förväntningar om du knäpper bild nu och sen igen om en månad....

Absolut inte, så kortsiktigt tänkte jag inte.

Men i slutet av sommarn kanske då kan jag titta! :)

Tack för alla svar!