handdator

Visa fullständig version : Känner mig som en tönt/mes/fi**a.


abcde12345
2012-04-25, 18:32
Vet inte var jag skall starta riktigt och ber om ursäkt i fall det blir lite osammanhängande.

Jag har på senaste tiden börjat känna mig som riktig mes/tönt/***** och det får mig att må illa och inte ens vilja kolla mig i spegeln.

I min kompis grupp som jag tillhör känner jag mig ofta nedtryckt i hierarkin trots att jag inte borde känna så då jag vet att jag är starkast av alla (dock inte aggressiv utav mig) och vet att jag hade haft stora chanser i en fight. Trots detta blir jag oftast "dissad".

Folk utanför gruppen i stan ser mig dock som en "tuffing".

Hur som helst...

Dom andra skämtar och håller på med varandra också men så fort jag börjar dissa tillbaka så tänder dom till, för att dom tror jag är en tönt/mes/***** (vilket jag själv börjat ifrågasätta på sista tiden, är jag det?) Jag står aldrig på mig, jag vet inte varför. Antar att jag är rädd för att förlora vänner, att dom skall ta andra kompisens sida och att jag blir ut fryst. Är även rädd för vad folk omkring skall säga, ni vet själva hur folk gillar att prata, han och han gjorde så dom började skrika och göra kaos där och där på varandra, var inte dom vänner, osv? Är alltså rädd för att förlora en verbal fight och även då framstå som en tönt.

Klart jag kan skoja och dissas tillbaka också men de blir lättare allvarliga med mig om ni förstår vad jag menar? Tex dom andra kan dissa/skoja men när det går överstyr så säger dom "det räcker, jag menar allvar sluta!" blir lite sura miner man aldrig något mer.

Men tex för någon vecka sedan, jag sitter på restaurangen med några kompisar, vi pratar och har det trevligt. Efter ett tag kommer in annan kompis in (också låg rang i hierarkin), han hälsar på alla och skall sätta sig ner. När han håller på att sätta sig ner så skämt slår jag han lite i magen (löst så klart, mer som klapp på axeln slag) som jag och vi andra brukar göra med just denna kompis. Varpå han ger mig en örfil som jag och alla andra är helt oförberedda på. Han har aldrig gjort detta på någon utav oss utan helt enkelt bara sagt sluta. Efter detta så börjar dom andra kompisarna som sitter runt bordet att "krydda" genom att säga "shit" "ohhh" "ojojo" detta får mig verkligen att koka.

Varför gav han mig av alla en örfil tänker jag? Så många gånger som vi alla skojat med han innan med just detta. Tankarna går i huvudet och kompisarnas "kryddnig" gör det inte bättre. Jag säger va fan håller du på med, han svara sluta slå mig i magen du gör alltid det. Jag säger till han okej men säg det först då för fan. Efter detta reser jag mig upp och säger till han kom vi går ut och löser detta varpå han blir lite sur (tror förmodligen jag menade slåss) sanningen är jag vet inte själv vad jag menade, min ena tanke är att gå ut slåss (för att inte visa mig mesig och känna mig förnedrad) med han medan min andra är att prata med han och fråga va fan han gjorde så för.

Det blir andra tanken, att prata. Jag säger till han att han fått mig att se ut som en tönt framför dom andra. Han säger ja men du skall alltid hålla på. Jag säger alla andra håller också på varför inte dom? Han säger jag har sagt till dom andra också att inte göra så. Jag säger till han att ja precis, du sa till dom varför inte mig? Han ber om ursäkt och säger att det var en reflex. Ursäkt godtagen av mig men jag kommer fortfarande se ut som en tönt framför dom andra. Han säger skit i dom varför bryr du dig.

I alla fall, det löste sig med honom. Men nu är det ända jag tänker på "varför slog jag inte bara till han framför alla". För jag vet hur snacket kommer att gå, "han fick en örfil av han och han gjorde ingenting, bara pratade. av all personer fick han en örfil av han". Vilken mes han är att han inte gjorde något.

Varje gång jag kommer att se han nu kommer jag tänka på det ögonblicket.

Är alltså rädd för vad dom andra kommer att ha som redskap i sin låda om man bråkar med dom. Och vad dom kommer att tänka om mig. Samt vad dom kommer att viska om om mig när jag inte är där. Se ner på en osv.

Jag kommer alltid att vara han som "är snäll som fan, men en *****".

Säga vad man vill, ni kanske tänker varför umgås du med dessa personer då? Faktum är att dom kan vara riktigt bra vänner också och ställer nästan alltid upp var det än gäller (bråk, köra, flyttning, jobb, osv). På ett sett så älskar jag dom och vill inte förlora dom. Önskar bara ibland att alla kunde behandla alla med samma respekt.

Hur som helst, känner mig som en riktigt tönt och bluff just nu och behövde bara ventilera mig lite och kanske höra era åsikter om detta och min situation. Skulle verkligen uppskatta lite svar här.

komigen
2012-04-25, 18:38
Hur gammal är du?

Jockefoten
2012-04-25, 18:41
Då dina vänner uppenbarligen är ett gäng interner ifrån en 90tals fängelsefilm så bör du ta kolla igenom några (filmer) för att se hur du ska handskas om samma situation uppstår igen!

Blood in Blood out är ett lysande exempel på hur man ska hävda sig!
WSRvHZjzygc

Just nu är du nog tyvärr lägst i harakirin.

Jpn
2012-04-25, 18:43
Du och dina "kompisar" är födda på 90-talet va?

filmjölk
2012-04-25, 18:44
Av din text att döma tycker jag att du och dina kompisar låter dysfunktionella hela bunten. "låg i Heriarkin", "orolig för att framstå som en tönt inför", fundera på att slå ner sin kompis, etc etc.

Ni låter som en laddad nervös rastgård på ett amerikanskt fängelse, inte som en grupp vänner. Visst, det finns heriarki i alla grupper, men funderar man ofta på sin plats den och vet sin exakta plats i den är man inte bland goda vänner utan på den där rastgården bland dysfunktionella.

Skaffa nya vänner, som du faktiskt vågar visa dig mesig och töntig inför, som inte ens funderar över heriarkin.

Spartansk
2012-04-25, 18:49
Du kanske inte vet att det är såhär, men: Det finns faktiskt människor som är snälla mot en även när man inte visar sig stark, som alltså inte tar varje tillfälle i akt att göra sig rolig på ens bekostnad, och som inte måste hållas tuktade med hot om fysiskt våld.

Om jag började gråta inför någon av mina polare, t ex, skulle han nog säga "vad är det?", och inte peka och skratta och kalla mig bögfitta. Och detta även om han är stark nog att slå ner mig 9 gånger av 10.

Som filmjölk säger, det du beskriver låter som en scen från ett amerikanskt fängelse, alternativt ett svenskt högstadium.

Stefan J
2012-04-25, 18:50
Låter bara som att du är lägst i hierarkin. Att slå kompisen i magen är okej för de med högre status, men du ska veta din plats. Det är inte okej för dig att skämta som de andra eller slå på skoj som de andra. Du får ursäkta, men hur gamla är ni? 12-15? Ni låter som en samling retarder. Hierarki, rang, framstå som en tönt. Bah! :)

mn8eii
2012-04-25, 18:52
Jag tror både du och dina kompisar skulle ha nytta av lite bättre självkänsla, självdistans eller helt enkelt växa upp. Du skriver om jobb, köra bil osv. så jag antar att ni är över 18 år men beteendet och den typen av gruppdynamik hör ärligt talat hemma i högstadiet.

Rikard Jansson
2012-04-25, 18:52
Låter som ett utmärkt läge att börja träna kampsport 7 dagar i veckan!
1.) Kanalisera alla aggressioner
2.) Prestera bra på grund av dessa samt komplex
3.) Bli grym
4.) Få maximal självkänsla etc
5.) Spöa alla som jävlas med dig

Ado2000
2012-04-25, 18:55
Då dina vänner uppenbarligen är ett gäng interner ifrån en 90tals fängelsefilm så bör du ta kolla igenom några (filmer) för att se hur du ska handskas om samma situation uppstår igen!

Blood in Blood out är ett lysande exempel på hur man ska hävda sig!
WSRvHZjzygc

Just nu är du nog tyvärr lägst i harakirin.


:laugh::laugh::laugh::laugh:

Herr Oberst
2012-04-25, 18:56
Haha men vadfan

Jaja, du står längst ner i hierarkin nu. Dom andra vargarna har satt dig på plats och du är en fjant. Antingen får du inse att du är utstött och då måste du ensam lämna flocken, eller också så får klappa till nån random brudjävel och sen flasha med ditt bling bling över hennes sargade kropp. Först då kan du återfå din manlighet

mn8eii
2012-04-25, 18:56
Låter som ett utmärkt läge att börja träna kampsport 7 dagar i veckan!
1.) Kanalisera alla aggressioner
2.) Prestera bra på grund av dessa samt komplex
3.) Bli grym
4.) Få maximal självkänsla etc
5.) Spöa alla som jävlas med dig

Nu antar jag att du trollar som vanligt men måste bara påpeka att om du tror det där är självkänsla så har du mycket att lära dig om livet.

abcde12345
2012-04-25, 18:58
Tack för alla svar. Förstår att det är löjligt och omoget beteende. Men till alla som inte har några vettiga svar att komma med "som att posta blood in blood out kilpp" behöver inte svara.

abcde12345
2012-04-25, 18:59
Haha men vadfan

Jaja, du står längst ner i hierarkin nu. Dom andra vargarna har satt dig på plats och du är en fjant. Antingen får du inse att du är utstött och då måste du ensam lämna flocken, eller också så får klappa till nån random brudjävel och sen flasha med ditt bling bling över hennes sargade kropp. Först då kan du återfå din manlighet

Ditt svar var ju också moget. Trodde jag skulle få lite vettigare svar här inne, därför jag inte valde att posta på flashback.

redbrigade
2012-04-25, 19:00
Låter som ett utmärkt läge att börja träna kampsport 7 dagar i veckan!
1.) Kanalisera alla aggressioner
2.) Prestera bra på grund av dessa samt komplex
3.) Bli grym
4.) Få maximal självkänsla etc
5.) Spöa alla som jävlas med dig
7.) Få stryk av sådana som har stake och faktiskt kan slåss

Spartansk
2012-04-25, 19:01
Nu antar jag att du trollar som vanligt men måste bara påpeka att om du tror det där är självkänsla så har du mycket att lära dig om livet.

Kampsport ökar inte sällan självkänslan.

Ado2000
2012-04-25, 19:03
måste tyvärr erkänna att jag varit med om en liknande situation, tack å lov så var detta bara en engångs händelse

var ute med tjejen och en massa vänner på malmöfestivalen, vi står i en klunga då en bekant kommer med en helt okänd snubbe å försöker göra sig rolig på min bekostnad , genom att säga "what did the five fivers say to the face" innan jag ens hinner svara slår han mig i nacken med öppen hand såklart inför alla vänner å tjejen då

jag taggar till, väntar nån minut låtsas som att allt är oke går fram till honom å ger honom en fette lavett å säger till honom vafan det är han håller på med, därefter kom kompisar fram å sära på oss eftersom polisen inte stod så långt ifrån oss

vill poängtera att denna idioten var inte nån kompis till mig utan en bekant som jag kände via en av mina vänner, tydligen så hade han varit så full å sagt att jag hade slagit honom med knuten näve vilket inte alls var fallet

han försökte inte göra sig rolig på min bekostnad igen

så mitt råd är antigen så står du på dig, eller fixar du nya vänner så enkelt är det

Rikard Jansson
2012-04-25, 19:06
Nu antar jag att du trollar som vanligt men måste bara påpeka att om du tror det där är självkänsla så har du mycket att lära dig om livet.

Att vara bäst på något ger ganska sjukt bra självkänsla. :)

7.) Få stryk av sådana som har stake och faktiskt kan slåss

Vart är 6.)? Hoppas inte att du är en sån där pajas som går runt och tror att de tar vana fighters i gatuslagsmål :) Det låter osannolikt, men det är ungefär lika stor chans som att en snubbe som inte tränat förut skulle vinna över en styrkelyftare i styrkelyft, så överlägsna är dom. Förutsatt att dom inte är nybörjare då, men 5+ års seriöst tränande sådana så är det lika för sporterna sen.

LarsLasr
2012-04-25, 19:07
1. Sluta slå vänner i magen, även på skämt.
2. Sluta oroa dig över att behöva hävda dig och bevisa att du inte är en tönt. Få saker som är lika påfrestande som någon som ser allt som en utmaning/diss/anledning till fight, kanske detta som dina kompisar uppfattat och av denna anledning som dom faktiskt börjar tycka du är påfrestande?

Folk har nog bättre saker att snacka om än dig ändå och du låter som du har skev självbild om du tror att din roll som tuffing är det viktiga.

mn8eii
2012-04-25, 19:11
Att grotta ned sig i kampsport eller vilken annan sport som helst och bli riktigt duktig är ett väldigt bra verktyg att bygga självförtroende som ofta är stark prestationskopplat. Självförtoendet har dock inte särskilt mycket med självkänsla som jag tycker är starkare förknippat med dina tankar om dig själv och självkännedom. När du kommit till den insikten att du duger och är bra precis som du är behöver du inget uppblåst ego/självförtoende av kampsporten. När du kan trivas i dig själv och inte känner ett hävdelsebehov kommer du kunna hantera sociala situationer som TS beskriver på ett helt annat sätt

Rikard Jansson
2012-04-25, 19:14
Att grotta ned sig i kampsport eller vilken annan sport som helst och bli riktigt duktig är ett väldigt bra verktyg att bygga självförtroende som ofta är stark prestationskopplat. Självförtoendet har dock inte särskilt mycket med självkänsla som jag tycker är starkare förknippat med dina tankar om dig själv och självkännedom. När du kommit till den insikten att du duger och är bra precis som du är behöver du inget uppblåst ego/självförtoende av kampsporten. När du kan trivas i dig själv och inte känner ett hävdelsebehov kommer du kunna hantera sociala situationer som TS beskriver på ett helt annat sätt

Ja, och det gör man genom att bli bäst. Näst bäst duger inte, och inte för att vara arrogant, men det är svårt att förstå vad det handlar om tills man har varit bäst i något. För då känner man sig nöjd sen, inga bekräftelsebehov längre, inget att bevisa för något etc, för man har redan fått det bekräftat och man har redan bevisat det. Ända tills man gör det är man fortfarande hungrig i själen, fast med gott självförtroende då för man är bra på något. Väldigt stor skillnad på att vara mycket bra och bäst dock

Vill påpeka att ovanstående är skrivet med yttersta ödmjukhet , innan hurril flippar ur som vanligt över att jag bara är en rawbänkande pajas :)

Spartansk
2012-04-25, 19:14
Tränar man någon gammal traditionell östasiatisk kampsport blir man ofta itutad en herrans massa buddhistisk teori i samband med att man står och slår och sparkar i luften. Detta kan mycket väl öka självkänslan. Börjar man träna karate så vill man sannolikt efter ett halvår aldrig någonsin slåss igen.

mn8eii
2012-04-25, 19:16
Att vara bäst på något ger ganska sjukt bra självkänsla. :)


Det du pratar om är självförtroende, om man baserar sin självkänsla i för hög omfattning på prestationer tror jag man kan få stora problem den dagen du inte längre är bäst. Se bara på alla nedsupna deprimerade föredetta elitidrottare som efter rampljuset har otroligt svårt att hitta sig själv.

Rikard Jansson
2012-04-25, 19:19
Det du pratar om är självförtroende, om man baserar sin självkänsla i för hög omfattning på prestationer tror jag man kan få stora problem den dagen du inte längre är bäst. Se bara på alla nedsupna deprimerade föredetta elitidrottare som efter rampljuset har otroligt svårt att hitta sig själv.

Nej! Jag är inte bäst längre, men har mått sjukt bra ända sedan jag satte svenska rekordet och vann sm i bänk. Det är inte, inte, inte, samma sak som självförtroende.

Stefan J
2012-04-25, 19:19
Ditt svar var ju också moget. Trodde jag skulle få lite vettigare svar här inne, därför jag inte valde att posta på flashback.

Men det är ju så det funkar i din umgängeskretskrets, exakt så primitivt verkar ni fungera och tänka om din beskrivning är korrekt. Förutom att du kanske inte ska lappa till en brud och flasha med blingbling utan lappa till en i gänget av hög rang eller någon annan av status för att få "respekt". Och om du nu vill leka i den sortens värld får du spela efter de reglerna.

stridis
2012-04-25, 19:21
Låter som ett utmärkt läge att börja träna kampsport 7 dagar i veckan!
1.) Kanalisera alla aggressioner
2.) Prestera bra på grund av dessa samt komplex
3.) Bli grym
4.) Få maximal självkänsla etc
5.) Spöa alla som jävlas med dig

1) aggressioner som levs ut blir större. Fast det kan kännas jävligt skönt.:D
2) Eller ha veka tävlingsnerver, "bäst på träning syndromet". Att vara en stabil typ, fast driven är framgångsmelodin. Komplex kan ge ett sorts driv så på det sättet kommer man betydligt längre än folk utan- men du kommer sällan högst på pallen...
3) Beror på- tränar du på skit så blir du kanske bättre men inte grym™...
4) Dat dere Bullshit
5) Det gör bussmongon och andra lägre stående varelser.

Rikard Jansson
2012-04-25, 19:22
Muhammad Ali hade rätt bra självkänsla

stridis
2012-04-25, 19:25
Muhammad Ali hade rätt bra självkänsla

Den snubben kunde hålla låda iaf.

Morty
2012-04-25, 19:26
http://www.netlore.ru/upload/files/1307/2_233.jpg

Lite mer seriöst då: Ni borde sluta bete er som omdömeslösa hjärndöda machoidioter i erat gäng. I mina umgängesgäng strävar vi alltid efter att inte ha några interna hierarkier.

LeBron
2012-04-25, 19:28
Du förtjänade örfilen. Varför ska du göra som alla andra och slå han i magen? Gå emot den s k "hierarkin" i ditt kompisgäng och lyft upp din polare till din nivå istället för att trycka ned honom ytterligare.

Rikard Jansson
2012-04-25, 19:28
Den snubben kunde hålla låda iaf.

Meaning?

abcde12345
2012-04-25, 19:29
Vet ni vad, tack för alla svar och tankar. Hjälpte faktiskt lite och jag förstår hur ni tänker och tycker det låter hur skoj som helst. Jag inser nu hur löjligt det hela är.

Kan mod var snäll att låsa den tråd, alt ta bort den helt då den inte tillför mig något.

stridis
2012-04-25, 19:30
My brain is full of fuck

Att du tänker på snusk får stå för dig, men du kan ju gärna komma med i matchen- det här är internet, finns inga tankeläsare så du får jättegärna argumentera för dig.

Spartansk
2012-04-25, 19:30
Meaning?

Hålla låda = snacka.

Rikard Jansson
2012-04-25, 19:31
Ja, det märks ju på vad han säger och hur han säger att han anser sig snyggast, starkast och bäst i världen (på riktigt, vilket också stämmer, då han var det)

stridis
2012-04-25, 19:32
Kan mod var snäll att låsa den tråd, alt ta bort den helt då den inte tillför mig något.

Ett forum är inte bara till för dig, så om det är ditt enda argument så lär de inte göra något sådant.

Yes
2012-04-25, 19:33
Underbar logik: Lägg ned år av träning för att bevisa att man inte har något att bevisa längre. Blir bra sen när man är badass-streetfajtur och man fortfarande måste bevisa att man är bäst.

Ett alternativ är annars att sluta vara en töntig liten unge och bli vuxen istället.

mn8eii
2012-04-25, 19:33
Nej! Jag är inte bäst längre, men har mått sjukt bra ända sedan jag satte svenska rekordet och vann sm i bänk. Det är inte, inte, inte, samma sak som självförtroende.

Som sagt, jag tycker du blandar ihop begreppen, men trivs du och är trygg i dig själv så har du ju uppenbarligen hittat ett koncept som fungerar för dig personligen och man ska inte försöka laga något som inte är trasig.

Jag skulle i alla fall känna mig rastlös och otillfredsställd om jag baserade hela mitt egenvärde på mina prestationer. Den känslan skulle jag nog inte bli av med om jag så lyfte mest av alla, sprang snabbast, var mest framgångsrik karriärmässigt etc.

Stefan J
2012-04-25, 19:35
Underbar logik: Lägg ned år av träning för att bevisa att man inte har något att bevisa längre. Blir bra sen när man är badass-streetfajtur och man fortfarande måste bevisa att man är bäst.

Ett alternativ är annars att sluta vara en töntig liten unge och bli vuxen istället.

Jo för självinsikten när man är 12-15 är jätteenorm :) Du kunde lika gärna sagt det till en vägg!

Rikard Jansson
2012-04-25, 19:35
Underbar logik: Lägg ned år av träning för att bevisa att man inte har något att bevisa längre. Blir bra sen när man är badass-streetfajtur och man fortfarande måste bevisa att man är bäst.

Ett alternativ är annars att sluta vara en töntig liten unge och bli vuxen istället.

Tack för den komplimangen :) Jag hoppades det framgick att jag inte var allvarlig med att spöa upp folk, det trodde jag var uppenbart för alla som inte var gravt mentalt handikappade. När man väl kommit till sista punkten så har man redan självkänslan och den punkten faller bort! Men det kan vara ett mål som man har inom sig för att komma igång de första två veckorna. Är nog inte ett alls ovanligt skäl att börja träna någonting.

mn8eii
2012-04-25, 19:41
Snabb fråga till Rikard:

Tycker du att man måste vara bäst på något för att ha en bra självkänsla? Tror du man kan vara en medelmåtta, inte anses vara framgångsrik i andras ögon och fortfarande ha en bra självkänsla?

Solros
2012-04-25, 19:42
Hur gammal är trådskaparen?
Vänner ska man förfan lyfta, höja, och bry sig om, inte slå i magen och örfila.
Var en schysst kompis, så kommer de sluta örfila dig.

Yes
2012-04-25, 19:43
Jo för självinsikten när man är 12-15 är jätteenorm :) Du kunde lika gärna sagt det till en vägg!
Haha, du har nog rätt. :)

Tack för den komplimangen :) Jag hoppades det framgick att jag inte var allvarlig med att spöa upp folk, det trodde jag var uppenbart för alla som inte var gravt mentalt handikappade. När man väl kommit till sista punkten så har man redan självkänslan och den punkten faller bort! Men det kan vara ett mål som man har inom sig för att komma igång de första två veckorna. Är nog inte ett alls ovanligt skäl att börja träna någonting.
Självkänsla är inte förmåga, realiserad eller inte, att kunna slå andra på käften. Vad du kallar självkänsla är en falsk känsla av mod för att du tror att du kan stå upp för dig själv med nävarna.

Rationella människor umgås inte genom att hötta med nävarna, spänna sina muskler eller gorma åt varandra.

Rikard Jansson
2012-04-25, 19:43
Snabb fråga till Rikard:

Tycker du att man måste vara bäst på något för att ha en bra självkänsla? Tror du man kan vara en medelmåtta, inte anses vara framgångsrik i andras ögon och fortfarande ha en bra självkänsla?

Klart man verkligen inte måste vara bäst på något, och ja på den andra frågan. Men har man kass självkänsla trots att det inte är något fel på en egentligen så kan bästhet hjälpa en att inse att man fan nog är okej ändå.

Morty
2012-04-25, 19:44
Att du tänker på snusk får stå för dig, men du kan ju gärna komma med i matchen- det här är internet, finns inga tankeläsare så du får jättegärna argumentera för dig.

Va? Varför den hårda tonen? Trodde du att bilden var riktad mot dig?

Rikard Jansson
2012-04-25, 19:45
Haha, du har nog rätt. :)


Självkänsla är inte förmåga, realiserad eller inte, att kunna slå andra på käften. Vad du kallar självkänsla är en falsk känsla av mod för att du tror att du kan stå upp för dig själv med nävarna.

Rationella människor umgås inte genom att hötta med nävarna, spänna sina muskler eller gorma åt varandra.

Fan vad du snackar skit. Du fattar ju inte att valet av sport är irrelevant; det handlar inte om att slå folk på käften. Det handlar om att vara bäst, om det så är poängligan i hockey, femkamp, tyngdlyftning eller boxning, och sluta hungra efter ära och bekräftelse.

Yes
2012-04-25, 19:47
Fan vad du snackar skit. Du fattar ju inte att valet av sport är irrelevant; det handlar inte om att slå folk på käften. Det handlar om att vara bäst, om det så är poängligan i hockey, femkamp, tyngdlyftning eller boxning, och sluta hungra efter ära och bekräftelse.
Oavsett om du vill ändra dig från att kunna klå upp folk till att vara bäst i kärringkånk så kvarstår min poäng.

Rikard Jansson
2012-04-25, 19:48
Oavsett om du vill ändra dig från att kunna klå upp folk till att vara bäst i kärringkånk så kvarstår min poäng.

Nope, för du fattar inte. Det handlar inte om att vara överlägsen; det handlar om kärleken i att vinna något, få creds från alla runt en, kärlek från lagkamrater, samt för resten av livet veta att man är okej på något. Det ger visst en äkta sorts självkänsla. Men det kan du omöjligt verkar det som. Prova att bli bäst på något och återkom plx, peace out för mig

MtotheM
2012-04-25, 19:49
Eftersom du bryr dig om vad andra tycker om dig och håller någon slags hierarkiska tabeller över folk så är du en tönt.

Angel
2012-04-25, 19:51
Jag är en stolt tönt. Önskar att jag var mer tönt i mina yngre år. Då hade jag kanske varit neurokirurg nu och inte jobbat på en vårdcentral.

TREX
2012-04-25, 19:53
Vad exakt är det du undrar över? Kan du sammanfatta ditt haspliga inlägg i en sammansatt fråga? :)

Yes
2012-04-25, 19:54
Nope, för du fattar inte. Det handlar inte om att vara överlägsen; det handlar om kärleken i att vinna något, få creds från alla runt en, kärlek från lagkamrater, samt för resten av livet veta att man är okej på något. Det ger visst en äkta sorts självkänsla. Men det kan du omöjligt verkar det som. Prova att bli bäst på något och återkom plx, peace out för mig
Det är inte vad du skrivit tidigare. Dessutom tycks du ha kvar synen på att prestera och bevisa sig själv inför andra.

mn8eii
2012-04-25, 19:55
Nope, för du fattar inte. Det handlar inte om att vara överlägsen; det handlar om kärleken i att vinna något, få creds från alla runt en, kärlek från lagkamrater, samt för resten av livet veta att man är okej på något. Det ger visst en äkta sorts självkänsla. Men det kan du omöjligt verkar det som. Prova att bli bäst på något och återkom plx, peace out för mig

Jag är ledsen men i min värld är inte det där äkta självkänsla.

Rikard Jansson
2012-04-25, 19:55
Det är inte vad du skrivit tidigare. Dessutom tycks du ha kvar synen på att prestera och bevisa sig själv inför andra.

Nej men det är uppenbart för någon som tävlar i något. Jaa... innan man har självkänslan. När man har gjort det to the max så försvinner det hacket i själen sen och man känner sig fulländad. Kan gå resten av mitt liv utan att träna nu och även om alla glömmer att jag en gång vann sm så kommer det inte spela någon roll

Stoltz
2012-04-25, 19:57
Jag är en stolt tönt. Önskar att jag var mer tönt i mina yngre år. Då hade jag kanske varit neurokirurg nu och inte jobbat på en vårdcentral.

Nu blandar du ihop tönt och nörd dock :)

Nörd = Ballt.

Tönt = ...Vet inte, har aldrig riktigt förstått ordet.

Men TS, vad sysslar du med egentligen?
Har ni verkligen en hierarki i ert kompisgäng?
Är dessa personer verkligen dina kompisar?

Zenot
2012-04-25, 19:58
När dina polare gör något mot dig så trycker de ned dig, men när du slår din kompis i magen är det bara på skoj. Gissar på att du går i högstadiet?

Spartansk
2012-04-25, 19:59
Tönt = ...Vet inte, har aldrig riktigt förstått ordet.


Töntig = motsatsen till cool.

Yes
2012-04-25, 19:59
Nej men det är uppenbart för någon som tävlar i något. Jaa... innan man har självkänslan. När man har gjort det to the max så försvinner det hacket i själen sen och man känner sig fulländad. Kan gå resten av mitt liv utan att träna nu och även om alla glömmer att jag en gång vann sm så kommer det inte spela någon roll
Nej. Det du talar om kallas att leva på gamla meriter. Självkänsla kommer inte heller av andras godkännande och ryggdunkningar.

billmaier
2012-04-25, 20:01
Förstår bra vad Rikard Jansson menar. Man får ett bra självförtroende av att klara sig bra på tävlingar, göra personliga rekord osv.

Rikard Jansson
2012-04-25, 20:02
Nej. Det du talar om kallas att leva på gamla meriter. Självkänsla kommer inte heller av andras godkännande och ryggdunkningar.

Du fattar fortfarande inte. Om man har dålig självkänsla och ett bekräftelsebehov, så gör tillräckligt mycket bekräftelse och ryggdunkningar att dessa utrotas, för alltid. För när man vinner något sådant och inser att de äkta ryggdunkningarna inte är något värt, så inser man vad som verkligen är viktigt i livet istället för bekräftelse etc.

Stoltz
2012-04-25, 20:02
Töntig = motsatsen till cool.

Fast vem är egentligen cool?

Folket i rökrutan? Killen med de senaste kläderna? Tjejen med den snyggaste kroppen och duckfacet? Den tanige killen i glasögon som är sjukt insnöad på datorer och kan allt om dem och lite till?

Jag vet inte, jag har verkligen aldrig förstått riktigt innebörden av det. Blev kallad det några gånger av en i klassen i grundskolan, men hur ska man kunna ta åt sig när begreppet är så jävla diffust? :D

Spartansk
2012-04-25, 20:05
Fast vem är egentligen cool?

Folket i rökrutan? Killen med de senaste kläderna? Tjejen med den snyggaste kroppen och duckfacet? Den tanige killen i glasögon som är sjukt insnöad på datorer och kan allt om dem och lite till?

Jag vet inte, jag har verkligen aldrig förstått riktigt innebörden av det. Blev kallad det några gånger av en i klassen i grundskolan, men hur ska man kunna ta åt sig när begreppet är så jävla diffust? :D

Cool = respektingivande.

billmaier
2012-04-25, 20:05
Coolast är den personen som är sig själv. Alltså man gör det man själv vill och inte bryr sig över vad andra tycker och tänker.

Rikard Jansson
2012-04-25, 20:06
Fast vem är egentligen cool?

Folket i rökrutan? Killen med de senaste kläderna? Tjejen med den snyggaste kroppen och duckfacet? Den tanige killen i glasögon som är sjukt insnöad på datorer och kan allt om dem och lite till?

Jag vet inte, jag har verkligen aldrig förstått riktigt innebörden av det. Blev kallad det några gånger av en i klassen i grundskolan, men hur ska man kunna ta åt sig när begreppet är så jävla diffust? :D

Killen som är cool är han som är duktig på mycket, men är ödmjuk om det och hjälper folk omkring sig och lyfter upp dem över deras egen nivå. Han motverkar mobbning och svetsar samman gruppen, och med den här alfavänligheten så blir han cool och för med sig en väldigt positiv stämning vart han än går. Han står för vad han tycker och vågar säga ifrån vid orättvisor! Han är inget flygplan, inte heller en fågel. Utan en hjälte. Superman.

Stoltz
2012-04-25, 20:07
Cool = respektingivande.

Så den där läraren alla var skiträdda för när klassen började snacka för högt var cool? :D Iofs, thinking back...

stridis
2012-04-25, 20:09
Va? Varför den hårda tonen? Trodde du att bilden var riktad mot dig?

Om jag trodde bilden var riktad mot mig? Nej. Har börjat tröttna på att gissa mig till vad folk menar med bara någon bild eller tvetydig dassig oneliner. Då jag är lite sur idag så inte tusan kände jag för att skräda med orden så att säga. Så jag skrev rakt ut vad jag tycke.

stridis
2012-04-25, 20:10
Killen som är cool är han som är duktig på mycket, men är ödmjuk om det och hjälper folk omkring sig och lyfter upp dem över deras egen nivå. Han motverkar mobbning och svetsar samman gruppen, och med den här alfavänligheten så blir han cool och för med sig en väldigt positiv stämning vart han än går. Han står för vad han tycker och vågar säga ifrån vid orättvisor! Han är inget flygplan, inte heller en fågel. Utan en hjälte. Superman.

Off-topic som faen men here goes:
Just superman är ju sjukt ointressant som hjältefigur.

Rikard Jansson
2012-04-25, 20:12
Off-topic som faen men here goes:
Just superman är ju sjukt ointressant som hjältefigur.

Yep. Jag tänkte säga zyzz först, för han är allt jag beskrev, men då hade nog folk hate:at och sagt att han var en mobbare, vilket inte alls är sant.

Morty
2012-04-25, 20:13
Om jag trodde bilden var riktad mot mig? Nej. Har börjat tröttna på att gissa mig till vad folk menar med bara någon bild eller tvetydig dassig oneliner. Då jag är lite sur idag så inte tusan kände jag för att skräda med orden så att säga. Så jag skrev rakt ut vad jag tycke.

Heh. Man behöver inte skriva om man känner att det inte går så bra. Dessutom så tycker jag att jag "kom in i matchen" någotsånär när jag skrev det seriösare under.

Att my brain was full of fuck (som inte relaterar till snusk just sayin') var för att TS verkar ha så sjukt konstiga vänner.

Tricklew
2012-04-25, 20:49
TS: Låt tråden vara kvar, det kommer komma in hjälpsamma folk i tråden, det gör det alltid. Tills dess får du tyvärr stå ut med lite skämt, inse att dessa inte handlar om dig som person, det är bara enkelt och tacksamt att dra dessa skämt, ta inte åt dig. Man kan ana av din reaktion i denna tråd att du kanske tar skämt personligare än de är menade, fundera på om det inte är så att du gör det samma i din umgängeskrets.

Till Rawpressarn, grattis, du var bäst i en marginalsport under dess tidiga år, måste verkligen ha känts enormt att besegra de 50 andra tävlande.


Gesendet unter Verwendung meines iPhone.

Rikard Jansson
2012-04-25, 20:51
TS: Låt tråden vara kvar, det kommer komma in hjälpsamma folk i tråden, det gör det alltid. Tills dess får du tyvärr stå ut med lite skämt, inse att dessa inte handlar om dig som person, det är bara enkelt och tacksamt att dra dessa skämt, ta inte åt dig. Man kan ana av din reaktion i denna tråd att du kanske tar skämt personligare än de är menade, fundera på om det inte är så att du gör det samma i din umgängeskrets.

Till Rawpressarn, grattis, du var bäst i en marginalsport under dess tidiga år, måste verkligen ha känts enormt att besegra de 50 andra tävlande.


Gesendet unter Verwendung meines iPhone.

Om du inte hade haft schackpjäser full hela röven så hade du kunnat se att det var skrivet med ödmjukhet. :)

Tricklew
2012-04-25, 20:55
Om du inte hade haft schackpjäser full hela röven så hade du kunnat se att det var skrivet med ödmjukhet. :)

Om du inte vore så fruktansvärt socialt inkompetent så hade du insett att det inte fanns någon ödmjukhet öht i dina inlägg, snarare motsatsen.


Gesendet unter Verwendung meines iPhone.

tjabon
2012-04-25, 21:01
Haha men vadfan

Jaja, du står längst ner i hierarkin nu. Dom andra vargarna har satt dig på plats och du är en fjant. Antingen får du inse att du är utstött och då måste du ensam lämna flocken, eller också så får klappa till nån random brudjävel och sen flasha med ditt bling bling över hennes sargade kropp. Först då kan du återfå din manlighet

http://www.buyzombie.com/wp-content/uploads/2009/10/chuck-norris-zombies.jpg

tjabon
2012-04-25, 21:05
Det är tammefan bara på Kolo som man respekterar TS och försöker ge honom
lite perspektiv. Många inlägg är väldigt bra.
På vilket annat forum som helst hade han blivit sågat jäms med fotknölarna.

MathiasF
2012-04-25, 21:10
Dina "vänner" jävlas med dig, du tar det nedvärderande och funderar på fysisk hämnd.
Din "vän" blir nedvärderad av dig, hämnas fysiskt... Och du blir förvånad?

Du ratade svaret med blood in, blood out -klippet, men faktum är att det var klockrent. Ni beter er som högstadieungar på crack.

Zoidy
2012-04-25, 21:17
Dina vänner låter som riktiga idioter ärligt talat. Skaffa bättre vänner. Och det menar jag verkligen, klart du inte ska behöva gå runt och vara orolig för såna skitgrejer när du är med vänner

Doctor Snuggles
2012-04-25, 21:18
Fast vem är egentligen cool?

Folket i rökrutan? Killen med de senaste kläderna? Tjejen med den snyggaste kroppen och duckfacet? Den tanige killen i glasögon som är sjukt insnöad på datorer och kan allt om dem och lite till?

Jag vet inte, jag har verkligen aldrig förstått riktigt innebörden av det. Blev kallad det några gånger av en i klassen i grundskolan, men hur ska man kunna ta åt sig när begreppet är så jävla diffust? :D

Johnny Depp.

Rikard Jansson
2012-04-25, 21:22
Om du inte vore så fruktansvärt socialt inkompetent så hade du insett att det inte fanns någon ödmjukhet öht i dina inlägg, snarare motsatsen.


Gesendet unter Verwendung meines iPhone.

Du har ingen aning om vad du snackar om :) Ska jag spy ur mig hur lätt det var att vinna? Ska jag säga att det var kass konkurrens, att alla andra sög och att jag själv var skitdålig men alla andra var sämre? Förstår du dilemmat? Jag tyckte jag framhävde min poäng på maximalt ödmjuka sätt.

Säger inte att det var som om ovan alls, ville bara poängtera vad korkad Tricklew är. Speciellt eftersom han säger att zyzz är innehållslös och buntar ihop honom med JS-karaktärer.

Spartansk
2012-04-25, 21:26
Så den där läraren alla var skiträdda för när klassen började snacka för högt var cool? :D Iofs, thinking back...

Ni snackade troligen skit om den där läraren bakom hans rygg? Riktigt coola människor visar man respekt för även när de inte är där. :)

Solros
2012-04-25, 21:35
Fast vem är egentligen cool?

Folket i rökrutan?
Ja

Killen med de senaste kläderna?
Ja
Tjejen med den snyggaste kroppen och duckfacet?
Ja
Den tanige killen i glasögon som är sjukt insnöad på datorer och kan allt om dem och lite till?
Nej

Blev kallad det några gånger av en i klassen i grundskolan, men hur ska man kunna ta åt sig när begreppet är så jävla diffust? :D
Lol nej, gubbjävel!

Solros, 14 år.

Rikard Jansson
2012-04-25, 22:04
Well, Tricklew?

Tricklew
2012-04-25, 22:08
Well, Tricklew?

Jag är inte intresserad av att sno hans tråd för ett barnsligt gräl med dig, men det är underhållande att du direkt måste hävda dig vid mothugg, du kanske ska läsa Yes inlägg igen.


För att vara lite on topic så är detta andra tråden i raken koloiter har uttryckt sig väldigt svepande, oförstående och helt ärligt barnsligt. Själv har jag ingen hjälp att komma med, men jag hoppas att Minimjölk kommer in och styr upp, som han så ofta gör.

Rikard Jansson
2012-04-25, 22:12
Jag är inte intresserad av att sno hans tråd för ett barnsligt gräl med dig, men det är underhållande att du direkt måste hävda dig vid mothugg, du kanske ska läsa Yes inlägg igen.


För att vara lite on topic så är detta andra tråden i raken koloiter har uttryckt sig väldigt svepande, oförstående och helt ärligt barnsligt. Själv har jag ingen hjälp att komma med, men jag hoppas att Minimjölk kommer in och styr upp, som han så ofta gör.

Mothugg? Han började med att kalla mig en barnslig tönt eller liknande, p.g.a. att han inte förstod vad jag menade. Sen kommer du med ytterligare förolämpningar :) Jag känner mig utsatt!

Mago
2012-04-25, 22:17
Mothugg? Han började med att kalla mig en barnslig tönt eller liknande, p.g.a. att han inte förstod vad jag menade. Sen kommer du med ytterligare förolämpningar :) Jag känner mig utsatt!

Dålig självkänsla eller?
http://images.sodahead.com/polls/002290949/2019501609_75378_TrollFace_answer_1_small.png

Rikard Jansson
2012-04-25, 22:21
Dålig självkänsla eller?
http://images.sodahead.com/polls/002290949/2019501609_75378_TrollFace_answer_1_small.png

Nope^^ Då hade jag tagit åt mig :) Jag har 1000% gånger mer självförtroende och självkänsla än både yes, som verkar ha allvarliga bekräftelsebehov om man ser till hur han betett sig genom åren med bilder osv, och tricklew, som trots sin trevlighet i vanliga fall överkompenserar på internet genom att leka allan ballan.

filmjölk
2012-04-25, 22:45
Nu skall jag trolla lite.

Självkänsla och självförtroende är överskattat. Omfamna din töntighet, tryck ner dig själv i skorna och grotta dig i misär. Tappa allt vad självkänsla heter och du kommer att hata dig själv så mycket att du tappar all självbevarelsedrift. När du nåt det zen-lika stadiet av komplett självförakt försvinner all feghet och allt konsekvenstänkande och du är beredd att utföra kannibalism som hämnd för en örfil. Då jävlas ingen med dig mer än en gång.

redbrigade
2012-04-25, 22:49
Att vara bäst på något ger ganska sjukt bra självkänsla. :)



Vart är 6.)? Hoppas inte att du är en sån där pajas som går runt och tror att de tar vana fighters i gatuslagsmål :) Det låter osannolikt, men det är ungefär lika stor chans som att en snubbe som inte tränat förut skulle vinna över en styrkelyftare i styrkelyft, så överlägsna är dom. Förutsatt att dom inte är nybörjare då, men 5+ års seriöst tränande sådana så är det lika för sporterna sen.

Ja det går jag runt och tror efter egengjorda studier, vet inte vart du bor men det verkar vara en håla men när folk vet att det kan bli riktiga konsekvenser av ett vanligt slagsmål är det många som tänker till en och två gånger.

En gång tönt alltid en tönt, stämmer inte alltid men ofta.

renad
2012-04-25, 22:49
Tror att en riktigt stor kissbomb på snubben högst upp i hierarkin kommer göra dig till alpha, tips från coachen. Alternativt kamma dig och väx upp.

Rikard Jansson
2012-04-25, 22:50
Ja det går jag runt och tror efter egengjorda studier, vet inte vart du bor men det verkar vara en håla men när folk vet att det kan bli riktiga konsekvenser av ett vanligt slagsmål är det många som tänker till en och två gånger.

En gång tönt alltid en tönt, stämmer inte alltid men ofta.

Jag vet inte vad du menar. Prova att svinga mot en boxare med typ 30-40 matcher i ryggen när han är med på det och se vad som händer :)

Spartansk
2012-04-25, 22:52
Självkänsla och självförtroende är överskattat.

Självkänsla är överskattat.

ALf2HZsGtGQ

redbrigade
2012-04-25, 23:22
Jag vet inte vad du menar. Prova att svinga mot en boxare med typ 30-40 matcher i ryggen när han är med på det och se vad som händer :)

När han är med på det? du menar när domaren på gatan slår på gonggongen och startar matchen?

Men ja boxning är en jävla fördel när det kommer till slagsmål och speciellt om man har gått 30-40(!) matcher som är en jävla många, men mycket handlar om psyket också att man verkligen vågar.

Rikard Jansson
2012-04-25, 23:33
När han är med på det? du menar när domaren på gatan slår på gonggongen och startar matchen?

Men ja boxning är en jävla fördel när det kommer till slagsmål och speciellt om man har gått 30-40(!) matcher som är en jävla många, men mycket handlar om psyket också att man verkligen vågar.

När han kollar på dig och inte kollar någon annanstans, samt inte är full ;)

astrodog
2012-04-25, 23:38
Jag tycker du ska välja det här:

Ta upp det som hände, framför gänget. Se till att de är tysta och lyssnar. Lägg korten på bordet och fråga dem right in the fucking face om de tycker det är ok att bete sig såhär mot dig och din polare (han som du slog i magen). Säg att om, bara om, någon av dem ser ner på dig och värderar dig mindre eller är respektlösa, så kommer de få mycket skit. Kvittar om det är i tanke eller handling. That's it. Ingen måste erkänna något, men fundera över hur ni beter er ibland. Sitt tysta nu, svara inte. Men ikväll, när ni kommer hem. Fundera. Ok bra, då drar vi och köper pokemon kort (eller vad fan ni kids sysslar med).

Yes
2012-04-26, 06:40
Nope^^ Då hade jag tagit åt mig :) Jag har 1000% gånger mer självförtroende och självkänsla än både yes, som verkar ha allvarliga bekräftelsebehov om man ser till hur han betett sig genom åren med bilder osv, och tricklew, som trots sin trevlighet i vanliga fall överkompenserar på internet genom att leka allan ballan.
Du försöker väl inre hävda dig nu, Rickard?

Allvarligt talat så bör du läsa igenom dina egna inlägg ett par gånger till.

Rikard Jansson
2012-04-26, 06:48
Du försöker väl inre hävda dig nu, Rickard?

Allvarligt talat så bör du läsa igenom dina egna inlägg ett par gånger till.

Haha, nej. Vilket kasst försök ens :)

thenut
2012-04-26, 06:55
Nu känner jag inte digpå riktigt Rikard, och det är alltid problem med tolkningar/nyanser via text/internet, men läser jag bara dina inlägg här så är det ett stort +1 på Yes.

Vad det gäller TS... Det måste vara trollning va? Eller är det dags att ge upp på mänskligheten redan?

Skuggvargen
2012-04-26, 06:59
+1

Jr.
2012-04-26, 07:14
Nu känner jag inte digpå riktigt Rikard, och det är alltid problem med tolkningar/nyanser via text/internet, men läser jag bara dina inlägg här så är det ett stort +1 på Yes.

Vad det gäller TS... Det måste vara trollning va? Eller är det dags att ge upp på mänskligheten redan?

+1 angående Rikard...

PÅ senare tid tycker jag alla Rikards inlägg är sådana, inte bara i den här tråden. (utgår endast från alla inlägg jag har sett så klart)

Viktor_Balck
2012-04-26, 07:55
7.) Få stryk av sådana som har stake och faktiskt kan slåss

8. Sök vård för dina skador.
9. Tillbaks på minimal självkänsla

Loke
2012-04-26, 08:07
Det bästa brukar vara att bry sig vad folk gör och tycker, men inte låta det synas att man påverkas av det.

Vid fallet örfilen så tror jag det bästa inte hade varit att bli arg utan skratta åt honom: "Haha, vad gör du?" Dina vänner som spädde på grejen med "ojoj" och sånt var nog faktiskt på din sida, de drev med honom för att han lät sig påverkas av dig. Ditt fel var dock att du i sin tur också lät dig påverkas. Det är inte dumt att slå tillbaka mot honom eller tjafsa, men det ska i så fall vara för att du väljer att göra det, inte för att du blev upprörd.

Oxe
2012-04-26, 08:21
8. Sök vård för dina skador.
9. Tillbaks på minimal självkänsla

det handlar inte om en vinst emot motståndaren det handlar om en vinst emot sig själv. att våga oavsätt att du troligen kommer få stryk. ( bara läst sporadiska inlägg )

Viktor_Balck
2012-04-26, 08:22
det handlar inte om en vinst emot motståndaren det handlar om en vinst emot sig själv. att våga oavsätt att du troligen kommer få stryk. ( bara läst sporadiska inlägg )

Ja driver jao

Ramrod
2012-04-26, 08:39
Det blir nog bättre när du går ut mellanstadiet ska du se.

z_bumbi
2012-04-26, 08:39
Ni snackade troligen skit om den där läraren bakom hans rygg? Riktigt coola människor visar man respekt för även när de inte är där. :)

I högstadiet? Visst fanns det väl en och annan lärare som man såg upp till men de riktigt häftiga lärarna har i alla fall jag insett i efterhand att de var häftiga. Som tur är så gjorde jag inget riktigt elakt.

Rikard Jansson
2012-04-26, 09:01
Det borde väl om något visa på självkänsla och självförtroende ^^ 90% av forumet anser att det jag skriver är helt åt helvete och att jag är dum i huvudet, men ändå ändrar jag inte på mig? ;) Men orkar inte debattera mer, har inget att bevisa. :) Off to fun stuff istället!

Stoltz
2012-04-26, 09:09
Zyzz 2 lol.

Nordenator
2012-04-26, 09:23
Det borde väl om något visa på självkänsla och självförtroende ^^ 90% av forumet anser att det jag skriver är helt åt helvete och att jag är dum i huvudet, men ändå ändrar jag inte på mig? ;) Men orkar inte debattera mer, har inget att bevisa. :) Off to fun stuff istället!

Du menar att du har gått bortom att kunna ta kritik? Grattis, du har just vunnit någon form av tävling IGEN. Priset är evig ovetskap. Hoppas det känns bra.

Spartansk
2012-04-26, 09:26
I högstadiet? Visst fanns det väl en och annan lärare som man såg upp till men de riktigt häftiga lärarna har i alla fall jag insett i efterhand att de var häftiga. Som tur är så gjorde jag inget riktigt elakt.

Förstår inte riktigt, menar du att du inte såg upp till de häftiga?

thenut
2012-04-26, 09:52
Det borde väl om något visa på självkänsla och självförtroende ^^ 90% av forumet anser att det jag skriver är helt åt helvete och att jag är dum i huvudet, men ändå ändrar jag inte på mig? ;) Men orkar inte debattera mer, har inget att bevisa. :) Off to fun stuff istället!

Um, nej?

Men som sagt, jag känner inte dig, så det spelar ingen roll, det är rätt skoj o läsa vad du skriver :)

Rikard Jansson
2012-04-26, 10:32
Zyzz 2 lol.

Zyzz har en väldigt bra attityd tycker jag:D

Du menar att du har gått bortom att kunna ta kritik? Grattis, du har just vunnit någon form av tävling IGEN. Priset är evig ovetskap. Hoppas det känns bra.

Jag anser ödmjukast att du har fel. Jag kan ta till mig vad folk säger, men jag vägrar sitta och hymla med vad jag tycker. Problem? :D

Um, nej?

Men som sagt, jag känner inte dig, så det spelar ingen roll, det är rätt skoj o läsa vad du skriver :)

Hellre att jag framstår som ovettig än tråkig, alla dagar i veckan!

Stoltz
2012-04-26, 10:37
Jo, utan att döma så börjar jag se trenden i vad du gör Rikard ;)

Oxe
2012-04-26, 10:58
Jo, utan att döma så börjar jag se trenden i vad du gör Rikard ;)

Precis träffat puberteten och försöker fast ställa sin plats i hiearkin genom att försöka virtuellt dominansjucka på allt han kan ?

Ungefär det TS försökte göra när hans kompisar vissade att han var lägst i hiearkin ?

Rikard Jansson
2012-04-26, 11:08
Jo, utan att döma så börjar jag se trenden i vad du gör Rikard ;)

Om du vill kalla mig en zyzz-wannabe så gör't ^^ har redan förklarat skillnaden mellan honom och mig typ 10 gånger nu

Precis träffat puberteten och försöker fast ställa sin plats i hiearkin genom att försöka virtuellt dominansjucka på allt han kan ?

Ungefär det TS försökte göra när hans kompisar vissade att han var lägst i hiearkin ?

Wut?

stridis
2012-04-26, 11:10
Nu skall jag trolla lite.

Självkänsla och självförtroende är överskattat. Omfamna din töntighet, tryck ner dig själv i skorna och grotta dig i misär. Tappa allt vad självkänsla heter och du kommer att hata dig själv så mycket att du tappar all självbevarelsedrift. När du nåt det zen-lika stadiet av komplett självförakt försvinner all feghet och allt konsekvenstänkande och du är beredd att utföra kannibalism som hämnd för en örfil. Då jävlas ingen med dig mer än en gång.

Vet inte riktigt hur jag skall svara på det här, så bra trollning.:Virro
Ja det kan bli en sådan sorts vändning, om det hela skötts mer lågintensivt och lite annat smått och gott som kanske en frånvarande pappa och så, så kan det bli en Breivikpersonlighet.

stridis
2012-04-26, 11:11
Du menar att du har gått bortom att kunna ta kritik? Grattis, du har just vunnit någon form av tävling IGEN. Priset är evig ovetskap. Hoppas det känns bra.

Kanonkulan flyger fram, vettu, går bara rätt igenom.:D

Stoltz
2012-04-26, 11:11
Om du vill kalla mig en zyzz-wannabe så gör't ^^ har redan förklarat skillnaden mellan honom och mig typ 10 gånger nu

Meh, som jag sade, utan att döma.

filmjölk
2012-04-26, 11:15
Vad har Rikard fel annat än i sättet att uttrycka sig? Som jag uppfattar vad han skriver, menar han följande:

Har du dålig självkänsla, försök hitta något du är bra på. Själva känslan du har när du är bra på något är en känsla du skall försöka ta med dig till andra sammanhang.

Sen att han snurrar in sig i resonemang om kampsport, styrkelyft etc är en annan femma, det är bara kommunikationsfel när han försöker förklara vad han menar. Jag tror det är det kursiva som är essensen i vad Rikard skriver.

Minimjölk
2012-04-26, 11:30
Vet inte var jag skall starta riktigt och ber om ursäkt i fall det blir lite osammanhängande.

Jag har på senaste tiden börjat känna mig som riktig mes/tönt/***** och det får mig att må illa och inte ens vilja kolla mig i spegeln.

I min kompis grupp som jag tillhör känner jag mig ofta nedtryckt i hierarkin trots att jag inte borde känna så då jag vet att jag är starkast av alla (dock inte aggressiv utav mig) och vet att jag hade haft stora chanser i en fight. Trots detta blir jag oftast "dissad".

Folk utanför gruppen i stan ser mig dock som en "tuffing".

Hur som helst...

Dom andra skämtar och håller på med varandra också men så fort jag börjar dissa tillbaka så tänder dom till, för att dom tror jag är en tönt/mes/***** (vilket jag själv börjat ifrågasätta på sista tiden, är jag det?) Jag står aldrig på mig, jag vet inte varför. Antar att jag är rädd för att förlora vänner, att dom skall ta andra kompisens sida och att jag blir ut fryst. Är även rädd för vad folk omkring skall säga, ni vet själva hur folk gillar att prata, han och han gjorde så dom började skrika och göra kaos där och där på varandra, var inte dom vänner, osv? Är alltså rädd för att förlora en verbal fight och även då framstå som en tönt.

Klart jag kan skoja och dissas tillbaka också men de blir lättare allvarliga med mig om ni förstår vad jag menar? Tex dom andra kan dissa/skoja men när det går överstyr så säger dom "det räcker, jag menar allvar sluta!" blir lite sura miner man aldrig något mer.

Men tex för någon vecka sedan, jag sitter på restaurangen med några kompisar, vi pratar och har det trevligt. Efter ett tag kommer in annan kompis in (också låg rang i hierarkin), han hälsar på alla och skall sätta sig ner. När han håller på att sätta sig ner så skämt slår jag han lite i magen (löst så klart, mer som klapp på axeln slag) som jag och vi andra brukar göra med just denna kompis. Varpå han ger mig en örfil som jag och alla andra är helt oförberedda på. Han har aldrig gjort detta på någon utav oss utan helt enkelt bara sagt sluta. Efter detta så börjar dom andra kompisarna som sitter runt bordet att "krydda" genom att säga "shit" "ohhh" "ojojo" detta får mig verkligen att koka.

Varför gav han mig av alla en örfil tänker jag? Så många gånger som vi alla skojat med han innan med just detta. Tankarna går i huvudet och kompisarnas "kryddnig" gör det inte bättre. Jag säger va fan håller du på med, han svara sluta slå mig i magen du gör alltid det. Jag säger till han okej men säg det först då för fan. Efter detta reser jag mig upp och säger till han kom vi går ut och löser detta varpå han blir lite sur (tror förmodligen jag menade slåss) sanningen är jag vet inte själv vad jag menade, min ena tanke är att gå ut slåss (för att inte visa mig mesig och känna mig förnedrad) med han medan min andra är att prata med han och fråga va fan han gjorde så för.

Det blir andra tanken, att prata. Jag säger till han att han fått mig att se ut som en tönt framför dom andra. Han säger ja men du skall alltid hålla på. Jag säger alla andra håller också på varför inte dom? Han säger jag har sagt till dom andra också att inte göra så. Jag säger till han att ja precis, du sa till dom varför inte mig? Han ber om ursäkt och säger att det var en reflex. Ursäkt godtagen av mig men jag kommer fortfarande se ut som en tönt framför dom andra. Han säger skit i dom varför bryr du dig.

I alla fall, det löste sig med honom. Men nu är det ända jag tänker på "varför slog jag inte bara till han framför alla". För jag vet hur snacket kommer att gå, "han fick en örfil av han och han gjorde ingenting, bara pratade. av all personer fick han en örfil av han". Vilken mes han är att han inte gjorde något.

Varje gång jag kommer att se han nu kommer jag tänka på det ögonblicket.

Är alltså rädd för vad dom andra kommer att ha som redskap i sin låda om man bråkar med dom. Och vad dom kommer att tänka om mig. Samt vad dom kommer att viska om om mig när jag inte är där. Se ner på en osv.

Jag kommer alltid att vara han som "är snäll som fan, men en *****".

Säga vad man vill, ni kanske tänker varför umgås du med dessa personer då? Faktum är att dom kan vara riktigt bra vänner också och ställer nästan alltid upp var det än gäller (bråk, köra, flyttning, jobb, osv). På ett sett så älskar jag dom och vill inte förlora dom. Önskar bara ibland att alla kunde behandla alla med samma respekt.

Hur som helst, känner mig som en riktigt tönt och bluff just nu och behövde bara ventilera mig lite och kanske höra era åsikter om detta och min situation. Skulle verkligen uppskatta lite svar här.


har bara läst OP men denna post kan för all framtid ändrat mitt liv och syn på mänskligheten. Jag inser plötsligt vilka skilda världar alla vi människor lever och växer upp i. För att inte tala om vilka olika problem vi alla ställs inför.

Till TS skulle jag först ge rådet att börja fundera på hur du själv vill framstå i diverse sammanhang och lägg upp en plan för hur du skall nå dit.

Du kanske även bör fundera en aning på hur andra människor känner och hur du behlandlar andra med respekt. jag tycker inte det är respekfullt att se på en kompis som lägre i hierkin och ständigt slå honom i magen. Jag kan förstå att han surnar till och til lsist fick nog. Sedan har du mage att tycka att han har sänkt din status i gruppen.

I mina ögon är du inget av det känner dig som i rubriken, snarare har du en total brist på empati och verklighetsuppfattning. Vill du vara modig så börja bete dig som du vill göra och inte för att imponera på dina kompisar. Är de något att ha kommer de respektera dig för den du är istället för den du låtsas vara.

Eddie Vedder
2012-04-26, 11:48
Har du dålig självkänsla, försök hitta något du är bra på. Själva känslan du har när du är bra på något är en känsla du skall försöka ta med dig till andra sammanhang.

I mina ögon är det en liten förväxling av självförtroende och självkänsla. Jag vet saker jag är bra på och jag har en hel del saker jag åstadkommit och är stolt över. Inte fan blev min självkänsla bra för det.

På senaste tiden har dock självkänslan blivit bättre och bättre men meriter har spelat mycket liten roll i det.

ChuckTesta
2012-04-26, 12:03
+1 Cannonball

-1 Yes, tricklew

Fattar ni inte? SJÄLVKLART får man bättre självkänsla och självförtroende av att bli bra på kampsport. Har ni någonsin tränat själva? (mer än 2 träningar, alltså blivit "bra" på det)

Spartansk
2012-04-26, 12:05
Och gemenskapen man får när man börjar med en idrott kan väl också öka självkänslan?

Morty
2012-04-26, 12:57
Och gemenskapen man får när man börjar med en idrott kan väl också öka självkänslan?

Framför allt kanske TS kan träffa kompisar som inte beter sig som handikappade primater.

Tricklew
2012-04-26, 13:18
Och gemenskapen man får när man börjar med en idrott kan väl också öka självkänslan?

Få saker ökar självjänslan som en redig kissbomb i omklädningsrummet efter hockeyträningen.


Gesendet unter Verwendung meines iPhone.

Spartansk
2012-04-26, 13:26
Få saker ökar självjänslan som en redig kissbomb i omklädningsrummet efter hockeyträningen.

Åh, jag tänkte inte på att folk som är bra på bollsporter brukar vara riktiga idioter. Okej, men om man börjar med en fjollsport som karate, där de flesta är snälla, då tror jag det kan öka självkänslan.

Morty
2012-04-26, 13:29
Kan flika in att mina vänner från capoeiran i nästan alla fall är helt underbara personer. Vi kallar varandra för "capoeirafamiljen". :]

stridis
2012-04-26, 13:49
Fattar ni inte? SJÄLVKLART får man bättre självkänsla och självförtroende av att bli bra på kampsport. Har ni någonsin tränat själva? (mer än 2 träningar, alltså blivit "bra" på det)

Nåja, något bättre kanske, men bra? Sedan är ju det förvärvade självförtroendet kontextuellt. Så min poäng är att det är mycket skrik för lite ull som hon sa när hon rakade grisen, när det går att förbättra på andra sätt.

Morty
2012-04-26, 13:53
Nåja, något bättre kanske, men bra? Sedan är ju det förvärvade självförtroendet kontextuellt. Så min poäng är att det är mycket skrik för lite ull som hon sa när hon rakade grisen, när det går att förbättra på andra sätt.

Framför allt är det ju ett bräckligt sätt att öka sin självkänsla på. Vad händer om man skadar sig och tappar sina mad mma skills? Man hamnar under 0. Inte bra.

dared
2012-04-26, 13:59
Bryt dig ur och skaffa ett nytt crew där du har en säkrad högsta plats i hierarkin. Sedan kan du välja design på crew:et. Antingen är du snäll och givmild med förutsättningar för harmoni och kamratskap, eller så kan du börja trycka ner de svagare individerna utan samma risk för reprimander och glatt betrakta dig som en top-dawg.

filmjölk
2012-04-26, 14:24
Få saker ökar självjänslan som en redig kissbomb i omklädningsrummet efter hockeyträningen.


Gesendet unter Verwendung meines iPhone.

hahahahaaa.

tjabon
2012-04-26, 14:30
Åh, jag tänkte inte på att folk som är bra på bollsporter brukar vara riktiga idioter. Okej, men om man börjar med en fjollsport som karate, där de flesta är snälla, då tror jag det kan öka självkänslan.

Du har faktiskt rätt där.
Jag har hunnit träna många olika idrotter sedan jag föddes i mitten av 60-talet och otvetydigt är det så att flest nötter och jubelidioter finns inom hockey och fotboll.

Spartansk
2012-04-26, 14:33
Du har faktiskt rätt där.
Jag har hunnit träna många olika idrotter sedan jag föddes i mitten av 60-talet och otvetydigt är det så att flest nötter och jubelidioter finns inom hockey och fotboll.

Jag har observerat det från andra hållet: Jag har bevittnat mycket mobbing i mitt liv, och majoriteten av mobbarna var duktiga utövare av diverse bollsporter.

burkmannen
2012-04-26, 18:17
Och gemenskapen man får när man börjar med en idrott kan väl också öka självkänslan?

Självkänslan kan säkert öka i och med att man vet att man är bra på en idrott, man behöver inte hävda sig och man vet sin plats och blir mer säker i sig själv för att man har åstadkommit något, inte bara öka självförtroendet i just den grenen. Sen finns det många nötter som börjar kampsport för att lära sig slåss på krogen och att kunna hävda sig för att de blev mobbade eller bara vill få makt ett tag men det är en annan femma.

stridis
2012-04-26, 18:58
Självkänslan kan säkert öka i och med att man vet att man är bra på en idrott, man behöver inte hävda sig och man vet sin plats och blir mer säker i sig själv för att man har åstadkommit något, inte bara öka självförtroendet i just den grenen. Sen finns det många nötter som börjar kampsport för att lära sig slåss på krogen och att kunna hävda sig för att de blev mobbade eller bara vill få makt ett tag men det är en annan femma.

De brukar inte ha tillräckligt med driv för att fortsätta efter nybörjarstadiet. Om det är en bra klubb så brukar det sållas av sig självt.:thumbup:

Spartansk
2012-04-26, 20:18
De brukar inte ha tillräckligt med driv för att fortsätta efter nybörjarstadiet. Om det är en bra klubb så brukar det sållas av sig självt.:thumbup:

Och på en bra klubb brukar de "banka i en" att aldrig använda våld i onödan.

Zoidy
2012-04-26, 20:46
Det är inte dumt att slå tillbaka mot honom eller tjafsa, men det ska i så fall vara för att du väljer att göra det, inte för att du blev upprörd.

Varför skulle man välja att slå tillbaka/tjafsa om man inte blev upprörd eller brydde sig speciellt mycket?

Spartansk
2012-04-26, 20:52
Varför skulle man välja att slå tillbaka/tjafsa om man inte blev upprörd eller brydde sig speciellt mycket?

Principsak?

cero
2012-04-26, 20:54
Läste inte hela texten, men detta är ett vanligt scenario bland pubertala 14-åringar. Byt umgängeskrets helt enkelt. Om du inte uppskattar dina vänner är det dags att skaffa nya helt enkelt.

Zoidy
2012-04-26, 21:29
Principsak?

Fast då har ju fortfarande personen blivit upprörd och brytt sig, även om det var mer av principskäl än att det gjorde ont eller whatever?

Spartansk
2012-04-26, 21:33
Fast då har ju fortfarande personen blivit upprörd och brytt sig, även om det var mer av principskäl än att det gjorde ont eller whatever?

Brytt sig hade han gjort, men kanske inte blivit upprörd. Kanske bara lugnt konstaterat "nu har han gått över gränsen, nu måste jag markera".

shadowfire
2012-04-26, 21:34
Den här tråden är ack så tragisk på ett sätt, jag lider verkligen med att ts i huvudtaget har sådana funderingar. Hieraki, respekt, yadayada, det hela handlar om en identitet. En del bygger upp en identitet på vad som står på visitkortet på jobbet, andra på vilken klan man är i när det gäller WOW, en hel del av våra kolomedlemmar har en intern sekt och har en status på kolo där de är ontouchable osv osv.. skriver man en pik till en person så får man 8 människors svar tillbaka, alltid samma personer osv..

Det är så världen ser ut, det bildas grupper, subgrupper, sammanhållning osv. Det som är lite trist i det här fallet är att TS verkar bygga väldigt mkt av sin egen personlighet på hur han uppfattas i gruppen. På temat självkänsla och självförtroende. Att ta till nävar, börja bråka, behöva gå ut o prata med folk o yadayada, det lyser så mkt problem i hela det tänket. Våga vara dig själv, skit i andra, men hitta en stil som faktiskt gör dig till alfahanne ändå så lär du vara nöjd.

shadowfire
2012-04-26, 21:35
och att behöva vinna bänksm eller i huvudtaget vinna i sporter/kampsport för att få en bra självkänsla är nog det dummaste jag hört på länge, hänt i veckan kan slänga sig i väggen.

Rikard Jansson
2012-04-26, 21:38
och att behöva vinna bänksm eller i huvudtaget vinna i sporter/kampsport för att få en bra självkänsla är nog det dummaste jag hört på länge, hänt i veckan kan slänga sig i väggen.

Jag sa inte att det behövdes. Jag sa att det är ett sätt, om man har dålig självkänsla p.g.a. bekräftelsebehov och en hunger efter uppskattning och ära. l2read bro

shadowfire
2012-04-26, 22:05
Jag sa inte att det behövdes. Jag sa att det är ett sätt, om man har dålig självkänsla p.g.a. bekräftelsebehov och en hunger efter uppskattning och ära. l2read bro

att i huvudtaget skriva l2read bro är i min värld ett perfekt tecken på osäkerhet... dvs du tror att ditt scenario har hjälpt dig, men det har det inte. Det märks rätt tydligt i dina andra inlägg med. Jag säger inte att du har fel, men det jag tycker dina inlägg genomlyser är dålig självkänsla o självförtroende. Då kan man ju undra om bänksm o kampsport o yadayada verkligen var så bra. Du har ju fortfarande ett enormt sug för att hävda dig på internet?

HookersUnited
2012-04-26, 22:05
Självkänsla.Prestation. I samma mening? Är det inte då man ska straffknullas på ett torg?

Rikard Jansson
2012-04-26, 22:09
att i huvudtaget skriva l2read bro är i min värld ett perfekt tecken på osäkerhet... dvs du tror att ditt scenario har hjälpt dig, men det har det inte. Det märks rätt tydligt i dina andra inlägg med. Jag säger inte att du har fel, men det jag tycker dina inlägg genomlyser är dålig självkänsla o självförtroende. Då kan man ju undra om bänksm o kampsport o yadayada verkligen var så bra. Du har ju fortfarande ett enormt sug för att hävda dig på internet?

Hehe det är väldigt lätt för dig att sitta och säga att jag har kass självkänsla och väldigt svårt för mig att bestrida det med tanke på att själva bestridningen vore ett sätt att hävda sig enligt dig... Så yeah, jag har sämst självkänsla. Så dålig självkänsla och självförtroende att jag inte bara filmar när jag dansar och sjunger och sliter av mig kläderna mitt på fullpackat mcdonalds, jag filmar även när jag sprutar mjölk över hela mig, bänkar inför massa folk bakfull som ett ägg och sen vrålar och drar spännisposer, och sen lägger upp det här på youtube.

Det måste också betyda att jag har dålig självkänsla att jag inte bryr mig ett dugg om vad alla forumets sadkunts tycker om vad jag gör eller säger :) Men som sagt; tänker inte sitta här och försöka hävda något då jag som nyss nämnt skiter i vilket :D

shadowfire
2012-04-26, 22:12
Hehe det är väldigt lätt för dig att sitta och säga att jag har kass självkänsla och väldigt svårt för mig att bestrida det med tanke på att själva bestridningen vore ett sätt att hävda sig enligt dig... Så yeah, jag har sämst självkänsla. Så dålig självkänsla och självförtroende att jag inte bara filmar när jag dansar och sjunger och sliter av mig kläderna mitt på fullpackat mcdonalds, jag filmar även när jag sprutar mjölk över hela mig, bänkar inför massa folk bakfull som ett ägg och sen vrålar och drar spännisposer, och sen lägger upp det här på youtube.

Det måste också betyda att jag har dålig självkänsla att jag inte bryr mig ett dugg om vad alla forumets sadkunts tycker om vad jag gör eller säger :) Men som sagt; tänker inte sitta här och försöka hävda något då jag som nyss nämnt skiter i vilket :D

Du gjorde ju precis det igen. Försvarade och försökte hävda din personlighet :)

Rikard Jansson
2012-04-26, 22:13
Du gjorde ju precis det igen. Försvarade och försökte hävda din personlighet :)

Och du gjorde precis som jag sa att du skulle göra. Problem Captain Obvious?

burkmannen
2012-04-26, 22:15
Och på en bra klubb brukar de "banka i en" att aldrig använda våld i onödan.

De två klubbarna jag varit på har det varit emot reglerna vad jag då vet. Tror inte det är så vanligt med klubbar som i Karate Kid förutom i några Mcdojos i USA kanske. :D


Och du gjorde precis som jag sa att du skulle göra. Problem Captain Obvious?

Varför ska du medvetet hävda dig hela tiden? Vad är det du försöker bevisa?

Tricklew
2012-04-26, 22:15
Men förfan Rikard, du får för nästan en fjärdedel av inläggen i denna tråd, släpp kylskåpet och slappna av så kommer vi sluta retas.

Fan, 50kr på att tråden skapades av Rikard Janssons andra account, då de verkar lida av exakt samma problem.

shadowfire
2012-04-26, 22:15
Och du gjorde precis som jag sa att du skulle göra. Problem Captain Obvious?

Det här med reflektion, självinsikt, kunna erkänna fel o misstag, ödmjukhet, förmåga att lyssna på andra.. det är inte så vanligt inom MMA antar jag?

Rikard Jansson
2012-04-26, 22:18
Men förfan Rikard, du får för nästan en fjärdedel av inläggen i denna tråd, släpp kylskåpet och slappna av så kommer vi sluta retas.

Fan, 50kr på att tråden skapades av Rikard Janssons andra account, då de verkar lida av exakt samma problem.

Du suger på att försöka vara nedlåtande. Jag vägrar släppa kylskåpet; come at me bro

Det här med reflektion, självinsikt, kunna erkänna fel o misstag, ödmjukhet, förmåga att lyssna på andra.. det är inte så vanligt inom MMA antar jag?

Haha, det är för folk med dålig självkänsla som anser att vad andra tycker är viktigt. Och jag håller inte på med MMA, så jag har ingen aning. Mitt första inlägg var av skämtsam natur, men det framgick tydligen inte till tard-ligan.

Tricklew
2012-04-26, 22:21
Eftersom du svarade på mitt PM med en diss, så lägger jag ut det här istället.

Jag hade inget intresse av att vara nedlåtande i det senaste inlägget, men en ung grabb startar en tråd där han lägger fram sin själ, berättar om hur illa han mår, och ber om hjälp. Du tar då den tråden och förvandlar den till din personliga lekstuga. Det är respektlöst.

Du är helt enkelt en vidrig person Rikard, tack för mig och välkommen till ignore funktionen.

shadowfire
2012-04-26, 22:22
Du suger på att försöka vara nedlåtande. Jag vägrar släppa kylskåpet; come at me bro

Han ger dig feedback på något som du kanske borde lyssna på?
seriöst, du slår antagligen dina kompisar i magen o funderar på varför du måste gå utomhus och prata med dem om det efteråt också då det är jobbigt för hierakin? bro?

Rikard Jansson
2012-04-26, 22:22
Ah ja, för det var ju jag som började med att vara otrevlig som fan. Edit; jag tycker inte alls jag gjort något fel så har ingen anledning att lämna tråden. Jag skriver ett förslag; det regnar då in personliga förolämpningar från yes, tricklew, etc. Hanterar det som om de skämtar, för annars borde de ju få varningspoäng, och skriver sen därefter. Jag skriver bara vad jag tycker, på ett resonabelt sätt, och sen spelar det väl ingen roll om det jag tycker är fel? Hellre att ha opopulära åsikter än att vara så kass att man måste dra till med personliga förolämpningar från inlägg 1 och avsluta med att kalla någon för en vidrig människa och sen banga ur med hjälp av ignore. Men det kanske bara är jag som tycker så :)

shadowfire
2012-04-26, 22:26
Ah ja, för det var ju jag som började med att vara otrevlig som fan.

jag har nog inte uppfattat dig som otrevlig, du är säkert en reko snubbe... jag tycker bara det lyser igenom att du behöver förlita dig på något för att må bra. Ett bänkrekord. En prestation. Något du kan peka på och säga till andra, "oh I did this" och då mår du gott. I min värld tyder det på ett stor radar för vad andra tycker, det som är officiellt, att göra saker som blir känt osv.

Det underliggande behovet är ju att kunna må gott i den du är utan att behöva andras kommentarer eller bekräftelser till det. Hur? No idea.

Rikard Jansson
2012-04-26, 22:32
jag har nog inte uppfattat dig som otrevlig, du är säkert en reko snubbe... jag tycker bara det lyser igenom att du behöver förlita dig på något för att må bra. Ett bänkrekord. En prestation. Något du kan peka på och säga till andra, "oh I did this" och då mår du gott. I min värld tyder det på ett stor radar för vad andra tycker, det som är officiellt, att göra saker som blir känt osv.

Det underliggande behovet är ju att kunna må gott i den du är utan att behöva andras kommentarer eller bekräftelser till det. Hur? No idea.

Du har rätt i det du skriver, men du verkar ha missat typ 5 inlägg eller så ifrån min sida. Att vara bäst skrev jag handlade om att vara det för sig själv, och skrev sedan även att det inte spelade någon roll om så alla glömde bort det och sen även något mer påverkande. Det handlar bara om att mätta hungern en gång för alla. Som sagt så bryr jag mig ej om andra tycker att min prestation är grym eller kass, det gjorde jag bara före den hände.

filmjölk
2012-04-26, 22:41
Ha, unge herr Jansson du byter ju hobby en gång i månaden. Jag ger det max ett halvår innan du ligger och gnor på att vinna sm i raw-bänk igen.

Rikard Jansson
2012-04-26, 22:44
Ha, unge herr Jansson du byter ju hobby en gång i månaden. Jag ger det max ett halvår innan du ligger och gnor på att vinna sm i raw-bänk igen.

Doubt it :) Sen jag slutade träna bänk seriöst (kanske har gått back 10 kg redan) och började träna som jag gör nu har jag varit lycklig, från morgonkvist tills läggdags, och det är revolutionerande tankesätt som jag i övrigt har fått lärt mig samtidigt från Fadern! Den senaste månaden har, förutom i kolozzeumsammanhang, varit den bästa i mitt liv hands down

HookersUnited
2012-04-26, 23:02
Vad har prestation och självkänsla med varandra att göra?

shadowfire
2012-04-26, 23:17
Vad har prestation och självkänsla med varandra att göra?

om du bygger din identitet på att vara "någon" så är det antingen att vinna bänksm o bli tokkänd eller vara med i den bästa klanen i WOW, med full epic über gear, huvudsaken du är känd och har ditt namn utstickande någonstans

Rikard Jansson
2012-04-26, 23:19
om du bygger din identitet på att vara "någon" så är det antingen att vinna bänksm o bli tokkänd eller vara med i den bästa klanen i WOW, med full epic über gear, huvudsaken du är känd och har ditt namn utstickande någonstans

Du missanvänder vinna bänk-sm igen :/ Det handlar inte om att vara känd, omtyckt eller om den efterföljande äran. Det handlar om att inom sig veta att man en gång dugit till något

mn8eii
2012-04-26, 23:36
Du missanvänder vinna bänk-sm igen :/ Det handlar inte om att vara känd, omtyckt eller om den efterföljande äran. Det handlar om att inom sig veta att man en gång dugit till något

Är det inte lite tragiskt att måsta bevisa för sig själv, prestationsmässigt, att man duger för att kunna vara lycklig och trygg i sin person? Är det inte mer sunt att komma till insikten att man faktiskt duger som man är utan att behöva prestera något överhuvud taget.

Rikard Jansson
2012-04-26, 23:37
Är det inte lite tragiskt att måsta bevisa för sig själv, prestationsmässigt, att man duger för att kunna vara lycklig och trygg i sin person? Är det inte mer sunt att komma till insikten att man faktiskt duger som man är utan att behöva prestera något överhuvud taget.

Klart det är tragiskt. :) Visst vore det mer sunt... men det känns som om det inte är aktuellt för alla!

cero
2012-04-26, 23:43
Är det inte lite tragiskt att måsta bevisa för sig själv, prestationsmässigt, att man duger för att kunna vara lycklig och trygg i sin person? Är det inte mer sunt att komma till insikten att man faktiskt duger som man är utan att behöva prestera något överhuvud taget.

Du är alltså helt säker och trygg i din person utan några prestationer i livet?

mikaelj
2012-04-26, 23:51
Du är alltså helt säker och trygg i din person utan några prestationer i livet?

Det behöver inte vara svart eller vitt, utan en gradskala. Det är bättre att ha en grundtrygghet utan externa faktorer, än att inte ha det.

Jag arbetar mig ditåt.

shadowfire
2012-04-26, 23:53
Du missanvänder vinna bänk-sm igen :/ Det handlar inte om att vara känd, omtyckt eller om den efterföljande äran. Det handlar om att inom sig veta att man en gång dugit till något

fast då hade du ju inte behövt tävla offentligt, då räcker det ju med att göra som mig och slå PB i källarn?
för övrigt så berör du ett för mig sorgligt tema... har en gammal fd klasskamrat som har anorexia deluxe... åkte med henne till krogen en gång när vi var unga och hon körde förbannat bra, jag blev lite impad som kille över hur hon hanterade bilen, växlingar, svängar, rubbet! Så jag sa rätt ut på fyllan att hon körde förbaskat bra, bättre än flera av mina killkompisar.

Veckan efter ringde hennes föräldrar hem till mina och tackade. För min kommentar. För tjejen såg sig själv vara duktig på att inte äta, och enbart duktig på att inte äta. Inget annat. När jag kommenterade att hon var duktig på något annat än inte äta, så krashade hela hennes liv - på ett positivt sätt.

Det är en tråkig historia men jag gör otroligt starka kopplingar till det du skriver Richie..

Rikard Jansson
2012-04-26, 23:55
fast då hade du ju inte behövt tävla offentligt, då räcker det ju med att göra som mig och slå PB i källarn?

Som sagt; det är annorlunda från att man börjar till att man vinner, än efter det. För när man börjar och fram tills man vinner så finns ju fortfarande behovet; och klart man tävlar offentligt då :)

mn8eii
2012-04-26, 23:58
Du är alltså helt säker och trygg i din person utan några prestationer i livet?

Nej det skulle jag inte vilja påstå, framgångar på olika plan utgör absolut fortfarande delar av min självkänsla. Dock har jag med tiden insett hur lite de egentligen betyder och faktiskt säger om mig som person.

shadowfire
2012-04-26, 23:59
:smash:Nej det skulle jag inte vilja påstå, framgångar på olika plan utgör absolut fortfarande delar av min självkänsla. Dock har jag med tiden insett hur lite de egentligen betyder och faktiskt säger om mig som person.

+1!

Zoidy
2012-05-03, 19:20
Haha, det är för folk med dålig självkänsla som anser att vad andra tycker är viktigt

... Wut? Sen när då? Att lyssna på andra är att visa respekt. Man behöver inte vara en douchebag för att ha självkänsla direkt. Du kan ju inte på allvar mena det där?