handdator

Visa fullständig version : 5 timmar utan frulle på jobbet


Tank9103
2012-04-23, 08:10
Tänkte höra om de är dåligt att man skippar frulle på 5 timmar när jag börjar jobba tidigt? 5-10.30 jobbar jag ibland. Jobbar som tågvärd så är ganska aktiv.
Är de bra för förbränningen? Lika som att gå ut o gå 1 timme?

Zizou
2012-04-23, 08:15
Spelar ingen roll hur ofta du äter. Du kan äta en gång per dag eller 3 eller 6 etc. Frukost är inte ett måste.

Holabandola
2012-04-23, 08:16
Bra är det väl inte, ditt blodsocker lär vara nere vid fotknölarna, särskilt efter en natts fasta.
Blir du inte sinessjukt hungrig!? Du äter inte förrän efter jobbet alltså?
Får du inte magbesvär?

Det går ju att kompensera genom att äta väldigt mycket kvällen innan....men gör du det?

Vad som är bra för dej, brukar visa sig genom hur du mår. Mår du bra av det så går det ju.

Fishtank
2012-04-23, 08:16
Kcal balansen är det enda som spelar roll.
Jag äter bara 1 gång per dag just nu är children funkar lika bra som att äta flera gånger.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

daloatf
2012-04-23, 08:37
Lite kaffe när du inte äter så förtrycker du lite hungerkänslor om du nu känner det när du är aktiv.

Tank9103
2012-04-23, 08:46
Jag blir inte överdrivet hungrig dricker kaffe. Men jag går ju små hungrig.
Men förbränner jag mycket fett under den perioden?

Dreas
2012-04-23, 09:01
Jag blir inte överdrivet hungrig dricker kaffe. Men jag går ju små hungrig.
Men förbränner jag mycket fett under den perioden?Du kommer inte att förbränna mer fett över dygnet sett för att du fastar i några timmar mer än vanligt.

AtomicPuffin
2012-04-23, 09:11
Sluta tänk i banor om fettförbränning och tänk i kaloribalans i stället. Äter du mindre sett över hela dygnet men lyckas vara lika aktiv (dvs du blir inte för trött) får du över tid en lägre vikt än vad du fått med frukost. Äter du däremot ikapp senare under dagen eller blir mindre aktiv händer kanske ingenting.