handdator

Visa fullständig version : Klädstorlekar, hur gör ni?


Springer
2012-04-26, 14:43
Hur gör ni med kläder under deff? Bara genom att gå ner några kg så börjar byxorna hänga lösa.

Att alltid skaffa tightare kldäer och/eller dra åt bältet borde vara en bra psykologisk hint att hålla/gå ner i vikt (eller midjemått i alla fall). Kanske kan kalla den "bältesdieten", dvs man drar in så att bältet sitter obekvämt, och äter därmed mindre? :)

Pretorian
2012-04-26, 14:58
Jag märker inte så stor skillnad faktiskt och det är väl positivt. Men mina ben blir knappast mindre, har svårt att få av byxorna.

Fishtank
2012-04-26, 15:00
Jadu jag lever med det.
Drar åt bältet lite mer bara.
Byxorna fastnar fortfarande vid vaderna....

Springer
2012-04-26, 15:24
Vore intressant psykologisk studie om det var lättare att hålla vikten med tightare kläder. Tror nog jag skall köpa ny garderob när jag är nöjd med midjemåttet. Få se om det är lika effektivt som att räkna kalorier. ;)

Nisseg
2012-04-26, 16:10
Köpte ett par, för mig, dyra jeans just i början av deffen. Idag sitter de inte särskilt bra och de ser för stora ut. Men jag antar att det är ett lyxproblem. Drar åt skärpet några hål.

TREX
2012-04-26, 16:18
När jag dietade som hårdast och rasade i vikt köpte jag kläder för tillfällen som dök upp och slängde eller skänkte bort kläderna efteråt, åkte till jobbet i mjukisbyxor i bilen, arbetsuniform och sedan aldrig ute på helgerna och umgås man med vänner och bekanta sedan flera år tillbaka kan man se lite hur som helst ut.

Kolla vidden på Ruhls byxor nedtill, klassiska byggarbrallor, stramar i låren och fladdrar vid fotknölarna :D

mAOuIqXJwb0

Alelale
2012-04-26, 17:36
När jag dietade som hårdast och rasade i vikt köpte jag kläder för tillfällen som dök upp och slängde eller skänkte bort kläderna efteråt, åkte till jobbet i mjukisbyxor i bilen, arbetsuniform och sedan aldrig ute på helgerna och umgås man med vänner och bekanta sedan flera år tillbaka kan man se lite hur som helst ut.

Kolla vidden på Ruhls byxor nedtill, klassiska byggarbrallor, stramar i låren och fladdrar vid fotknölarna :D

mAOuIqXJwb0

Lite som vissa Gasp-byxor, sen har jag sett att XXXL-Sweden har några liknande byxor också.