handdator

Visa fullständig version : Klarar jag av det till sommaren? [Tjockisbilder]


Deanmartin
2012-04-22, 14:17
Hej!

Nu har det gått fyra månader sedan jag tog mig i nackskinnet och började äta rätt samt träna i hopp om att återigen kunna visa sig i t-shirt på sommaren.

Det har hittills gått bra. Gått från en startvikt på ca 105kg till dagens 89kg. Detta till stor hjälp av er användare för övrigt, tack!

Har dock legat på kaloribalans de senaste två veckorna. Kände att jag behövde ett litet break. Fast en måttlig sådan utan kaloriöverskott :) Nu är jag återigen motiverad att göra mig av med resten av mina mindre fina kilon.

Jag har inhandlat biljetter till Spanien nu i början av juli och jag skulle vilja få bort det mesta av min kvarvarande mage innan dess. Tror ni jag har en chans att lyckas med det? Och hur tycker ni jag bör gå till väga? Vad bör jag fokusera på?

Ligger på ungefär minus 800-1000kcal varje dag samt tränar SL 5x5 3ggr/v. Utöver det blir det någon promenad här och där. Har slarvat med proteinintaget då jag inte trodde det var så viktigt som jag nyligen förstått att det är, men det ska jag åtgärda genast.

Här har ni några bilder. Det är inte så jättestor skillnad, men lite kan man se iaf:

Före:

88378

Efter:

http://www.kolozzeum.com/forum/attachment.php?attachmentid=88211&d=1334410687

Februari
2012-04-22, 14:20
Ville bara säga BRA JOBBAT och visst syns det stor skillnad!

azrael109
2012-04-22, 15:55
Stor skillnad men nej, på 2 månader hinner du inte få bort "allt". Dock kan du hinna komma i väldigt mycket bättre form på 2 månader om du kör seriöst.

aranada05
2012-04-22, 16:21
Du fortsätter kriga du =) Riktigt starkt jobbat!

Tyvärr tror jag som de andra inte att rutorna är realistiska att ha som mål inom 2 månader.

Säg att du träffar -800kcal / dag. På 60 dagar blir det då: 800*60 (energin) / 7000 (ca kcal per kv fett om jag inte missminner mig) och det kommer ut till ca 6.85 kg fett.

Det är ju knappast dåligt, och det är ju vad du minst kan förvänta dig eftersom du siktar på minus 800-1000 kcal per dag =)

Klikken
2012-04-22, 17:10
Häftigt! Jag började också på 105 kg, fast för tre månader sedan. nu väger jag 88 kg! Mycket träning och nyttig mat :) Mitt tips är om man gillar läsk att dricka Lightläsk. Dricker ganska mycket Coca Cola Zero och det är verkligen räddaren i nöden

Lychgate
2012-04-22, 17:28
Antagligen inte men det borde inte hindra dig från att försöka.

Silencer
2012-04-22, 17:32
Rekommenderar en PSMF diet, typ termogena dieten eller liknande. Hur lång är du? "Få bort magen" kan betyda olika saker.

kajjm
2012-04-22, 18:41
Starkt jobbat du!
Klart du hinner komma i bättre form. OK form nog för att se bra ut i t-shirt, som du skriver.
Tror även du inser att magrutor inte är realistiskts men inte det du verkar vilja heller.


Fortsätt kriga bara.

Exhale_
2012-04-23, 07:36
Först och främst, grymt bra jobbat med viktnedgången!

Jag tror att du kommer vara nöjd i juli om du fortsätter i samma stil. Det är ändå mer än två månader kvar så du har gott om tid på dig!

Förvänta dig dock inte att se ut som någon strandraggare a´la
http://blogg.kwerthan.com/wp-content/uploads/2011/05/badshort1.jpg
för du kommer vara biffigare än så :)

Skämt åsido så tycker jag att du inte ska förvänta dig magrutor på den korta tiden men däremot kommer du nog att vara nöjd över din form!

Apropå träningen hade jag börjat jogga/springa någon gång i veckan. Det tror jag skulle vara bra för formen din!

Deanmartin
2012-04-23, 11:56
Tack alla!

Givetvis förstår jag att magrutor inte är realistiskt! Att stoltsera i en tshirt/piké utan att se tjock ut är snarare mitt mål för sommaren. Magrutor får det bli till nästa sommar ;)

Rekommenderar en PSMF diet, typ termogena dieten eller liknande. Hur lång är du? "Få bort magen" kan betyda olika saker.

Ok, läste på lite om den. Verkar bra, men hur lågt ska man ligga i kcal? Där jag ligger nu ungefär? Jag är 188cm lång.

Deanmartin
2012-04-23, 12:10
Ville bara säga BRA JOBBAT och visst syns det stor skillnad!

Tack så mycket!

Stor skillnad men nej, på 2 månader hinner du inte få bort "allt". Dock kan du hinna komma i väldigt mycket bättre form på 2 månader om du kör seriöst.

Tack. Nej okej! "Väldigt mycket bättre form" låter bra nog!

Du fortsätter kriga du =) Riktigt starkt jobbat!

Tyvärr tror jag som de andra inte att rutorna är realistiska att ha som mål inom 2 månader.

Säg att du träffar -800kcal / dag. På 60 dagar blir det då: 800*60 (energin) / 7000 (ca kcal per kv fett om jag inte missminner mig) och det kommer ut till ca 6.85 kg fett.

Det är ju knappast dåligt, och det är ju vad du minst kan förvänta dig eftersom du siktar på minus 800-1000 kcal per dag =)

Nej det med rutorna förstod jag också! Tack för uträkningen i alla fall. Det låter ändå värt att kämpa för :)

Häftigt! Jag började också på 105 kg, fast för tre månader sedan. nu väger jag 88 kg! Mycket träning och nyttig mat :) Mitt tips är om man gillar läsk att dricka Lightläsk. Dricker ganska mycket Coca Cola Zero och det är verkligen räddaren i nöden

Härligt, bra jobbat! Ahh fast jag har aldrig varit någon coladrickare! Men fun light kör jag på

Antagligen inte men det borde inte hindra dig från att försöka.

Ja det är sant. Tack för ärligheten iaf.

Starkt jobbat du!
Klart du hinner komma i bättre form. OK form nog för att se bra ut i t-shirt, som du skriver.
Tror även du inser att magrutor inte är realistiskts men inte det du verkar vilja heller.

Fortsätt kriga bara.

Tack! Härligt att du tror det! Då får man en gnutta mer motivation :) Nej exakt det förstod jag själv!

Först och främst, grymt bra jobbat med viktnedgången!

Jag tror att du kommer vara nöjd i juli om du fortsätter i samma stil. Det är ändå mer än två månader kvar så du har gott om tid på dig!

Förvänta dig dock inte att se ut som någon strandraggare
för du kommer vara biffigare än så :)

Skämt åsido så tycker jag att du inte ska förvänta dig magrutor på den korta tiden men däremot kommer du nog att vara nöjd över din form!

Apropå träningen hade jag börjat jogga/springa någon gång i veckan. Det tror jag skulle vara bra för formen din!

Tack! Ja exakt. Hahaha :D Jo ett löparpass hade jag funderat att slänga in någon dag i veckan! Det är nog nyttigt indeed!

Springer
2012-04-23, 12:39
Spanien början juli? Sitt i skuggan, ge dig f-n inte ut till stranden. ;)

Även om du inte blir rippad, tror jag inte du kommer se fet ut (jämfört med övriga badgäster).