handdator

Visa fullständig version : Lite sugen på bänkpress


CMB
2012-04-27, 15:46
Efter 7års uppehåll från tävlandet i styrkelyft och bänkpress har jag återigen fått lust att börja skojtävla lite. Journalen kommer vara ett verktyg för att ha lite koll på vad jag håller på med. Tävlingsdebut blir det nog först 2013 (råkade lova några på gymmet det...)så har några månader på mig att börja komma någorlunda i form och leta upp en klubb som behöver en damreserv i bänkpress, raw eller med tröja spelar ingen roll.

Lite info om mig:
34år, tjej, tränat större delen av mitt liv men lite upphåll efter 2005 då ryggen brakade. Får fortfarande problem med känselbortfall i höger ben vid knäböj så blir bara lätt benträning men ska försöka få lite vikter i marken iallafall. Höger axel bråkar lite ibland oxå men inte i bänken som tur är.

Träningsupplägg är i dagsläget 4 pass styrka i veckan och 4-5 morgonpromenader innan frukost-behöver tappa några kilo. Set och reps på kompletteringar varierar så skriver bara slutvikten vilket är det enda jag behöver ha koll på till nästa träningspass

Gårdagens träningspass 26/4
Golvbänk, tunga 2or i powerrack. slutade på 100kg och det var tungt

Axelpress hantlar 23kg
flies 15kg (går att fuska lite när man står :D)
sittande flies 11kg
flies baksida 15kg x drag till hakan från övre dragtrissa 25kg
+en till baksida axel övning

dips bw +15kg 5-8reps...tror jag:confused:
hmm en sorts hantel ext. för triceps, liggandes på rygg och för hanteln mot bröstet (ingen aning om vad den heter). slutade på 21kg hantlar

Så det var första passet nedskrivet, ska nu försöka hålla journalen levandes så jag vet vad jag gör :D

CMB
2012-04-27, 18:13
Försök till explosiv bänk m. gummiband
60kg var för tungt för att få någon fart. 50kg var lagom. Ingen aning om vad banden ger.

Latsdrag, 65kg
sittande rodd V-grip 65kg
Hammer-rodd enarms 50kg
och lite annat, provade på en övning för rhomberna och gissa om jag var svag*cry*, 9kg var tungt

Vila under helgen och nya tag på måndag

CMB
2012-04-30, 18:40
Dagens bänkpass gick över förväntan men lite väl tungt. Fick panik då uppvärmningen kändes skit och jag var rädd för att ha tappat för mycket i styrka pga dieten.

Bänkpress: 90x4 :thumbup: (hade jag inte räknat med), 92,5x3 (var nog lite för nöjd med 90x4)

Hantelpress plan bänk: 32x5
Hantelpress 45 grader: 29x5
Cablecross 22.5kg, var lagom mör här

Bicepscurl EZ-stång 27kg + stång
Hammercurl 17kg x 7 (för tungt)

Riktigt nöjd med dagens pass men var tänkt att ligga på 5-8 reps men men var kul att känna lite på 90 kg i bänken

CMB
2012-05-01, 11:47
Då var det dags för ett benpass.
Ryggen har bråkat sista tiden så höger häl var redan lite bortdomnad innan jag började träna *gah!*

Knäböj: upp till 80kg sen var det bara att lägga ner.
Ett försök att köra lite boxböjar för att få lite benträning. Höll mig på 70kg 5 reps

Mark: Kändes inte så skoj, bestämde mig för att ställa mig på en 15kg vikt och då kändes det bättre. Gick upp till 110kg men det var för tungt att träna på.
Sumo: lite teknikdrag, konstigt nog fungerar sumon bättre när ryggen är skit... drog 3:or upp till 90kg.

Hmm ska prova att bara köra boxböj ett tag, dra smalmark och avsluta med lite sumo. Kompletteringar idag var goodmornings och lite ryggresningar.

CMB
2012-05-03, 20:09
Bänkpress tunga 2or med ca 5cm kloss: slutade på 105kg, sista var seeeeeg.

axelpress hantlar 27kg (för tungt)
flies utsida sittande 12kg
flies utsida kabel 12kg..tror jag
flies baksida 14kg
flies kabel 17kg (tungt handtag)

Dips bw+20kg
en till triceps övning