handdator

Visa fullständig version : Valborg i Uppsala


Spinkis
2012-04-28, 07:28
Jag tillåter inte att Lund har en tråd men inte Uppsala!

http://entrevlig.blogg.se/images/2010/p1010025_86228778.jpg
http://2.bp.blogspot.com/-CdYbnqZXy_U/TaTIt9CDtWI/AAAAAAAAABg/uh9UbjKPFV8/s1600/valborg-uppsala1.jpg
http://sandjja.blogg.se/images/2008/valle_1207696107_5617898.jpg

tMrCYJz9IL0

Sådär ja, vilka kommer? Eller vilka kommer inte? Hur ser schemat ut för Skvalborg, Kvalborg, Valborg och Finalborg?

Forsränning/Champagnefrukost, champagnegalopp och Ekonomikumparken som "vanligt"?

Loke
2012-04-28, 09:12
Grillning på kvalborg! Bakom mitt hus på rackarberget 32 - alla på kollo är välkomna om de gör en dubbelbiceps och skriker "light weight!" :P

Sen tidig upp på valborg, kolla lite ränning mest av principskäl, sen ekoparken. Eventuellt en liten galopp och sen mer parken tills man däckar.

Jag ska för övrigt börja festa redan idag, känns stabilt...

Mackan58
2012-04-28, 09:43
Ses i ekoparken! =)

Eddie Vedder
2012-04-28, 09:45
Grillning på kvalborg! Bakom mitt hus på rackarberget 32 - alla på kollo är välkomna om de gör en dubbelbiceps och skriker "light weight!" :P

Jag har kontaktat två herrar i ärendet. Kan bli att jag dyker upp en sväng om vädret är bra.

Valborg blir som en vanlig helgdag, träning på dagen och sedan middag med någon kompis på kvällen.

Loke
2012-04-28, 10:09
Jag har kontaktat två herrar i ärendet. Kan bli att jag dyker upp en sväng om vädret är bra.

Valborg blir som en vanlig helgdag, träning på dagen och sedan middag med någon kompis på kvällen.

Kul! Ja, det hänger lite på vädret, och det kanske blir väldigt trångt här bakom. I så fall sitter vi utanför ekonomikum istället. Hur som hellst tror jag det blir lågintensivt och soft :)

wintersnowdrift
2012-04-28, 10:17
På Valborg tänker jag jobba och kanske äta en jordgubbe eller två. Funderar på att sätta mig på mitt kontor på Ekonomikum med utsikt över parken och betrakta spektaklet, men mer än så vill jag nog inte beblanda mig med pöbeln.

//Kristin

dared
2012-04-28, 10:58
Blir det gamla vanliga tror jag, stocken på kvalborg och eko-parken på valborg. Funderar faktiskt på att skippa galoppen i år, men beror lite på.

Kommer bli niiiice :cheers::cheers:

ceejay
2012-04-28, 11:42
jag har inga planer än för valborg, är inte direkt sugen på att supa :)

Matsa
2012-04-28, 11:46
Ska jobba på Valborg. Blir säkert skitskoj att köra fyllon mellan Gävle och Upplands Väsby via Uppsala från 13-24.

Färssen
2012-04-28, 12:24
Jaapppp, snart dags att spränga högtalarna och halsa wirre samt bli odräglig. Blir väl triangeln eller nåt skit + utgång på kvalborg och spritfrukost samt ecohäng på valbörg.

Eddie Vedder
2012-04-28, 13:05
jag har inga planer än för valborg, är inte direkt sugen på att supa :)

Följ med till Loke då. Så blir vi i alla fall två som inte dyngsuper. :)

anton2000
2012-04-28, 13:06
Förstå gången jag ska fira valborg i Uppsala nu. Har hört att det ska vara rätt mycket folk där :)

C.E.J.
2012-04-28, 13:17
Varför är Lundtråden mycket större? Är de bättre än oss, eller kommer vårat Valborg av sig självt och vi behöver inte krysta lika mycket?

Eddie Vedder
2012-04-28, 13:24
Varför är Lundtråden mycket större? Är de bättre än oss, eller kommer vårat Valborg av sig självt och vi behöver inte krysta lika mycket?

Finns ju redan en eller två trådar om Valborg i Uppsala.

EDIT: En stor i alla fall: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=110866&highlight=valborg

C.E.J.
2012-04-28, 13:27
Nu är du på tok för rationell, rätt svar är förstås att vi inte behöver krysta lika mycket.

Larsson
2012-04-28, 13:47
Vi har inte bestämt så mycket än vad vi ska göra. Men det blir garanterat sitta i någon park och dricka öl. Sen grilla på kvällen.

Loke
2012-04-28, 14:15
Följ med till Loke då. Så blir vi i alla fall två som inte dyngsuper. :)

+1! På valborg förstår jag att man håller sig borta om man inte tänkt supa, men grilla på kvalborg är faktiskt rätt chill. Jag kommer nog faktiskt själv ta det halvlugnt, jag gillar som sagt att gå upp tidigt på sjäva valborg.

Varför är Lundtråden mycket större? Är de bättre än oss, eller kommer vårat Valborg av sig självt och vi behöver inte krysta lika mycket?

Haha, ja, Lund är som vanligt den uppmärksamhetssökande lillbrodern ;)

hhhenke
2012-04-28, 14:44
Detta blir det första året jag firar valborg i Uppsala och det ska bli askul :)
Inte särskilt planerat dock, tänker väl hänga i ekoparken och se lite vad som händer.
Har en polare som kommer över som inte kan komma in på nation så det blir varken klubb eller champagnegalopp, får väl ta det ett annat år.
Känns skönt att bo i triangeln iaf, nära allt som händer:D

thethoos
2012-04-28, 14:50
Ett tips till er som firar i Uppsala för första gången. Gör upp planer med era vänner innan eller något liknande eftersom det är så mycket folk att mobilsamtal sällan fungerar.

Eddie Vedder
2012-04-28, 17:38
Detta blir det första året jag firar valborg i Uppsala och det ska bli askul :)
Inte särskilt planerat dock, tänker väl hänga i ekoparken och se lite vad som händer.
Har en polare som kommer över som inte kan komma in på nation så det blir varken klubb eller champagnegalopp, får väl ta det ett annat år.
Känns skönt att bo i triangeln iaf, nära allt som händer:D

Där brukar knarkfesten nummer 1 äga rum. :D Massa flummiga reggaemänniskor. :D

C.E.J.
2012-04-28, 17:45
Där brukar knarkfesten nummer 1 äga rum. :D Massa flummiga reggaemänniskor. :D

Intredasting. För dit ska jag :D

ceejay
2012-04-28, 17:45
Följ med till Loke då. Så blir vi i alla fall två som inte dyngsuper. :)
editar:

Det skulle faktiskt kunna vara en plan :)

Färssen
2012-04-28, 18:03
Suspekt verksamhet i triangeln? Näää... Här brukar det vara så lugnt och fint så. I år tror jag det inte är något reggaebös, är någon standardfest eller nåt.

Dravena
2012-04-28, 19:22
Jag är vuxen och har inte klämdagar på jobbet, så jag kommer att sitta på kontoret och svära åt alla assistenter som sjukanmäler sig för att dricka öl och tappa byxorna på stan. :D

hhhenke
2012-04-28, 21:52
Där brukar knarkfesten nummer 1 äga rum. :D Massa flummiga reggaemänniskor. :D

Hahaha jasså? Kanske borde ta med någonting med lite DMAA i och fråga om jag får vara med :Virro

agazza
2012-04-28, 21:59
Tänkte åka men jag tror jag ångrar mig efter dom där bilderna

Herr Oberst
2012-04-28, 22:47
Tack för tipset. Jag ska göra som vanligt och planera arbetsdagen utanför Uppsala. Återkommer till stan på onsdag eller torsdag

Spinkis
2012-04-29, 08:22
Invigde eko-parken lite lätt igår. Får se om man tittar ner idag igen eller om dagen bjuder på något annat!

olwe
2012-04-29, 09:17
Jag kommer hem tills sverige (arlanda) kl 08 så ska försöka sitta i eko-parken kl 09.30. Party party!

Och triangeln är enligt mig det roligaste fest-stället i genomsnitt under valborg. Skönt härjigt. Kommer vara där med! =)

Eddie Vedder
2012-04-29, 09:55
[Insert en mängd svordomar]!!!

Min polare skickade nyss ett SMS om att det inte går. Nån som ska till Loke? Inte för att jag dör av att sitta hemma men just ikväll är jag lite sugen på körv och vin.

Loke
2012-04-29, 10:22
Naw :(

ddewe
2012-04-29, 12:31
Fick en uppkörningstid imorgon klockan 9 vilket innebär att jag inte kommer kunna förtära särskilt mycket alkohol ikväll. :(

Kebab-Arne
2012-04-29, 12:38
Ska till Smålands ikväll. Är grillning på Studentvägen som förfest för min del inför det. Är ifs inte omöjligt att man komma förbi Loke. Lär bli rätt lugnt för min del med idag. Blivit för gammal för att orka toksupa två dagar i rad. Problemet är att i mitt sällskap kan det hos vissa människor bli stor uppmärksamhet om målet inte alltid är att bli dyngrak. Så oftast smidigare att vara tyst och gå runt och smutta på samma öl länge. Mognaden kring alkohol kanske kan ifrågasättas hos vissa ibland... Framförallt när de själva fått i sig en del.

Imorgon har jag inga direkta planer, dissar nog forsränningen helt. Tror inte jag känner nån som ska ränna i år så då är det ganska värdelöst. Ska man se nåt på de roliga bitarna måste man vara där tidigt och i år blir det ovärt. Blir väl ekoparken, eventuellt nåt galopp, kvällen är helt öppen just nu.

Eddie Vedder
2012-04-30, 09:12
Jag tycker det blev en bra kväll. På vägen hem drog jag förbi Rackarberget men där var det mörkt och öde.

När jag var i stan kom en mycket berusad herre förbi och sa "Eddie, nä?" och jag svarade "Jo det är jag", "Jag har gått ner 20 kg tack vare dig!!!", det var lite kul. :D

ceejay
2012-04-30, 09:19
local celebrity!!!11!!

Loke
2012-04-30, 09:24
Ja, när solen försann så rörde vi oss innåt och sen drog de flesta (eftersom jag ville va själv på rummet med en tjej, lol). Kul med killen som kände igen dig :)

Nu blev det lite segare start än jag hade tänkt, sitter fortfarande här och dricker kaffe med whiskey i, mest för att polarna var sega. Men snart är vi på igen, går nog ner till eko om 20 min.

agazza
2012-04-30, 09:40
börjar få lite beslutsångest, endel polare sitter och dricker i finvädret men jag är inte alls sugen för 5 öre, ska jag klara av att ha roligt där också så är det ju bara drängfylla som gäller, något jag inte heller är särskilt sugen på

C.E.J.
2012-04-30, 16:51
Jag gick inte upp förrän kl 15 idag, var på Smålands kvällen innan (trök) och sen snackade jag sex med kolo-Madame halva natten ;) Nu sitter jag här och dricker champagne cocktail och äter kalla nuggets. Classy Monday, kallas det.

Spinkis
2012-05-01, 11:59
http://fotograf.nu/log/wp-content/uploads/uppsala_pano/6Y7B2235_Valborg_uppsala_out.html

Panoramabild utanför Carolina.

Eddie Vedder
2012-05-01, 12:27
Löpte genom Ekoparken nyss. Bra jobbat med städning måste jag säga. Förväntade mig ett slagfält men det var ju nästan rensat på skräp.

Fredron
2012-05-01, 13:31
Mina armar och min panna är ganska sönder brända efter 7 timmar i solen igår :D

Färssen
2012-05-01, 14:30
Lagom förstörd efter mitt livs värsta fylla någonsin på kvalborg och sen direkt påt igen på valborg, men lajbans var det, tror jag. Aldrig sett så mycket folk i ecoparken.

tano
2012-05-01, 18:57
Fantastiskt väder, sinneslöst mycket folk i parken, trevligt sällskap och en riktigt härlig helg i Uppsala! :thumbup:
Gav mersmak, nu blev man ju sugen på festival i sommar...

Löpte genom Ekoparken nyss. Bra jobbat med städning måste jag säga. Förväntade mig ett slagfält men det var ju nästan rensat på skräp.

Ja det är imponerande vad de (vilka? kommunanställda?) hade jobbat på bra. På kvällen såg det verkligen ut som att både ett krig och en orkan härjat där.

anton2000
2012-05-01, 19:01
Mina armar och min panna är ganska sönder brända efter 7 timmar i solen igår :D

Samma här, tur att det finns after sun :)

Löpte genom Ekoparken nyss. Bra jobbat med städning måste jag säga. Förväntade mig ett slagfält men det var ju nästan rensat på skräp.

Jo, jag var också förbi där en sväng idag. Sjukt effektivt med traktorer som bara tuggade i sig skräp. Det roligaste var ju att alla gula sopsäckar användes som sittunderlag och nästan ingen slängde skräp i dom :)

tano
2012-05-01, 19:23
Mina armar och min panna är ganska sönder brända efter 7 timmar i solen igår :D

Inte sönderbrända men nog fick man lite färg. Solade några timmar alla tre dagarna. Man kan inte klaga på vädret iaf! :)

Dexterity
2012-05-01, 19:27
Epic valborg.

Loke
2012-05-01, 19:37
Haha, det blev som väntat rätt stört... Supit bort skorna och batteriet till mobilen. Själva mobilen är kvar, men batteriet saknas. Sjukt.

Råkade häva ur mig "Det är inget mellan mig och [tjejkompis]!" till en kille. Han var då tydligen barndomspolare till hennes pojkvän, och han hade bara frågat hur jag kände henne. Haha, hoppas det inte leder till nåt drama.

LoveMachine
2012-05-02, 09:14
Valborg i Uppsala visade sig verkligen vara något extra. Gick "kanske" ut lite hårt på söndagen och däckade innan midnatt, fast då hade ju min fest pågått i tolv timmar. Måndagen blev lite mer sansad, till en början. Mest eftersom jag knappt kunde behålla vätska under första halvan av dygnet. Sen så hamnade vi på Champagnegalopp och dagsformen förbättrades.

Bäst: Killarna vi träffade efter champagnegaloppen som hade ett sound system som spelade någon Mega Man låt, spontanrave på stället.

Sämst: Existensiell ångest, vilket i och för sig genereade en hel del odödliga citat om varat och tiden.

Eddie Vedder
2012-05-02, 09:15
Sämst: Existensiell ångest, vilket i och för sig genereade en hel del odödliga citat om varat och tiden.

Du, jag och C.E.J. ska ut någon kväll ser jag. ;)

LoveMachine
2012-05-02, 13:21
Du, jag och C.E.J. ska ut någon kväll ser jag. ;)

Böj, bärs och de Beauvoir eller kanske Heidegger. Taget.

Spinkis
2013-04-29, 07:59
Bümp

Idag blir det nog lite bärs i nån park eller grillning och kanske nation till kvällen.
Imorgon ska jag ränna för första gången, peppad till tusen, sen blir det ekoparken för hela slanten innan random korridorsfest på kvällen.

ddewe
2013-04-29, 08:28
Första valborgen jag missar, det gör ont i hjärtat. Hoppas på att få uppleva det litegrann genom era rapporter!

LoveMachine
2013-04-29, 09:38
I år så ska jag och kompisen försöka att inte skjuta ut oss för tidigt. Ifjol kravalldäckade jag på kvalborg och han på valborg. Så i år ska jag försöka att inte slarva med maten och undvika starkspriten, del vis i alla fall. Så om Oden vill väl kommer det bli en till galen och bra valborg.

Vi kommer troligtvis grilla oss lite under eftermidag kväll om vädre tillåter sen så är det lite splittrat. Kan bli Katuschka, eller någon annan nation, eller spontanfest eller däcka. Det återstår att se. I morgon så ska jag i alla fall försöka vara lite mer ståndsmässig och mindre illamående när jag sitter i ekonomikumparken och myser. Sen lär det bli en gallop någonstans och fortsatta härjningar i Odens namn.

Skön
2013-04-29, 10:56
Bümp

Idag blir det nog lite bärs i nån park eller grillning och kanske nation till kvällen.
Imorgon ska jag ränna för första gången, peppad till tusen, sen blir det ekoparken för hela slanten innan random korridorsfest på kvällen.

Kolozzeum-flotte eller?! Hörde på radion att Ola Lustig skulle köra också. Själv står man förmodligen å kikar vid mål. Sen blir det ju Ekoparken i vanlig ordning. Har vart taggad länge.