handdator

Visa fullständig version : Fettförbrännare (Ej dopingklassad)


Qwerty90
2012-04-25, 16:06
Hej folket!

Jag undrar om det finns någon som vet en bra fettförbrännare som garanterat klarar kraven för att inte vara dopingklassad?

Riksidrottsförbundets rekommendationer är att helt avstå kosttillskott. Är det värt att överväga?

Tack!

Doctor Snuggles
2012-04-25, 16:12
Kondisträning och minskat matintag. Utöver det, nej, inget som ger någon märkbar effekt vad gäller fettförbränning.
Vad gäller övrigt kosttillskott: Vassle är den enklaste och den billigaste proteinkällan, men det går förstås lika bra med vanlig mat. Kreatin och beta-alanin ger viss effekt, men är inget magiskt. D-vitamin under vinterhalvåret för allmän hälsa och eventuellt pigghet. Omega-3 om du äter lite fisk.

MtotheM
2012-04-25, 16:37
Koffein är nog ett av få tillskott som har en "fettförbrännande" effekt. Men det är nog vare sig effektivt eller nyttigt att använda sig av det i detta syfte.

RassK
2012-04-25, 16:40
Kaffe är den bästa fatburnern, no holds barred.

Morty
2012-04-25, 17:04
Kaffe är den bästa fatburnern, no holds barred.

Öh, No holds barred så finns det jävligt mycket potentare fettförbrännare än kaffe. Clen, DNP och annat som bara rätt korkade (imo) personer ger sig på.

Synefrin+koffein+grönt té-extrakt borde vara den bästa, icke-dopingklassade fettförbrännaren. Men preparaten gör absolut inget om man inte håller sig till en diet med energiunderskott. As far as I know så är synefrin på monitor list är inte klassat, vilket efedrin är. Men det är väl värt att söka lite vidare på det.

Sheogorath
2012-04-25, 17:11
Öh, No holds barred så finns det jävligt mycket potentare fettförbrännare än kaffe. Clen, DNP och annat som bara rätt korkade (imo) personer ger sig på.

Synefrin+koffein+grönt té-extrakt borde vara den bästa, icke-dopingklassade fettförbrännaren. Men preparaten gör absolut inget om man inte håller sig till en diet med energiunderskott. As far as I know så är synefrin på monitor list är inte klassat, vilket efedrin är. Men det är väl värt att söka lite vidare på det.

Varför skulle en fettförbrännare bara vara en fettförbrännare på kaloriunderskott menar du?

Om du menar att man i praktiken inte kan komma i form av att ligga på kaloriöverskott och knapra en fettförbrännare för att kompensera, så håller jag med, men att det inte skulle finnas en fettförbrännande effekt bara för att man ligger på kaloriöverskott förstår jag inte?

Morty
2012-04-25, 17:16
Varför skulle en fettförbrännare bara vara en fettförbrännare på kaloriunderskott menar du?

Om du menar att man i praktiken inte kan komma i form av att ligga på kaloriöverskott och knapra en fettförbrännare för att kompensera, så håller jag med, men att det inte skulle finnas en fettförbrännande effekt bara för att man ligger på kaloriöverskott förstår jag inte?

Min gissning är att TS vill tappa fett och använda fettförbrännande preparat för att göra dieten lättare.

Och jag menar precis det du skriver. Att man inte blir shredded as fuark av några koffeintabletter (eller Kolozzeum Diablo, som innehåller allt jag nämnde), utan att de bara kan hjälpa dig i din diet genom att göra dig piggare, mindre hungrig och öka andelen energi som förbränns från fett och därmed minska risken för muskelförlust.

Sheogorath
2012-04-25, 17:35
Min gissning är att TS vill tappa fett och använda fettförbrännande preparat för att göra dieten lättare.

Och jag menar precis det du skriver. Att man inte blir shredded as fuark av några koffeintabletter (eller Kolozzeum Diablo, som innehåller allt jag nämnde), utan att de bara kan hjälpa dig i din diet genom att göra dig piggare, mindre hungrig och öka andelen energi som förbränns från fett och därmed minska risken för muskelförlust.

Goodie! :thumbup: För övrigt är fettförbrännare bara skit tycker jag. Maximalt med fett tappar man genom att inte tappa muskler, men gå ner i vikt. Tappar man inte muskler måste viktnedgången vara fett. Koffein mm har sin plats genom att tillåta så god prestation på gymmet som möjligt, så att man orkar träna hårt nog för att inte tappa muskelmassa.

Morty
2012-04-25, 18:33
Goodie! :thumbup: För övrigt är fettförbrännare bara skit tycker jag. Maximalt med fett tappar man genom att inte tappa muskler, men gå ner i vikt. Tappar man inte muskler måste viktnedgången vara fett. Koffein mm har sin plats genom att tillåta så god prestation på gymmet som möjligt, så att man orkar träna hårt nog för att inte tappa muskelmassa.

Vår svenska EC-stack (Synefrin+koffein) fungerar väl mest genom att just ge energi på gymmet och dämpa aptit. Sen om det blir eventuella fysiologiska vinster är väl det bara ett plus, men jag är helt med dig på att fettförbrännare som bara "bränner fett" utan att göra något mer är a great waste of money. Mer värt att bara köpa ett kilo protein och 500g kreatin för samma peng.

RassK
2012-04-25, 18:50
Öh, No holds barred så finns det jävligt mycket potentare fettförbrännare än kaffe. Clen, DNP och annat som bara rätt korkade (imo) personer ger sig på.


Jag har förvisso alltid den ekonomiska faktorn inräknad i mina antaganden.
Svart kaffe är billigt, praktiskt, gott, "nyttigt" (läs: polyfenoler) och ger mättnadskänsla.
De andra "fatburnarna" gör inte allt det samtidigt, trots att de är dopingklassade.

blondyz
2012-04-25, 18:58
Jag har förvisso alltid den ekonomiska faktorn inräknad i mina antaganden.
Svart kaffe är billigt, praktiskt, gott, "nyttigt" (läs: polyfenoler) och ger mättnadskänsla.
De andra "fatburnarna" gör inte allt det samtidigt, trots att de är dopingklassade.

Blir ju lite fel när du skriver "bästa" och Morty kontrar med att det visst finns "potentare". Bästa är subjektivt och potentaste tar inte hänsyn till saker som lag, moral, hälsa, ekonomi m.m.

För övrigt har jag svårt att se meningen med att diskutera olagligheter här, särskilt i en tråd där det särskilt efterfrågas motsatsen.

mangemani
2012-04-25, 19:17
grönt te extrakt, i massor, är enligt mig den absolut bästa och lagliga "fett förbrännaren".
billigt, gör en pigg och ger en ork, smakar bra(finns en uppsjö utav olika smaker), antioxidanter, håller kroppen "ren" och fräsh.
sen finns det vissa tillskott man kan kombinera med grönt te för att få lite bättre effekt, typ som synefrin, koffein tabletter osv.