handdator

Visa fullständig version : Smärta efter dips


AFanatic
2004-01-23, 23:06
Körde dips härromdagen...och efter avslutad övning uppstod en tryckande smärta runt/vid sternum...någon som har ngn aning om vad som kan ha hänt?

Det är alltså inte på långa vägar ngt som känns som träningsvärk.

johnblaze
2004-01-23, 23:48
Har hört talas om detta. Som jag fick det berättat för mig kunde det uppstå när man körde tunga breda bröstdips och sedan strök dem ur programmet helt och tvärt. Detta låter väldigt långsökt tycker jag dock.

Har inte en aning om vad det är/kan bero på. Du får hoppas att någon mer kunnig i området kikar på din tråd. Lycka till.

Brezjnev
2004-06-16, 01:09
Bumpar denna tråd.

Samma sak hände mig när jag testade dips för första gången, kan det har någonting att göra med att det ligger ganska mycket press på sternum i det nedersta läget?
Kändes mest efteråt när jag spände brösten.

Assazel
2004-06-16, 08:48
vad är sternum?
Själv fick jag ont precis i mitten av bröstet och en bit in när jag körde den. Och nu två månader senare har det äntligen blivit lite bättre.

AFanatic
2004-06-16, 09:16
Originally posted by Assazel
vad är sternum?
Själv fick jag ont precis i mitten av bröstet och en bit in när jag körde den. Och nu två månader senare har det äntligen blivit lite bättre.

Bröstbenet:

daja
2004-06-16, 09:23
Originally posted by AFanatic
Körde dips härromdagen...och efter avslutad övning uppstod en tryckande smärta runt/vid sternum...någon som har ngn aning om vad som kan ha hänt?

Det är alltså inte på långa vägar ngt som känns som träningsvärk.

Det inträffar när du kör dippus dippus?
Låter som sternum inflammationus.
Vilos vilos e de som gäller.

Struntus struntus i detta inläggus!

:thumbup:

AFanatic
2004-06-16, 09:36
Originally posted by daja


Det inträffar när du kör dippus dippus?
Låter som sternum inflammationus.
Vilos vilos e de som gäller.

Struntus struntus i detta inläggus!

:thumbup:


:laugh:
Sapiens sapiens

Assazel
2004-06-16, 09:55
min läkare sa att det är bröstbenet som sträckts ut och flyttat lite på sig. Han yra ngt om brosk också.. vila som sagt..

Doctor Snuggles
2004-06-16, 13:38
Det är senorna i sternum som är för korta. Behövs dras ut. Finns redan en tråd om detta:
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=20758