handdator

Visa fullständig version : Samir Troudi tillbaka på BODY Radio!


Andreas Guiance
2012-04-27, 14:21
http://www.body.se/artiklar/radio/20120427/vart-nasta-proffs

Vi spottar ut avsnitt i rekordfart här:D

Eddie Vedder
2012-04-27, 14:22
Vi spottar ut avsnitt i rekordfart här:D

Du vågar väl inte annat efter Oxes hårda krav. :D

Andreas Guiance
2012-04-27, 14:43
Du vågar väl inte annat efter Oxes hårda krav. :D

Haha tror Samir är lite för lätt för Oxe, men jag ska nog leta fram någon riktig tungviktare framöver också;)

C.E.J.
2012-04-27, 23:45
Samir Troudi = kungen.

Inge Enveten
2012-04-28, 07:25
Mycket skoj avsnitt som jag skrev på facebook. Kul också med snabbare uppdateringstakt. :)

Jode
2012-04-28, 07:51
Bra! Ska bli kul. Perfekt med tätare uppdatering på podsen med.

vicarious
2012-04-28, 08:25
Fan vad kul. Ska definitivt lyssnas på. Hoppas på vinst för Samir idag i Madrid.

Onigiri
2012-04-28, 08:43
vic: Jaha det var idag? Går det att streama? Klockan?

mattilainen
2012-04-28, 08:45
Hans pappa bakar pizza någon km från mig och han gör otroligt, otroligt goda :) Bara för att..

vicarious
2012-04-28, 08:51
vic: Jaha det var idag? Går det att streama? Klockan?

Prejudging vid 10 och final vid 15 tror jag det var, för hans klass. Vet ej om det går att streama.

vicarious
2012-04-28, 09:02
Om tävlingen http://www.skkf.org/documents/news/File_426.pdf

Eddie Vedder
2012-04-28, 09:54
Börjar lyssna nu. Jag gillar Samor så det här vill jag inte missa. Även om jag på senaste tiden hängt med alldeles bedrövligt i sändningarna, bara lyssnat på hurril/Gunhamn-avsnittet och förra med Jacob av alla avsnitt senaste månaderna.

Intressant ur han lagt om kosten för övrigt, förra programmet var det keto men det har han ju helt frångått enligt upplägget i tidningen.

tp_88
2012-04-28, 12:01
Två riktigt bra avsnitt, med perfekt uppdateringsfrekvens! Awsum! :thumbup:

Hoppas verkligen att Samir går hela vägen, har alltid verkat vara en sjukt skön snubbe.

MEN, för helvete, du får ju kamma dig och skaffa lite vettiga kampsportsreferenser. :D Jag såg den där matchen med "The Mauler" (appropå pajiga smeknamn... ;) ) enkom för att det var kul att en Svensk fick headlina en UFC-gala (om än i Stockholm) och jag förstår verkligen inte grejen. Det var som en bedrövlig boxningsmatch med en sisådär 25 missade sparkar som blev till priuetter. Med lite god vilja kan jag köpa att det kan vara spännande med MMA pga kombinationen av alla tekniker även om jag själv inte ser tjusningen, men här vägrade ju Gustavsson köra något annat än stående och det var i princip bara slag som hade någon effekt under matchen.

Sen att boxning i Sverige inte är så spännande köper jag, det är på samma nivå som jag föreställer mig ishockey är i Afghanistan ungefär.

Nä, såhär ska det se ut:

XnC8sRqyIb0

vicarious
2012-04-28, 12:30
Wat? Fel tråd tp?

Feelgood
2012-04-28, 12:42
Vore sjukt nice ifall någon lägger upp länk till livestream ifall det finns, vill verkligen se hur det går för Samir!

tp_88
2012-04-28, 12:55
Wat? Fel tråd tp?
Ja, jag tänkte posta i en annan tråd där en forummedlem nyligen släppt två radioprogram, varav det ena innehållandes en intervju med Samir Troudi. :) My bad.

Men njae, om jag inte har hallucinerat så pratades det både om MMA-galan och helgens boxningsgala i detta avsnittet. Inte mycket eller i paritet till hur stor del av mitt inlägg som det upptog, men så är det också ett lite infekterat ämne för mig.. :P

påven
2012-04-28, 13:28
Blir det nån app snart för windowsphone?

Giljotinen
2012-04-28, 16:46
Nån som vet hur det gick för el fakiro? Var inte finalen vid 3? Eller var det förbedömningen?

tp_88
2012-04-28, 16:51
Nån som vet hur det gick för el fakiro? Var inte finalen vid 3? Eller var det förbedömningen?
5a, verkar det som.

http://forum.body.se/showthread.php?t=8509&page=746
http://www.team-andro.com/phpBB3/mr-europe-pro-2012-t234432-15.html#p4465605

http://www.team-andro.com/coppermine/albums/userpics/191053/DSC_3438_result.jpg

http://www.team-andro.com/coppermine/albums/userpics/191053/DSC_3435_result.jpg


Ser ut som att han kanske hade behövt vara lite torrare/hårdare.

C.E.J.
2012-04-28, 16:58
Ah, nu kom jag på en sak med Body Radio ni gärna får göra bättre, nämligen att göra det lättare för oss tekniskt inkompetenta att lyssna på det.

Direktlänk till showen som MP3-fil. Spela upp avsnittet i webbläsaren genom att klicka på play-ikonen nedan. Andra alternativ för att lyssna på showen:

BODY Radio podcast i iTunes
BODY Radio i iTunes Store (universell iOS-app – dvs fungerar både på iPad och iPhone/iPod Touch)
BODY Radio hos Opera Softwares Appstore for Android (Handster Inc)
Bloggen för BODY Radios avsnitt på libsyn.com (RSS-flöde för er som inte använder iTunes)

Om man inte vill ladda ner, har iTunes eller nåt annat som börjar med i-, Android, och inte vet vad RSS-flöde eller libsyn.com är, vad ska man välja? Klickar på libsyntjossan och hoppas att datorn inte sprängs.

edit: Jaha, klicka på ladda ner gick ju. Inte för att det laddas ner liksom, men det är bara bra...

tp_88
2012-04-28, 17:01
Ah, nu kom jag på en sak med Body Radio ni gärna får göra bättre, nämligen att göra det lättare för oss tekniskt inkompetenta att lyssna på det.



Om man inte vill ladda ner, har iTunes eller nåt annat som börjar med i-, Android, och inte vet vad RSS-flöde eller libsyn.com är, vad ska man välja? Klickar på libsyntjossan och hoppas att datorn inte sprängs.
I en dator? Klicka på Direktlänk till showen som MP3-fil, och välj öppna/öppna med (isåfall passande mediaspelare, t.ex. windows media player)

Andreas Guiance
2012-04-29, 11:16
Mycket skoj avsnitt som jag skrev på facebook. Kul också med snabbare uppdateringstakt.

Bra! Ska bli kul. Perfekt med tätare uppdatering på podsen med.

Lyckas vi får tag i någon som redigerar kan det nog bli lite bättre fart iaf:)

Två riktigt bra avsnitt, med perfekt uppdateringsfrekvens! Awsum!

Hoppas verkligen att Samir går hela vägen, har alltid verkat vara en sjukt skön snubbe.

MEN, för helvete, du får ju kamma dig och skaffa lite vettiga kampsportsreferenser. :D Jag såg den där matchen med "The Mauler" (appropå pajiga smeknamn... ) enkom för att det var kul att en Svensk fick headlina en UFC-gala (om än i Stockholm) och jag förstår verkligen inte grejen. Det var som en bedrövlig boxningsmatch med en sisådär 25 missade sparkar som blev till priuetter. Med lite god vilja kan jag köpa att det kan vara spännande med MMA pga kombinationen av alla tekniker även om jag själv inte ser tjusningen, men här vägrade ju Gustavsson köra något annat än stående och det var i princip bara slag som hade någon effekt under matchen.

Sen att boxning i Sverige inte är så spännande köper jag, det är på samma nivå som jag föreställer mig ishockey är i Afghanistan ungefär.


Fan jag har ju varit på boxning sedan 80-talet – behövde ta något som Alex hade sett bara;)

Men jag gillar MMA:em:

Blir det nån app snart för windowsphone?

Vet inte faktiskt. Vi gör inte apparna osv själva, utan det är podcastföretaget libsyn som släpper lite nyheter då och då. Det borde ju komma tycker man, men inte hört något om när..

Ah, nu kom jag på en sak med Body Radio ni gärna får göra bättre, nämligen att göra det lättare för oss tekniskt inkompetenta att lyssna på det.

Om man inte vill ladda ner, har iTunes eller nåt annat som börjar med i-, Android, och inte vet vad RSS-flöde eller libsyn.com är, vad ska man välja? Klickar på libsyntjossan och hoppas att datorn inte sprängs.

edit: Jaha, klicka på ladda ner gick ju. Inte för att det laddas ner liksom, men det är bara bra...

Jag kanske missuppfattar dig, men kan du inte bara trycka på play-knappen i spelaren som är där annars?:D

Sweety87
2012-04-30, 08:32
"Radio Redaktionen, i dag, 15:00" står d under Samir Troudis avsnitt... trodde först att det var när det sänds, men d e ju uppenbarligen redan sänt... är det senaste redigering eller?

gymrat
2012-04-30, 08:39
"Radio Redaktionen, i dag, 15:00" står d under Samir Troudis avsnitt... trodde först att det var när det sänds, men d e ju uppenbarligen redan sänt... är det senaste redigering eller?

Det är något med CMS-verktyget som används som visar fel uppdateringstider. Lägger in en felanmälan.

Eddie Vedder
2012-04-30, 14:30
Att "alla älskar Samir", som Alex nämner i programmet, verkar stämma väldigt väl. Trots att jag knappt intresserar mig för byggning så hoppas jag alltid att han ska vinna och blir uppriktigt glad när det går bra för Samir. Har pratat med honom en gång så det är ju inte direkt en fråga om att "heja på polaren" heller.

Seriös, sympatisk, väldigt generös med sina erfarenheter och sina upplägg och så vidare. Så är det någon byggare jag överhuvudtaget är lite av ett "fan" till så är det nog banne mig Samir.