handdator

Visa fullständig version : Ni som stängt CoC#3?


BigBoy
2012-04-22, 18:24
Hur gick ni från #2 till #3?
Har det rätt kämpigt med trean, brukar klämma ihop den
så mycket jag kan när jag kör grippersträning men det fattas 1cm till stängd. Till mitt stora förtret. Naturligtvis..

Hur komma vidare? #2.5 nödvändig?

Arne Persson
2012-04-22, 18:55
Hur gick ni från #2 till #3?
Har det rätt kämpigt med trean, brukar klämma ihop den
så mycket jag kan när jag kör grippersträning men det fattas 1cm till stängd. Till mitt stora förtret. Naturligtvis..

Hur komma vidare? #2.5 nödvändig?

Jag har/hade ett antal gripper som ligger mellan 2:an och 3:an. Det är RB-grippers och PDA-grippers. Dessa kom väl till pass för mig att nå CoC#3-målet.:)

hugok
2012-04-22, 19:18
Det är inte nödvändigt med #2,5 men det är en väldigt bra hjälp. Har du en 3,5a så kör negativa med den också. Finns massa andra saker man kan göra; strapholds, overcrush stänga 3an så långt du kan och sedan hjälpa till sista biten med andra handen.

BigBoy
2012-04-22, 19:34
Okej, tack för svaren grabbar. Får inskaffa en #2.5 eller motsvarande.
När vi ändå snackar grippers, hur ofta klarar ni av ett tungt pass?
Just nu måste jag ha 6-7 vilodagar efter en genomkörare för att ha något att komma med alls..

Wilt the Stilt
2012-04-22, 20:42
Hur gick ni från #2 till #3?
Har det rätt kämpigt med trean, brukar klämma ihop den
så mycket jag kan när jag kör grippersträning men det fattas 1cm till stängd. Till mitt stora förtret. Naturligtvis..

Hur komma vidare? #2.5 nödvändig?

3 bokstäver: KTA. 2.5:an behövs ej för KTA. KTA är nog väldigt tufft om man kör annan hård träning samtigt, dock.. Rätt tufft program annars också.. KTA är iaf 1 sätt som funkat för många. Sen har jag själv kört fas 1 i KTA med 2.5. 2:an är standard annars.

BigBoy
2012-04-22, 21:06
3 bokstäver: KTA. 2.5:an behövs ej för KTA. KTA är nog väldigt tufft om man kör annan hård träning samtigt, dock.. Rätt tufft program annars också.. KTA är iaf 1 sätt som funkat för många. Sen har jag själv kört fas 1 i KTA med 2.5. 2:an är standard annars.

KTA..har du lust att utveckla det lite?

hugok
2012-04-22, 21:56
Wilt: Hur har KTA fungerat för dej? Jag har kört det en gång men jag tränade allt annat som vanligt också så det gick inte alls bra för mej.

Wilt the Stilt
2012-04-23, 10:18
KTA..har du lust att utveckla det lite?

http://www.cyberpump.com/ktaprogram/

Träning 6 dagar i veckan. Programmet har jag för mig är på 2-3 månader. Utöver grippersträning så är det mycket träning för tummarna. Med grippers, mest fokus på overcrushes och negativa + lite strap holds. Med mera..

Wilt: Hur har KTA fungerat för dej? Jag har kört det en gång men jag tränade allt annat som vanligt också så det gick inte alls bra för mej.

Jag har gjort i princip alla mina stora gripperökningar med KTA. Men på den tiden jag körde det, så tränade jag bara greppträning. Förstår att det blir problem med samtida annan tuff träning!

BigBoy
2012-04-23, 11:53
http://www.cyberpump.com/ktaprogram/

Träning 6 dagar i veckan. Programmet har jag för mig är på 2-3 månader. Utöver grippersträning så är det mycket träning för tummarna. Med grippers, mest fokus på overcrushes och negativa + lite strap holds. Med mera..



Jag har gjort i princip alla mina stora gripperökningar med KTA. Men på den tiden jag körde det, så tränade jag bara greppträning. Förstår att det blir problem med samtida annan tuff träning!

Låter grymt, men nog inget jag törs ge mig på just nu.
Hur tyckte du det var att träna grepp sex dagar i veckan? Mycket skador?

Wilt the Stilt
2012-04-23, 17:03
Låter grymt, men nog inget jag törs ge mig på just nu.
Hur tyckte du det var att träna grepp sex dagar i veckan? Mycket skador?

Det har gått bra för mig, inga skador. Bara mindre sår och dessa förbannade valkar.. *popcorn*

Men jag vet att många fått problem med sår och sådär på händerna. Vanligt att folk tejpar fingrarna för att det ska göra mindre ont. Aldrig behövt testa det själv.

Kontrastbad rekommenderas i KTA. Doppa/spola händerna omväxlande under några minuter i iskallt/jättevarmt vatten.

Awesomeous Prime
2012-04-24, 11:59
jag kan ännu INTE säga att detta (http://gripperstrength.wordpress.com/2008/05/07/choker-work-on-grippers/) är ett väl fungerande sätt att stänga #3 utan att ha några mellansteg mellan 2-3. Helt enkelt för att jag inte lyckats stänga #3 utan choker ännu :D (inte heller försökt på bra länge nu utan koncentrerat mig på chokerträning+annat)

MEN! däremot så tycker jag det känns givande och kul och det blir ju lite som att ha ett mellansteg.

Som sagt, själv har jag ännu inte stängt #3 utan choker, men med choker gör jag 3or som bäst på högern.

BigBoy
2012-04-24, 17:47
jag kan ännu INTE säga att detta (http://gripperstrength.wordpress.com/2008/05/07/choker-work-on-grippers/) är ett väl fungerande sätt att stänga #3 utan att ha några mellansteg mellan 2-3. Helt enkelt för att jag inte lyckats stänga #3 utan choker ännu :D (inte heller försökt på bra länge nu utan koncentrerat mig på chokerträning+annat)

MEN! däremot så tycker jag det känns givande och kul och det blir ju lite som att ha ett mellansteg.

Som sagt, själv har jag ännu inte stängt #3 utan choker, men med choker gör jag 3or som bäst på högern.

Helt klart intressant..

Hur många reps fixar du på tvåan då? Själv ligger jag på 15 st no set, men #3 verkar omöjligt. Det känns som om det inte är så jättegivande att fortsätta öka på tvåan..

Mart|n
2012-04-24, 20:04
Håll längre upp på #2 så blir det svårare, i.o.m. att du får sämre hävstänger.

Awesomeous Prime
2012-04-24, 21:48
Helt klart intressant..

Hur många reps fixar du på tvåan då? Själv ligger jag på 15 st no set, men #3 verkar omöjligt. Det känns som om det inte är så jättegivande att fortsätta öka på tvåan..

ingen aning hur många jag eventuellt skulle klara no-set på #2, tränar i princip aldrig no-set.
Däremot så är mina personbästa på #2; 25reps med godtyckligt parallella handtag mellan varje rep, 15reps med ett 20mm block satt mellan benen innan varje rep.

Som sagt, jag tränar aldrig no-set, enda gånger jag kör det är på skoj, men, borde ta å börja köra det framöver för att stärka upp den delen också känns det som...

Martins svar med att sätta grippern i handen på ett ofördelaktigt vis är nog ett gott tips annars.
Det är inte heller nåt jag testat ännu men kan nog vara intressant. Martin är ju en jävel på grepp så, hans råd är nog bra.

Awesomeous Prime
2012-05-25, 18:08
Helt klart intressant..

Hur många reps fixar du på tvåan då? Själv ligger jag på 15 st no set, men #3 verkar omöjligt. Det känns som om det inte är så jättegivande att fortsätta öka på tvåan..

Lekt lite no-set på #2 nu... typ kört det två gånger efter jag gjort en massa annat gripper innan, gjorde 4reps... :D så ganska så jävla långt ifrån din repsmängd :D ser dock till att helt släppa upp/släppa loss grippern mellan varje rep? vet inte hur du kör dina no-set? men satan, 15reps, de e bra det! grymt fint jobbat!!!:hbang:

Hur går det numera?


Jag har även nu (återigen, haft den lös å strypt den igen å haft lös å strypt i omgångar sen senast) släppt loss min #3 återigen från sin strypning...

får se hur långt ifrån man är med den, antaligen en bit.
Jag körde negativa i slutet av gårdagens gripperträning och sättningen kändes i alla fall bättre än nånsin på den...

tänkte nog om armarna orkar och vill att jag skulle ta å köra lite negativa imorgon på #3an igen, kanske 5st neg-singlar med djup sättning innan varje neg är väl min tanke? får se hur de kommer kännas, är redigt nedtränad i greppet som det är nu, men det är ju så jag vill ha det så... :D

BigBoy
2012-05-25, 20:43
Nej..jag hade missuppfattat lite med no set(tyvärr). Jag greppar den helt enkelt så det känns bra, ett normalt grepp typ..långt från cc sättning dock. Lite sätter jag den ju i handen tyvärr, hade man varit smartare hade jag ju insett att no set är just..NO set men men..man kan ju inte vara både vacker och smart tydligen*rolleyes* hur som, kan jag pressa ut ett par tre reps ytterligare nu.

Annars går det väl sådär, testat lite med slangklämmor runt trean. Drog ihop tills jag hade runt 15mm kvar och klämde därifrån. Gick inte. Funderar på att choka ännu mer, kanske ner till 5mm. Vad tror du?

Ibland, när självförtroendet är bra inbillar jag mig dock att det är en felmärkt 4a jag eg sitter på;)

Riktiga no sets ska testas så fort febern är väck.

Hur ofta klarar du av att köra ett gripperspass? Själv fixar jag ett var sjätte dag men inte oftare

Awesomeous Prime
2012-05-26, 09:58
Teemu som skrivit denna artikel om stryp-träning på grippers: http://gripperstrength.wordpress.com/2008/05/07/choker-work-on-grippers/ råder att inte strypa under 10mm i den artikeln.
Sen klart man säkert kan göra det och ändå få ut nåt av det? Dock tror jag också att det kanske inte är nån mening med att strypa under 10mm... jag har haft den strypt, i perioder, nu senaste perioden hade jag den strypt så det var 16.6mm mellan benen längst ner.

Det viktigaste med strypträningen är att verkligen verkligen explodera ihop grippern, annars går det inte, har man strypt den över handtagen som teemu beskriver och rekommenderar så är det verkligen en känsla av att det är helt "stumt" nästan om man inte verkligen tar i för jävla kung och fosterland redan från första sekund.

Vet inte hur ofta jag kör gripperspass numera. Det blir väl rätt olika, beror till stor del på hur mina gripperspass ser ut, en period då jag körde mest enbart singlar/singelförsök+neg på min strypta #3 kunde jag köra det varje dag, men då var det bara en uppvärmning, 5singlar eller försök till singlar på strypt#3 följt av ett set av nåt annat (typ strap-holds eller reppande på lättare gripper).

Numera blir det istället ofta större volymer gripperträning samt att i princip alla mina pass i veckan innefattar minst en eller annan form av greppträning+att jag precis börjat leka armbrytning vilket kräver sjukt mycket av underarmarna...

Så, numera är det oftast så att det blir 3pass i veckan där jag tar fram grippersarna. Eller det blir oftast 3pass där ja kör grippers på "normalt vis", sen ett pass där jag använder min #1 på detta vis: http://www.youtube.com/watch?v=HgzKRUA85UM&feature=plcp, på videon har han en CoC trainer men ja har ingen mindre än #1 ännu så kör med den vilket är rätt jävligt... :D den övningen har jag bara kört 2ggr hittills men tycker den är grym. Den infaller på mitt armbrytnings-assistanspass...

hehehehehe, felmärkt #4? tja, varför inte?:D kan ju inte vara helt omöjligt att det skulle kunna hända? du får skicka iväg din #3 för att få den kalibrerad av nån som gör sånt!

krya på dig och greppa på, gripperträning är kul, frustrerande och beroendeframkallande!

Awesomeous Prime
2012-05-26, 11:21
fy tusan... kör negativa på min #3 just i detta nu... känns efter två set nu redan helt förjävligt... :D underbart!

BigBoy
2012-05-26, 13:50
Klart den inte är felmärkt..men man måste ju skylla på något..

Ja, grymt kul med grippers är det och ett stort plus att både underarmar samt händer ser bra mycket kraftigare ut numer. Sånt gillar ju hönorna..

Återkom gärna hur det går med din träning så ska jag göra detsamma

NewGripper
2012-05-27, 07:21
Klart den inte är felmärkt..men man måste ju skylla på något..

Ja, grymt kul med grippers är det och ett stort plus att både underarmar samt händer ser bra mycket kraftigare ut numer. Sånt gillar ju hönorna..

Återkom gärna hur det går med din träning så ska jag göra detsamma

Vad har du för omkrets på underarmarna :)?
Jag har 39cm och 38cm :) Längtar tills dom passerat 40cm hehehe