handdator

Visa fullständig version : Efter sett bilderna-råd på fortsatt upplägg...


Vattukvinnan
2012-04-24, 19:40
88421

88422

88423

Före och efter 12 veckors deff. Armbilderna är efter träning och magbilden på morgonen. Är inte riktigt nöjd ännu och min fråga är hur ni skulle lägga upp träningen för att förbättra det som förbättras bör. Ska tillägga att jag deffar för första gången och att tävling inte är tänkt. Önskar bredare rygg, mindre fett på rumpan och mindre fett bak på nedre delen av ryggen.

Ska jag förlänga deffperioden och ligga lågt på kolhydrater, eller ska jag tugga i mig lite mer kolhydrater och försöka dra nytta av kolhydraterna och försöka lyfta tyngre än jag gjort nu. (har gått efter Joachim Bartolls program-12 v guiden). Svar och kommentarer mottages tacksamt från er :)

Vattukvinnan
2012-04-24, 21:20
Ingen ;)

Kischen
2012-04-24, 21:23
Kör på i samma spår men lägg till lite kolhydrater efter passen?
Kanske kolla in lean gains-konceptet?

Bra kämpat!

LarsLasr
2012-04-24, 22:45
Snyggt!

Du kan nog fortsätta i samma spår och se resultat när det kommer till fettmängd, om det tar stopp kan det vara dags att ändra något eller om du har någon personlig anledning, typ tråkigt/för lite mat.

Det går alltid att ha en mer aggresiv inställning till fettförbränning, öka intensiteten och energiförbrukning på konditions/styrke pass om inte muskler och tillväxt är primära mål.

För bredare rygg är det väl bara köra på med chins/skivstångsrodd/latsdrag eller liknande, är säkert fördelaktigt att bygga på axlarna med militärpress/sidolyft/frontlyft också. Marklyft kan även hjälpa för rygg/axlar.

Fett runt höfter/rumpa/lår är väl vanligtvis det sista som försvinner hos tjejer, men det är ingen omöjlighet att bli av med. Kan vara en bra idé att bygga mer muskler på rumpan, den blir mer välformad och det fett som finns där märks mindre.

Kolhydrater är bara negativt för folk som inte tränar/lider av övervikt och har dåliga förutsättningar för att ta hand om det pga diabetes/insulinresistens, tvivlar på att det skulle gälla för dig. För dom som tränar är kolhydrater utmärkt bränsle och ser till att man kan ge allt när det väl är dags, så oroa dig inte för att lägga till potatis/pasta/ris/havre/mjöl/frukt till dieten, rent socker i form av godis, dricka, bakverk och undermåliga färdigprodukter ska helst ätas direkt efter träning om man inte vill skippa dom helt.

Nice med antydan till rutor till sommaren också! :)

Sniggel
2012-04-25, 09:32
Om du vill ha ännu mindre fett så får du ju helt enkelt fortsätta deffa. Tänk på att kvinnor ofta har svårt för att bli av med allt för mycket fett kring höfter och lår. Bredare rygg kommer att ta tid men det finns ju många bra övningar att välja på, chins, stångrodd, maskiner...

Vattukvinnan
2012-04-25, 13:24
Tack ska ni ha! Har inte utnyttjat ätardagar heller under deffen mer än någon dag, det tror jag med att jag kan chocka förbränningen med mer! Sen är sömnen Si o sådär med småbarn... Kan försöka bättra mig på den punkten med.... Kanske är Kortisolpåslaget lite påverkat pga detta o ibland sena träningspass....

Skulle kunna deffa lite till men har gått så lågt på kolhydrater i 12 v nu så för att jag ska kunna bibehålla/öka styrka behöver jag nog ha lite mer kolisar som ni säger men fortsätta med kcal underskott.....

celil
2012-04-25, 13:58
Sjukt snyggt resultat! Det kan du vara nöjd med :D

Vattukvinnan
2012-04-25, 17:32
Men tack Cecil :) !

Fru_Flisa
2012-04-25, 19:24
Bara kör på med basövningar för ben/rumpa 2ggr/v + fortsatt diet så kommer det lossna bättre där med. Du är på god väg som det ser ut.

Vattukvinnan
2012-04-26, 06:59
Japp kommer lägga fokus på rumpa, ben o rygg ;) tack Fru Flisa!!

Fredriiik
2012-04-26, 11:08
riktigt bra jobbat! Grym mage :)

Fortsätt som du tänkt men med mer kolisar så blir det kanon!

Talvathir
2012-04-26, 12:04
Jag har inga råd att komma med så jag flikar bara in ett "yummy".

No disrespect intended! :thumbup:

Morty
2012-04-26, 13:28
Jättebra jobbat, jag tycker nog att du kan börja gå upp i vikt och lyfta tyngre.

Vattukvinnan
2012-04-26, 13:39
riktigt bra jobbat! Grym mage :)

Fortsätt som du tänkt men med mer kolisar så blir det kanon!
Tack!!!

Vattukvinnan
2012-04-26, 13:40
Jag har inga råd att komma med så jag flikar bara in ett "yummy".

No disrespect intended! :thumbup:
Haha helt ok! Glad för din respons ;)

Vattukvinnan
2012-04-26, 13:42
Jättebra jobbat, jag tycker nog att du kan börja gå upp i vikt och lyfta tyngre.
Tack!! Ska försöka lyfta tyngre o kanske bli lite grövre .... Gillar dock nätt, kvinnlig o stark look :)