handdator

Visa fullständig version : Hjälp! Undvika att träningen krockar med idrott i skolan.


wcanka
2012-04-25, 13:28
Hej!

Vilka dagar vore mest optimalt att köra Stronglifts 5x5 på om man har idrott i skolan på Fredagar vill vara utvilad inför gympassen, då vi ibland kör styrketräning på idrotten o ibland kondition, bollspel osv osv.

MvH

Dribinho
2012-04-25, 13:34
Tisdag, torsdag, söndag? Alt lördag om du känner dig utvilad från iidrotten.

wcanka
2012-04-25, 13:39
Tisdag, torsdag, söndag? Alt lördag om du känner dig utvilad från iidrotten.

Just nu kör jag Tisdag, Torsdag, Lördag, men då tänkte jag att det blir träning 3 dagar på rad, det enda som spelar någon roll är egentligen att jag ska få tillräckligt med vila så att jag kan köra fullt på gympassen, och inte stöta på platåer pga Idrotten :)

smalis
2012-04-25, 13:52
Ni lär köra rätt så jäkla hårda idrottspass för att du inte ska orka köra styrketräning dagen efter...

Strand93
2012-04-25, 13:55
Skolans idrottspass är ju rena skämten imo. Visst får man upp lite flås men inte mer än så, brukar inte tänka på om jag har idrott eller ej. Men nivån kan ju skilja sig

begt
2012-04-25, 13:55
Ni lär köra rätt så jäkla hårda idrottspass för att du inte ska orka köra styrketräning dagen efter...

Precis, du är ung och pigg så vanlig skolidrott tar knappast knäcken på dig.

wcanka
2012-04-25, 13:56
Ni lär köra rätt så jäkla hårda idrottspass för att du inte ska orka köra styrketräning dagen efter...

Nej dom är inte så hårda, men jag vet ännu inte hur det kan påverka min muskelutveckling och styrkeökningar, jag antog att jag skulle få reda på det? :)

begt
2012-04-25, 13:57
Nej dom är inte så hårda, men jag vet ännu inte hur det kan påverka min muskelutveckling och styrkeökningar, jag antog att jag skulle få reda på det? :)

Inget du behöver bry dig om. Ät bra och träna smart då du styrketränar.

wcanka
2012-04-25, 13:59
Skolans idrottspass är ju rena skämten imo. Visst får man upp lite flås men inte mer än så, brukar inte tänka på om jag har idrott eller ej. Men nivån kan ju skilja sig

Jo visst har du rätt i att dom inte handlar om att köra värsta gympasset, men vad blir bäst av dessa alternativ?

Mån, Ons, Fre

Tis, Tor, Lör - Kör jag just nu!

LillisJ
2012-04-25, 15:12
Är avundsjuk på dej, ts. Våran gymnastik i skolan består mest av sittande och väntan på att läraren ska säga något, sen gör vi kanske något lätt i sisådär 10min tills vi slutar.