handdator

Visa fullständig version : Små mängder alkohol hur illa för träningen?


sumialic
2012-04-28, 17:30
Tränar endast för att underhålla och det blir till att dra ner till 3x12 Måndag och Torsdag nu.

Hur illa är det för träningen om jag dricker 6st 33or (5%) på Fredagen?

Hur illa är det för träningen om jag dricker 6st 33or (5%) på Lördagen?



På Lördagen borde väl skadan vara obefintligt med tanke på att det inte är i samband med träning alls? Hur är det på Fredagen?

Zorban
2012-04-28, 17:35
Tror du någon kan svara på hur illa det blir?

Antagligen lär det varken göra till eller från, särskilt eftersom du underhållstränar. Folk gör betydligt värre saker utan att förlora muskelmassa.

Nutrid
2012-04-28, 17:37
OM du själv säger att du tränar för att bara underhålla så är det ganska löjligt att bry sig om några 33 cl bärs?

Drick du, kommer inte märkas. Den enda gången alkohol blir ett problem är när man dricker sig full och gör det ofta. Att ta några öl / några glas vin nån gång ibland gör förmodligen mer skada än nytta för många då det kan behövas ibland.

Just my opinion tho =)

vicarious
2012-04-28, 17:39
Engångshändelse tycker jag inte du behöver oroa dig. Är det varje helg, ja, då lär det ha en negativ inverkan. Hur stor är omöjligt att svara på och det hoppas jag du förstår själv.

sumialic
2012-04-28, 18:07
Engångshändelse tycker jag inte du behöver oroa dig. Är det varje helg, ja, då lär det ha en negativ inverkan. Hur stor är omöjligt att svara på och det hoppas jag du förstår själv.

Jo, varje helg probably.

Visst, men på Lördagen borde väl skadan vara obefintlig eftersom det inte är i samband med träning, eller?

sumialic
2012-04-28, 18:09
Antagligen lär det varken göra till eller från, särskilt eftersom du underhållstränar. Folk gör betydligt värre saker utan att förlora muskelmassa.

Alltså, vid för lite skötsel av träning så måste ju underhållsträning tillslut sluta med muskelförlust så det där argumentet håller ju inte.

mattilainen
2012-04-28, 18:14
spelar troligtvis 0 roll.

edit
såg att det handlade om varje helg? då kanske det är mindre bra ja.

joker560
2012-04-28, 18:16
varför skulle det vara sämre/bättre att dricka fredag eller lördag. Du tränar måndag och torsdag och ingen av dom dagarna ska du dricka 6st öl utan det är 1-2dagar efter.

varför skulle "skadan" vara obefintlig på lördagen men inte fredagen? Varför inte ta en bira efter träningen så får du i dig lite kolhydrater :)

Nutrid
2012-04-28, 18:28
Drick du, kommer inte märkas. Den enda gången alkohol blir ett problem är när man dricker sig full och gör det ofta. Att ta några öl / några glas vin nån gång ibland gör förmodligen mer nytta än skada för många då det kan behövas ibland.


Sådär, skrev fel först.