handdator

Visa fullständig version : Sekter på kolozzeum


Tricklew
2012-04-26, 21:38
Den här tråden är ack så tragisk på ett sätt, jag lider verkligen med att ts i huvudtaget har sådana funderingar. Hieraki, respekt, yadayada, det hela handlar om en identitet. En del bygger upp en identitet på vad som står på visitkortet på jobbet, andra på vilken klan man är i när det gäller WOW, en hel del av våra kolomedlemmar har en intern sekt och har en status på kolo där de är ontouchable osv osv.. skriver man en pik till en person så får man 8 människors svar tillbaka, alltid samma personer osv..

Det är så världen ser ut, det bildas grupper, subgrupper, sammanhållning osv. Det som är lite trist i det här fallet är att TS verkar bygga väldigt mkt av sin egen personlighet på hur han uppfattas i gruppen.

Nå, vilka sekter finns det på kolozzeum? Tillhör du någon? Finns det någon klan du vill bli medlem i? Hur går man till väga för att bli medlem i PfyraL? Finns det någon klan som irriterar dig? (Håll det hövligt dock.)

Många funderingar, låt oss se om någon har lite svar.

Petoria
2012-04-26, 21:43
MMA sekten? :D

BelowAverage
2012-04-26, 21:46
Minnen från religionskunskapen gör sig påminda, och jag saxar skamlöst Roy Wallis's definition på en sekt:

1.Frivillig organisation där medlemskapet förtjänas.

2.Medlemskapet är exklusivt och kan fråntas de medlemmar som inte följer gruppnormerna.

3.Medlemmarna ser sig som en elit som är i besittning av särskild kunskap.

4.Sekten är vanligen i konflikt med sin omgivning.

5.Inom sig är sekten vanligen egalitär, det vill säga alla troende är ett prästerskap.

6.Sekten är etisk och asketisk, alltså att man har vissa levnadsregler och offrar tid och pengar på sin grupp.

7.Slutligen är sekten totalitär, det vill säga kräver totalt engagemang och försöker styra individens liv.

Jag skulle säga att kolo uppfyller punkt 1, 2, 3, 6
Punkt 5 delvis.
Punkt 4 och 7 nope.

Rikard Jansson
2012-04-26, 21:46
Nej, att säga att det finns några sådana innebär att man är paranoid och har vanföreställningar. Det har jag äntligen insett nu, med hjälp av min nya familj. Med den här familjens hjälp ska jag lära mig att tyda alla studier, lära mig använda dessa till att förbättra inte bara min egen träning, utan också rätta till alla andras. Tänk bara vad mycket bättre eliten i byggning och lyftning blir när jag berättar att de tränar fel, och sedan talar om vad som är rätt! Framförallt ska vi lära byggarna att sluta noja så mycket om detaljer, de har ju ätstörningar så det skriker om det och det måste vi fixa, och sedan få dem att börja tänka lite mer på viktprogression istället för hokus-pokus så som "kontakt", "TUT", "Pump" etc. Den svenska byggningen kommer bli världsledande med vår hjälp, så fort vi får dem att träna som styrkelyftare. Även styrkelyftarna måste skärpa sig, det tränas alldeles för mycket trams så som biceps, volymbänk, och sånt. Det är fullkomligt irrelevant, och 1-5 reps, explosivt, 3 set i veckan i stora övningar är det som inte bara bygger mest massa, utan också ökar styrkan maximalt.

Efter detta måste vi eliminera all bro-science, få bort erfarenhetslärande och få bort trams så som "prova dig fram". Vi vet ju klart och tydligt hur det är, och vi vet hur vi ska få världens folk att fatta det; med hjälp av irriterande cirkelargument och "verification through bias"-metoder. Det må vara en mindre synd att göra såhär, men vi är trots allt Ljusets Riddare, men fan inte white knights, och vi ska sprida ljus och kunskap bland världens alla syndare. Vi är Frälsningen.

312
2012-04-26, 21:47
Ptja, alla "sekter" här hatar mig i alla fall. :D

Rikard Jansson
2012-04-26, 21:51
Ptja, alla "sekter" här hatar mig i alla fall. :D

Sickknt-brödraskapet hatar ingen. Potatoes gonna potate and haters gonna hate, but we aint no haters.

Som den mest sjuka kunten en gång sade; "I'd rather be hated on than do the hating. Don't try to push people down, instead lift them up."

Spartansk
2012-04-26, 21:53
"Sekter" kanske är ett hårt ord, men grupperingar tycker jag allt att jag märker av.

Själv är jag för svag och neurotisk för att tillhöra "de jornära styrketränarna" (sysslar oftast med SL, tycker internetuttryck och spännisbilder är fjantiga, bryr sig inte så mycket om hur de ser ut, bryr sig inte så mycket om kolo utan är mer inriktade på IRL), skriver för mycket dumt för att tillhöra "de seriösa" (moderatorerna samt en och annan smart person; skulle kunna visa upp vart och ett av sina inlägg i ett debattprogram på tv eller för sin svärmor utan att skämmas), och för klen och fet för att tillhöra "hobbybyggarna" (de som tränar för estetik och berömmer varandras spännisbilder).

Så jag ser mig lite som en frilansare.

shadowfire
2012-04-26, 21:54
Sekt eller sekt, tillhör du en klubb eller förening så har du automatiskt ett medlemsskap och en tillhörighet i en grupp som inte alltför sällan syns online. Det kan vara allt från sponsorer av kosttillskott till klubbar eller föreningar. Det finns flera grupperingar på kolo av olika slag och det är naturligt. :)

C.E.J.
2012-04-26, 21:54
The old guard är helt klart en sekt här på kolo: Allan, Piranha, Cilia, m.fl. Fraterniserar enbart med varandra och dyker aldrig upp på t.ex. icke officiella koloträffar. Gamla rävar som t.ex. mini kan inte räknas in i gruppen då hon är offentlig. Tricklew räknas heller inte till the old guard eftersom han faktiskt är aktiv på brädan.

Grotesk
2012-04-26, 21:57
Jag är med i någon Team Leifi. Torde vara en sekt!

shadowfire
2012-04-26, 21:57
LCHF är ju en sektrörelse i sig.
Eller periodisk fasta för den delen.

Styrkelyftare räknas som en sekt då de alltid måste dissa precis alla andra träningsformer, gärna crossfit. Halleluja.

Triathlon törs jag inte ens nämna.

Å crossfit för den delen, hjälp.

agazza
2012-04-26, 22:03
spettorna
tjockisarna
magrutemaffian
gangstrarna
prettofolket
vetalltarna
nördarna
dom religiösa
dom "rena"
djurvännerna
fruktfetisherna
ryggdunkarna
nedklankarna
fjortisraggarna
fjortisarna
Nolifersgruppen
the haters
the lovers (typ bara kwon :D)
dom bittra
och dom som inte hunnit blivit bittra än


Finns lite för alla på det här forat

Tricklew
2012-04-26, 22:04
Spännande inlägg agazza, vilket gäng tillhör jag?

Adama
2012-04-26, 22:04
Styrkelyftarsekten är väldigt speciell då det räcker med att en enda person som eventuellt tränar styrkelyft och eventuellt skriver något på ett forum. Då blir han automatiskt talesperson för alla som någonsin tränat styrkelyft, alla åsikter han har gäller direkt för alla. Dessutom är det oerhört svårt att hitta bevis för personen ens uttryck en åsikt, istället så antas det av andra grupperingar att han faktiskt har dessa åsikter och sedan bygger de sina åsikter på detta antagandet.

filmjölk
2012-04-26, 22:05
Ptja, mer gäng än sekter isf. Dessa gäng har diffusa flytande gränser och medlemmar i utkanten av gänget glider lätt iväg till andra gäng, eller byter gäng i vissa diskussioner men kommer tillbaks till gängnormen i andra.

Jag har identifierat ett par interna kolozzeumgäng och namngett dem:

1) Jag är stor, stark och grov därför har jag rätt - gänget
2) jag kan stava och uttrycka mig bra i skrift, därför har jag rätt - gänget
3) jag kan rapa upp studier och avancerad anatomi, därför har jag rätt - gänget
4) jag är snygg och har rutor på magen och har faktiskt legat med fler än 4 b-rudar, därför har jag rätt -gänget
5) jag är expert på att dela ut virtuella kängor och äga folk, därför har jag rätt - gänget
6) Jag gillar att berätta om hur mycket jag älskar kaffe - gänget
7) Jag är mest politiskt korrekt, därför har jag rätt - gänget
8) jag är mest politiskt inkorrekt, därför har jag rätt - gänget
9) Jag lurkar mest, i hopp om att få se lite naken kvinnohud på bild - gänget
10) Men vad har du presterat för att få rätten att uttala dig? - gänget

agazza
2012-04-26, 22:06
Spännande inlägg agazza, vilket gäng tillhör jag?

fjortisraggarna
fjortisarna
dom bittra :thumbup:

shadowfire
2012-04-26, 22:07
fantastiskt inlägg fillemjölkis

Ristretto
2012-04-26, 22:10
Den här tråden har poteintial, om den nu får vara kvar...

Mazr
2012-04-26, 22:12
Jag tillber iaf Kwon <3

Tricklew
2012-04-26, 22:13
Den här tråden har poteintial, om den nu får vara kvar...

Vilket gäng är det som är ute efter vår tråd?

agazza
2012-04-26, 22:14
Vilket gäng är det som är ute efter vår tråd?

Jag glömde moderatorerna!

Ristretto
2012-04-26, 22:14
Vilket gäng är det som är ute efter vår tråd?

De som får mest negativ publicitet och som dessutom ogillar när så sker.

Scratch89
2012-04-26, 22:16
Hade frågan ställts för ett par år sedan hade jag säkert haft koll. Idag? Nja. Jag hänger egentligen bara i mina stammistrådar och checkar igenom ett par gånger om dagen nu för tiden. Förr kunde jag skumma igenom alla trådar på första och andra sidan i alla underforum varje dag. Nu har jag varken tid eller lust. Fan, folk som blir hyllade i "favoritmedlem"-trådar har jag aldrig sett skriva. Kanske för att de hänger mycket i Babbla-tråden? MMA-tråden? Vad finns det mer för ointressanta trådar? :D

Kwon
2012-04-26, 22:18
spettorna
tjockisarna
magrutemaffian
gangstrarna
prettofolket
vetalltarna
nördarna
dom religiösa
dom "rena"
djurvännerna
fruktfetisherna
ryggdunkarna
nedklankarna
fjortisraggarna
fjortisarna
Nolifersgruppen
the haters
the lovers (typ bara kwon :D)
dom bittra
och dom som inte hunnit blivit bittra än


Finns lite för alla på det här forat

Much love Agazza! :D

Life is too short NOT to love!

Love Women, Love your Family, Love your Broskies, Love King Grub, what more can ya want?

tntballe
2012-04-26, 22:19
Jag är med i någon Team Leifi. Torde vara en sekt!
Då är du min biatch!
Postat via en mobil enhet

Kwon
2012-04-26, 22:19
Team Götlaborg har ju växt sig mkt stark genom åren.

2012 är dom ett mycket starkt gäng som håller ihop.

Scratch89
2012-04-26, 22:20
Team Götlaborg har ju växt sig mkt stark genom åren.

2012 är dom ett mycket starkt gäng som håller ihop.

Det har du ju faktiskt rätt i! Det tänkte jag inte på, kanske för att jag är sekreterare. :D

Spartansk
2012-04-26, 22:21
Det här är nog dock min favoritsekt på forumet: http://www.kolozzeum.com/forum/group.php?groupid=56

Morty
2012-04-26, 22:21
"Sekter" kanske är ett hårt ord, men grupperingar tycker jag allt att jag märker av.

Själv är jag för svag och neurotisk för att tillhöra "de jornära styrketränarna" (sysslar oftast med SL, tycker internetuttryck och spännisbilder är fjantiga, bryr sig inte så mycket om hur de ser ut, bryr sig inte så mycket om kolo utan är mer inriktade på IRL), skriver för mycket dumt för att tillhöra "de seriösa" (moderatorerna samt en och annan smart person; skulle kunna visa upp vart och ett av sina inlägg i ett debattprogram på tv eller för sin svärmor utan att skämmas), och för klen och fet för att tillhöra "hobbybyggarna" (de som tränar för estetik och berömmer varandras spännisbilder).

Så jag ser mig lite som en frilansare.

Alla gillar dig, du är i alla sekter. Snart är du borde stor och stark och kan räkna med backup från både spännardelen och SL-delen. Fuark, jelly.

Spartansk
2012-04-26, 22:25
Alla gillar dig, du är i alla sekter. Snart är du borde stor och stark och kan räkna med backup från både spännardelen och SL-delen. Fuark, jelly.

Haha! :D Jag tänkte komma med någon slags nekande här, men nöjer mig med att konstatera att ditt inlägg värmde. Tack!

Kwon
2012-04-26, 22:26
Det har du ju faktiskt rätt i! Det tänkte jag inte på, kanske för att jag är sekreterare. :D

Förr var det ju bara Melish och Scratch samt Inzza (som ordnade en Göteborgsträff).

Nu idag har vi ju Antoine D'Fraise, Melinda, Skuggan, Vunnis, MickeJ, Frantic? etc

Tricklew
2012-04-26, 22:27
Alla gillar dig, du är i alla sekter. Snart är du borde stor och stark och kan räkna med backup från både spännardelen och SL-delen. Fuark, jelly.

Tror det gäller mer för Kwon, än någon annan, finns det någon gruppering som ogillar Kwon? De flesta grupper hade nog tagit hans sida, han verkar ha svängdörrar in och ut ur grupperingar hur han vill.

shadowfire
2012-04-26, 22:28
Det har du ju faktiskt rätt i! Det tänkte jag inte på, kanske för att jag är sekreterare. :D

what?! jag är utanför?!
ni kan ju fetglömma grillat den 5'e.

Tricklew
2012-04-26, 22:28
Varför har jag inte fått en inbjudan till grillat den 5'e?!

shadowfire
2012-04-26, 22:29
Varför har jag inte fått en inbjudan till grillat den 5'e?!

Du tycker att mitt huvud är klotformat,

Tricklew
2012-04-26, 22:31
Du tycker att mitt huvud är klotformat,

Tycker ju om dig iaf, dessutom så får du ligga mer än mig. :)

Spartansk
2012-04-26, 22:32
Tror det gäller mer för Kwon, än någon annan, finns det någon gruppering som ogillar Kwon? De flesta grupper hade nog tagit hans sida, han verkar ha svängdörrar in och ut ur grupperingar hur han vill.

Kwon har sjukt hög internet-EQ (och kanske sjukt hög IRL-EQ, vad vet jag?). Han lyckas skriva i tråd efter tråd, utan att stöta sig med en själ, men ändå utan att verka det minsta mesig, undanglidande eller opersonlig.

Scratch89
2012-04-26, 22:33
what?! jag är utanför?!
ni kan ju fetglömma grillat den 5'e.

Vadå utanför? Du är såklart en stor del av gruppen. Större än andra, helt klart. :)

Tricklew
2012-04-26, 22:33
Kwon har sjukt hög internet-EQ (och kanske sjukt hög IRL-EQ, vad vet jag?). Han lyckas skriva i tråd efter tråd, utan att stöta sig med en själ, men ändå utan att verka det minsta mesig, undanglidande eller opersonlig.

Jo, har träffat han på internetställen utanför kolozzeum, och det var ungefär samma sak där, ständigt nya folk som hängde han i fogarna. Trevlig kille.

shadowfire
2012-04-26, 22:35
Vadå utanför? Du är såklart en stor del av gruppen. Större än andra, helt klart. :)

jag har missat detta fullständigt, finns budget?
nästa grillning kommer kosta 4 papp, lol, jävla köttätande fanskap till barbarer

mela
2012-04-26, 22:36
Förr var det ju bara Melish och Scratch samt Inzza (som ordnade en Göteborgsträff).

Nu idag har vi ju Antoine D'Fraise, Melinda, Skuggan, Vunnis, MickeJ, Frantic? etc

Inzzas träff var det nog jag som anordnade. Men jag gick inte :D
Det va inzza och...nils? Eller? Som gick :D Oooooh so much win!

Skuggan är en stor del av gbgsekten *cupid* En viktig beståndsdel.

jag har missat detta fullständigt, finns budget?
nästa grillning kommer kosta 4 papp, lol, jävla köttätande fanskap till barbarer
We love you too, bro :D

shadowfire
2012-04-26, 22:36
Tycker ju om dig iaf, dessutom så får du ligga mer än mig. :)

kamma luggen istället så kan vi ligga med varandra

Morty
2012-04-26, 22:36
Kwon har sjukt hög internet-EQ (och kanske sjukt hög IRL-EQ, vad vet jag?). Han lyckas skriva i tråd efter tråd, utan att stöta sig med en själ, men ändå utan att verka det minsta mesig, undanglidande eller opersonlig.

+1 alla gillar kwon :d

Ristretto
2012-04-26, 22:39
+1 alla gillar kwon :d

Och Kwon gillar Stinger.

TREX
2012-04-26, 22:45
Bla bla bla sekten är nog den största.

Loke
2012-04-26, 23:16
Jag saknar uppsala-tråden som var ganska aktiv för några månader sedan. Den skapade en känsla av en uppsalasekt. STK-sekten är jag lite avis på, dom verkar mysiga, mycket interna skämt och sånt.

ceejay
2012-04-26, 23:19
vilken uppsalatråd?

shadowfire
2012-04-26, 23:22
Bla bla bla sekten är nog den största.

haha, det ligger fan något i det... om du inte heter nattljus eller vunnis och postar i tråden så bryr sig ingen om att svara eller ens läsa vad du har skrivit :) .. utfryst direkt liksom, kom inte o lek i blablatråden, serious shit.

Spartansk
2012-04-26, 23:22
En sekt, som jag tycker mig ha märkt, är de norrlänska styrkelyftarna. De är norrländskt minimalistiska i sitt skrivande. Det enda man vet om dem är att de bor i en norrländs stad (det står under deras avatar). Deras journaler börjar med nedskrivning av ett träningspass, utan någon personlig info över huvud taget. Bänkpress, marklyft och knäböj förkortas till b, m och k. Någon gång då och då tittar en annan norrländsk styrkelyftare in och skriver något. De skriver aldrig någonting utöver i sina egna och varandras journaler.

tntballe
2012-04-26, 23:24
haha, det ligger fan något i det... om du inte heter nattljus eller vunnis och postar i tråden så bryr sig ingen om att svara eller ens läsa vad du har skrivit :) .. utfryst direkt liksom, kom inte o lek i blablatråden, serious shit.

Det är då man drygar sig, fungerar varje gång.
Postat via en mobil enhet

spoon
2012-04-26, 23:29
"män som hatar kvinnor sekten" Hänger av en outgrundlig anledning ofta i dating-tråden. Det stora målet för sekten är att hitta nyckeln så att man kan lura dessa kreatur till att sära på benen.

TREX
2012-04-26, 23:34
haha, det ligger fan något i det... om du inte heter nattljus eller vunnis och postar i tråden så bryr sig ingen om att svara eller ens läsa vad du har skrivit :) .. utfryst direkt liksom, kom inte o lek i blablatråden, serious shit.

Japp, har försökt typ tre gånger eller nått i den där tråden man blir fryst direkt.

Det är ju typ 10 personer där inne som lever sitt egna lilla liv och har inga poster på övriga forumet (knappt), säger godmorgon och godnatt till varandra som om de vore gifta.

Riktig sekt med andra ord.

Spartansk
2012-04-26, 23:36
Japp, har försökt typ tre gånger eller nått i den där tråden man blir fryst direkt.

Det är ju typ 10 personer där inne som lever sitt egna lilla liv och har inga poster på övriga forumet (knappt), säger godmorgon och godnatt till varandra som om de vore gifta.

Riktig sekt med andra ord.

Och de säger typ BARA godmorgon, godnatt och kaffe. Ändå postar de minst en gång i kvarten. Vad PRATAR de om egentligen? Hur lyckas de variera godmorgon, godnatt och kaffe så mycket?

mikaelj
2012-04-26, 23:37
Hahaha, vaddå utfrysta? Vad babblar ni om?

storPines
2012-04-26, 23:45
alltså vad har hänt med det här foumet....det svider i mina ögon!

shadowfire
2012-04-26, 23:50
Hahaha, vaddå utfrysta? Vad babblar ni om?

prova o skriva en händelse du varit med om som är djupt rörande och tragisk, i blablatråden!.. förvänta dig inga kommentarer, sympati eller någon som helst respons! :D

if you're not in - you must be out, young skywalker

mikaelj
2012-04-26, 23:55
prova o skriva en händelse du varit med om som är djupt rörande och tragisk, i blablatråden!

Då hade jag undrat om du var helt bakom flötet. :-D

shadowfire
2012-04-27, 00:01
Då hade jag undrat om du var helt bakom flötet. :-D

haha jag har nog postat ett tjugotal inlägg där och fått svar på ett iaf.. tror det var angel som var artig nog att svara. Det roliga är att andra personer i tråden, som jag ändå har en vettig konversation i andra trådar med, vägrar svara i blablatråden... det är onekligen så att bara vissa individers inlägg är kvalificerade nog att få svara på. Dont you dare anything else!

mikaelj
2012-04-27, 00:05
haha jag har nog postat ett tjugotal inlägg där och fått svar på ett iaf.. tror det var angel som var artig nog att svara. Det roliga är att andra personer i tråden, som jag ändå har en vettig konversation i andra trådar med, vägrar svara i blablatråden... det är onekligen så att bara vissa individers inlägg är kvalificerade nog att få svara på. Dont you dare anything else!

Haha, nä, det är mest att det inte skrivs något seriöst i babblatråden. (Det hörs väl på namnet?) Skriver man något där antas det vara tramsinlägg. Vill man säga något på riktigt är det bättre att starta en ny tråd eller posta i en existerande.

Andy.da.wohoo
2012-04-27, 03:57
Babblasekten hör till en av de mest krävande sekterna. Slutar du babbla någon vecka så syndar man och får inte vara med längre. ;)

En annan sekt som fanns för 3-5 år sen var "född -92" sekten, alla journaler man såg var i stil med "Andy.da.wohoo, 92a som tränar". Men den verkar ha dött ut. Fast det kanske inte är speciellt 92or, även om jag gärna vill tro det. :D

Nattljus
2012-04-27, 04:47
utfryst direkt liksom, kom inte o lek i blablatråden, serious shit.
Nä, det är det inte. Kom och lek bara, och låt bli att prata allvarsamma saker så går det hur bra som helst <3
Det är då man drygar sig, fungerar varje gång.
Postat via en mobil enhet
*mini
Vad PRATAR de om egentligen? Hur lyckas de variera godmorgon, godnatt och kaffe så mycket?
Det där har jag funderat mycket över *jorgen*
Haha, nä, det är mest att det inte skrivs något seriöst i babblatråden. (Det hörs väl på namnet?) Skriver man något där antas det vara tramsinlägg. Vill man säga något på riktigt är det bättre att starta en ny tråd eller posta i en existerande.
Jag är så glad att du har insett det. Du har ju själv försökt starta seriösa diskussioner därinne flera gånger :smash:

MasterChief
2012-04-27, 05:44
Den enda sekten som jag tillhört (har numera tynat bort) är Cyklisterna.

Jag försökte skapa en HIT-sekt på Kolozzeum men med en medlem blev det inte så mycket av det.

Scratch89
2012-04-27, 06:00
Jag försökte starta en nudistkoloni en gång, men det slutade med att det mest bara var jag som satt naken framför datorn.

Chopsuey
2012-04-27, 06:29
Kalori in/kalori ut-sekten:
Dom påstår att det inte spelar någon roll om man äter wienerbröd eller kycklingfilé så länge kalorimängden motsvarar exakt den man får fram med Harris&Benedict-ekvationen.
Anser att alla människor är likadana och reagerar exakt lika på alla olika dieter.
Fett är djävulen och kolhydrater är det nyttigaste man kan äta.

Grahn
2012-04-27, 07:06
Jag försökte starta en nudistkoloni en gång, men det slutade med att det mest bara var jag som satt naken framför datorn.

Jag tror att fler än du faktiskt sitter nakna framför datorn, ni är bara lite oorganiserade. :D

z_bumbi
2012-04-27, 07:19
Jag försökte skapa en HIT-sekt på Kolozzeum men med en medlem blev det inte så mycket av det.

Du hade shadow-w och han som var Nautilusinstruktör från Göteborg (?) på din planhalva ett tag. Shadow som senare bytte, efter några veckor, till total högvolym och sedan gick sönder när han hoppade från hustak. Shadow-w var iofs mytoman med ett antal olika versioner av vem han var så det kanske inte riktigt var en bra grund för en revolution.

JJOHANSSON
2012-04-27, 08:18
Broscience troll-sekten.

Det hela börjar med att jag går in i en tråd startad av en rookie på forumet och Där skriver jag något jibberish om att isbergssallad ska man äta minst ett kilo av under bulk. Därefter kommer 8-10 koloiter in och +1ar mig hur fel jag än har.



Vi skulle kunna förstöra forumet på 48 timmar :D



OnT, jag är forever alone. Skicka pm ifall ni någon gång framöver ska ha tryouts.

*Obs, jag dricker inte kaffe. Tack på förhand.

Adama
2012-04-27, 08:21
Skuggan har ju en egen sekt i en av de populäraste journalerna på forumet!

tjabon
2012-04-27, 08:34
Jag är med i någon Team Leifi. Torde vara en sekt!

Just det.
Vad har hänt med Team Leifi??
Lite dålig aktivitet senaste året .. *grr*

Angel
2012-04-27, 11:05
Varför har jag inte fått en inbjudan till grillat den 5'e?!

Mjehehe, du kan få vara min +1?

Jag försökte starta en nudistkoloni en gång, men det slutade med att det mest bara var jag som satt naken framför datorn.

You where not alooooone...


Nämen den enda jag kommer på spontant är väl gbg-gänget då..Mela, mickej, Vunnis&Melinda, NilsR...och säkert några fler verkar hänga mycket frekvent både inom och utanför gymmet.

Ristretto
2012-04-27, 11:25
Eller periodisk fasta för den delen.


Såpass alltså... Detta borde utnyttjas, jag tror vi måste bli bättre på att frysa ut folk.

Silencer
2012-04-27, 11:27
Ptja, mer gäng än sekter isf. Dessa gäng har diffusa flytande gränser och medlemmar i utkanten av gänget glider lätt iväg till andra gäng, eller byter gäng i vissa diskussioner men kommer tillbaks till gängnormen i andra.

Jag har identifierat ett par interna kolozzeumgäng och namngett dem:

1) Jag är stor, stark och grov därför har jag rätt - gänget
2) jag kan stava och uttrycka mig bra i skrift, därför har jag rätt - gänget
3) jag kan rapa upp studier och avancerad anatomi, därför har jag rätt - gänget
4) jag är snygg och har rutor på magen och har faktiskt legat med fler än 4 b-rudar, därför har jag rätt -gänget
5) jag är expert på att dela ut virtuella kängor och äga folk, därför har jag rätt - gänget
6) Jag gillar att berätta om hur mycket jag älskar kaffe - gänget
7) Jag är mest politiskt korrekt, därför har jag rätt - gänget
8) jag är mest politiskt inkorrekt, därför har jag rätt - gänget
9) Jag lurkar mest, i hopp om att få se lite naken kvinnohud på bild - gänget
10) Men vad har du presterat för att få rätten att uttala dig? - gänget

Filmjölk briljerar igen.

mela
2012-04-27, 11:31
You where not alooooone...


Nämen den enda jag kommer på spontant är väl gbg-gänget då..Mela, mickej, Vunnis&Melinda, NilsR...och säkert några fler verkar hänga mycket frekvent både inom och utanför gymmet.

Du menar väl inte att alla där umgås utanför gymmet?

Dem jag umgås med från kolo är mikaelj och scratch89.
Vunnis träffar jag sällan nu för tiden.




Skickat från dendäringa smarta telefonen

hidden
2012-04-27, 11:36
Finns det inte en matte-sekt här på kolo?

Piranha
2012-04-27, 11:51
Nå, vilka sekter finns det på kolozzeum? Tillhör du någon? Finns det någon klan du vill bli medlem i? Hur går man till väga för att bli medlem i PfyraL? Finns det någon klan som irriterar dig? (Håll det hövligt dock.)

Många funderingar, låt oss se om någon har lite svar.

PfyraL? .... Snack, rena konspirationsteorier...

Ado2000
2012-04-27, 11:56
spettorna
tjockisarna
magrutemaffian
gangstrarna
prettofolket
vetalltarna
nördarna
dom religiösa
dom "rena"
djurvännerna
fruktfetisherna
ryggdunkarna
nedklankarna
fjortisraggarna
fjortisarna
Nolifersgruppen
the haters
the lovers (typ bara kwon :D)
dom bittra
och dom som inte hunnit blivit bittra än


Finns lite för alla på det här forat

asså :laugh::laugh:

fjortisraggarna tog priset dock :D

Ado2000
2012-04-27, 12:06
Broscience troll-sekten.

Det hela börjar med att jag går in i en tråd startad av en rookie på forumet och Där skriver jag något jibberish om att isbergssallad ska man äta minst ett kilo av under bulk. Därefter kommer 8-10 koloiter in och +1ar mig hur fel jag än har.



Vi skulle kunna förstöra forumet på 48 timmar :D



OnT, jag är forever alone. Skicka pm ifall ni någon gång framöver ska ha tryouts.

*Obs, jag dricker inte kaffe. Tack på förhand.


nä jag tycker faktiskt du är med i Trance/Hardstyle sekten, där det är du , krakow och Onigri som jag kan komma på rak hand

Stoltz
2012-04-27, 12:21
Nå, jag har ingen insikt - Vilken tillhör jag?

rooz
2012-04-27, 12:27
Nå, jag har ingen insikt - Vilken tillhör jag?

Fyrtornen! Det är en exklusiv skara bland alla sub-dvärgar, småflickor och hobbitar.

Du, Ceejay, BigA, Pirre. Ty äro jag 3cm för kort:(

JJOHANSSON
2012-04-27, 12:46
nä jag tycker faktiskt du är med i Trance/Hardstyle sekten, där det är du , krakow och Onigri som jag kan komma på rak hand

Haha jaaaaa jag är inte ensam :D

MasterChief
2012-04-27, 13:12
Du hade shadow-w och han som var Nautilusinstruktör från Göteborg (?) på din planhalva ett tag. Shadow som senare bytte, efter några veckor, till total högvolym och sedan gick sönder när han hoppade från hustak. Shadow-w var iofs mytoman med ett antal olika versioner av vem han var så det kanske inte riktigt var en bra grund för en revolution.

Haha..teh memories. Shadow Warrior var HIT i några minuter. Den andra du söker namnet på var danzig. Sedan var faktisk Medusa HIT:are i en månad eller så. Yes har varit inne på det spåret. Men tja, det är bara jag som pallar uppenbarligen.

Apropå det så hittade jag tråden (2004) med mitt första inlägg. Faktiskt var det just du och jag som började diskutera. Faktiskt ovanligt konstruktivt. Vi hade en del sådana diskussioner då. Nu föredrar jag mest att posta memes.

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=17508&highlight=HIT

MasterChief
2012-04-27, 13:13
dubbelpost

aijou
2012-04-27, 13:23
Jag vill jättegärna vara med i en sekt här på forumet! Om någon sektledare läser detta och tror att jag skulle passa i just er sekt, så hör av er vettja. :bow:

JJOHANSSON
2012-04-27, 13:48
Jag vill jättegärna vara med i en sekt här på forumet! Om någon sektledare läser detta och tror att jag skulle passa i just er sekt, så hör av er vettja. :bow:

Vi får starta en BF3 sekt. "Brothers in arms..":devil:

Angel
2012-04-27, 14:23
Du menar väl inte att alla där umgås utanför gymmet?

Dem jag umgås med från kolo är mikaelj och scratch89.
Vunnis träffar jag sällan nu för tiden.




Skickat från dendäringa smarta telefonen



Hade visst fått lite fel uppfattning där :) :Virro
Trodde ni alla hängde även på fritiden.

Tricklew
2012-04-27, 14:26
Mjehehe, du kan få vara min +1?




Bjuder du med mig som din +1, så kommer jag och bjuder på mitt trevliga humör.

Angel
2012-04-27, 15:27
Bjuder du med mig som din +1, så kommer jag och bjuder på mitt trevliga humör.

Har du bil så är du given som min +1. Annars får vi åka vilse med kollektivtrafiken där ute i skogen.

Tricklew
2012-04-27, 15:36
Bil? Jag som inte ens kan köra moppe med växlar.

Ute i skogen, vart ska ni egentligen, Bollebyggd?


Gesendet unter Verwendung meines iPhone.

aijou
2012-04-27, 15:41
Vi får starta en BF3 sekt. "Brothers in arms..":devil:

Jaa, fast det har inte blivit så mycket BF3 för mig på ett tag nu. :(

agazza
2012-04-27, 16:32
haha, det ligger fan något i det... om du inte heter nattljus eller vunnis och postar i tråden så bryr sig ingen om att svara eller ens läsa vad du har skrivit.. utfryst direkt liksom, kom inte o lek i blablatråden, serious shit.

Det är inte en babbla sekt i babbla tråden längre, det var det när Ladyinsane styrde.

Det är det som gör att folk inte kommer in riktigt i babblatråden längre för dom missförstår, det är egentligen en LoLcat-sekt, du måste skriva efterblivet om dom mest irrelevanta sakerna, gärna om och om igen.

Typ.

tisdag morgon
*bild på en kattunge*
can i has a hugziebuggzie, mjamjammja gulligullig

17 svar.


*bild på en schysst*uteplats
Idag har jag på egen hand byggt en uteplats i tryckimpregnerat virke med bara ett vattenpass och hammare, här är även en bild på en fruktansvärt fin grillad köttbit

tyst i två dagar.

"kaffe?"

174 svar.

nästa dag,

KAFFE!

204357 svar.


Gissa medlemmarna :D

asså :laugh::laugh:

fjortisraggarna tog priset dock :D

Det värsta av allt är att det tog typ 15 sekunder att komma på dom där.

Nå, jag har ingen insikt - Vilken tillhör jag?


Jag vet inte riktigt, min hjärna kopplar bara dig direkt till det blåa glaset. För mig hamnar du automatiskt i kwons grupp för det:thumbup:

stolpskott
2012-04-27, 16:46
Vilken tillhör jag?

Nördarna?

Andy.da.wohoo
2012-04-27, 18:47
Det är inte en babbla sekt i babbla tråden längre, det var det när Ladyinsane styrde.

Det är det som gör att folk inte kommer in riktigt i babblatråden längre för dom missförstår, det är egentligen en LoLcat-sekt, du måste skriva efterblivet om dom mest irrelevanta sakerna, gärna om och om igen.

Typ.

tisdag morgon
*bild på en kattunge*
can i has a hugziebuggzie, mjamjammja gulligullig

17 svar.


*bild på en schysst*uteplats
Idag har jag på egen hand byggt en uteplats i tryckimpregnerat virke med bara ett vattenpass och hammare, här är även en bild på en fruktansvärt fin grillad köttbit

tyst i två dagar.




Jag tror jag kan bekräfta detta :D

Nattljus
2012-04-27, 18:51
Jag tror jag kan bekräfta detta :D
Jaså, det är här du är. Posta fler kattungar i babbla *cupid*

312
2012-04-27, 20:07
Jag tror jag kan bekräfta detta :D

Haha, jag med. Det spelar ingen roll om man så skulle skriva "Jag räddade en hel stad från ett bombnedslag" och en länk till en artikel som bekräftar det, folk bryr sig mer om katter och klaffe, börjar nästan likna Facebook.

Visste nästan att du gjorde ett litet test nu när du skrev i babbla. :D

Andy.da.wohoo
2012-04-27, 20:13
Haha, jag med. Det spelar ingen roll om man så skulle skriva "Jag räddade en hel stad från ett bombnedslag" och en länk till en artikel som bekräftar det, folk bryr sig mer om katter och klaffe, börjar nästan likna Facebook.

Visste nästan att du gjorde ett litet test nu när du skrev i babbla. :D

Var bara tvungen att se hur det faktiskt låg till :D

312
2012-04-27, 20:16
Var bara tvungen att se hur det faktiskt låg till :D

Nu när jag har sett hur det är så tror jag inte jag går tillbaka dit. Fyfan. :D

Andy.da.wohoo
2012-04-27, 20:20
Haha, jooodå, det är rätt trevligt också :)

JJOHANSSON
2012-04-27, 20:37
Jaa, fast det har inte blivit så mycket BF3 för mig på ett tag nu. :(

Skärpning!

hugok
2012-04-27, 22:51
Ändå sedan Zyzz dog har det uppkommit en sekt som dyrkar honom och tror att dom kommer få lika många brudar om dom beter sej som honom.

Ristretto
2012-04-27, 22:52
Ändå sedan Zyzz dog har det uppkommit en sekt som dyrkar honom och tror att dom kommer få lika många brudar om dom beter sej som honom.

Vadå tror? Man får ju det om man beter sig som honom.

Tricce
2012-04-27, 23:55
Finns det en http://www.al-shia.de/bilder/musik.jpg så vill jag tillhöra den!

Inge Enveten
2012-04-28, 07:26
Vill någon placera mig? :D

Eddie Vedder
2012-04-28, 09:56
Vill någon placera mig? :D

"Vi som dyrkar Martin Berkhan" ;)

Rikard Jansson
2012-04-28, 10:10
Jag tycker mitt inlägg på första sidan är väldigt förbisett, då jag anser det vara roligt :) (inb4 madbros, det är på skoj ffs)

mn8eii
2012-04-28, 10:19
Jag tycker mitt inlägg på första sidan är väldigt förbisett, då jag anser det vara roligt :) (inb4 madbros, det är på skoj ffs)

Nu fick du mig att läsa det en gång till och nej, det var inte roligt eller underhållande andra gången heller.

Inge Enveten
2012-04-28, 10:56
"Vi som dyrkar Martin Berkhan" ;)

Slightly indeed. "Dyrkar" dig med. Grub också. Alla med stor kunskap som delar med sig förtjänar att dyrkas! Jag uppskattar alla som hjälpt mig helt enkelt :D

Chopsuey
2012-05-03, 13:41
in-sekten...

r3mpuh
2012-05-03, 14:28
Jomen Kolozzeum är kul!
Sekter vet jag däremot inte vad det är.

Stoltz
2012-05-03, 14:31
Jag tror att antingen har jag för snäv åsikt om vad en forumsekt är eller har andra en väldigt bred sådan :D

Tricklew
2012-05-03, 14:33
Jag tror att antingen har jag för snäv åsikt om vad en forumsekt är eller har andra en väldigt bred sådan :D

Man behöver inte snöra in sig på ordvalet, någon grupperingen kan du väll säkerligen identifiera?


Gesendet unter Verwendung meines iPhone.

Stoltz
2012-05-03, 14:34
Jadå, det var bara en del som var väldigt krystade i tråden ;)

Andy.da.wohoo
2012-05-03, 18:06
Stoltz, nu har du en bra avatar igen :)