handdator

Visa fullständig version : Kreatin under deff


Tomi
2012-04-26, 14:19
Har läst väldigt olika vad det gäller intaget av kreatin under deffning.
Ska man skippa det helt eller fortsätta som vanligt?

hidden
2012-04-26, 14:20
Fortsätt som vanligt. Varför skulle du sluta med kreatin? Om något bör det ju hjälpa dig prestera litet bättre under dina träningspass.

312
2012-04-26, 14:28
Kreatin är bara positivt att ha under deff. Ökad prestation skulle inte jag tacka nej till under deff i alla fall.

Fortsätt med det.

Tomi
2012-04-26, 14:29
Än så länge har jag fortsatt, men läste om folk som slutade kreatin när de började med deffen. Vet inte om det va av någon speciell anledning eller om det va för att man efter ett tags användande ska ha uppehåll så att man inte blir immun.

Antar att det samma gäller med vattnet då, drick mycket?

Sheogorath
2012-04-26, 14:36
Än så länge har jag fortsatt, men läste om folk som slutade kreatin när de började med deffen. Vet inte om det va av någon speciell anledning eller om det va för att man efter ett tags användande ska ha uppehåll så att man inte blir immun.

Antar att det samma gäller med vattnet då, drick mycket?

Du behöver inte dricka mer. Kroppen behåller det vatten du behöver genom att du kissar mindre när du börjar lagra in kreatin i muskulaturen.

Personligen använder jag kreatin endast under deff. Det är ett bra sätt att inte behöva sänka vikterna på stången och man kan därför belasta musklerna tyngre. Det är bra för då kan man sannolikt behålla muskelmassa bättre. Sen tar jag paus från kreatinet (och en herrans massa andra tillskott) under uppbyggnadsperioderna. Då är det bara att äta sig till sina resultat istället. :)