handdator

Visa fullständig version : hjälp med schema


björne92
2012-04-23, 17:26
Tja tänkte bara höra mer er angående mitt shcema som jag kör med, har funkat bra tycker jag i styrkeökning och massa, kan dock inte säga så mycket när jag inte provat så mycket( olika scheman), men har gått upp drygt 10kg+ sen i december och ökat rätt bra i styrka tror jag började på 80 kg * 8 och tar nu senaste gången 100 kg * 5, dock tar mitt träningspass rätt lång tid tycker jag, varje pass är på en och en halv eller två timmar.
Så här ser det iaf ut:

Måndag:
BRÖST:
liggande hantelpress *4, sned hantelpress *3, cablecross övre *3, cablecross undre *3, ibland ett sista sett på maskinen.

Biceps:
Curlstången *4, hantlar *3, annan övning hantlar *3

Triceps:
Pushdowns *4, rep*3 reversed pushdown *3

Onsdag:
Ben:
knäböj*4, maskin övrelår*3, maskin undrelår*3, vader*3, mage *5, rygglyft *4, (två övnignar jag int ekan namnet på för rygg) *4, lats *4.

Söndag och fredag ser ungefär likadan ut bara att jag byter ut ltie av ryggövningar till axel övnignar och övningar som istället för hantelpress så kör jag bänkpress men ungeför samma antal sett, är det för mcyekt elelr hur länge kär ni varje pass?

Sorry för wall of text!

Tyrwing
2012-04-23, 18:12
Inga axelövningar? :o
Om du nu ska köra på det där så insisterar jag på att du drar till med militärpress med skivstång för axlarna eller axelpress med hantlar iaf!
5 bröst övningar och 0 axelövningar.

björne92
2012-04-23, 18:29
Inga axelövningar? :o
Om du nu ska köra på det där så insisterar jag på att du drar till med militärpress med skivstång för axlarna eller axelpress med hantlar iaf!
5 bröst övningar och 0 axelövningar.

haha jodå. om du kollar längst ner så ser du att istället för några ryggövningar rygg så kör jag axlar på söndagar, militärpress, hantlar framåt och åt sidan ( du fattar) haha