handdator

Visa fullständig version : Lite rädd för överdoser av kosttillskott


Lenori
2012-04-23, 01:29
Tjena ny här!

Har en väldigt viktig fråga angående tillskott

Det är så att jag tränar

7pass i veckan alltså 5dagar i veckan 2 timmar per pass

Till det äter jag normalt. Tex husmanskost lunch middag sen äter jag något lätt till mellanmål o fruktost

Sen tar jag kosttillskott med!! det kanske ni tycker är dumt med tanke att jag säger att jag äter normalt..

Det är så att jag käkar:

PWO: Jacked xx inta Rekomenderad (1 shake innan träning)
Protien: Core Protein inta 1-2 shake per dag
Omega 3 ifrån ICA maxi

Multi vitaminer/mineraler:Multi plus från active care som innehåller 11vitamner o 9mineraler med RDI på 100% alltså får jag i mig allt man behöver på en dag pga dessa tabletter. Vad jag tror är att jag får ju överdos av något ju! för att jag äter ju som vanligt plus att jag tar dessa multivitaminer

Sen tänkte jag testar andra tillskott som B6/B12/folsyra
ELLER
ZMA

Vad säger ni bör jag slutar tar något eller inte köpa ZMA eller b6/b12/folsyra tillskotten?

regus
2012-04-23, 04:29
Tjena ny här!

Har en väldigt viktig fråga angående tillskott

Det är så att jag tränar

7pass i veckan alltså 5dagar i veckan 2 timmar per pass

Till det äter jag normalt. Tex husmanskost lunch middag sen äter jag något lätt till mellanmål o fruktost

Sen tar jag kosttillskott med!! det kanske ni tycker är dumt med tanke att jag säger att jag äter normalt..

Det är så att jag käkar:

PWO: Jacked xx inta Rekomenderad (1 shake innan träning)
Protien: Core Protein inta 1-2 shake per dag
Omega 3 ifrån ICA maxi

Multi vitaminer/mineraler:Multi plus från active care som innehåller 11vitamner o 9mineraler med RDI på 100% alltså får jag i mig allt man behöver på en dag pga dessa tabletter. Vad jag tror är att jag får ju överdos av något ju! för att jag äter ju som vanligt plus att jag tar dessa multivitaminer

Sen tänkte jag testar andra tillskott som B6/B12/folsyra
ELLER
ZMA

Vad säger ni bör jag slutar tar något eller inte köpa ZMA eller b6/b12/folsyra tillskotten?

Varför vill du ha extra b6/b12/flosyra? eller ZMA (är det zink, magnesium och något annat kanske)?

Tiefensee
2012-04-23, 07:05
Strunt i multivitaminen och b-vitaminerna (folsyra är oxå b-vitamin). Magnesium är det många som lider marginell brist av och zink kan ju vara intressant, men kolla kvaliteten. Zma är ofta skitkvalitet, det skall ej vara oxid.

Niwah
2012-04-23, 08:03
Du kan ju definitivt skära ner på Jacked XX. Kör det på passen du känner dig riktigt sliten, om alls.

Lenori
2012-04-23, 10:38
Anledningen till att jag vill ta B vitaminer är ju att det öka de produktionen av röda blodkroppar så att jag får syret där den ska .. osv

sen beskriver dem i GV att de kan hjälpa med följande :B-vitaminer är viktiga för produktionen av röda blodkroppar som ser till att kroppen använder syret samt förser oss med energi. B-vitaminer är även viktiga för nervsystemet kan förbättra minne, koncentration samt balans.

Ang jacked xx jag kör bara de när de känns lönt! kör egetnligen det bara för att testa ! men har en hel burk kvar så varför inte använda de bara :P

Tiefensee: okej så jag ska strunta i multivitaminerna o börja med ZMA? är det något bra då ZMA?

blondyz
2012-04-23, 10:41
Anledningen till att jag vill ta B vitaminer är ju att det öka de produktionen av röda blodkroppar så att jag får syret där den ska .. osv

sen beskriver dem i GV att de kan hjälpa med följande :B-vitaminer är viktiga för produktionen av röda blodkroppar som ser till att kroppen använder syret samt förser oss med energi. B-vitaminer är även viktiga för nervsystemet kan förbättra minne, koncentration samt balans.

Ang jacked xx jag kör bara de när de känns lönt! kör egetnligen det bara för att testa ! men har en hel burk kvar så varför inte använda de bara :P

Tiefensee: okej så jag ska strunta i multivitaminerna o börja med ZMA? är det något bra då ZMA?

Ang. vitamin och mineraltillskott så har de endast nämnvärd effekt om du har brist på dem från början. Varierad kost brukar lösa de flestas behov.

Ang. Jacked xx, bra produkt om du frågar mig men att använda bara för att man har den är bortkastat. Du får ut rejält mycket mer av produkten om du använder den mer sällan, då toleransen mot vissa ingredienser byggs upp snabbt vid kontinuerligt bruk.

Lenori
2012-04-23, 11:00
Ang. vitamin och mineraltillskott så har de endast nämnvärd effekt om du har brist på dem från början. Varierad kost brukar lösa de flestas behov.

Ang. Jacked xx, bra produkt om du frågar mig men att använda bara för att man har den är bortkastat. Du får ut rejält mycket mer av produkten om du använder den mer sällan, då toleransen mot vissa ingredienser byggs upp snabbt vid kontinuerligt bruk.

Okej det är nog rätt sant det där med bristen ska tänka på det! får använda tills den är slut då :)

Jo jag har testat använda den kontinuerligt i 1 månad sen gjorde jag så att jag använde den endast när jag behövde det! ungefär 1-2 gånger på en vecka