handdator

Visa fullständig version : Benhinneinflammation. Hjälp i Uppsala?


haa
2012-04-23, 09:20
Tjena!

Jag har nu haft problem med benhinneinflammation i ca 2 år. Har besökt läkare 4-5 gånger under denna period.

Vid varje läkarbesök har "resultatet" varit det samma:

- vila från träning = check
- ta på salva = check
- fixa skorna = check
- stretcha = check

Jag har följt allt till punkt, fastän det varit ganska ytliga råd, med tanke på att jag varit på besök hos läkaren ett antal gånger nu.

Dags att kontakta sjukgymnast själv eller den person som bäst kan hjälpa mig med mina problem, utan att jag ska ses som "resurskrävande" för vårdcentralen eller något pissigt där jag får mer än 10 minuters tid.

Till min fråga: Någon som kan tipsa om en bra sjukgymnast/diverse som kan hjälpa mig med min benhinneinflammation i Uppsala?

daloatf
2012-04-23, 16:48
En vän gick till Uppsala Naprapatklinik och fick akupunktur och laser behandling, det var lyckat. De är anslutna till landstinget och du kan troligen få högkostnadsskydd. Det kan vara inlåsning av en muskel också.

Nadreas
2012-04-23, 19:03
Jonas Olsén
Sjukgymnastiken Svartbäckens v.c.
OMT steg III
Telefon:
Svartbäcksgatan 52A
753 33 Uppsala

Jonas är högutbildad inom OMT och borde kunna det.

Naprapater kan man inte gå till under högkostnadsskyddet om man itne har remiss eftersom det inte är remissfritt med naprapati.

haa
2012-04-24, 18:10
Schyst! Tack för hjälpen.

94aN
2012-04-24, 19:39
haa

Skulle du kunna hålla dig uppdaterad eller skicka iväg ett meddelande till mig om hur det gick för dig efter du träffat på läkaren ? :) Har nämligen själv haft benhinnesinflammation nu i ett x antal år som verkar inte gå bort, vet inte hur jag ska handskas med det längre.

Tack i förhand.