handdator

Visa fullständig version : Jakten på 400kg i Marklyft RAW


Sidor : [1] 2 3 4

Boston77
2012-04-21, 22:22
Tjena, Kim Gustafsson heter jag och har redan en Journal på Kolozzeum i den tävlande delen men jag blev sugen på att göra en här också. Jag började tävla i styrkelyft 2011 och jag tävlar nu mera bara klassisk stil eller som det också kallas Raw.

Född: 1986
Längd: 190cm
Vikt: 143kg
Klubb: Lessebo Styrkeklubb
Största tävling: Klassisk styrkelyft sm 2011 (2a) 2012 (4a)

Rekord på tävling Raw 21/4-12
Knäböj 242.5kg (http://www.youtube.com/watch?v=F9kIGfXREoA)
Bänkpress 172.5kg (http://www.youtube.com/watch?v=-tdSniyVtZ0)
Marklyft 322.5kg (http://www.youtube.com/watch?v=bFwM8Ah2WJQ)
Totalt 730kg (http://www.youtube.com/watch?v=Dly1LwS6yPU)

Rekord på träning Raw 21/4-12
Knäböj 270kg (http://www.youtube.com/watch?v=GkonQHSULSk)
Bänkpress 170kg (http://www.youtube.com/watch?v=nhzvg_LAWe8)
Marklyft 345.5kg (http://www.youtube.com/watch?v=W9jVZr95eRA)
Totalt 740.5kg (http://www.youtube.com/watch?v=nhzvg_LAWe8)

Närmsta målen är
1. 800kg totalt på en tävling
2.Slå det svenska rekordet i marklyft på en giltig tävling nuvarande ligger på 340kg i klass 120+
3. Pallplats på Klasiska SL SM 2013

Långsiktiga Mål
1. 400kg i Marklyft Raw
2. 900kg totalt på en tävling
3. Att bli uttagen att delta på VM i klassisk styrkelyft

Närmsta tävling är en serie tävling i Kalmar den 26maj där jag hoppas på att putsa till alla mina tävlingsrekord och ge mitt klubblag fina poäng i Serien.

Marklyft: Det är min absoluta favorit gren och den som alltid ha gått bra, i år har jag ökat 12.5kg än så länge och när året började hade jag som mål att lyfta 350kg innan året var slut men efter en sådan bra start så hoppas jag kunna få upp 360kg innan året är slut.

Knäböj: Är den övningen som är roligast efter marklyft och fram tills i år var jag ganska dålig i denna gren, men i år har jag ökat 25kg än så länge så nu börjar det bli helt okej tycker jag. Målet för året var 270kg men efter en sådan oväntat start på året så är det redan fixat så nu hoppas jag på 285-290kg där istället.

Bänkpress: Är den övning jag hatar och det är inte för att jag inte tycker att den är rolig, för det gör jag men jag har väldigt svårt att öka och i år har jag inte ens kommit upp på mitt personbästa ännu utan ligger 2.5kg minus och års målet ligger på 180kg.

Boston77
2012-04-21, 22:35
Här är det närmaste 400kg jag har kommit än så länge 345.5kg två veckor gammalt
W9jVZr95eRA

Här är senaste passet 5x300kg från i fredags
eTHss-PgpiE

MWA
2012-04-21, 22:43
Fy fan vad stark! :hbang:

Detta ska bli intressant att följa.

Boston77
2012-04-21, 22:52
Fy fan vad stark! :hbang:

Detta ska bli intressant att följa.

Hahah tack tack :)

Kul att du tycker det :D

bighulken
2012-04-21, 22:57
bra där kim!!!....
gjorde mitt RPB idag!! 3x210kg.i marken.men men...iom olycka -07,så är jag väldigt svag än så länge.men ökar stadigt.men i bänken går det lite bättre.det har väl med vinklar å allt å göra,misstänker jag.men du har ju marken å böjen.å jag har böjen å bänken,än så länge!! stats för tillfället:3x200kg böj-bänk 180kg 2011-12-27-mark 220kg.
delmål i år då:marken 230-250kg-bänken 200kg.bänken är det nära nu.men men....;)

ja ja,vi ses lite här å där,jag är på det andra också,body.
ha de nu.......;=)

Boston77
2012-04-21, 23:07
bra där kim!!!....
gjorde mitt RPB idag!! 3x210kg.i marken.men men...iom olycka -07,så är jag väldigt svag än så länge.men ökar stadigt.men i bänken går det lite bättre.det har väl med vinklar å allt å göra,misstänker jag.men du har ju marken å böjen.å jag har böjen å bänken,än så länge!! stats för tillfället:3x200kg böj-bänk 180kg 2011-12-27-mark 220kg.
delmål i år då:marken 230-250kg-bänken 200kg.bänken är det nära nu.men men....;)

ja ja,vi ses lite här å där,jag är på det andra också,body.
ha de nu.......;=)

Tack ska du ha ja jag känner igen dig från det andra forumet :) Då får man gratulera till nytt RPB det viktiga är inte vad man lyfter utan att slå det man lyfte innan gör man alltid det så blir det svintunga vikter tillslut :D Riktigt bra bänk och böj och fina mål men gör du 3x210 nu i marken så kommer du fixa 250kg innan året är slut så ta bort det 230 där ;)

Vad ligger kroppsvikten på?

Ha det bra du med

Boston77
2012-04-21, 23:50
Om Lessebo Styrkeklubb är av intresse så besök hemsidan här. (http://www.lessebostyrkeklubb.n.nu/)
Här finns våran klubbrekord, hur det går i serien, kommande tävlingar samt lite info om klubbens lyftare. Här (http://lessebostyrkeklubb.blogspot.se/)

chrille87
2012-04-22, 07:02
Lycka till med satsningen. Jag gillar dig men tror fan att din kameraman är snäppet populärare =)

bighulken
2012-04-22, 07:25
Tack ska du ha ja jag känner igen dig från det andra forumet :) Då får man gratulera till nytt RPB det viktiga är inte vad man lyfter utan att slå det man lyfte innan gör man alltid det så blir det svintunga vikter tillslut :D Riktigt bra bänk och böj och fina mål men gör du 3x210 nu i marken så kommer du fixa 250kg innan året är slut så ta bort det 230 där ;)

Vad ligger kroppsvikten på?

Ha det bra du med

he he ,ja du kim!! jag kommer aldrig vara en konkurent till dig ......lol.
jag ligger på +150kg,just nu,vågen gick bara till dit.sedan stod det bara ERR,hela tiden......lol.190cm i strumplästen.tränat sedan -87.aktivt.först byggning,sedan på senare år,styrkelyft.men....jag är ju veteran också!!!...
har kollat upp detta...är ju 48år gammal nu.så tänkte väl mig att kanske hoppa på tåget när jag fyller 50,tror att det då är en klass som går från:50-59år..?....men men....ha det bra nu å kämpa på,vilket du alltid gör!!!! verkar det som........;)

Boston77
2012-04-22, 10:57
Lycka till med satsningen. Jag gillar dig men tror fan att din kameraman är snäppet populärare =)

Tack ska du ha Chrille, hahaha det är inte helt omöjligt att det är så men det hörs att det är två olika kameramän i de två filmklippen va?

he he ,ja du kim!! jag kommer aldrig vara en konkurent till dig ......lol.
jag ligger på +150kg,just nu,vågen gick bara till dit.sedan stod det bara ERR,hela tiden......lol.190cm i strumplästen.tränat sedan -87.aktivt.först byggning,sedan på senare år,styrkelyft.men....jag är ju veteran också!!!...
har kollat upp detta...är ju 48år gammal nu.så tänkte väl mig att kanske hoppa på tåget när jag fyller 50,tror att det då är en klass som går från:50-59år..?....men men....ha det bra nu å kämpa på,vilket du alltid gör!!!! verkar det som........;)

Ojoj att maxa ut vågen är helt klart respekt :bow: det betyder att du är en jävla jätte ju, mycket trevligt. Jag tycker du har gjort ett bra byte då. Ja det blir ju en ny klass vid 50-59 veteran 2 då kan du sätta lite rekord så jag vet vad jag ska jaga när jag hamnar i veteran 2, Ska bli intressant att se vad du gör för resultat när du börjar då om du börjar, jodå jag kämpar alltid på så bra det bara gå så se du till att göra det samma.

Ha det bra du med

schröder
2012-04-22, 14:56
400 skulle ju vara riktigt mäktigt! Kör hårt:hbang:

Niwah
2012-04-22, 15:05
Hur lägger man upp träningen för att öka i marklyft?

Tycker det är svårt att balansera böjen och marken. Finns ju miljarder styrkescheman för böjökningar där man helt utesluter marklyftet men finns väldigt få för marklyft.

Dina videor i träningsfilmer är alltid grymma. Ert gym ser dock jävligt litet ut :P Många duktiga lyftare :thumbup:

Boston77
2012-04-22, 18:39
400 skulle ju vara riktigt mäktigt! Kör hårt:hbang:

Det är en drömgräns för mig som jag är ute efter att få spräcka framöver :D

Hur lägger man upp träningen för att öka i marklyft?

Tycker det är svårt att balansera böjen och marken. Finns ju miljarder styrkescheman för böjökningar där man helt utesluter marklyftet men finns väldigt få för marklyft.

Dina videor i träningsfilmer är alltid grymma. Ert gym ser dock jävligt litet ut :P Många duktiga lyftare :thumbup:

Ja jag vet ej om jag har så bra sett att lägga upp det på men jag kör
Tisdag: Böj och Pausböj samt lite frontböj kör 1-3 tunga sett på varje övning där det ska bli ett förbestämt pb och jag lyckas oftast ta det.
Fredag: Marklyft och kronlyft 1 tungt sett på varje övning där samma sak ett förbestämt rekord ska slås
Söndag kedjeböj och Boxböj oftast 1tungt sett där ett förbestämt rekord ska slås i varje övning.

Vanligast när jag ska börja en träningsperiod i böjen och marken och formen är okej då väljer jag vikten 2.5 över mitt fem rekord i varje gren och gör en 5a beroende på hur det känns väljer jag vikt till nästa pass oftast 5kg ökning sedan gör jag fem igen därefter brukar jag höja bättre än mitt 4rekord och köra på det.

Tex i marken när jag började denna träningsperioden efter sm med sikte på nästa serietävling hade jag ett 5rekord på 282.5
V1 blev 5x285 V2 blev 5x291 V3 4x300 V4 4x306 V5 3x312.5 V6 var jag sliten V7 2x320 V8 2x325 V9 2x330 V10 1x340 V11 1x345.5 därefter är det 5 veckor träning kvar till träning så jag var tvungen att börja om så V12 5x300 och det var det senaste och planerat för V13 är 4x310 V14 3x322.5 V15 2x335 V16 1x350 V17 tävling lika dant kör jag i böj hoppas du förstår vad jag menar med detta.

Så jag siktar in mig på att göra 1sett med rekord ibland gör jag något mer lyft, men jag tycker 1sett med bra kvalite fungerar bra för mig per övning utan i bänk där kör jag mer oftast,

Tackar tackar kul att du gillar våran videor vi lägger upp för vi gillar att göra dom :D, hahaha vårat gym är egentligen ett garage på 15-20kvadrat där vi tränar 4 personer ibland 5 men vi har allt vi behöver och lite till

Boston77
2012-04-22, 18:41
Söndag 22/4-12 Pass 4 58
Ben/Bröst/Triceps

Fl: Kedjeböj: 3x225+40PB
Fl: Boxböj: 4x212.5PB
Br: Bänkpress: 4x1x165 4x1x160
Br/Tr: Dödsbänken upphöjda 5cm: 3x150PB
Tr/Br: Klossbänk 10cm: 3x155TR

Dagenspass var jag i dålig form känns som att jag håller på att bli sjuk har hostat idag och igår och trycket i lyften saknades, så det var bara att sätta in vinnarskallen ännu mer än vanligt, också saknades min träningspolare på grund av att han var för sjuk för att närvara på passet så det blev tyvärr inget filmat. Kedjeböjen var svintung redan på uppvärmningen och har aldrig varit så tung men jag hade bestämt innan att 3an skulle upp till varje pris så vara bara o kriga på och det gick var 12.5kg över det förra rekordet. Boxböjen kändes lite bättre då vikten på ryggen blev betydligt lättare men fick verkligen kriga där med och fick med en fyra på samma vikt som jag har gjort en två på innan. Bänken känns bara segare för varje vecka men lyckades med 4a 1or på 165 och 4 1or på 160 det var bra med tanke på att bästa i år är 170kg och då var kroppen betydligt bättre. dödsbänken blev det PB med 5kg men på klossbänken var jag lite ofokuserad och skulle försöka med en 4a på 155 men blev bara 3. Jag är riktigt nöjd med allt detta passet då det verkligen inte kändes bra hoppas bara inte jag blir sjuk nu för det har jag inte tid med ´.

Boston77
2012-04-23, 18:06
Mitt träningsschema har jag inte lagt upp här

Måndag
Vila

Tisdag
Knäböj: 1-3sett
Pausböj: 1-3sett
Frontböj: 3sett ganska lätt just nu

Onsdag
Vila

Torsdag
Bänkpress: efter 8 veckors schema 8x8 7x7 6x6 5x5 4x4 3x3 2x2 1x1
Dödsbänk: 1-5sett
En arms hantelpress: Ny övning
Frenchpress: 1-3sett

Fredag
Marklyft: 1sett
Kronlyft:1sett ibland något bonus sett
Axlar: Några övningar det finns ork kvar till

Lördag
Vila

Söndag
Kedjeböj: 1-3sett
Boxböj: 1-3sett
Bänkpress: enligt schema 8sett 1reppare
Dödsbänk 5cm upphöjd:1-3sett
Klossbänk 10cm: 1-5sett

Jag vilar mycket när jag tränar samt drar många uppvärmnings sett ibland upp till 10 uppvärmnings sett på en första övning sedan på varje övning blir det några uppvärmnings sett för att få farten med mig i övningen och känna på vikten och tekniken. Kortaste passet för mig är 2h längsta strax över 3h

Boston77
2012-04-24, 19:16
Tisdag 24/4-12 Pass 1 59
Ben

Fl: Knäböj: 3x240PB
Fl: Pausböj: 3x215PB

Har fortfarande hosta och därmed inte samma tryck som vanligt men jag valde att träna ändå jag vill verkligen inte missa några pass men jag valde bara att göra mina två viktigaste sett. Planen i böjen var att försöka ta ett jätte rekord i 4repps men märkte att det fans inte en chans så jag räknade om och bestämde 3x240 istället och det var bra gjort för det fans inte många kg till på sista lyftet så perfekt viktval och 2.5kg rekord en dålig dag. därefter blev det pausböj också där räknade jag också om de planerade vikterna och det blev 3x215kg nytt PB med 5kg. Så med dagens form är jag väldigt nöjd med passet och jag ville inte göra mer sett än nödvändigt idag nu hoppas jag på att bli helt frisk tills på torsdag för det kommer jag behöva om jag ska ha någon chans o klara mitt bänk schema. Tyvärr inget filmat idag heller då min träningspolare tyvärr fortfarande är sjuk. Hoppas han är tillbaka snabbt

Boston77
2012-04-26, 19:57
Torsdag 26/4-12 Pass 2 60
Bröst/Triceps

Br: Bänkpress utan stopp: 4x5x142.5 1x4x142.5
Br: Dödsbänk: 3x120 1x132.5 1x145
Br/Tr: Bänkpress 2händer smalare: 3x120 3x130 1x140 1x150.5 1x158 1x160.5
Br: Enarms hantelpress: 8x15 6x20 6x25 4x25 8x15 6x20

Idag mår jag sämre än i tisdags fortfarande hosta men har också blivit förkyld, men jag valde att träna ändå och det gick bra tycker jag tyvärr boomade jag sista settet i bänken o klarade bara 4an jag kom långt på 5an men det gick bara inte tyvärr. I dödsen fanns ingenting klarade precis 1x145 när tanken var att göra 3.Därefter körde jag lite smalar bänk med stopp och det gick bra, jag utmanade Henke då han körde pinböj för att pressa honom att lyfta mer och han slutade på 157.5kg så jag van men det var betydligt tyngre än han har lyft innan i den övningen. Sedan blev det enarms hantel första tre setten med fötterna på bänken sedan ett med fötterna i luften därefter 2 med raka ben försöker hitta vilken position jag vill ligga i. Jag hoppas det vänder och att jag mår bättre imorgon om inte hoppas jag det går pressa ut ett bra markpass i alla fall därefter kan jag bli sjuk över helgen men jag vill verkligen ha med morgondagens vikter i marken.

Boston77
2012-04-27, 17:21
Fredag 27/4-12 Pass 3 61
Rygg

Ry: Marklyft: 4x310PB


Fortfarande lite små sjuk men känns bättre idag än igår och marken gick riktigt bra nytt 4repps pb blev det, kommer en film på det senare. Kände lite på kronlyften sedan men valde att vila hoppas bli helt frisk till på söndag så det går köra på till 100%

Niwah
2012-04-27, 17:23
Du är så jävla grym alltså! Blir kul med film!
Tänkte precis skriva att jag saknar lite filmer i journalen :D

Boston77
2012-04-27, 17:38
Du är så jävla grym alltså! Blir kul med film!
Tänkte precis skriva att jag saknar lite filmer i journalen :D

Tack ska du ha :D

Väldigt roligt att filmerna är efterlängtade och den håller på att laddas upp på nätet nu, vi har ju varit en man kort på gymmet så har inte haft en kamera man då min träningspolare varit riktigt sjuk i en vecka men nu är han tillbaka på gymmet tyvärr inte tränandes men närvarande i alla fall.

Boston77
2012-04-27, 17:49
Dagens Marklyft gav ett nytt PB 4x310kg
REXK9nubb0Y

Niwah
2012-04-27, 18:01
Sinnes! Grymt att låsa ut den sista reppen :thumbup:

Är Manowar - Sleipnir en favoritlåt att ta PB till?
Gillar den personligen men det kanske bara var ett sammanträffande att den hörs i fler videor :D

Boston77
2012-04-27, 18:05
Sinnes! Grymt att låsa ut den sista reppen :thumbup:

Är Manowar - Sleipnir en favoritlåt att ta PB till?
Gillar den personligen men det kanske bara var ett sammanträffande att den hörs i fler videor :D

Tack tack sista var påväg ut ur näven, hängde i fingrarna :)

Hahaha den låten kör jag inför varje tyngsta lyft i marklyft och det funkar varje gång har inte misslyckats med ett ända planerat pb försök med den låten sedan sm så den får mig ohyggligt laddad men den används bara i marklyft vill förstöra magin i den låten :D

wcanka
2012-04-27, 18:05
Svara ärligt nu, hur känns det att ha en som står o skriker på en, måste vara sjukt peppande, eller? :)

Boston77
2012-04-27, 18:14
Svara ärligt nu, hur känns det att ha en som står o skriker på en, måste vara sjukt peppande, eller? :)

Det är otroligt peppande och misslyckas blir inget alternativ heller inte att har jag sagt 5 repps innan eller 3 eller vad jag har sagt då kommer det aldrig tillåtas eller accepteras att jag drar en repp mindre, han kommer skrika på mig till jag drar den också, ibland händer det att min peppare ser att det finns chans på en till så skriker han ut det då får jag prova en till, för mig kan det kännas tyngre än det ser ut för honom så det händer att jag får en extra repp pågrund av det och det är riktigt bra.

Sedan när han lyfter skriker jag lika mycket på honom och samma regler gäller, likadant när de andra som tränar med oss lyfter :D

wcanka
2012-04-27, 18:16
Det är otroligt peppande och misslyckas blir inget alternativ heller inte att har jag sagt 5 repps innan eller 3 eller vad jag har sagt då kommer det aldrig tillåtas eller accepteras att jag drar en repp mindre, han kommer skrika på mig till jag drar den också, ibland händer det att min peppare ser att det finns chans på en till så skriker han ut det då får jag prova en till, för mig kan det kännas tyngre än det ser ut för honom så det händer att jag får en extra repp pågrund av det och det är riktigt bra.

Sedan när han lyfter skriker jag lika mycket på honom och samma regler gäller, likadant när de andra som tränar med oss lyfter :D

Okej, synd att man tränar i ett gym bland folk.

Ställer jag mig o skriker på min polare som ska maxa bänken åker jag väl ut,:smash:

Dina filmer är väldigt inspirerande att får något form av "mindset" att jag kan lyfta allt i världen :D

de_dave
2012-04-27, 18:26
Är Manowar - Sleipnir en favoritlåt att ta PB till?
Gillar den personligen men det kanske bara var ett sammanträffande att den hörs i fler videor :D

Haha skrev samma fråga i en annan tråd :)

Ado2000
2012-04-27, 18:27
Lycka till med satsningen. Jag gillar dig men tror fan att din kameraman är snäppet populärare =)

den snubben är fan KUNG, om jag hade haft honom i mitt gym när jag lyfter tror jag hade fan ökat 20kg på en vecka i dom tre stora utav ren rädsla men även den energi han ger


sjukt grymma lyft du har hoppa du lyckas nå 400 kört hårt å för guds skull mer av denna kameraman, kanske tar å spelar in honom å har honom i lurarna då jag lyfter :D

Stor Hård Ådrig
2012-04-27, 18:35
Sådär peppar man någon! Groteskt starka marklyft, grattis till PB!

Boston77
2012-04-27, 18:40
Okej, synd att man tränar i ett gym bland folk.

Ställer jag mig o skriker på min polare som ska maxa bänken åker jag väl ut,:smash:

Dina filmer är väldigt inspirerande att får något form av "mindset" att jag kan lyfta allt i världen

Hahah jag tränade på allmänt gym innan och första gången jag skulle dra 300kg körde han 4mil för att se det och filma därefter passet körde han 4mil hem igen, men han skrek lika jävligt där och 300ingen kom upp :D

Väldigt roligt att filmerna uppskattas och det kommer mer nu när min polare är tillbaka på gymmet och vi är full styrka igen.

Haha skrev samma fråga i en annan tråd :)

A jag såg det svarade på den med så nu finns svaret på två ställen

den snubben är fan KUNG, om jag hade haft honom i mitt gym när jag lyfter tror jag hade fan ökat 20kg på en vecka i dom tre stora utav ren rädsla men även den energi han ger


sjukt grymma lyft du har hoppa du lyckas nå 400 kört hårt å för guds skull mer av denna kameraman, kanske tar å spelar in honom å har honom i lurarna då jag lyfter :D

Hahah precis och hade du misslyckas med pb kan du räkna med att få gå in under stången igen och lyfta om annars kommer du bli hånad tills du klarar det om han ens låter dig gå hem vill säga så det är lika bra att göra det rätt från början och lyfta rekord vikten ;)

Tack ska du ha, ja det hoppas jag med att 400 åker upp men just nu går det framåt i rasande fart, han filmar alltid mina marklyft då hörs skriken som bäst men annars är han med och passar och skriker, när jag böjer slår han även mig haha, hahahah gör det spela in skiten o sätt lurarana på max så ska du få se att det kommer gå bra

wcanka
2012-04-27, 18:40
den snubben är fan KUNG, om jag hade haft honom i mitt gym när jag lyfter tror jag hade fan ökat 20kg på en vecka i dom tre stora utav ren rädsla men även den energi han ger


sjukt grymma lyft du har hoppa du lyckas nå 400 kört hårt å för guds skull mer av denna kameraman, kanske tar å spelar in honom å har honom i lurarna då jag lyfter :D

Tänkte samma sak :D

Kameramannen äger!

Boston77
2012-04-27, 18:42
Sådär peppar man någon! Groteskt starka marklyft, grattis till PB!

Exakt det är precis så man peppar någon alternativet är några riktigt hårda slag i ryggen med öppen hand innan knäböjen så det svider ordentligt :D

Tack ska du ha det går riktigt bra nu :D

Boston77
2012-04-27, 18:43
Tänkte samma sak :D

Kameramannen äger!

Hahahahah gör det så kommer vikterna flyga :D

wcanka
2012-04-27, 18:43
Hahah jag tränade på allmänt gym innan och första gången jag skulle dra 300kg körde han 4mil för att se det och filma därefter passet körde han 4mil hem igen, men han skrek lika jävligt där och 300ingen kom upp :D


Jo, är man 2 stycken som lyfter 300kg och är stora som hus vågar väl ingen kasta ut er?

Får man hyra din kameraman för en dag? :cool:

Tänkte be om lov att få ladda ner ljudet från ditt youtubeklipp? :)

Boston77
2012-04-27, 18:50
Jo, är man 2 stycken som lyfter 300kg och är stora som hus vågar väl ingen kasta ut er?

Får man hyra din kameraman för en dag? :cool:

Hahaha den lille gaphalsen väger bara 100kg o drar inte 300 i marken ännu men han är hård som sten :D

hahaha det är många som har frågat tyvärr har han så mycket pengar så han behöver inte fler ;) men det är bara att besöka vårat gym så är han ju där med sin stora käft :D

Boston77
2012-04-27, 18:51
Tänkte be om lov att få ladda ner ljudet från ditt youtubeklipp? :)

Det såg jag inte ens, javisst bara ladda ner ljudet så hoppas jag det hjälper dig lika bra som mig även om jag har orginalet så har du ju det näst bästa ;)

Boston77
2012-05-01, 17:13
Tisdag 1/5-12 Pass 1 62
Ben

Fl: Knäböj: 2x250PB
Fl: Pausböj: 1x225

Ja fortfarande sjuk hosta, förkyld och ont i halsen och det vägrar att släppa jag hoppade över ett pass i söndags för att jag skulle hinna bli frisk till idag men det blev jag inte men jag ville inte missa ett böjpass till så jag bestämde mig för att testa att köra ändå och det gick bra trots att näsan rann som fan så blev det ett blytungt 2repps PB med 5kg så jag är riktigt nöjd idag sedan testade jag i pausböj med men trycket var för dåligt så det gick inte denna gången. Nu är det bara att hoppas det inte blir värre och att jag ska vara frisk till torsdag. Tyvärr ingen filmning då vi var en man kort idag med.

Boston77
2012-05-04, 16:14
Fredag 4/5-12 Pass 3 64
Rygg/Axlar

Ry: Marklyft: 1x285 1x305 3x320PB
Ry: Kronlyft: 1x315 3x345PB
Ax: Militärpress med stopp: 5x50 5x60 5x70 4x80

Riktigt bra tryck i marken idag börja bli frisk nu känns det som fortfarande en del hosta men mycket bättre än det har varit 3x320 gick lättare än jag trodde kan ha funnits 5kg till men nytt pb med 7.5kg i alla fall. Därefter 3x345 nytt PB med 15kg så riktigt nöjd med. Sedan blev det lite axlar, riktigt nöjd idag bara o trycka på fram till tävlingen nu. Film kommer senare.

Boston77
2012-05-04, 17:00
Nytt rekord i marklyft med 7.5kg 3x320kg samt kronlyft 3x345kg nytt rekord med 15kg.
jQ4J6Z7V3B8

wcanka
2012-05-04, 17:42
Snyggt! å kamremannen är på plats :D

Har en fråga, när man tränar för att lyfta tungt är inte tekniken lika viktig då? :)

Boston77
2012-05-04, 17:49
Snyggt! å kamremannen är på plats :D

Har en fråga, när man tränar för att lyfta tungt är inte tekniken lika viktig då? :)

tackar tackar, kameramannen är alltid på plats han bor i huset där vi tränar :D

Tekniken är viktig där kan man tjäna många kilon, sedan så passar olika tekniker olika personer och det finns ju massor olika stilar så finns ju ingen som passar alla, även att ha bra fart i lyften kan man tjäna många kg på och den har jag verkligen förbättrat från förra året :D

Boston77
2012-05-06, 18:52
Söndag 6/5-12 Pass 4 65
Ben/Bröst/Triceps

Fl: Kedjeböj: 1x225+40 2x235+40PB
Fl: Boxböj: 1x215 2x230PB
Br: Bänkpress lite smalare grepp: 1x150 1x160 0x167.5
Br: Bänkpress med saktare nedgång: 1x150 1x160
Br: Bänkpress: 2x1x160
Tr/Br: Klossbänk 8cm: 3x120 3x130 3x140 1x150 1x160 0x170
Tr/Br: Klossbänk 6cm: 1x160 0x170

Dagens kedjeböj gick riktigt bra var pb med 15kg och nu bara 10kg under max rekordet så är riktigt nöjd med det, Boxböjen gick lika braden pb med 17.5kg och bara 2.5kg under max rekordet så böjen är väldigt rolig nu och lika så marken, men bänken fortsätter att vara ett helvette när jag kör lägre repp, jag bedömer att det finns kraft från bröstet till att pressa runt 185 är riktigt bra start kraft men exakt samma ställe varje gång tar det tvärstopp och det är så jävla tråkigt därför jag trixade lite med bänken idag o testade lite nya grejer men jag kommer behålla samma stil som jag körde innan. Dock ska jag prova att börja båda passen med klossbänk först ena passet från 6cm och andra från 8cm och hoppas att det ska hjälpa mig ska ge det gott om tid och testa tänkte jag funkar inte det så har jag en grej kvar att testa sedan vet i fan vad jag ska hitta måste få upp bänken 10-20kg till. men i nuläget så får jag vara nöjd att böjen och marken fortsätter öka riktigt bra och det ger fina kg till totalen. Film kommer på böjen senare.

Boston77
2012-05-06, 20:17
Två nya pb idag kedjeböj 2x235+40kg kedjor nytt pb med 15kg och boxböj 2x230kg nytt pb med 17.5kg
3xnGcsjw76s

Boston77
2012-05-08, 19:30
Tisdag 8/5-12 Pass 1 66
Ben

Fl: Knäböj: 1x235 1x245 1x260 2x255PB
Fl: Pausböj: 2x225PB

Ja i knäböjen var planen 2x255kg idag men jag blev hetsad till att gå på 2x260 pb försök med 10kg och rekordet var bara en vecka gammalt, jag provar men jag är för mesig och bommar äckligt missnöjd och arg för att jag förlorat mot skivstången sänker jag 5kg till 255kg med försök med 5kg arg som fan laddad till max och mina träningspolare skriker på mig som fan så fixar jag tvåan och revanschen fick jag så jag är äckligt nöjd med böjen och jävligt nöjd med peppandet. Därefter blev det som planerat en 2a på 225 i pausböjen också nytt rekord så jag är jävligt nöjd idag. Film kommer senare.

Ado2000
2012-05-08, 19:53
så jävla sjukt grymma lyft asså svårt å inte bli impad när man ser att du sätter PB på varje pass å på dom vikterna dessutom

dock så undrar jag hur du lyfta bänkpress, vad jag vet å vad jag sätt så i tävlingsbänk så brukar man hålla stången en kort stund nere vid bröstet innan man för upp den igen, är det ett krav som du sätter på dig själv när du tränar ?

för i ett av övningarna stod det att du tog ner vikterna långsamt innebär det då att du trycker upp dom explosivt eller är det långsamt även där ?? för om jag utgår ifrån mig själv så vet jag att jag att det blir en hel del lättare å ta en stången långsamt men explosivt upp

Boston77
2012-05-08, 20:30
så jävla sjukt grymma lyft asså svårt å inte bli impad när man ser att du sätter PB på varje pass å på dom vikterna dessutom

dock så undrar jag hur du lyfta bänkpress, vad jag vet å vad jag sätt så i tävlingsbänk så brukar man hålla stången en kort stund nere vid bröstet innan man för upp den igen, är det ett krav som du sätter på dig själv när du tränar ?

för i ett av övningarna stod det att du tog ner vikterna långsamt innebär det då att du trycker upp dom explosivt eller är det långsamt även där ?? för om jag utgår ifrån mig själv så vet jag att jag att det blir en hel del lättare å ta en stången långsamt men explosivt upp

Jag tackar och bockar för dessa ord mycket kul att du läser min journal, min plan är ju väldigt mycket i böj o mark o lägga allt krut på ett sett och då ska det bli rekord och jag har haft ett väldigt bra flyt i böjen och marken så det går riktigt bra :)

Jag kör alltid tävlings bänk om inte så står det utan stopp, men ibland kan stoppet bli lite för kort men oftast är det ganska okej tävlings bänkpressar. Jag kör så sällan med studs eller touch and go så när jag har provat på tyngre vikter gör jag numera sämre resultat än med stopp på grund av att jag är ovan.

Ja bänken går riktigt dåligt för mig så det var bara ett test att ta ner den lite långsammare än normalt för att testa om jag behåller bättre spänning i kroppen än när jag tar ner stången snabbt, men upp är det alltid full kraft tyvärr så funkade det inte bättre så jag kommer fortsätta ta ner stången snabbt till bröstet. För mig blir det lättare att släppa ner stången snabbt och spara all kraft till vägen upp.

Boston77
2012-05-08, 20:33
Dagens pass knäböj 2x255kg pb med 5kg samt pausböj 2x225kg, jävligt fula böjar men upp kommer skiten och bra känns det :)

QcYvSZfLhA0

Niwah
2012-05-08, 20:38
Grymt kämpat. Vilken jävla järnvilja! Grattis och välförtjänt på samma gång :thumbup:

Boston77
2012-05-08, 20:41
Grymt kämpat. Vilken jävla järnvilja! Grattis och välförtjänt på samma gång :thumbup:

Tack ska du ha Niwah, dessa trevliga ord uppskattas :D

Boston77
2012-05-10, 19:30
Torsdag 10/5-12 Pass 2 67
Bröst

Br: Klossbänk 8cm: 2x130 2x140 2x150 1x160 0x170 2x155 1x162.5 1x165
Br: Bänkpress: 1x140 1x150 1x160 1x162.5

Ja då testade jag att köra klossbänk först och det märktes att 8cm var bra höjd då kom jag nästan direkt på min svaghet, fick med mig en 2a på 155 helt okej är ju något att utgå ifrån samt 165kg och det märks att jag är kass i denna övning då jag fick med mig sämre i 1an från kloss än jag har gjort utan kloss. Därefter körde jag vanlig bänk singlar för att se vad jag kom upp på 162.5 blev det och det var max kände där att jag lyckades pressa igenom min svaga punkt och det är första gången jag lyckas med det. Jag kommer fortsätta köra såhär med mål att nästa pass klossa 2x157.5 eller 2x160 samt en 1a på 167.5-170 och därefter försöka få upp 165+ i bänken.

Idag kom det en ny kille som blev medlem i Lessebo Styrkeklubb mycket trevlig kille som verkligen verkar vilja köra styrkeklubb så det var mycket rolig och han fick med sig nytt pb första passet i bänken men ju mer han körde ju bättre såg det ut så det rekordet kommer nog höjas rätt bra på kort tid.

Boston77
2012-05-11, 18:25
Fredag 11/5-12 Pass 3 68
Rygg

Ry: Marklyft: 1x290 1x310 1x330
Ry: Kronlyft: 2x360PB

Ja idag kännde jag mig sliten, träningsverk i benen och i ryggen sedan i tisdags men upp till 290 gick det riktigt bra sedan 310 var inte som det borde så jag sket i att testa 2x335 utan körde bara en 1a på 330 tror det fans 340 minst 335 så nu vet jag i alla fall vad som finns en dålig dag och jag ser riktigt positiva chanser på att ta 350 nästa vecka om jag är fräsch i kroppen då vilket jag ska försöka vara, så det kommer bli spännande. Men kronlyften blev nytt pb 2x360 så det var roligt och det var som sagt benen som inte var med idag så det var starten som inte var som normalt så därför var det inga konstigheter att dra kronlyft. Bara o ladda om och ta nästa pass nu.

Boston77
2012-05-11, 19:18
Från dagens pass
-hIl7JYVKik

Boston77
2012-05-13, 19:18
Söndag 13/5-12 Pass 4 69
Ben/Bröst

Fl: Kedjeböj: 1x240 1x250PB
Fl: Boxböj: 1x245PB
Br: Klossbänk 8cm: 2x157.5PB 2x160PB 1x170PB
Br: Bänkpress: 1x160 0x167.5

Det gick ju riktigt bra idag nytt rekord i kedjeböj med 5kg så där är jag riktigt nöjd och boxböjen gjorde jag nytt rekord med 12.5kg så där är jag också riktigt nöjd hoppas bara jag hinner återhämta mig i benen nu tills tisdag så jag kan gå på ett maxnings försök i vanliga knäböjen. Klossbänken från 6cm kändes riktigt bra redan andra passet och jag höjde 5kg på 2 reppsen och då tyckte jag det fans lite till sedan höjde jag 1an med 5kg blir att försöka höja ytterligare 2.5 i 2repps och i 1repps nästa gång jag tror verkligen denna övning kan hjälpa. Därefter körde jag igenom bänkpressen lite snabbt och slarvigt blev det 160 gick riktigt bra medans 167.5 tycker jag att jag slarvade bort så jag gör ett nytt försök på torsdag då ska det upp, sedan på maxtestet får jag se vad som finns i bänken på riktigt jag hoppas att jag får med 170-173 då men det återstå att se. Film på böjandet kommer.

Boston77
2012-05-13, 20:09
Två nya rekord idag Kedjeböj 250+40kg nytt pb med 5kg, Boxböj 245kg nytt pb med 12.5kg.
8mlYeCNxRt0

fr0dde
2012-05-14, 11:51
jävligt imponerande marklyft... har du något tips på hur man ska greppa stången när man kör raw?


fortsätt med det du gör, riktigt bra preworkout att kolla dina videos :hbang:

Boston77
2012-05-14, 20:45
jävligt imponerande marklyft... har du något tips på hur man ska greppa stången när man kör raw?


fortsätt med det du gör, riktigt bra preworkout att kolla dina videos :hbang:

Man tackar och bockar kul att du gillar mina filmer, och funkar dom som preworkout är det ännu bättre :D

Hur menar du greppa brukar du tappa stången eller?, jag föredrar att hålla vänsterhand med handflatan framåt och höger hand med handflata bakåt då får jag riktigt bra grepp sedan använder jag magnesium också.

fr0dde
2012-05-15, 08:20
Jag menade typ om du låser tummen på något sätt, eller håller stången i bara fingrarna, har hört så många teorier men ditt sätt verkar funka så undrade lite hur du håller, kanske blev lite otydligt men hoppas du förstår :D

Tack för svar!

Fredriiik
2012-05-15, 10:50
förbannat starkt! Ska bli riktigt kul att följa :)

Boston77
2012-05-15, 19:30
Jag menade typ om du låser tummen på något sätt, eller håller stången i bara fingrarna, har hört så många teorier men ditt sätt verkar funka så undrade lite hur du håller, kanske blev lite otydligt men hoppas du förstår :D

Tack för svar!

Okej då är jag med på noterna, jag kör inget tumlås jag håller stången bara i fingrarna och har aldrig haft några bekymer med greppet heller tränar jag ingen greppstyrka utan kör bara med magnesium omvänt grepp sedan är det bara att hålla i för allt vad man är värd :D

förbannat starkt! Ska bli riktigt kul att följa :)

Tack tack, kul att du vill följa min träning :)

Boston77
2012-05-15, 19:52
Tisdag 15/5-12 Pass 1 70
Ben

Fl: Knäböj: 1x220 1x240 1x255 0x265 0x272.5

Ja det var ett riktigt skitpass idag vet ej om de tunga kedjeböjen i söndags hade något med det att göra eller att jag är stel och öm i nacken eller om jag helt enkelt bara var kass eller att formen är på väg neråt men det blev ett riktigt katastrof pass som snabbt ska glömmas och som jag hoppas kunna ta revanch på fredag med en bra mark det återstår att se. Det känndes inte riktigt bra från början samt att jag är öm i nacken så jag tror jag placerade stången längre bak än vanligt vilket kändes konstigt och böjarna blev lite för fina för att vara bra. Jag boomade 265 men det lyftet känndes slarvigt men kände att det var ingen mening att göra om trots att jag tror jag hade fixat det då men jag valde en högre vikt och försökte på pb med 2.5 men det gick inte idag. Det känns riktigt surt just nu men jag hoppas det var ett engångs skitpass och att den goda formen sitter kvar. Nu är det inga mer böj förens på måndagens maxtest och det blir lite mer vila innan det målet på måndag är ju att kolla vad jag har i kroppen tills serieomgång 2 den 26/5 och planen i böj blir 250-262.5-270/272.5 och det känns som att det uniefär är målet fram till tävlingen också minimi vikten på tävlingen är 262.5 men jag siktar definitivt på 270 på grund av att jag vill slå distriktsrekordet som ligger på 260. Torsdag fortsätter jag med klossbänk men tror målet på maxtestet blir 160-167.5-172.5 där tror jag att jag får med de två första medans tredje blir nog ett chans lyft. Marken är jag väldigt osäker på hur jag ska lägga upp den då jag nu kommer knäböja innan frågan är vad det kostar det är ju därför jag kör maxtestet då får jag reda på det men hoppas göra 350 på fredag annars har jag tappat form och får tänka om helt men fixar jag 350 så finns två alternativa uppläg antingen 315-335-345 eller 320-340-350 men det är en senare fråga att avgöra det hela och tävlings planeringen kan ju ändras efter maxtestet med beror på hur det går.

fr0dde
2012-05-15, 23:01
Okej, jag har aldrig provat med magnesium endast användt lite papper för att få bättre grepp och då klarar jag typ bara 40kg under mitt max med remmar, synd att man tränar på friskis där det inte är tillåtet med magnesium.

Tack så mycket för svar och fortsätt lägga upp videos, dom är jävligt inspirerande :D

Boston77
2012-05-16, 07:25
Okej, jag har aldrig provat med magnesium endast användt lite papper för att få bättre grepp och då klarar jag typ bara 40kg under mitt max med remmar, synd att man tränar på friskis där det inte är tillåtet med magnesium.

Tack så mycket för svar och fortsätt lägga upp videos, dom är jävligt inspirerande :D

okej det är inte kul o bli tvungen o köra med remmar om man inte vill

Så alternativ

1. Byt gym :D

2. Köp flytande magnesium det stökar ner mindre därefter torka av stången efter dig. Detta går ju göra i smyg annars vänta till den du tycker är trevligast i personalen är där och förklara läget att du behöver det för bättre grepp och att flytande stökar ner mindre samt säg att du gör rent efter dig och dom kan ju även komma o kontrolera att det är rent när du är klar, jag har på 4a olika gym gjort likadant pratat med någon vettig i personalen och jag fick använda det på alla 4a gym om jag städade upp efter mig och får du ja av en i personalen så säg det om någon av de andra frågar o stå då på dig. Sköter man det snyggt brukar det gå bra.

Det var så lite så, och tack ska du ha så länge någon tycker det är kul o se mina videos kommer jag fortsätta lägga upp dom

Boston77
2012-05-17, 19:09
Torsdag 17/5-12 Pass 2 71
Bröst/Triceps

Tr/Br: Klossbänk 8cm: 2x162.5PB 1x172.5PB 1x175PB
Br: Bänkpress: 1x160 1x167.5 0x173
Br: Smalare grepp bänk: 1x130 1x140 1x150

Klossbänken fortsätter att öka och känns väldigt bra får jag säga hoppas den ger något i slutändan. Bänken kändes väldigt bra gjort mitt lättaste lyft någonsin på 167.5 det var planen att göra men känndes som att jag äntligen skulle få göra pb försök men då var jag chanslös men nu har jag ju kört den som andra övning så jag hoppas lite att på maxtestet få göra nytt pb men det är tveksamt får hoppas att jag får med mig 170 om jag inte går på 167.5 får se vad som händer där.

Pepz
2012-05-17, 19:15
, synd att man tränar på friskis där det inte är tillåtet med magnesium.



hälsa att det är tillåtet på F&S sthlm och ett måste om man jobbar med riktig träning.
/Träningsansvarig (två anläggningar) på F&S sthlm

groda
2012-05-17, 19:25
hälsa att det är tillåtet på F&S sthlm och ett måste om man jobbar med riktig träning.
/Träningsansvarig (två anläggningar) på F&S sthlm

he he, vilken underbar yrkestitel "träningsansvarig". Genast dyker 2 tolkningar av ordet upp i huvudet. I ena bär du uniform och går runt och övervakar allas träning och pekar med hela handen när någon inte tränar ordentligt.

Alternativt är det du som är ansvarig för att personligen genomföra ordentlig träning på anläggningen.

I ditt fall gissar jag att det är lite av båda.

Boston77
2012-05-17, 21:24
Nya böj rekord Johan 125kg och Henrik Andersson 182.5kg

cH6JVJLXcrM

Pepz
2012-05-18, 07:03
I ditt fall gissar jag att det är lite av båda.

it´s twue, it´s twue
http://www.morethings.com/fan/blazing_saddles/lili_von_shtupp-.jpg

Boston77
2012-05-18, 16:52
Fredag 18/5-12 Pass 3 72
Rygg

Ry: Marklyft: 1x295 1x310 1x330 0x350
Ry: Kronlyft utan remmar: 1x325 1x355 1x365

Fy fan vad tråkigt slarvade bort 350 på grund av att jag inte kunde hålla i stången, så jag är sjukt missnöjd idag annars kändes det riktigt bra men vet inte varför greppet inte var med mig idag har aldrigt haft problem med det innan så blev ganska överaskad. Nu får jag skärpa mig och verkligen ta ett bra grepp om stången vilket är något jag aldrig har behövt tänka på innan samt att remmar kommer jag inte använda mer i kronlyften då ska det blöda i händerna om jag ska snurra på dom igen. Jag avslutade med kronlyft vilket jag inte hade tänkt köra idag men jag ville se att jag kunde hålla vikten körde upp till 365 10kg under mitt rekord med remmar och det var ganska så lätt samt inga konstigheter att hålla stången heller. Aja nu får man satsa på en bra total på Måndag och sedan hoppas på en bra tävling på Lördag 26/5 På måndag är tanken i nu läget att köra Böj 250-262.5-270 tror chanserna är goda med lite vila över helgen, Bänken blir nog 160-170-175 jag tror jag ska få med de två första och får chansa på tredje lyftet där är förhopningarna rätt låga men kanske kan klossandet de 3 senaste passen get mig det som behövs?, Marken tror jag blir 315-335-345 där tror jag det finns bra chanser på att sätta det men vill veta vad som finns att ge när jag kör den som tredje övning. Kommer att bli riktigt intressant att se vad som går att få ihop på ett maxtest och se vad som är tungt respektive hyfsat lätt för att kunna juster så vikterna blir rätt inför tävlingen, jag vill få en total på 770kg har gjort 740,5 på träning. Men det kan bli allt från 767.5-785 tror jag och jag hoppas på det senare. Nu blir det vila fram till måndag sedan kör vi på igen film från dagens pass kommer.

Boston77
2012-05-18, 17:24
Rekord försök i Marklyften 350kg slarvade med greppet så det gick inte riktigt tyvärr.

JFNaEX93P1M

Boston77
2012-05-18, 18:12
Tyckte bältet satt fel idag inte så hårt som det ska så ställde mig på vågen nyss och märkte att vikten låg på ynka 138.3kg det är en viktminskning på 4kg och det är inte bra så dags o börja äta mer, blir att sticka o ta en pizza till en början med :D

wcanka
2012-05-18, 18:23
Synd på 350kg där :/

Kan du förklara hur man "ska" greppa stången i marklyft? :)

Boston77
2012-05-18, 19:13
Synd på 350kg där :/

Kan du förklara hur man "ska" greppa stången i marklyft? :)

Ja du jag bara greppar stången vanligt med en hand från varje håll, men det gäller att ha båda handlederna raka annars blir det konstigt när stången lyfter men framförallt gäller det att gräva in händerna i stången och verkligen hålla i hårt från början så att handen inte öppnas då får man lyfta vikten i fingertopparna och jag har inte haft några problem med det tidigare så jag antar att jag blev rätt överaskad när det hände så nu ska jag verkligen börja tänka på att hålla i stången för allt vad jag kan:D

wcanka
2012-05-18, 19:59
Jag är MYCKET nyfiken på vad du äter på endag, för att ligga på 138kg så måste du ju äta en heldel? :)

Boston77
2012-05-18, 20:08
Jag är MYCKET nyfiken på vad du äter på endag, för att ligga på 138kg så måste du ju äta en heldel? :)

Jadu jag tycker jag äter ganska lite men detta är en typisk träningsdag

06.30 1L oboj med 3 mackor med skinka
07.00 3 energi dryck
09.30 1.5 fralla med ost 3-4 knäckerbröd med ost
12.00 Middag full matlåda kanske runt 800-1200 kcal
17.00 Middag 800-1200 kcal
18.00 2 Energidryck till träningen
21.00 1L Mjölk eller 6-7dl pluss gainer pulver
22.00 Snacks vad som finns hemma :D kan vara mackor men oftast fläsksvålar, chips, godis, kakor, läsk eller dylikt

Äter ju ganska mycket skräpmat varje vecka som mc donalds och pizza istället för middag då

wcanka
2012-05-18, 20:12
Jadu jag tycker jag äter ganska lite men detta är en typisk träningsdag

06.30 1L oboj med 3 mackor med skinka
07.00 3 energi dryck
09.30 1.5 fralla med ost 3-4 knäckerbröd med ost
12.00 Middag full matlåda kanske runt 800-1200 kcal
17.00 Middag 800-1200 kcal
18.00 2 Energidryck till träningen
21.00 1L Mjölk eller 6-7dl pluss gainer pulver
22.00 Snacks vad som finns hemma :D kan vara mackor men oftast fläsksvålar, chips, godis, kakor, läsk eller dylikt

Äter ju ganska mycket skräpmat varje vecka som mc donalds och pizza istället för middag då

Fan vad energidrycker du dricker, dom innehåller väl väldigt mycket kcal?

Men ser ju bra ut, du har knappast anorexia iallafall :D

Boston77
2012-05-18, 20:34
Fan vad energidrycker du dricker, dom innehåller väl väldigt mycket kcal?

Men ser ju bra ut, du har knappast anorexia iallafall :D

Jag vet inte vad dom innehåller men kanske 100 kcal styck, jag är jävligt morgontröt samt att jag tycker dom är svingoda....

Men jag vill vara stor då gäller det att inta många kalorier :D

Boston77
2012-05-18, 20:45
Just nu pågor Norrlandsmästerskapen i Styrkelyft och det pågår hela helgen för de som är intresserade http://styrkelyft.qrodo.tv/index/30?eventid=2236

wcanka
2012-05-18, 20:49
Jag vet inte vad dom innehåller men kanske 100 kcal styck, jag är jävligt morgontröt samt att jag tycker dom är svingoda....

Men jag vill vara stor då gäller det att inta många kalorier :D

Att vara stor är väl nice, någon gång hänt att du blivit hotad eller överfallen någon gång på stan?
men vad har du för kläder på dig, finns det nått som passar?

Boston77
2012-05-18, 20:59
Att vara stor är väl nice, någon gång hänt att du blivit hotad eller överfallen någon gång på stan?
men vad har du för kläder på dig, finns det nått som passar?

Nix jag har aldrig blivit hotad och heller aldrig blivit överfallen
Jag har oftast Mjukisbrallor eller shorts i stretchbart tyg och till 99% av fallen En Lessebo Styrkeklubb t-shirt.

Boston77
2012-05-21, 21:25
Måndag 21/5-12 MAXTEST 73
Knäböj/Bänkpress/Marklyft

Fl: Knäböj: 1x252.5 1x262.5
Br: Bänkpress: 1x160 1x165 0x167.5
Ry: Mrklyft: 1x315 1x335
Totalt: 762.5 PB med 22kg

Idag körde jag ett maxtest inför helgens pass, för att kolla formen samt ungefär hur jag ska lägga upp vikterna i helgen. Knäböj satte jag ingångsvikt 252.5 och det var ganska tungt därefter valde jag den vikten jag ville ha med mig 262.5 som var blytung men jag fixade den men mer fans det inte, knäböjsformen har gått ner lite tycker jag så 262.5kg blir målet på serie 2an det blir om jag klarar det nytt distriktsrekord för Sydöstra styrkelyft förbundet om ingen annan går på högre vill säga. Bänkpressen var katastrof dålig känner mig väldigt stel i nacke och rygg men efter att jag skickade upp 167.5 i bänken i torsdags jätte lätt och då som andra övning hade jag förhoppningar om 170 i alla fall men så blev det tyvärr inte hoppas lite vila nu kan göra bänken gott. Marken var väll den övningen som kändes bäst och 335 åkte med utan strul men drog upp en valk i handen så ville inte göra ett försök till på 342.5 för att få 770 med bra laddning tror jag att det hade gått men är inte 100% på det. Men jag sparar handen tills tävlingen istället. Jag hoppas på lite bättre form på lördag då man i alla fall slipper jobba hela dagen innan samt att det var lite varmt på gymmet idag för att träna 4 timmar, men det är inget att skylla på jag fick hur som helst med mig nytt tränings PB med 22kg och 32.5kg över det jag har gjort på tävling med lite extra o ge men förhoppningarna blir något lägre speciellt med den usla bänken, Så målet blir 770kg då är jag riktigt nöjd och vikterna i böj och bänk får jag se hur jag väljer på tävlingen men marken kändes som ett bra val med 315-335-och sedan välja vad som känns bra.

Boston77
2012-05-21, 22:58
Maxtest idag med Lessebo Styrkeklubb
Jag 262.5-165-335=762.5kg PB med 22kg
Henke 175-137.5-210= 522.5 PB med 22.5kg
Pontus 170-80-180=430 PB med 60kg
dpJ0ryGRpuA

Boston77
2012-05-26, 16:43
26/5-12 Serietävling 2 Kalmar
Knäböj/Bänkpress/Marklyft

Knäböj:1x245PB 1x255PB 1x262.5PB
Bänkpress: 1x160 1x165 0x170
Marklyft: 1x315 1x335PB 1x342.5PB
Totalt: 770kg PB 40kg

Idag var det serietävling 2 i Kalmar mycket trevligt och fina resultat blev det. Knäböj kändes inte helt bra teknikskt dålig skulle jag säga 245 var ett riktigt skit lyft 255 var lite bättre men inte bra men jag hade bestämt att som minst gå på 262.5kg som innebär distriktsrekord för sydöstra styrkelyft förbundet om ingen annan lyfte mer nu. Därefter bänk blev stressigt som fan 10 min att värma upp men det hade inte spelat någon roll var kass som vanligt. Sedan marken kändes riktigt bra 315 gick som ingenting 335 så var minimi vikten jag ville ha gick lättare än någonsin, sedan valde jag 342.5 av två anledningar den första är att jag ville dra tyngre än det nuvarande Svenska rekordet och den andra var för att få 770kg som skulle göra mig till fjärde rankad i Sverige i klassisk styrkelyft +120kg åter igen om ingen annan lyfte tyngre. Så knäböjen blev det tävlings rekord med 20kg marklyften blev tävlingsrekord med 20kg och totalen blev tävlings rekord med 40kg samt att jag kan ha slagit 3 distriktsrekord men det återstå att se. Riktigt nöjd och film kommer senare i kväll är planen.

Boston77
2012-05-26, 18:15
Lessebo Styrkeklubb gjorde en riktigt bra serietävling idag
Kim Gustafsson 262.5-165-342.5=770kg PB 40kg
Kristoffer Hagström 202.5-187.5-255=645kg PB 5kg
Henrik Andersson 187.5-135-215=537.5kg PB 40kg
7mrvw2Jet4k

Boston77
2012-05-26, 19:24
Lessebo Styrkeklubb gjorde en riktigt bra serietävling idag
Kim Gustafsson 262.5-165-342.5=770kg PB 40kg
Kristoffer Hagström 202.5-187.5-255=645kg PB 5kg
Henrik Andersson 187.5-135-215=537.5kg PB 40kg
nJI1sRJAtvA

Gjorde en ändring på filmen så fick lägga upp den på nytt

Ado2000
2012-05-28, 18:21
26/5-12 Serietävling 2 Kalmar
Knäböj/Bänkpress/Marklyft

Knäböj:1x245PB 1x255PB 1x262.5PB
Bänkpress: 1x160 1x165 0x170
Marklyft: 1x315 1x335PB 1x342.5PB
Totalt: 770kg PB 40kg

Idag var det serietävling 2 i Kalmar mycket trevligt och fina resultat blev det. Knäböj kändes inte helt bra teknikskt dålig skulle jag säga 245 var ett riktigt skit lyft 255 var lite bättre men inte bra men jag hade bestämt att som minst gå på 262.5kg som innebär distriktsrekord för sydöstra styrkelyft förbundet om ingen annan lyfte mer nu. Därefter bänk blev stressigt som fan 10 min att värma upp men det hade inte spelat någon roll var kass som vanligt. Sedan marken kändes riktigt bra 315 gick som ingenting 335 så var minimi vikten jag ville ha gick lättare än någonsin, sedan valde jag 342.5 av två anledningar den första är att jag ville dra tyngre än det nuvarande Svenska rekordet och den andra var för att få 770kg som skulle göra mig till fjärde rankad i Sverige i klassisk styrkelyft +120kg åter igen om ingen annan lyfte tyngre. Så knäböjen blev det tävlings rekord med 20kg marklyften blev tävlingsrekord med 20kg och totalen blev tävlings rekord med 40kg samt att jag kan ha slagit 3 distriktsrekord men det återstå att se. Riktigt nöjd och film kommer senare i kväll är planen.

grattis till alla PBn och rekord

Niwah
2012-05-28, 18:25
Vilken jäkla bra tävling! Hårt arbete och jävlar anamma lönar sig. Who knew? :D

Boston77
2012-05-28, 21:41
grattis till alla PBn och rekord

Tackar och bockar :D

Vilken jäkla bra tävling! Hårt arbete och jävlar anamma lönar sig. Who knew? :D

Tack så mycket :D Ja vem kunde veta att hårt arbete skulle vara det som gjorde att man ökade haha

Boston77
2012-05-28, 21:44
Nytt shema
Nu har jag snickrat ihop ett tränings schema för kommande träningsperiod som är ca 13-14 veckor fram till serietävling 3, Böj och markträningen är i stort sätt samma som innan på grund av att det gav så bra utdelning. Men jag har lagt till lite mer övningar samt ändrat bänkträningen en del, får se om det förbli likadant efter första veckan.

Tisdag
Knäböj
Pausböj
Frontböj
Sittande Axelpress

Torsdag
Klossbänk 8cm
Dödsbänk
Smalbänk
Frenchpress

Fredag
Marklyft
Kronlyft
Stångrodd
Shruggs
Framåtlutande flyes

Söndag
Kedjeböj
Boxböj
Bänkpress
Floorpress

Boston77
2012-05-29, 19:51
Tisdag 29/5-12 Pass 1 74
Ben/Axlar/Mage

Fl: Knäböj: 5x222.5PB
Fl: Pausböj: 5x200PB
Fl: Frontböj: 5x110
Ax: Sittande skivstångspress stopp: 5x60 5x70 5x80
Ma: Plankan grönt gummiband: +kv +10kg +25kg

Fy fan jag hade längtat efter att reppa igen och börja en ny period men hade verkligen glömt hur jobbiga första veckorna är med 5 repps och det blev riktigt plågsamt och imorgon kommer träningsverken sitta ordentligt tror jag. Men jag fick en bra början målvikten var satt på 5x222.5kg alltså 2.5kg över pb och det gick bra trotts riktigt hög puls därefter blev det pausböj som är betydligt jobbigare än knäböjen när det ska reppas satte 5x200 och det blev riktigt tungt men gick och det var pb med 5kg. Nytt på schemat är seriös frontböj och jag chansade på att 5x110 skulle vara en bra början men det gick förvånansvärt vilket var kul så det är bara o höja och köra vidare. Dessutom la jag till axelpress med stopp känndes skönt att ha den på tisdag istället för på fredag och jag kom upp på 5x80kg och nu tar jag det därifrån passade också på att köra lite mage. Ja jag blev nöjd med första passet så ska bli kul och jobbigt att köra vidare nu. Film kommer på böjen senare.

Boston77
2012-05-29, 20:36
Dagens knäböj 5x222.5kg samt pausböj 5x200kg
jehg7vZJy2s

Boston77
2012-05-31, 20:49
Torsdag 31/5-12 Pass 2 75
Bröst/Triceps

Tr/Br: Klossbänk 8cm: 5x140 5x145PB 3x150
Br: Dödsbänk: 5x125 5x133
Br/Tr: Smal bänk (15-20)cm: 5x120 5x127.5 5x132.5PB
Tr: Frenchpress: 10x40kg

Då var det dags för ett nytt bänk schema med lite andra övningar och ännu bättre inställning än innan. Då många övningar är nya eller i en annan ordning så får jag börja med att känna var vikterna ligger på. Började med 8cm klossbänk som gick över förväntan 5x140 var målet men det gick riktigt lätt och 5x145 gick också riktigt bra så jag provade 150 också och hoppades på minst 4 men jag fick kramp i benet så det strulade till sig och blev bara 3. Dödsbänken gick också bra 125 gick sådär så jag tog 133 för jag trodde jag hade gjort 132.5 men hade fel rekordet låg på 133.5, men 133 gick men tungt var det. Därefter körde jag bänkpress med lillfingret på maxbredd markeringen och det kändes sjukt bra fick med mig 5x132.5kg vilket bara är 5kg under mitt vanliga bänkrekord och då som första övning så riktigt kul. Avslutade med ett lätt sett frenchpress. En ändring jag gjorde idag var att bänka i marktofflor vilket jag tycker känns bättre men det gäller att hålla koll på att fötterna är helt i och enligt min träningspolare så hade jag det. Jag är riktigt nöjd med passet men jag har gjort bra pass med högre repps innan och ändå fått ett dåligt slut ressultat men det är roligare när det börjar bra.

Boston77
2012-06-01, 18:25
Fredag 1/6-12 Pass 3 76
Rygg/Axlar

Ry: Marklyft: 4x302.5
Ry: Kronlyft: 5x325PB
Ry: Skivstångs rodd: 10x70 10x80 10x90
Ax: Shruggs: 10x90 10x100 10x110
Ax: framåtlutande hantellyft: 15x10 15x10

Idag när jag vaknade var jag riktigt osäker på hur det skulle gå vaknade med riktigt mycket träningsverk i framsida lår, samt en del träningsverk baksida lår, rygg, höfterna och röven från det brutala passet i tisdags så då kändes det som det lika gärna hade kunnat bli en på 302.5kg, men när jag drog så gick det ganska bra 4 satte jag sedan boomade jag femman, men en normal dag tror jag att jag hade satt det trotts träningsverk men jag upplevde det lite stimmigt på gymmet idag var mycket folk så jag kände att jag inte fick till ladningen riktigt som jag skulle så jag är riktigt missnöjd. Så nästa vecka blir det skärpning och jag hoppas kroppen är lite fräschare då också planen blir att prova 5x307.5 helst men får se nästa vecka. Kronlyften gick bra 5x325kg helt okej dock med remmar händerna var för slitna för att köra utan. Därefter efter körde jag de andra övningarna var ganska omotiverad men körde igenom dom i alla fall men som sagt nästa pass är det verkligen skärpning.

Boston77
2012-06-03, 18:50
Söndag 3/6-12 Pass 4 77
Ben/Bröst/Triceps/Biceps

Fl: Kedjeböj: 5x205+40PB
Fl: Boxböj: 5x205PB
Br: Bänkpress: 5x138PB 5x140PB
Tr: Floorpress: 5x100 5x120PB
Bi: Bicepscurl: 5x40 5x50 5x60

Jävligt bra pass idag kände mig riktigt stark när jag började böja och det blev 5x205+40kg kedjor nytt pb med 5kg och lätt var det också, därefter 5x205kg i boxböj och det gick ännu lättare också nytt rekord med 5kg så här kommer det finnas mycket och hämta tror jag. Därefter blev det bänkpress, när jag skrev schemat så var planen att gå in på 7.5kg under rekord i bänken då det gick så dåligt på slutet med efter ett bra pass i torsdags valde jag 0.5kg över pb istället 5x138kg och det åkte upp lätt så jag provade 5x140kg det blev en del tyngre men det gick så är jävligt nöjd med bänkpressen. Därefter blev det en ny övning floorpress så jag visste inte vad jag skulle ha för vikt blev 5x120kg svin tungt så det var perfekt viktval. Avslutade passet med lite bicepscurl.

Jag klagade senaste markpasset på att det var lite stimmigt och för mycket folk, så chefen fixade problemet han röjde upp lite i ett rum i garaget och gjorde ett marklyft rum. Blev sjukt nu finns det gott om plats över allat och när man ska marka får man lung o ro då det rummet är längst in blir spännande att testa på fredag.

Boston77
2012-06-03, 19:44
Nytt PB idag i kedjeböj 5x205+40kg kedjor PB med 5kg och Boxböj 5x205kg PB med 5kg och detta lätt också.
Fgii2hdX6DQ

Boston77
2012-06-05, 20:08
Tisdag 5/6-12 Pass 1 78
Ben/Axlar

Fl: Knäböj: 5x227.5PB
Fl: Pausböj: Avbröt
Fl:Frontböj: ej
Ax: Sittande Axelpress: 5x85PB

Dagens pass började riktigt bra nytt Pb med 5kg så nu ligger jag plus 7.5kg på två veckor jag hoppas på att kunna ta det med ytterligare 5kg till nästa vecka men det återstår att se. Därefter började jag pausböja men fick ont i knävecket vet inte riktigt vad som hände men jag avstod övningen samt frontböjen, så jävla tråkigt men så kan det gå. Därefter körde jag lite axelpress med stopp blev 5x85kg PB med 5kg.

Boston77
2012-06-06, 12:27
Gårdagens knäböj bjöd på nytt PB med 5 kg 5x227.5kg och Johan satte PB med 5kg i böjen 130kg
CM6sqeVhj4I

Boston77
2012-06-07, 21:02
Torsdag 7/6-12 Pass 2 79
Bröst/Triceps

Tr/Br: Klossbänk 8cm: 4x147.5 5x147.5PB
Br: Dödsbänk: 5x135PB 4x142.5PB
Br/Tr: Smal bänk (15-20cm): 4x135 3x137.5
Tr: Frenchpress: 10x45PB

Första settet i klossbänken slarvade jag bort på sista reppen, laddade jag inte på fullt så boomade den reppen, inför andra settet var jag ännu mer laddad och inget slarv så den gick ganska lätt ändå. Dödsbänken gick lika bra om inte bättre 5x135 med lite mer kvar sedan gick jag på att slå C.Ask 4x140 han gjorde innan och även det settet gick bra. Smalbänken gick dåligt men är ändå nöjd med passet.

Boston77
2012-06-10, 18:24
Söndag 10/6-12 Pass 4 81
Ben/Bröst/Triceps/Biceps

Fl:Kedjeböj: 5x210+40PB
Fl: Boxböj: 5x210PB
Br: Bänkpress: 5x142.5PB 2x152.5 2x150.5
Tr/Br: Floorpress: 5x122.5PB 4x130PB
Bi: Bicepscurl: 5x65

Det gick bra idag får jag säga trots att jag var lite orolig för mitt knäveck som det hände något med i tisdags och som har känts lite konstigt men det gick bra satte 5x210+40kg kedjor kändes riktigt tung men såg helt okej ut på filmen. Därefter blev det boxböj 5x210kg det tyckte jag gick riktigt lätt. Sedan bänken kändes riktigt bra 5an men när jag försökte på 3x152.5 och 3x150.5 så sket det sig helt och blev bara 2or. Floorpressen var svintung förra veckan 5x120 och även idag var den svin tung men det gick 5x122.5 samt 4x130 och där fans inte ett gram till så känns som att jag har hittat min svaghet då en annan i klubben satte 4x140kg som tar mindre i bänkpressen än vad jag gör så den ska jag verkligen jobba på avslutade med ett sett biceps med.

Boston77
2012-06-10, 20:28
En video på dagens ben träning, Kedjeböj 5x210+40kg kedjor PB med 5kg samt Boxböj 5x210kg PB med 5kg
xsDvb2OjDd8

Boston77
2012-06-12, 20:12
Tisdag 12/6-12 Pass 1 82
Ben/axlar

Fl: Knäböj: 4x235PB
Fl: Frontböj: 5x120PB
Ax: Stående axelpress med stopp: 5x60 5x70
Ax: Framåtlutande hantellyft: 15x15 10x15

Ja den skit jag har dragit på mig i knävecket vill inte ge med sig men jag fortsätter köra i en vecka till sedan får jag se vad jag hittar på om det inte släpper, skiten gör mig lite feg för gör jag lite fel så får jag riktigt ont och vet inte om jag kommer upp i böjen. Men som sagt tänker jag på vad jag gör så har det fungerat i böjen än så länge satte 4x235kg idag det var nytt pb med 5kg och riktigt kul att böjen fortsätter att öka. Pausböjen vågade jag inte köra då det är i den jag gjorde mig illa samt att det är där risken att få ont är störst. Frontböjen gick köra också och det blev 10kg mer än förra veckan. Blev stående axelpress idag då jag förstörde bänken senast sedan körde jag lite baksida axlar/rygg för skojs skull. Är nöjd med passet men vill verkligen kunna släppa på fullt igen nu då jag känner att böjen verkligen är på gång nu.

Boston77
2012-06-12, 20:50
Knäböj 4x235kg PB med 5kg
sgPL9x7euo4

FiremasterX
2012-06-12, 22:10
Jag måste säga att jag fullkomligt älskar filmerna ni lägger ut, jag är en daglig följare!
Hälsa killen som skriker i bakgrunden att jag önskar att jag hade en kille som honom att träna med :D

Riktigt grymma vikter också, beundransvärt :thumbup:

Boston77
2012-06-13, 19:15
Jag måste säga att jag fullkomligt älskar filmerna ni lägger ut, jag är en daglig följare!
Hälsa killen som skriker i bakgrunden att jag önskar att jag hade en kille som honom att träna med :D

Riktigt grymma vikter också, beundransvärt :thumbup:

Tjena fan vad roligt att du kollar på våran filmer och gillar dom :D
Jag vet inte om du har märkt att det är olika som skriker i olika filmer men jag vet vem du tänker på den välkände gaphalsen haha jag ska hälsa honom detta och sådant uppskattar han att höra han är riktigt bra att träna med, det ger verkligen extra motivation så jag förstår att du skulle vilja träna med en sådan kille.

Tack tack vikterna börjar ta sig allt mer, nu i alla fall får bara hoppas bänkpressen lossnar den med snart, som sagt kul att du läser och kommenterar fortsätt så :thumbup:

Boston77
2012-06-14, 21:49
Torsdag 14/6-12 Pass 2 83
Bröst/triceps

Tr/Br: Klossbänk 8cm: 4x150PB 3x155PB 3x157.5PB
Br: Dödsbänk: 5x137.5PB 2x150PB
Br: Smalbänk lill finger på ringen: 4x137.5PB
Tr: Frenchpress: 8x50

Bra pass idag pb i alla sett jag körde jag hade lite förhoppningar på en 5a på 150 men även en fyra var också pb och trean på 157.5 är jag också nöjd med. Dödsbänken var snor tung men inte så konstigt med ännu ett nytt 5repps pb samt ett två repps pb dock försökte jag på ett 7.5kg pb för en trea men gick inte efter 5an. Därefter smalbänk det var på grammet får jag säga rövlyft på sista men ändå nöjd. Riktigt kul när det går bra men 5 och 4repps brukar gå bra så jag vågar inte hoppas på något ännu.

Boston77
2012-06-15, 17:45
Fredag 15/6-12 Pass 3 84
Rygg/Axlar

Ry: Marklyft: 3x302.5 5x270
Ry: Kronlyft: 5x332.5PB
Ry: Skivstångsrodd: 10x110
Ax:Shruggs: 10x130
Ax: Framåtlutande hantell lyft: 10x20 6x20

Ja formen är inte helt hundra i marken så åter igen gick det inte så bra, men det blir nu att börja om därför jag drog 5x270 efter det nästa vecka blir det att prova 5x285 sedan är det bara att köra därifrån. Kronlyft blev pb i alla fall. Känns som jag har lite små skavanker i kroppen så nu får kroppen vila några dagar sedan är det bara på det igen.

Boston77
2012-06-19, 20:35
Tisdag 19/6-12 Pass 1 85
Ben/axlar

Fl: knäböj: 4x241PB
Fl: Pausböj: 2x210
Fl: Frontböj: 5x125PB
Ax: Stående axelpress: 5x75PB

Fy fan böjen går riktigt bra nu nytt pb med 6kg och jag var väldigt tveksam till om jag skulle klara över 3 men det gick så jag är väldigt nöjd och det är skönt att böjen går riktigt bra nu när marken är lite knackig. Heller har jag aldrig gjort så snygga böj heller så benen börjar nog komma ifatt ryggen lite nu. Pausböjen failade jag på 3an men var lite feg då det var här jag skadade mig lite så nästa vecka kör jag lägre vikt och sedan höjer varje vecka och känner efter lite. Frontböjen gick bra och inte max tung. Sedan avslutade jag med lite axlar stående igen med stopp. Film på böjen kommer

Boston77
2012-06-19, 22:09
Nytt PB i knäböjen med 6kg 4x241kg
T7Z8smVeCWI

Ado2000
2012-06-20, 18:24
nu var dom två som skrek kan tänka mig hur mkt mer taggad man blir då men grymma böjar som vanligt

just inom styrkelyfta kretsar om du utgår ifrån din viktklass vad är relativt normala vikter man kan säga dom flesta lyfter i dom tre stora ??

förresten hur länge har du hållit på med styrkelyft ??

Boston77
2012-06-20, 20:08
nu var dom två som skrek kan tänka mig hur mkt mer taggad man blir då men grymma böjar som vanligt

just inom styrkelyfta kretsar om du utgår ifrån din viktklass vad är relativt normala vikter man kan säga dom flesta lyfter i dom tre stora ??

förresten hur länge har du hållit på med styrkelyft ??

Tackar ja ju mer liv som förs i lokalen ju mer laddad blir man ju :D

I min viktklass 120+ har det tävlat 23 personer 2012

Knäböj raw Topp 10 rankad krävs 255kg första rankad har knäböjt 332.5kg och jag är 5te rankad med 262.5kg på tävling.

Bänkpress Raw topp 10 rankad krävs 182.5kg första rankad har bänkat 215kg och jag är rankad 15 med 165kg på tävling.

Marklyft Raw Topp 10 rankad krävs 290kg där är jag första rankad med 342.5kg på tävling

Totalt Raw topp 10 rankad krävs 722.5kg första rankad har gjort 862.5kg och jag är rankad 4 med 770kg 5kg efter 3dje platsen.

Jag började tävla i styrkelyft 2011 så har tävlat 1.5 år så inte särskilt länge ännu

Ado2000
2012-06-20, 20:15
Tackar ja ju mer liv som förs i lokalen ju mer laddad blir man ju :D

I min viktklass 120+ har det tävlat 23 personer 2012

Knäböj raw Topp 10 rankad krävs 255kg första rankad har knäböjt 332.5kg och jag är 5te rankad med 262.5kg på tävling.

Bänkpress Raw topp 10 rankad krävs 182.5kg första rankad har bänkat 215kg och jag är rankad 15 med 165kg på tävling.

Marklyft Raw Topp 10 rankad krävs 290kg där är jag första rankad med 342.5kg på tävling

Totalt Raw topp 10 rankad krävs 722.5kg första rankad har gjort 862.5kg och jag är rankad 4 med 770kg 5kg efter 3dje platsen.

Jag började tävla i styrkelyft 2011 så har tävlat 1.5 år så inte särskilt länge ännu


herrejävlar efter bara så kort tid å så lyfter du dom sjuka vikterna

vad lyfte du innan du började med styrkelyften ??

Boston77
2012-06-20, 20:58
herrejävlar efter bara så kort tid å så lyfter du dom sjuka vikterna

vad lyfte du innan du började med styrkelyften ??

För två år sedan böjde jag ca 180 bänkade 145 och markade 255kg detta var i slutet av maj 2010 så det har gått riktigt bra men då vägde jag blygsamma 115 tror jag så jag har ju ökat runt 25kg kroppsvikt med

Ado2000
2012-06-21, 11:59
För två år sedan böjde jag ca 180 bänkade 145 och markade 255kg detta var i slutet av maj 2010 så det har gått riktigt bra men då vägde jag blygsamma 115 tror jag så jag har ju ökat runt 25kg kroppsvikt med

jävligt imponerande iaf men hur kommer det sig att du inte haft samma utveckling i bänken som i dom övriga två ??

Boston77
2012-06-21, 22:04
jävligt imponerande iaf men hur kommer det sig att du inte haft samma utveckling i bänken som i dom övriga två ??

Ska jag vara ärlig så vet jag inte, man kan inte vara bra på alla övningar och jag tycker att både böj och mark kan jag kämpa upp medans bänk kommer jag till ett läge där det låser sig totalt. Men nu känns det rätt bra och jag hoppas öka lite men får se hur det går, men i nuläget samlar jag i alla fall bra vikter i böj och mark framförallt böj,

Boston77
2012-06-21, 22:08
Torsdag 21/6-12 Pass 2 86
Bröst/Triceps

Tr/Br: Klossbänk 8cm: 4x152.5PB 4x155PB
Br: Dödsbänk: 3x145PB 2x145
Br: Bänk lillfingret på ringen: 4x140PB
Tr: Frenchpress; 8x55

Började med klossbänk som gick riktigt bra 4x152.5 åkte upp för lätt så jag gjorde även 155 så dubbla pb där. Dödsbänken lastade jag på 7.5kg över den blytunga femman från förra veckan och hoppades på 4 men blev bara tre och det var ändå pb så inte helt missnöjd. Sedan körde jag lite bänk med smalare grepp och det kändes bra med.

Boston77
2012-06-22, 17:36
Fredag 22/6-12 Pass 3 87
Rygg

Ry: Marklyft: 4x290
Ry: Marklyft: 1x275 1x295 1x315

Ja dagens pass gick åter igen dåligt hade hoppats på en 5a men det blev en tung fyra, därefter så testade jag marka på ett annat ställe i lokalen då jag inbillar mig att det går dåligt på det nya stället vi markar att det har blivit för mjukt för mig att stå eventuellt för trångt bakom mig så då stod jag på betonggolvet istället och halv laddad drog jag 315 det säger ju inte så mycket då jag inte brukar dra 1or efter mitt repp sett men jag tyckte nog att starten blev bättre medans jag tycker att starten har varit seg i det nya stället vi drar mark på det kan mycket väl vara att jag hittar på det i hjärnan för att det inte har gått bra nu. Men nästa vecka ska jag försöka med en 4x297.5kg och då ska jag prova på andra hållet då är det mer fritt bakom mig och blir jag inte nöjd kommer jag testa ett pass på betong golvet och se hur det känns. Anledningen att jag ens misstänker att det kan vara annorlunda där jag står nu är för att kronlyften när jag kör den går riktigt bra samt böjen går riktigt bra medans bara marken går dåligt. Jag ska testa detta nu så får jag se hur det går samt börja stretcha igen det slutade jag med när jag gjorde mig lite illa i baksida lår men nu hoppas jag det ska gå att stretcha ordentligt igen, får vara glad över att böjen går så bra som den gör men det ger tyvärr ingen glädje idag.

Boston77
2012-06-24, 20:05
Söndag 24/6-12 Pass 4 88
Ben/Bröst/triceps/Biceps

Fl:Kedjeböj: 4x217.5+40PB
Fl: Boxböj: 5x217,5PB
Br: Bänkpress: 4x145 3x148
Tr: Floorpress: 5x125PB 5x130PB
Bi: Bicepscurl: 5x70

Jävla bra pass idag Kejeböjen gick riktigt bra fans mer där tycker jag allt, därefter boxböjen gick lika bra den så böjarna fortsätter gå riktigt bra hoppas det ger samma utdelning i slutändan. Bänkpressen lyckades jag inte med 5an men jag är ändå inte helt missnöjd heller satte jag inte 4x148.5kg men det blir målet nästa vecka. Floorpressen gick riktigt bra däremot efter de två senaste passen i floorpressen gick svin tungt så gick 5x125 riktigt lätt idag och även 5x130 fans något kg till där, så det ser ljust ut för nästa vecka.

Boston77
2012-06-26, 21:45
Tisdag 26/6-12 Pass 1 89
Ben

Fl: Knäböj: 3x247.5PB
Fl: Pausböj: 5x185
Fl: Frontböj: 4x130PB

Det känndes ohyggligt bra i böjen idag och nytt pb blev det med 7.5kg riktigt tungt men så ska det vara tyvärr ingen filmning då närvaron på gymmet var låg idag, därefter blev det pausböj och här skadade jag mig lite för ett par veckor sedan så jag kör lite lungt här ännu och frontböjen gick bra och lätt får jag säga det blir att fortsätta höja.

lofgreno
2012-06-26, 21:59
Fan han som filmar är bra på att tagga igång! Jävlar vad stark du var, keep it up!

Boston77
2012-06-27, 16:17
Fan han som filmar är bra på att tagga igång! Jävlar vad stark du var, keep it up!

Hahaha ja det är han verkligen, men det är inte så svårt gäller bara o våga öppna käften och sedan bara skrika som fan vad som helst nästan :) Men många är alldels för fega men inte han....

Tack så mycket, det går bättre och bättre hela tiden i böjen, marken är ganska bra redan men måste upp lite till och bänken är tyvärr en katastrof men jag försöker i alla fall :D

Boston77
2012-06-28, 21:15
Torsdag 28/6-12 Pass 90
Bröst/Triceps

Tr/Br: Klossbänk 8cm: 3x158PB 3x160.5PB
Br: Dödsbänk: 3x147.5PB 3x150.5PB
Br: Bänk lillfingret på ringen: 3x142.5PB 3x145PB
Tr: Frenchpress: 7x57.5

Jävla bra pass idag får jag säga klossbänk 158kg var mening att försöka på 4st men det gick inte men vikten var satt på högre än 3rekordet så blev ändå PB men kände ändå att det fans bättre tryck så höjde till 160 men min polares rekord låg på 3x160 så hängde på en 2x0.25kg till för att gå upp i ledningen och det gick bra men det var precis. Därefter dödsbänk där fans det betydligt bättre tryck 3x147.5kg nytt pb hade nog fixat en fyra såhär i efterhand därefter 3x150.5kg 0.5 över 2 rekordet om jag skulle booma trean den var bly tung men satt så här ökar jag bra. Bänk med smalare grepp känndes ovant och boomade 4an på 142.5 men var ändå över 3 rekordet men kände att det fans kraft kvar så fick upp 3x145 också. Jävligt nöjd med dagens pass och anledningen att jag bommar fyrorna var för att efter tre på dessa för mig tunga vikterna måste jag andas och då är jag körd.

Boston77
2012-06-29, 18:02
Fredag 29/6-12 Pass 3 91
Rygg

Ry: Marklyft: 3x302.5kg 1x325kg

Skit igen och motivationen försvann så blev inget mer än det idag, jag hävdar fortfarande att det är fel på nya markplatsen har gjort 4a dåliga pass där nu av 4a möjliga. Men nu har Chefen gått med på att vi ska ändra om lite i garaget och bygga ett nytt flak och ny placering på det, ska bli jävligt skönt det är lite mer plats där och det går filma bra där med och framförallt tror jag det kommer gå bättre. Men det får vi se nästa vecka om jag har haft rätt eller om jag bara har klagat och är i en formsvacka men hur som helst kommer jag få reda på det då och gå därifrån.

Men tur är att jag har en sådan bra polare och chef i Lessebo Styrkeklubb Christian Ask som fixar åt mig och alla andra så att det ska gå att träna ordentligt, detta blir andra gången ett flak byggs efter mina önskemål och första gången jag är med o bygger det med och ett har slaktats med så nu gäller det fan att leverera nästa vecka när han ställer upp så.

lofgreno
2012-06-29, 18:43
Skrämmande stark!

Boston77
2012-06-29, 23:12
Skrämmande stark!

Hahaha tack o nu är jag ändå kass mot de vikterna jag drog för ett par veckor sedan :D

Boston77
2012-07-01, 19:26
Söndag 1/7-12 Pass 4 92
Ben/Bröst/Triceps/Biceps

Fl: Kedjeböj: 4x222.5+40PB
Fl: Boxböj: 4x225PB
Br: Bänkpress: 4x148.5PB 3x152.5PB
Tr: Floorpress: 4x135PB 3x140PB
Bi: Skivstångscurl: 4x75

Grymt pass idag rakt igenom ett jävla tryck i böjen nytt pb i kedjeböjen med 5kg från förra veckan och det kändes riktigt bra, därefter blev det boxböj nytt pb där med 4x225kg så ska bli riktigt kul och se vad jag kan få ihop i vanliga böjen när det är maxnings dags. Bänkpressen fortsatte jävligt bra 4x148.5 som blev ett väldigt lätt pb i bänken men det var bara med 1kg men fans mer men gjorde ett 3repps pb med 2.5kg med det var kul då det brukar skita sig vid 3reppsen så det var väldigt gammalt det rekordet tyvärr glömde jag filma det lyftet. Floorpress blir jag starkare för varje vecka tycker jag och jag tror att det har varit än av mina svaga länkar, så riktigt nöjd idag.

Boston77
2012-07-01, 20:30
Lite nya PB från idag
Kedjeböj 4x222.5+40kg
Boxböj 4x225kg
Bänkpress 4x148.5kg
Zd05X2n_jgs

Boston77
2012-07-03, 20:33
Tisdag 3/7-12 Pass 1 93
Ben/axlar

Fl: Knäböj: 3x252.5PB
Fl: Paus Boxböj: 5x150 5x160
Fl: Frontböj: 3x135PB
Ax: Stående axelpress stopp: 5x80PB 5x50
Ax: kulstötar övningen: 6x30kg 6x30kg

Jävla bra knäböj idag var maxvikt men har gjort bra ökning på 3orna totalt 12.5kg nu på kort tid, känns att det börjar bli tungt nu för nu får jag använda ryggen ordentligt igen, Därefter testade jag pausböj men när jag går ner så djupt jag kan och sätter mig tror jag att jag klämmer en nerv så får ont i knävecket direkt så blir inga pausböj föres efter nästa tävling får se om det ordnat till sig då, jävligt synd för jag tycker övningen har gett mig riktigt bra. Får testa paus box böj och nu från 3cm lägre box än normalt så är en bit under godkänt nu, halv lätta vikter men kör härifrån nu och höjer varje vecka. Blev frontböj sedan hatar verkligen den övningen på grund av två saker jag lutar lite framåt så håller på o tappa vikten så får hålla emot med armarna tills jag får kramp i biceps samt har jätte problem att andas i denna övningen men vikten i övrigt är nog så pass lätt att jag kan göra en 7-8 i alla fall, men jag kör på i alla fall något ska den väll ge och 1orna kanske blir bättre. Därefter stående axelpress med stopp vid bröstet, ska börja köra lättare där och fokusera på raka handleder det hade jag inte idag så det gjorde skit ont, men nästa vecka lättare med raka handleder. Sedan körde jag en ny övning jag inte vet vad den heter men den kändes okej så får testa den.

Boston77
2012-07-03, 21:21
Nytt PB i Ful Böj 3x252.5kg
Si-54ll5fvs

Boston77
2012-07-05, 21:20
Torsdag 5/7-12 Pass 2 94
Bröst/Triceps

Tr/Br: Klossbänk 8cm: 3x162.5PB 3x163.5PB
Br: Dödsbänk: 2x152.5PB
Br: Bänk lillfingret på ringen: 2x147.5PB 2x148PB
Br: Bänkpress: 1x130 1x140 1x150 1x160

Det gick bra idag många nya små PB, Klossbänken var det bäst tryck i får jag säga, lite sämre tryck i dödsbänken men ändå pb, i den smalare bänken missade jag 3orna i båda tyvärr 2orna var lätta men blir ovant när jag håller snett och jag fick lite dåliga träffar. Sedan kände jag på lite vanlig bänk som kändes okej. Nöjd med passet men inte mer

FiremasterX
2012-07-05, 21:29
Som vanligt jävligt inspirerande videos!! :thumbup:
Helvete vad taggad man blir på att böjja alltså :D

Boston77
2012-07-05, 22:08
Som vanligt jävligt inspirerande videos!! :thumbup:
Helvete vad taggad man blir på att böjja alltså :D

Tack ska du ha kul att man kan insperera och motivera någon med våran videos :D

Boston77
2012-07-06, 18:25
Fredag 6/7-12 Pass 3 95
Rygg/Axlar

Ry: Marklyft: 3x311kg
Ry:Kronlyft: 3x320kg
Ry: Stångrodd: 7x115kg 9x100kg
Ax: Shruggs: 10x135kg
Ax: Fleys: 10x20kg

Då var det mark på det nya podiet tycker det gick bra även om jag inte gjorde pb så var det helt klart ett framsteg, andra lyftet var riktigt bra. Därefter blev det kronlyft nu sänkte jag starten ca 5cm blev mycket tyngre men blev mer som ett marklyft teknikmässigt så tror det kommer vara bra och är nöjd med vikten. I Stångrodden breddade jag så jag håller lillfingret på stången kändes riktigt skönt att köra så. A Jag är nöjd med passet så det var skönt.

Boston77
2012-07-12, 23:00
Torsdag 12/7-12 Pass 2 96
Bröst/Triceps

Tr/Br: Klossbänk 8cm: 2x165PB 2x167.5PB
Br: Dödsbänk: 1x155PB 1x157.5PB 0x160
Br: Bänk lillfingret på ringen: 1x152.5 2x153PB
Tr: Frenchpress: 5x60

Dålig uppladdning idag, men många nya pb ändå i klossbänken hade jag hoppats på att få till en 3a på 165 men men det gick inte men tvåan var ändå över mitt två rekord och tvåan kändes lätt så jag la på 2.5kg till och den blev blytung får hoppas på 2x170kg nästa vecka. Dödsbänken gjorde jag ett försök på 2x155 men den var svintung och gick inte alls men var också över mitt 1 rekord men jag provade 157.5 också som gick riktigt lätt tycker jag så provade 160 också men där tog det stopp tror jag vilade för kort där emellan, så nästa vecka blir det minst 160kg hoppas jag. Bänk med smalare grepp känns alltid jävligt ovant så och det blir lätt teknik missar och så blev det på 152.5 så jag tog 153 för ett nytt försök och då satt den och det är bara 4.5kg från vad jag har gjort med normalt grepp där jag är mycket starkare samt så har ju det varit i första övning och inte i tredje övning så bänken känns ändå väldigt bra får se om det inte ska gå höja bänkrekordet något kg i alla fall när det blir dags.

Boston77
2012-07-13, 23:35
Fredag 14/7-12 Pass 3 97
Rygg

Ry: Marklyft: 2x315kg 1x330kg 5x255 Speed
Ry: Kronlyft: 2x330kg
Ry: Långa mark 3.5cm: 3x220kg 2x250kg 1x270kg

Ja det gick sådär idag markformen är inte helt okej känns som tekniken har blivit sämre starten blir inte lika bra längre men jag kör bara till tävlingen så får jag se vad det blir, Målet var 3x315kg men det var ingen chans där men en två är ändå okej blir o testa 2x320kg nästa vecka, därefter blev det 1x330kg men där fans det inte mycket kraft kvar så det blev inget godkänt lyft men fick upp den sedan sänkte jag till 255 för att köra lite speed och dom blev riktigt bra en piss lätt femma med riktigt bra fart. Hoppas på att köra nästa vecka 2x320kg 1x332.5kg och avsluta med 5x265kg får se vad formen säger då. Sedan blev det kronlyft har ju sänkt o kör från lägre och bättre höjd blev en blytung 2a. Sedan avslutade jag med lite mark 3.5cm viktskivor en övning som jag har tänkte att den inte är något o ha då man aldrig drar i det läget ändå men jag testar lite för jag tycker starten är för seg nu när tekniken strular lite får se om den ger något 270 var ganska tung efter de andra setten men bara o höja nästa pass.

Boston77
2012-07-17, 20:26
Tisdag 17/7-12 Pass 1 99
Ben/Rygg

Fl: Knäböj: 5x230PB
Fl Pausböj: 5x150
Fl: Frontböj: 3x127.5 2x135.5PB
Ry: Marklyft No belt: 5x220

Ja nu kör jag femmor igen och det är för att jag avbröt det förra schemat på grund av att formen var dålig i marken samt i vissa andra övningar, och jag såg att det var väldigt kort tid mellan serie 3 och DM så det vore för kort tid att få igång marken. Målet till Serie 3 var 800 men utan ett bra mark vore det väldigt svårt så nu siktar jag på 800+ till dm samt 345+ i marken för att dra över svenska rekordet. Problemet med marken är tekniken stången lyfts inte i rätt ställe just nu så kommer börja lite lägre där och dra speed i början och hoppas jag får till tekniken. Lite ändringar har det blivit också i schemat. Böj formen är i alla fall riktigt bra och tror jag kommer toppa formen lite förtidigt där men återstå att se, men vissa böj varianter är inte bra så därför jag började om böjen också.

Men till dagens pass böj 5x230kg fy fan vad jobbigt med femmor men jävligt nöjd nytt pb med 2.5kg och det var inte många veckor sedan jag höjde 5rekorden 10-12 så jävligt bra start. Hoppas kunna få med 5x235kg nästa vecka det blir ett försök i alla fall. Pausböj är den övningen jag inte kunnat köra på ett tag för att det har gjort ont i knävecket men idag känndes det ingenting hoppas det fortsätter till för här har jag tappat styrka även om det inte blev maxvikter idag så var det ändå ganska segt, så blir nog 5x165 nästa vecka och känna efter. Frontböj hatar jag verkligen vikterna är pisslätta men antingen ligger stången så jag inte kan andas annars blir det framåt lut så jag tappar den. Målet nästa vecka blir 3x137.5 tror jag så får jag se om jag klarar hålla upp armarna så stången ligger kvar. Ny övning för detta passet är bälteslösa mark måste hålla koll på så att denna övning inte förstör för vanliga marken på fredag men idag blev det en väldigt lätt 5a på 220kg utan att rulla så vikten gick att lyfta iväg i rätt läge och kändes riktigt bra, har inte kört bälteslösa mark innan så börjar försiktigt blir 5x230kg nästa vecka. Nöjd med dagen helt klart. Film på böjen kommer senare.

Likeapeanut
2012-07-17, 21:11
Riktigt roligt att se träningsklippen! Brutal styrka ! Hade inte varit fel att ha en passare som skrev/tagga en sådär mycket :D Kötta på!!

Boston77
2012-07-17, 21:57
Riktigt roligt att se träningsklippen! Brutal styrka ! Hade inte varit fel att ha en passare som skrev/tagga en sådär mycket :D Kötta på!!

Riktigt kul att höra att du gillar träningsklippen och snart kommer ett till :D
Tack tack ja bra träningspolare är viktigt att ha för att lyfta stora vikter tycker jag och ofta har jag till och med mer än en och det är alltid jävligt bra stämning på gymmet :D

Boston77
2012-07-17, 22:14
Nytt PB i knäböj 5x230kg
Ra4rYaEJEKw

bighulken
2012-07-18, 07:13
Ja,femmor är inte att leka med.....;-)
fasiken vilken kondis du börjat att få upp nu!!!

Boston77
2012-07-18, 16:13
Ja,femmor är inte att leka med.....;-)
fasiken vilken kondis du börjat att få upp nu!!!

Hahaha fy fan du är den första som säger det, jag är ju nästan döende redan på fjärde..... men det går tugga igenom på ren vilja :D

Boston77
2012-07-19, 22:11
Torsdag 19/7-12 Pass 2 100
Bröst/triceps

Br: Bänkpress: 4x143 5x137.5 1x150 1x160 0x168
Tr: Klossbänk 8cm: 5x140 5x145
Br: Dödsbänk: 5x125
Tr: Frenchpress: 11x47.5PB
Tr: Floorpress: 1x140 1x150PB

Okej pass är inte helt i repp form men kommer nog pb om någon vecka eller 2 bra början ändå i böjen, Klossbänken är ju nu mer som andra övning istället för första men tror det går gör pb där nästa vecka. Dödsbänken kör jag nu att jag slappnar av mellan varje lyft är betydligt tyngre så en bra början helt klart. sedan ett sett frenchpress känndes lätt och lite bonus med floorpress nytt rekord.

Boston77
2012-07-20, 19:59
Fredag 20/7-12 Pass 3 101
Rygg/Axlar

Ry: Marklyft: 5x275
Ry: Kronlyft: 5x300
Ry: Stångrodd: 10x100
Ax: Shruggs: 10x140
Ax: Flyes: 15x15
Ax: Militärpress (med stopp): 5x50 5x60 4x77.5

Inte jättebra förberedd idag har jobbat en del med kroppsarbete idag och inte ätit jättebra men markpasset på nya schemat började inte så tungt så var inte hela världen. Marken blev 5x275 ganska lätt tycker jag de första var riktigt bra fart på blir 5x285 nästa vecka. Kronlyften var verkligen bra tryck i 5x300kg gick lättare än vad jag trodde så är nöjd, blir 5x310kg nästa vecka. Avslutade lite med militärpress stående med stopp blev 4x77.5kg siktar på 5 nästa vecka.

Boston77
2012-07-21, 22:11
Lördag 21/7-12 Extra Pass 102
Bröst/Triceps

Br: Bänkpress: 5x1x160
Tr: Floorpress: 5x132.5PB 5x125
Tr/Br: Bänk med röda gummiband: 5x100 5x115 4x116

Jaha det blev ett extra pass idag då jag kände mig sugen på att bänka, jag hade inte gjort några förberedelse som att vätska upp eller ätit bra mm som innan ett vanligt pass då jag fick för mig kl 20.00 att jag ville bänka idag och 20.30 var man i garaget för att lyfta. Om det var så smart det vet jag inte med tanke på att jag har böj o bänk imon men men är man sugen så är man, helt okej vikter ändå 5 tunga 1or på 160 i bänken därefter floorpress 5x132,5 lite fusk på sista med rövlyft men bra ändå därefter testade jag bänk med röda gummiband som gav ca 8kg i botten och 36kg i toppen det mätte vi med en fiske våg så helt okej vikter, vet inte var jag ska lägga denna övningen sen men tror jag kommer köra den ett tag.

Boston77
2012-07-22, 19:19
Söndag 22/7-12 Pass 4 103
Ben/Bröst/Triceps/Bröst

Fl: Kedjeböj: 5x212.5+40PB
Fl: Boxböj: 5x220PB
Br: Bänkpress: 1x162.5 1x162.5 1x162.5 1x167.5 0x173 1x162.5
Tr: Floorpress: 5x135PB 3x135
Bi: Hantelcurls sittande: 6x25 4x30

Jävla bra pass idag får jag säga 5x212.5kg i kedjeböjen nytt pb med 2.5kg och rekordet är inte så gammalt så jag är nöjd fans lite till med tycker jag. Boxböjen var också rekord med 2.5kg och det är heller inte gammalt men det var blytungt tycker jag. Därefter var det bänk som jag körde igår också då gjorde jag 5x1x160 tungt men idag gjorde jag första 162.5 lite seg sedan sett 2 och 3 gick riktigt lätt så jag la på 167.5kg och det gick skapligt lätt med 173 blev för tungt efter detta så gickner och gjorde en till på 162.5 ganska lätt. Därefter blev det floorpress och där slog jag pb med 2.5kg från igår men även idag blytungt o rövlyft på sista. Riktigt bra pass idag är jätte nöjd film kommer på böjen senare.

Boston77
2012-07-22, 20:16
Dagens kedjeböj 5x212.5+40kg samt Boxböj 5x220kg
raLQyNka6ao

LSK
2012-07-22, 22:56
Lite lyft från Vecka 29 med Lessebo Styrkeklubb
Jek9oL1IHdY

Boston77
2012-07-24, 20:03
Tisdag 24/7-12 Pass 1 104
Ben/Rygg

Fl: Knäböj: 3x235kg
Fl: Pausböj 5x165kg
Fl:Frontböj: 1x137.5kg
Ry: Marklyft No Belt: 5x230PB

Glömde ta tabletter som gör att jag blir hård i magen som jag alltid gör vid böj och markpass så det gick inte böja ordentligt så blev bara 3 men kände mig lika stark som vanligt i övrigt så hoppas på 4x242.5kg nästa vecka. Pausböjen var bra tryck i och jätte lätt tycker jag håller på att jobba upp explosiviteten sedan jag skadade mig i knävecket av denna övningen så jag höjer lite lungt, provar 5x180 nästa vecka. Frontböj bara rullar stången så funderar på att skita i den trots att jag tror den är bra men det är så lätt för benen sedan är det alltid något annat som strular...... får se vad jag gör med den. Marklyft utan bälte var andra gången nu och 5x230kg kändes som ingenting så inom en snar framtid ska det nog gå göra 5x270 och ändå efter ett benpass det vore riktigt bra. Blir 5x240kg nästa vecka tar 10kg i taget då jag är ovan vid övningen och vill se så jag inte blir sliten till fredags marken av den bälteslösa marken.

Boston77
2012-07-26, 22:12
Torsdag 26/7-12 Pass 2 105
Bröst/triceps

Br: Bänkpress: 5x143PB 4x143 3x145
Tr: Klossbänk 8cm: 4x150.5 5x148PB
Br: Dödsbänk: 6x127.5PB 5x130PB
Tr/Br: Bänk med röda gummiband: 4x117.5PB 4x120PB
Br: Bänkpress: 7x120

Bra pass idag, började med ett litet 5 repps pb och blytungt var det men likväl rekord, Därefter blev det klossbänk boomade 5an på 150.5 så sänkte till 148 och gjorde ännu ett litet PB. Dödsbänken gick bra blev dubbla rekord o tyckte det fanns mer. Här la jag in gummibands bänken som jag körde första gången på länge i lördags och jag hade hoppats på 5x117.5kg men gick inte då jag var för slut i kroppen men 4x120kg var ändå bra. Därefter blev det 120kg till fail då C.Ask gjorde 11 på 120kg så ville jag göra ett försök men jag var helt chanslös.

Boston77
2012-07-27, 19:56
Fredag 27/7-12 Pass 3 106
Rygg/Axlar/Bröst

Ry: Marklyft: 5x285
Ry: Kronlyft: 6x310PB
Ry: Stångrodd: 10x105 8x105
Ax: Shruggs: 10x145 8x145
Ax: Flyes: 11x20
Ax: Stående militärpress: 5x77.5PB 5x77.5TR

Pass 2 1h senare
Br: Bänkpress: 1x140 1x150 1x160 1x170 1x175PB

Gick riktigt bra idag marklyften gick bra fick skaka upp den sista så brukar det vara inte för att det var så jätte tungt men konditionen är för kass så när det började sakta ner på sista ville jag bara ha upp den snabbt då syret typ är förbrukat innan jag äns börjar dra, men nöjd och hoppas på 5x290 nästa vecka. Kronlyft gick också bra skulle dra 5st men C.Ask är inte så bra på o räkna så han skrek en till så jag gick på en till trots att jag visste att jag hade gjort 5 redan, men det är extra bra med en extra, riktigt nöjd här med siktar på 5x320 nästa vecka. Sedan lite trams och avslutade med militärpress stående med stopp 5x77.5 nytt PB riktigt tung den första sedan den andra gick lättare. Efter det satt vi och snackade ett bra tag efter och då kom grabbarna och skulle bänka och C.Ask hade precis köpt en kattapult från metal som han hade kört med idag för första gången och hans stora trut sa att om jag satte 175kg i bänken nu så skulle han inte använda den mer så jag antog utmaningen och jag lyckades med pepp från de andra slå det gammla rekordet med 2.5kg, 11månader gammalt var det och jag tränade bröst 2.5timmar igår och axlar idag så är jävligt nöjd, hoppas det kan lostna nu så får Christian Ask köra med sin kattapult i skam nu när han har förlorat rätten att träna med den.

Boston77
2012-07-29, 19:20
Söndag 29/7-12 Pass 4 107
Ben/Bröst/Triceps/Biceps

Fl: Kedjeböj: 5x217.5+40PB
Fl: Boxböj: 4x227.5PB
Br: Bänkpress: 1x170 0x177.5 1x165 1x165 1x165 1x165
Tr: Floorpress: 4x140PB 2x140
Bi: Hantelcurl: 5x30 4x30


Bra pass idag kedjeböjen var ruskigt bra 217.5 är bara 12.5kg mindre än jag har gjort en 5a på i knäböj och nu har jag 40kg kedjor också. Därefter 4x227.5 i boxböjen var med riktigt bra o jävligt jobbigt. Bänkpressen missade jag PB försöket men var ett bra försök och känns bra o fixa 170kg nu utan större problem där har jag haft riktiga problem innan. Floorpressen var riktigt tung och fans inte mycket mer idag får se om det går göra 2.5kg till nästa vecka jag är ganska svag i tricepsen så jag tror den är bra.

Boston77
2012-07-29, 21:15
Nytt PB i kedjeböj 5x217.5+40kg och i Boxböj 4x227.5kg
RSX4vkAuIH0

Ado2000
2012-07-29, 23:42
sjukt grymma böjar, grattis till PB, gött å höra lite Disturbed där i bakgrunden :D, hur länge du brukar du vila mellan dina set då du maxar dina lyft ?

LSK
2012-07-30, 00:26
Lessebo Styrkeklubb v.30
ozmbqbwmVf4

Boston77
2012-07-30, 21:11
sjukt grymma böjar, grattis till PB, gött å höra lite Disturbed där i bakgrunden :D, hur länge du brukar du vila mellan dina set då du maxar dina lyft ?


Tack ska du ha, oj jag vet inte riktigt hur länge jag vilar men ju tyngre det blir ju mer vilar jag, jag gör mitt lyft när jag känner mig redo skulle tro på 10-15 min mellan mitt sista uppvärmningsset och mitt tunga sett :d

Boston77
2012-07-31, 21:48
Tisdag 31/7-12 Pass 1 108
Ben/Rygg

Fl: Knäböj: 2x242.5kg
Fl: Pausböj: 5x180kg
Fl: Frontböj Speed: 5x50kg 5x60kg
Ry: Marklyft No Belt: 5x240PB 8x250PB 2x280PB 1x300PB

Galet sliten idag har jobbat mycket med trädgården då jag håller på o göra i ordningen och igår blev det ett 12 timmars pass och några timmar idag så var seg som fan o ryggen var väldigt sliten, så hoppas det var därför böjen gick dålig, blir nytt försök nästa vecka och då ska det bli 4x242.5kg hoppas jag och kedjeböjen på söndagar går ju riktigt bra. Pausböjen gick riktigt bra 15kg tyngre än förra veckan nästa vecka blir det 5x190kg. Har tröttnat som fan på frontböjen så jag började med o köra lite speed där istället och istället för att greppa stången så kör jag utan att hålla i stången utan har armarna rakt ut och händerna pekandes uppåt gick bra på dessa lätta vikter i alla fall. Sedan blev det mark utan bälte som jag trodde skulle bli riktigt tungt då ryggen var riktigt trött så började med 5x240 som var 10 mer än förra veckan men det bara flög upp så jag la på 250 och gjorde 8st fortfarande ganska lätt så Christian Ask käftade om att jag skulle ta 270 så jag valde 275 då käftade han vidare så blev 280 och 2st och han käftade vidare om 300kg satte jag det skulle han vara tyst sedan och 300 satt den med, så riktigt nöjd med marken i alla fall blir nog att testa 5x270 nästa vecka börjar ta in på vad jag kör med bältet just nu ska bli kul o se var det slutar. Film kommer på bälteslösa marken.

Boston77
2012-07-31, 23:21
Första passet jag lägger på lite vikt i bälteslösa mark 5x240kg 8x250kg 2x280kg 1x300kg är riktigt nöjd. Bara o lasta på mer nu :d
XVMRWpnIRqM

Boston77
2012-08-02, 20:58
Torsdag 2/8-12 Pass 2 109
Bröst/Triceps

Br: Bänkpress: 4x148 4x150PB 3x153.5PB
Tr: Klossbänk: 5x150.5PB 4x150
Br: Dödsbänk: 5x132.5PB 3x132.5
Tr: Gummibänk röda: 3x122.5 4x122.5PB

Det gick riktigt bra idag har haft ont lite nu i höger skuldra och tyckte alla lyft blev sneare än normalt att höger sidan hamnade efter mer än den brukar men bänken började jag med 4x148 hade kollat fel så den blev 0.5 under PB men kändes rätt lätt så la på 150 och fick med mig ett fyr repps rekord. C.Ask la på 152.5 och gjorde 3 så han hade samma 3 repps rekord som mig så jag var tvungen o höja 1kg till och satte 3x153.5 inte max tungt heller så jag håller ledningen ännu även om det börjar bli tufft o hålla honom bakom nu. Därefter klossbänk C.Ask ledde där med 5x150 så jag gick för 5x150.5 och det fixade jag men maxtungt var det. Dödsbänken blev det nytt PB 5x132.5 där ligger jag dock 7.5kg efter C.Ask. Avslutade med gummibandsbänk boomade första settet o fick bara 3 det var för jag tog nytt andertag efter 3dje då var jag chanslös så blev ett försök till och då höll jag andan alla lyften och det gick bra. Riktigt nöjd men började få riktigt ont i skuldran mot slutet hoppas det inte blir några problem i marken imorgon bara.

Boston77
2012-08-02, 21:45
Dagens bänkpress
vH-Pbew_oow

Boston77
2012-08-03, 20:12
Fredag 3/8-12 Pass 3 110
Rygg/Axlar/Bröst

Ry: Marklyft: 5x290
Ry: Kronlyft: 5x320PB
Ry: Stångrodd: 10x110kg 8x110kg
Ax: Shruggs: 10x150kg
Ax: Flyes: 13x20kg
Ax: Militärpress: 5x80PB
Br: Bänkpress: 1x140 1x150 1x160 1x170

Det gick bra idag tycker jag äntligen börjar det bli lite vikt igen och det börjar bli lite vettiga vikter igen kändes bra med 5x290kg endast 10kg under pb hoppas det ska gå göra 5x295 nästa vecka så det kändes idag ska det nog gå. kronlyften blev nytt PB riktigt tungt men det gick bra. sedan fick jag med mig nytt PB i stående militärpress 5x80 med stopp och utan push mellan varje får se om det går få med sig 5x82,5kg. Efter Passet utmanade C.Ask mig att om jag gjorde 182.5kg i bänken skulle jag få bestämma över hans bänk så jag tänkte att jag gör ett försök för skojs skulle men på 140 började jag känna av höger skuldran igen och jag körde upp till 170 men det gjorde för ont för att gå på högre vikt kändes bra att sätta 170kg problemfritt o hyggligt lätt iaf.

Boston77
2012-08-03, 23:03
Dagens marklyft 5x290kg
l9RR7Zb2G20

Boston77
2012-08-05, 19:10
Söndag 5/8-12 Pass 4 111
Ben/Biceps
Fl: kedjeböj: 3x225.5+40PB
Fl: Boxböj: 1x190 1x210
Bi: Hantelcurl: 6x30kg 3x30kg


Jaha idag var det inget roligt alls, igår bjöd på ett tungt och långt pass i trädgården med att köra jord och sten och det satt i idag var seg, men nu är de tyngre grejerna klara i trädgården tror och hoppas jag och det har blivit alldeles för många dåliga pass nu tycker jag så nu får det bli ändring på det så jag får en chans o fixa 800+ på dm, samt göra en bra serie 3 nu om 5 veckor. Planen var 4x225+40kg i kedjeböjen men kändes tungt redan på värmningen så lyckades bara med 3 därefter provade jag boxböj men det fans inget där. Sedan över till bänk men skuldran krabbade och gjorde alldeles för ont redan på 100kg så nu vilar jag bänken till torsdag och hoppas det går trycka på nu när det börjar gå skapligt bra vore det riktigt tråkigt om jag inte ska kunna bänka. Ska också bli intressant och se om böjen har gått dåligt nu på grund av trädgårds jobb eller om jag börjar hamna i en svacka i så fall har jag i alla fall chans o ladda om till dm o komma i form.

LSK
2012-08-05, 21:06
Veckans film V.31 Lessebo Styrkeklubb
16ttsc1Pv-4

Likeapeanut
2012-08-07, 10:52
Underhållande videos som vanligt, starkt som fan också! Riktigt kul att se=) Kör hårt din gigant!

Vilket jävla skrik mot slutet..underbart haha!

Nano-Sekund
2012-08-07, 12:16
Kan inte annat än hålla med! Det fullkomligen SPRUTAR energi! Det märks att ni älskar att träna! Sådant inspirerar MASSOR!!

STOR tumme upp !! :)

Boston77
2012-08-07, 21:11
Underhållande videos som vanligt, starkt som fan också! Riktigt kul att se=) Kör hårt din gigant!

Vilket jävla skrik mot slutet..underbart haha!

Kan inte annat än hålla med! Det fullkomligen SPRUTAR energi! Det märks att ni älskar att träna! Sådant inspirerar MASSOR!!

STOR tumme upp !! :)

Jag tackar och bockar verkligen för dessa fina kommentarer och verkligen roligt att filmerna uppskattas av andra än oss själva och jätte roligt att ni berättar det också :d

Vi älskar verkligen att träna och lyfta även att skrika jävligt mycket, för det hjälper jävligt mycket för den som lyfter jag själv känner det verkligen och det är viktigt att alla får stöd och vi träna och tävlar som ett lag och ska en lyfta på personligt rekord så lyfter han för alla känns det som ge upp är inget alternativ då ska det vara omöjligt

Boston77
2012-08-07, 21:12
Tisdag 7/8-12 Pass 1 112
Ben/Rygg

Fl: Knäböj: 1x230 1x245 2x257.5PB
Fl: Pausböj: 5x190
Fl: Frontböj Speed: 5x70 5x80
Ry: Marklyft utan bälte: 5x270PB 1x290 1x310PB
Ry: Kronlyft utan bälte: 5x270PB

Riktigt nöjd med dagen i böjen börjar formen svika eller är det att jag inte varit uppe på vikter över 250 på 5-6 veckor det återstå att se, men en blytung 2a på 257.5kg blev det på ren vilja ful som stryk men det bryr jag mig inte om hoppas det går fixa en 2x260 nästa vecka. Valde att gå på 2or idag på grund av att tror det blir bättre tajming till dm i böjen sen samt att även att jag ej satsar så hårt till serie 3 vill jag ändå satsa på pb i böjen och totalen. Pausböjen är på väg tillbaka 5x190 ganska tung men nu är jag bara 10 under pb som bör bli tungt. Frontböj kör jag speed och håller på mitt sätt samma som förra veckan löjligt lätt var det. Bälteslösa marken gillar jag bara mer och mer och 5x270 är riktigt bra för mig tycker jag då det bara är 20kg efter min vanliga mark o då kör jag inga ben innan. hoppas på 5x275 nästa vecka. Det jag gillar med bälteslösa marken är även om det blir riktigt tungt och jobbigt hamnar inte pulsen på max som i vanlig mark när jag drar 5or. Kände att det fans lite mer o ge så blev en etta på 310kg med tungt tycker jag men är en skaplig vikt för mig med tanke på allt jag kört innan. Började idag med kronlyft utan bälte med den var nog tyngre än marken men känns bra och kronlyft med bälte har ökat min mark väldigt mycket och har varit den enda kompliment övning jag har behövt för o öka marken så tror den kan vara bra bälteslös också. Film kommer på mina lyft idag.

Boston77
2012-08-07, 21:58
Riktigt nöjd med dagens pass och nya pb blev det
Knäböj 2x257.5kg
Marklyft utan bälte 5x270kg 1x310kg
ZfVmYc4pTI4

Boston77
2012-08-09, 20:21
Tyvärr gick det ej träna idag
Ja min skuldra är något fel med som gör att jag ej kan bänka, lider ej av det förutom när jag försöker bänka och det känns mindre o mindre i vanliga vardagen men det går sämre o sämmre o bänka med skiten i torsdags förra veckan klarade jag bänka hela passet med lite smärta men inga bekymmer fredagen kunde jag bänka upp till 170 innan det gjorde för ont och i söndags kom jag till 100kg innan jag avbröt och idag var det som om någon satte en kniv där när jag bänkade på 70kg så jag gjorde 2repps sedan 3dje tog det stopp mitt i lyftet och sedan hackade lyftet upp så bara o lägga ner. Så jävla tråkigt då det kändes som att för en gångs skulle att flöt det på riktigt bra i bänken och jag tyckte jag gjorde framsteg något possitivt är att allt annat går att köra i alla fall men det går inte få en total utan bänk så jag hoppas verkligen det är fixat till Söndag har inte tid o missa mer pass nu.

Boston77
2012-08-10, 20:12
Fredag 10/8-12 Pass 3 113
Rygg/Axlar

Ry: Marklyft: 5x295 1x310
Ry: Kronlyft: 4x330PB
Ry: Stångrodd: 9x115 7x115
Ax: Shruggs: 7x160 7x160
Ax: Flyes: 15x20
Ax: Militärpress: 5x82.5PB

Jävligt bra pass idag marken är verkligen på gång nu känns det som 295 idag lätt skulle jag säga lättare än både 5x290 förra veckan och 5x285 för 2 veckor sedan. Hoppas det känns lika bra nästa vecka som det gjorde idag för då är det PB försök och är jag lika bra nästa vecka så åker PB vikten upp också. Jag gjorde därefter 1x310kg väldigt lätt med brukar ej finnas mycket kvar efter mitt repp sett men jag vill avsluta med en 1a nu varje pass fram till serieomgång 3 så jag hamnar på 1x325-330 så att det inte blir ett jätte hopp när det är maxtest och jag går från o ha reppat på 310kg till att försöka dra en maxtung 1a. Därefter kronlyft tungt tycker jag men pb 4x330kg, sedan blev det lite skitövningar och avslutade med ett pb i militärpress med stopp 5x82.5kg, riktigt nöjd med dagen och känns som att formen till dm kan bli bra i marken. Film kommer senare.

Boston77
2012-08-10, 21:09
Marklyft 5x295kg troligtvis den lättaste femman jag någonsin gjort samt kronlyft 4x330kg
_Wx_BtAMYGs

Boston77
2012-08-12, 19:22
Söndag 12/8-12 Pass 4 114
Ben/Bröst/Biceps/Triceps

Fl: Kedjeböj: 2x237.5+40PB
Fl: Boxböj: 2x237.5PB
Br: Bänkpress: 5x1x167.5
Tr: Floorpress: 2x142.5PB
Bi: Sittande hantelcurl: 4x20 2x30 2x35

Riktigt nöjd idag kändes tungt idag redan på uppvärmningen och sista uppvärmnings settet på 1x225+40kg kändes grymt tungt trodde inte jag skulle fixa 2+237.5+40 men fick till en riktigt jävla bra laddning så tycker den 2an blev lättare än 1x225+40 så tror det ska gå klippa 5kg mer nästa vecka. Boxböjen 2x237.5kg blev också något lättare än jag trodde det var dock 7.5kg över pb men ska nog gå lägga på ytterligare 5 nästa vecka. Har missat 2 senaste bänkpassen på grund av min skuldra har gjort för ont för att bänken men idag gick det gjorde lite ont men inte gick bra fick köra med avlyft för när jag lyfte av kändes det lite för mycket men satte som planerat 5 1or på 167.5kg det är jag nöjd med märktes att man missat några pass men nöjd med det ändå. Sedan Floorpressen hade jag hoppats på 3st i alla fall men blev bara 2 ändå nytt pb men tror jag fixar 3 nästa vecka nu när jag är igång igen, film kommer senare.

Boston77
2012-08-12, 20:01
Två nya böjrekord idag
Kedjeböj 2x237.5+40kg
Boxböj 2x237.5kg
1phWk52F6eo

LSK
2012-08-12, 21:58
Här är vecka 32 med Lessebo Styrkeklubb många nya PB
WKN2fUg8M9w

Boston77
2012-08-14, 20:56
Tisdag 14/8-12 Pass 1 115
Ben/Rygg

Fl: Knäböj: 1x240 1x250 2x260PB
Fl: Pausböj 5x202.5PB
Ry: Marklyft utan bälte: 5x277.5PB
Ry: Kronlyft utan bälte: 5x280PB

Jävligt bra pass får jag säga 4 övningar/Sett och 4pb. Knäböjen var betydligt tyngre än jag trodde fans inte ett gram till, det var den fulaste böjen i mitt liv men också den tyngsta. Hade hoppats att den skulle vara lite lättare men böjformen har avtagit lite men se om man inte kan få den o vända efter serie 3an. Pausböjen är jag äntligen uppe på pb vikter igen efter att jag skadade mig i den. Mark utan bälte blev nytt pb med 7.5kg men idag var det riktigt tungt så nästa vecka blir målet o dra 4or. Kronlyften blev också pb fast med 10kg, är så sjukt mycket tyngre o dra kronlyft utan bälte känns ordentligt i baksida lår. Film kommer senare

Boston77
2012-08-14, 21:56
Dagens pass innehöll min fulaste böj någonsin men också min tyngsta 2x260 som bly men nytt pb samt boxböj 5x202.5kg också nytt pb och avslutade med ett 7.5kg pb i Marklyft utan bälte 5x277.5kg jävligt nöjd med dagen.
IHsNlPcYk-4

Boston77
2012-08-16, 20:43
Tisdag 16/8-12 Pass 2 116
Bröst/Triceps

Br: Bänkpress: 3x135 3x145 2x155 3x147.5
Tr: Klossbänk: 2x150 2x157.5 2x162.5

Ja idag gjorde det ont i skuldran igen så fick köra med avlyft idag med samt att det blev ganska dåliga vikter också men jag förra veckan blev det inget alls och missar jag ett pass brukar jag tappa ordentligt när jag försöker reppa med så bara o hoppas skiten släppper snart så börjar jag om efter serie 3 och bygger upp det för dm och hoppas på få göra ett pb då. testade dödsbänk med men gjort för ont o kunde inte trycka iväg 100kg ens från racken så var bara o lägga ner. Hoppas få ta revanch i marken imorgon får se hur det går.

Boston77
2012-08-17, 18:55
Fredag 17/8-12 Pass 3 117
Rygg/Axlar

Ry: Marklyft: 5x302.5PB 1x325
Ry: Kronlyft: 4x335PB
Ry: Stångrodd: 8x120 5x120
Ax: Flyes: 10x25 5x25
Ax: Sittande axelpress: 5x65 2x75

Äntligen var det dags att få skriva pb efter marklyften, 4 månader var rekordet och det har nog gått dåligt i 3 månader men nu är jag på rätt väg igen 5x302.5kg och det kändes inte maxtungt heller så jag har förhoppningar om att göra 5x307.5kg nästa vecka får se om det går. Därefter blev det en hyfsat lätt 1a på 325 kändes riktigt bra. Nu har jag stora förhoppningar om att fixa 350+ innan året är slut. Kronlyften blev också nytt pb kändes tung men hoppas på 5kg till nästa veckaändå. sedan idag avslutade jag med sittande axelpress utan ryggstöd och med stopp i botten blev väldigt vinligt då det var första gången men ökar det nästa vecka. Film kommer senare

Boston77
2012-08-17, 19:41
Äntligen var det dags för nytt PB i marklyft 5x302.5kg
3sCV30ujScA

Boston77
2012-08-19, 18:45
Söndag 19/8-12 Pass 4 118
Ben/Bröst/Bicep/Triceps

Fl: Kedjeböj: 1x230+40
Br: Bänkpress: 5x1x170
Tr: Floorpress: 1x140 1x147.5 1x155PB 1x157.5PB
Bi: Sittande hantelcurl: 3x35 4x30

Benen idag var riktigt dåligt fans inget tryck kändes tungt riktigt tidigt och när 230+40kg kedjor var blytung så valde jag att inte köra ben mer för dagen då det är 20kg sämre än vad jag borde vara och för min del så tjänar jag mer på att vila benen då till tisdagen. Bänken däremot gick bra skuldra känns bara av lite nu och vikterna blev bra 5 1or på 170kg det har jag aldrig gjort innan dock känns trycket sämre än det har varit då jag är feg nu med skuldran och kör allt mer kontrollerat och det tycker inte jag passar mig riktigt men är riktigt nöjd med vikterna. Därefter blev det lite floorpress det gick också bra där känndes det lite mer i skuldran men inga problem att köra maxtungt jag är riktigt svag i denna övningen men 1x155 var klockren sedan 1x157.5 blytung så det blev rövlyft men det kvittar lyckades sega upp den i alla fall så riktigt nöjd här med.

LSK
2012-08-19, 20:52
Här kommer filmen från V.33 med en hel del nya personliga rekord för klubben medlemar.
TRubsa7HUYY

Boston77
2012-08-21, 21:05
Tisdag 21/8-12 Pass 1 119
Ben/Rygg

Fl: Knäböj: 1x245 1x255 1x265
Fl: Pausböj: 1x200 1x210 1x220 1x225
Ry: Marklyft utan bälte: 4x285PB
Ry: Kronlyft utan bälte: 4x290PB

Ja böjen går verkligen inte som jag vill 265 var maxtungt så böjformen är riktigt usel men jag vet vad jag har gjort fel detta upplägget fram till denna tävlingen och det ska fixas till DM men i dagsläget är jag inte starkare än såhär i böjen. Pausböjen har jag inte kört annat än femmor sedan jag skadade mig i den övningen men var skönt att köra lite tyngre 1or men är verkligen långt från mitt rekord här. Marken utan bälte däremot går riktigt bra trotts tunga ben efter böjen så gick det att sega upp 4 på 285 på ren vilja men det var maxtungt men är riktigt nöjd. Kronlyften gick något lättare är nöjd med den också.

Boston77
2012-08-21, 22:08
Marklyft utan bälte 4x285kg
HRUAwQaAS7o

Boston77
2012-08-23, 20:36
Torsdag 23/8-12 Pass 2 120
Bröst/Triceps

Br: Bänkpress: 2x158.5PB 1x160 0x170 0x170
Tr: Klossbänk: 2x150 1x160 1x170
Br: Dödsbänk: 1x140 1x150 1x155
Tr/Br: gummibands bänk röda: 1x120 1x130 1x140PB 1x145PB

Jaha idag var jag helt utan tryck får man säga började med ett pb i bänken 2x158.5 sedan boomade jag 2an på 160 samt 2 boomar på 170kg som jag i söndags satte 5st. Sedan i klossen fans det ingenting men dödsbänken är jag nöjd med har inte kunnat köra den på 2 veckor så 3 veckor sedan jag körde den sist och bara 2.5kg under pb då har jag inte tryck 1or där heller på ett tag nu så det var bra. Sedan gummibandsbänken gick också bra fick med mig två PB där. Men efter den dåliga bänken och klossarna så tror jag att det var tricepsen som var kassa idag då dödsen fungerade fint. Kände inte av skuldran heller mer än på de två sista setten i dödsen och då bara lite så det ät possistivt. Nu är det bara att ladda om till veckans viktigaste pass imorgon och då få revanch.

Boston77
2012-08-24, 17:53
Fredag 24/8-12 Pass 3 121
Rygg/Axlar

Ry: Marklyft: 5x307.5PB
Ax: Flyes: 12x25kg
Ax: Sittande axelpress utan ryggstöd med stopp: 5x70PB 3x77.5PB

Jävligt nöjd idag, Psyket var mycket starkare än kroppen idag då jag kände mig seg sedan i tisdags men 5x307.5kg gick men maxtungt och jag fick gunga upp den sista som jag brukar när det är maxtungt så nästa vecka blir planen 4x315kg. Blev ingen extra 1a då rygg och ben var helt färdig efter 5an samt kronlyften gick bort när jag inte ens rubbade 320 från saftybarsen och 340 var vikten jag skulle gå på även rodd och shruggs gick bort då vikterna som var planerade inte gick då står jag heldre över övningarna och låter kroppen återhämta sig istället men avslutade med sittande axelpress med stopp riktigt vingligt idag med men 5x70 var riktigt lätt i alla fall så trodde jag skulle fixa 5x77.5 med men det blev för tungt och energin var slut. Som sagt jävligt nöjd med dagen även om jag inte körde alla övningar så var det 5x307.5 som var det jag skulle göra. Film kommer sen

Boston77
2012-08-24, 18:38
Nytt PB i marklyft raw 5x307.5kg maxtungt fick gunga upp den sista reppen
wVzH1hDR38g

Boston77
2012-08-26, 19:04
Söndag 26/8-12 Pass 4 122
Ben/bröst/Triceps

Fl: Kedjeböj: 1x235+40 1x245+40 1x255+40PB
Fl: Boxböj: 1x240 1x252.5PB 1x260PB
Br: Bänkpress: 1x162.5 1x172.5 1x177.5PB 0x180 3x1x172.5
Tr: Floorpress: 1x150 1x160PB 1x162.5PB

Ett jävligt bra pass idag från att har varit dålig i alla böj varianter många pass nu så blev det riktigt bra i komplimenterings övningarna till böjen. Kändes okej på alla vikter upp till 235+40kg kedjor då började det kännas det riktigt bra och 245+40kg också så blev jag frågad hur många % chans har du på 255+40kg jag svarade med 100% inte en chans att jag ger upp idag och den kom fint också fans kanske något kg till men inte efter det lyftet 255+40kg var till och med högre än jag hade hoppats på idag. Boxböjen fortsatte ännu bättre gjorde 252.5kg nytt PB och 5kg mer än målet låg på idag men det var för lätt ändå så passet slutade på 12.5kg över planerat och 15kg över pb. Därefter var det bänk och efter värmning på 100kg ropade jag ut idag blir det nytt rekord men sedan blev det sämre i värmningen tyckte jag men efter första 1x172.5kg kändes det som det fans goda chanser och 177.5kg gick med provade 180 men var chanslös. men planen var 5x1x172.5kg så det var ju 3x1x172.5 3an och 4an blev med rövlyft och 5an blev utan rövlyft. Avslutade med floorpress och gjorde två nya max pb där med men med rövlyft. Sjukligt nöjd med passet kändes riktigt kul och hoppas att det kan fortsätta så nu fram till tävlingen.

Boston77
2012-08-26, 20:01
Många nya PB idag här är några Bänkpress 177.5kg, Kedjeböj 255+40kg, Boxböj 260kg
pNKTIxs1Xps

LSK
2012-08-26, 22:07
v.34 Med Lessebo Styrkeklubb
OF_xsAUuD-0&feature=g-all-u

Boston77
2012-08-28, 20:48
Tisdag 28/8-12 Pass 1 123
Ben/Rygg

Fl: Knäböj: 1x200 1x215 1x230 1x245 1x255 avbröt
Ry: Marklyft utan bälte: 3x292.5PB 1x315PB 0x325

Jävligt tråkigt idag körde knäböj fick ont i armvecken redan på 200kg men försökte plåga mig igenom passet kom till 255 men sedan var det inte värt o fortsätta kunde inte ens lyfta viktskivorna ordentligt för att hänga på dom på stången. Så avbröt där 255 var skapligt lätt i alla fall men jävligt tråkigt att sista böjpasset skulle gå såhär. Måste börja sköta stretchingen ordentligt från och med nu så jag kan undvika detta framöver för det är verkligen slöseri med pass. Nästa gång jag böjer blir på måndag då är det maxtest hoppas då på att göra 265-270. Efter böjen drog jag på linnement på armarna och tog en värktablett och 45 min senare kände jag mig okej för att dra mark utan bälte och började med 3x292.5 nytt pb tyckte det gick hyfsat lätt så jag höjde till 315 blev med nytt pb tyckte det fans något kg till men 325 blev för tungt, Men marken räddade passet lite i alla fall.

Boston77
2012-08-28, 21:42
Två nya PB i marklyft raw utan bälte 3x290kg och 315kg
bMVzwJIGIRw

Boston77
2012-08-30, 20:12
Torsdag 30/8-12 Pass 3 124
Bröst/Triceps

Br: Bänkpress: 1x160 1x170 1x175
Tr: klossbänk 8cm: 1x160 1x170 1x176PB
Br: Dödsbänk: 1x140 1x150 1x155 0x158
Tr: Gummibandsbänk röda: 1x130 1x140 1x147.5PB

Ja jag är väl nöjd med dagens pass i bänken gjorde jag 160 och 170 tävlingsgodkända och 175 är jag osäker på om det var rövlyft eller ej det var hur som helst på marginalen. Klossbänk hade jag hoppats på lite mer men pb så godkänt tyvärr lite rövlyft. Dödsbänken kändes konstig och tung missade tyvärr pb försöket så inte nöjd med den övningen och gummibandsbänken var blytung men pb så den är jag nöjd med nu hoppas jag på den serien till maxtestet 160 170 175 men då måste jag vara lite bättre än idag jag vill fixa 170kg i alla fall.

Boston77
2012-08-31, 18:39
Fredag 31/8-12 Pass 3 125
Rygg/Axlar

Ry: Marklyft: 3x315 1x350
Ry: Kronlyft: 1x330 1x350PB
Ry: Stångrodd: 7x125 3x125
Ax: sittande hantelpress ej ryggstöd: 6x25 4x30 4x30 5x25
Ax: Flyes: 5x25

Fan med idag var det lite blandade känslor fick lite hjärnspöken när jag markade och slarvade bort detta settet började tänka medans jag lyfte och fick för mig att dra snabbare på sista inte för att det går fort men stressade iväg fyran och kände direkt att hela lyftet blev fel, start positionen sket sig helt. Men men sådant som händer får prova igen en annan gång men riktigt besviken slängde på 350kg och fick upp den genom att gunga men jävligt nöjd ändå jag brukar ej kunna lyfta något vidare efter mitt repp sett samt att jag tror att jag inte har varit på högre vikter än 325kg på 13 veckor så det kändes ändå positivt och som att det ska kunna gå dra det riktigt och kanske mer när jag är på 1orna närmare dm men det återstår att se. På maxtestet på måndag är planen i nuläget att göra 315-335 och avsluta på 345-350 om det finns krafter kvar och 350 ser jag att det kan mycket väll gå men få se på måndag. Kronlyft valde jag att köra lite singlar gjorde 350kg men det fans nog 360-365 tror jag men här måste jag verkligen fortsätta jobba om jag ska lyckas med nya rekord i marken. Körde lite hantelpress i axlarna utan ryggstöd och jag kan inte köra utan ryggstöd var ruskigt nära att jag trillade av boxen jag satt och körde på flera gånger och styrkan är usel den med men kan jag bli stabilare kommer det underlätta rejält.

Boston77
2012-08-31, 19:15
Dagens marklyft 3x315kg missade 4an slarvade och kom fel i starten
Och 350kg som kom upp men inget tävlingslyft, men kändes bra inför måndagens maxtest
Ir27eMG19fo

Boston77
2012-09-03, 21:15
Måndag 3/9-12 Maxtest
Knäböj: 1x250 1x262.5
Bänkpress: 1x160 1x170
Marklyft: 1x315

Perfekt passade på att dra till med ett av de sämsta passen jag kan minas detta året som sista pass, Jag trodde det skulle gå bra var riktigt laddad och har laddat för detta sedan efter fredags passet så mentalt var jag 100% idag men var osäker på kroppen den kändes inte helt 100 men redan på värmningen kändes böjarna konstiga o nästan ovant fattade ej vad som hände men sedan gick 250 rätt bra så jag höjde till 262.5kg och det var på grammet så blev inget tredjelyft. Körde bänk sedan den kändes okej o 160 kom med bra tryck och sedan blev 170 som bly men båda lyften med signaler är ändå lite nöjd över bänken sedan marken kände redan på 275 att det var trycklöst och gick upp till 315 som är planerade ingången den var mycket tyngre än den skulle och fick dålig tid så jag hoppade över att dra mer tror nog 340 hade kunnat gå och då hade det blivit total pb med 2.5 men var inte sugen alls kände att det var bättre o låta bli. Detta är mitt första dåliga maxtest jag har gjort men har slarvat mycket med stretchingen med nu så där får det bli ändring nu är det 4dagars vila det har man inte haft på många månader kommer bli tråkigt som fan men välbehövligt och nu blev jag jävligt osäker på ingångsvikterna till helgen vad jag ska välja brukar vilja ha de två första lyften satta innan tävlingen men nu får jag prova gå på känsla men tippar på 245-250 i böjen 160 i bänken och hoppas på 315 i marken men som sagt får se hur det känns för dagen målet ligger på 780 men då måste det gå bra.

Boston77
2012-09-08, 17:36
Lördag 8/9-12 Serietävling 3 270-170-337.5= 777.5kg
Serietävling 3 Ramdala

Vikt: 140.73kg
Knäböj: 250 godkänd 260 godkänd 270PB godkänd
Bänkpress: 160 godkänd 170 godkänd 175 fail
Marklyft: 315 godkänt 337.5 fail 337.5 godkänt
Totalt: 777.5PB

Ja idag var det serietävling 3 och jag är riktigt nöjd med veckan, har varit förkyld och haft hosta sedan i Onsdags även feber i Torsdags men att jag skulle tävla var redan bestämt och när jag vaknade idag på morgonen kände jag att det skulle nog inte vara några problem att lyfta trots förkyld och hosta och heller tror jag inte det påverkade alls mer än att jag var jävligt osäker på vikterna började i böjen med 250 lättaste 250 lyftet någonsin tog 260 fortfarande riktigt lätt tog 270 var inte max och såhär i efterhand tror jag att jag skulle höjt alla lyft med 5kg men lätt o vara efterklok 270kg är nytt distriktsrekord för sydöstra styrkelyftförbundet. Jag började tävla redan kl 10 vilket jag verkligen inte var beredd på så det var dåligt vätskat och dåligt med mat samt fick reda på det bara 30 min innan så blev fruktansvärt stressigt men gick riktigt bra så är riktigt nöjd med böjen. Bänken var målet 170 med lite tur 175kg men det blev 170kg jag stannade på så är nöjd här med. Marken var det 20min att värma på och det är alldeles för lite tid fick stressa och göra för stora höjningar och inga värmningslyft kändes bra när jag drog senaste uppvärmningslyftet på 295 så hade redan 2 lyftare i min grupp lyft men 315 kom upp lite tyngre än jag hade hoppats kändes det som valde därefter 337.5kg men när jag skulle rulla ut stången tog den stopp i något i flaket så blev en kort rull och hela lyftet blev fel blev framtung och fans ingen chans då. Det var jävligt dumt att ens göra det lyftet skulle flyttat bak stången och sedan dragit iväg lyftet lite nonchalant gjort från min sida. Så jag tog omlyft rullade bak stången redan innan och vikten åkte med upp så jag slutade på 777.5kg som blev ett nytt pb med 7.5kg samt nytt distriktsrekord i sydöstra styrkelyftförbundet. Så i det stora hela är jag nöjd med dagen.

Boston77
2012-09-08, 20:11
Dagens Serietävling knäböj 270kg Bänkpress 170kg Marklyft 337.5kg totalt 777.5kg
H7PIMHyB-l8

LSK
2012-09-08, 20:52
Här kommer alla Lessebo Styrkeklubbs tyngsta lyft från dagens serie tävling
D793_CxLBGo

Boston77
2012-09-10, 19:46
Måndag 10/9-12 extra pass 127
Bröst

Br: Bänkpress: 5x1x160
Tr: Floorpress: 4x137.5 4x137.5 2x141

Hade sämre tryck idag än vad jag trodde men satte 5x1x160 som planerat sista var bästa lyftet. Sedan gjorde jag tyvärr ett repps mindre än planerat i floorpressen. Är fortfarande förkyld men var riktigt skönt att vara igång igen med träningen efter tävlingen och imorgon provar vi lite böj.

Boston77
2012-09-11, 19:56
Tisdag 11/9-12 Pass 1 128
Ben/Rygg

Fl: Knäböj: 5x232.5PB
Fl: Pausböj: 5x205PB
Ry: Marklyft utan bälte: 5x280PB

Jävligt bra pass idag bättre än jag trodde det var riktigt kul började med 5x232.5kg i böjen nytt pb och vikten var hyfsat lätt men helvetes jobbigt har noll kondition, riktigt nöjd där då jag inte har varit nöjd med böjarna på slutet. Fortsatte med pausböj ännu jobbigare och tyngre tycker jag men satte vikten 5x205kg och PB igen. Avslutade med Marklyft utan bälte 5x280kg och ännu ett nytt PB men det var maxtungt. Riktigt nöjd med passet körde 3 sett och ressulterade i 3 nya PB.

Boston77
2012-09-11, 21:10
Tre nya PB idag Knäböj 5x232.5kg, Pausböj 5x205kg och marklyft utan bälte 5x280kg
ftiD1iwmXwc

Boston77
2012-09-13, 20:28
Torsdag 13/9-12 Pass 2 129
Bröst/Triceps

Br: Bänkpress: 4x145 5x137.5 5x137.5
Tr: Klossbänk 8cm: 5x140 5x140 5x142.5
Br: Dödsbänk: 5x120 5x125 5x127.5
Tr/Br: Gummiband bänk röda: 5x100 5x105 4x105

Det gick väll inget vidare idag har fortfarande ont i mitten av bröstkorgen men det funkar att köra utan störe problem. Blev inte bra vikter då repputhålligheten är helt borta men tror det ska gå lite bättre nästa pass i alla fall efter dagens reppningar. Ja inte mycket o säga långt från PB i allt, men kändes som jag hade bra tryck i de 2-3 första reppen, tekniken kändes med lite vinglig som att stången gick lite åt alla håll, ja det kan bara bli bättre nästa vecka många sett för att vara mig i alla fall.

Boston77
2012-09-14, 18:34
Här är några frågor jag fick av en person på ett annat forum som jag tänkte dela med mig av

arsenalistaa]Några frågor!

Tjena vad roligt med lite frågor då ska jag försöka svara på dom så gott jag kan :D

1. Hur mycket tror du att du kan lyfta totalt när du "peakar" i din karriär om vi förutsätter att du fortsätter att satsa hårt?

1. Svar: Oj det är väldigt svårt att säga av den anledningen att klassisk/Raw lyftning är väldigt nytt inom IPF så det är svårt att veta vad de riktigt duktiga lyfter men jag hoppas på att bli en av dom får jag hålla mig någorlunda skadefri och hålla på länge så ser jag inget stopp alls just nu men förhoppningsvis upp emot 950kg i totalen och just nu känns det möjligt då jag ökar ganska bra få se om några år vad jag tror då

2. Om vi förutsätter att du inte dopar dig, vad skulle du ligga på för vikter om du skulle ha dopat dig i medelstor dos från dag 1 du började med styreklyft?

2. Svar: Oj en ännu svårare fråga, jag känner inte till något vidare om doping eller hur det påverkar en lyftare, det enda jag vet är att de dopades världsrekord ligger en hel del högre än de odopade men jag har ingen aning om hur mycket mer jag skulle lyfta om jag vore dopad, men jag har heller ingen lust att tareda på det.

3. Du kör väldigt få set per träningspass fast maxtunga i stort sett, har du alltid kört med den taktiken?

3. Svar: Nej jag har inte alltid kört så innan körde jag ofta runt 3 set, men nu har jag kört med den nya tekniken bara 1sett per övning i böj och mark varianterna ganska länge med stor framgång och jag gillar att köra så. Jag tycker jag håller mig fräschare varje pass samt är jag otroligt laddad när det är pb försök och de andra setten bara körde jag innan utan att bry mig så mycket, men även när jag körde 3 sett så var första det tyngsta. En annan fördel jag tycker 1sett ger mig är att jag har mer kraft kvar när jag kör min andra övning och det blir bra vikter där med

4. Har du ngt program du följer eller lägger du upp dina pass enbart på känsla?

4. Svar: Jag har inte ett program och går heller inte på känsla, jag har satt ihop ett eget schema med övningar och när jag börjar en ny period sätter jag ut de startvikter jag vill/hoppas klar när jag är i bra form börjar jag 2.5kg över mitt fem repps rekord sedan efter varje pass bestämmer jag vikterna jag ska ha på nästa veckas pass beroende på hur det kändes det passet sedan gäller det att hålla sig någorlunda fräsch och sedan ett starkt psyke att inte ge sig. En ultimat period när det går som bäst så blir det 2 veckor 5or med 2pb 2 veckor 4or med 2pb 2 veckor 3or med 2pb 2 veckor med 1or med 2pb sedan ska det vara en tävling i närheten efter sista 1an

5. Hur många har bättre total-pb än du i Sverige, kan väl inte vara så jättemånga?

5. Svar: Här var en lätt fråga :D Det är två st i min viktklass 120+ som har bättre total än mig samt en i viktklassen under 120kg och detta gäller sedan 2010 när rankingen för klassisk/Raw lyftning började existera. Så det finns 3 lyftare i Sverige som har bättre total den ena ligger på runt 800kg och de två i min viktklass ligger på 860+ så ganska långt före mig men jag har bara tävlat i 1 år och 9månader och just nu knappar jag fortfarande in på de tre som ligger före mig

Hoppas du kan svara:D, tycker förövrigt att du är grym:yes:

Tack ska du ha kul att höra :D, jag hoppas du är nöjd med svaren och har du eller någon annan några mer frågor är det bara att ställa dom så ska jag svara.

Boston77
2012-09-16, 18:32
Söndag 16/9-12 Pass 4 130
Ben/Bröst/Triceps/Biceps

Fl: Kedjeböj: 5x220+40PB
Fl: Boxböj: 5x225PB
Br: Bänkpress: 5x1x162.5
Tr: Floorpress: 4x142.5PB 4x143PB 4x143.5PB
Bi: Hantelcurl: 3x5x25

Jävla bra pass idag kedjeböjen var tung men fans nog något kg till 5x220+40kg är i alla fall nytt pb så riktigt nöjd nästa vecka blir det en 4a. Boxböjen var också bra och här fans nog också något kg till men nytt pb här med riktigt bra. Bänken 5x1x162.5 var lättare än de 5x1x160 i måndags så det var med bra även om det inte är lika bra tryck som det har varit. Floorpress blev det nytt pb 3 gånger med små höjningar men ville ha 3st 4or och det fick jag avslutade med lite biceps. Ingen film idag då vi bara var 3st men riktigt nöjd med böjen hoppas det fortsätter så och blir bra vikter redan på tisdag.

Exdiaq
2012-09-16, 20:12
Här är det närmaste 400kg jag har kommit än så länge 345.5kg två veckor gammalt
W9jVZr95eRA

Kenneth Ålborg som filmar?

Z5nnrpki5FM

Boston77
2012-09-16, 20:29
Kenneth Ålborg som filmar?

Hahaha vem vet inte omöjligt :d

Boston77
2012-09-18, 19:59
Tisdag 18/9-12 Pass 1 131
Ben/Bröst

Fl: Knäböj: 5x237.5PB
Fl: Pausböj: 5x210PB

Extra
Br: FU-Bänk: 3x120 1x130 1x140 1x150 1x155.5

Jävligt bra böj idag 5x237.5kg kändes lätt och det var pb med 5kg från förra veckan så jävligt bra tyvärr ej filmat då vi bara var tre tränandes idag men kändes som det fans mer kg o hämta, Även Pausböjen var grymt bra o nytt pb med 5kg från förra veckan så böjen är riktigt på uppgång tror jag. Körde lite FU bänk då medans jag väntade på att sista killen skulle bli klar första gången jag testar jävligt ovant men kändes som det gick bra. Jävligt nöjd idag som sagt.

Boston77
2012-09-20, 20:14
Torsdag 20/9-12 Pass 2 132
Bröst/Triceps

Br: Bänkpress: 5x143.5PB 4x150.5PB 3x155PB
Tr: Klossbänk: 4x147.5 4x147.5 4x152.5
Br: Dödsbänk: 4x133 3x135 5x135PB
Tr/Br: Gummibands bänk röda: 5x115.5PB 5x117.5PB

Det gick bra idag i bänken många smårekord men stora framsteg från förra veckans skitpass där jag var långt under mina rekord i allt. Bänken började med 5x143.5 nytt pb men det var precis det gick men kändes som jag hade bra tryck i de första 4 reppen som gjordes i samma andetag så la på 150.5 o gjorde 4 var av 3 i samma andetag som också var bra tryck så jag valde155 och gjorde en 3a alla i samma andetag så den gick bra med. Klossbänken var jag riktigt usel i förra veckan mycket bättre idag men inte bra nog men nästa vecka blir det pb försök i alla fall för en 4a. dödsbänken började dåligt men kom på i sista sett att jag skulle vila mindre mellan varje repp och bara andas ut när stången låg på racksen och sedan andas in o trycka iväg då gick det bättre och avslutade med pb. Sista övningen gummibands bänk var det bra tryck i gjorde först 5x115.5 nytt pb ganska lätt så jag la på 2kg till och avslutade med ett pb till. Så bra pass idag är nöjd med bänken idag hoppas det fortsätter och med samma känsla som jag hade idag med.

Boston77
2012-09-21, 20:42
Fredag 21/9-12 Pass 3 133
Rygg/Axlar

Ry: Marklyft: 5x300
Ry: Kronlyft: 5x325PB
Ry: Stångrodd: 3x10x100
Ax: Hantelpress ej ryggstöd: 3x5x25
Ax: Flyes: 3x10x15

Ja bra pass idag får jag säga planen var en 5a på 300 och det gick och var fem godkända lyft med så nöjd med det. Därefter körde jag kronlyft 5x325 nytt pb med 5kg så är nöjd med dagens mark och hoppas det kan fortsätta gå bra fram till dm nu att ta bort den bälteslösa marken på tisdagar gjorde att jag kände mig fräsch i kroppen så det kommer fortsätta så.

alphahanen2
2012-09-21, 20:52
Hälsa din kameraman att han har en hemlig beundrare på kolozzeum *cupid*. Och om han har vägarna förbi i sundbyberg ska han besöka stk och jag kommer bara ligga och ta emot under bänken när han skriker på mig.

Boston77
2012-09-21, 21:00
Hälsa din kameraman att han har en hemlig beundrare på kolozzeum *cupid*. Och om han har vägarna förbi i sundbyberg ska han besöka stk och jag kommer bara ligga och ta emot under bänken när han skriker på mig.

Hahahah jag ska leverera detta medelandet :d

Boston77
2012-09-23, 19:19
Söndag 23/9-12 Pass 4 134
Ben/Bröst/Biceps/Triceps

Fl: Kedjeböj: 4x227.5+40PB
Fl: Boxböj: 4x232.5PB
Br: Bänkpress: 5x1x165
Tr: Floorpress: 4x145PB 4x146.5PB
Bi:Sittande Bicepscurl: 5x30 4x30 4x30

Bra pass idag och hela denna veckan jag har satt målvikten i samtliga övningar hela veckan och många nya pb har det blivit och även idag. Började med kedjeböj 4x227.5+40kg kedjor var nytt pb med 5kg riktigt nöjd kändes tungt idag men filmningen visade att det ej var så tungt som jag trodde i alla fall. Därefter boxböj 4x232.5kg nytt pb med 5kg också första fegade jag lite i blev svintung kändes det som men gjorde 3 till alla lättare än första så nöjd där med. Bänken gjorde jag 5x1x165 som planerat kändes bra och ingen kändes supertung tyckte jag hade raka pressar i alla lyften samt bra tryck hela vägen. Floorpressen börjar jag bli hyfsad i nu tycker jag 4x145 nytt pb och inga rövlyft heller sedan 4x146.5 nytt pb igen och också utan rövlyft. Avslutade med lite bicepscurl. Nöjd med passet o riktigt nöjd med veckan bara o köra lika hårt nästa vecka.

Elbaba
2012-09-23, 19:49
Här är det närmaste 400kg jag har kommit än så länge 345.5kg två veckor gammalt
W9jVZr95eRA

Här är senaste passet 5x300kg från i fredags
eTHss-PgpiE

Haha vilken skön påhejning du får, funderar på att spela in och ha i lurarna inför lyften nästa pass :)

Likeapeanut
2012-09-23, 19:59
GRYMT! Alltid lika kul o droppa in här och bli taggad på tunga böj/mark..ruggigt stark är du!:)
Taggningen av personen är inte heller fel hahah!
-Som en påse skit..klockren !!

Nano-Sekund
2012-09-23, 22:17
Lever dagligen med tanken på hur mycket man skulle kunna PB;a med om man fick hyra in eran passare!! Hahaha sinnes bra stämning ni verkar ha!!

#upp #kuggning på ABSOLUT högsta nivå !!

Du är enorm Kim - Hatten av för dina prestationer !!

Boston77
2012-09-25, 20:06
Haha vilken skön påhejning du får, funderar på att spela in och ha i lurarna inför lyften nästa pass :)

Haha ja det är fler som har haft den tanken och jag tror det är några som har gjort det med, han är en jävel på o gapa tyvärr är han numera med mig bara när jag bänkar och markar men det är i marken han behövs som mest så det är jag glad för :)

GRYMT! Alltid lika kul o droppa in här och bli taggad på tunga böj/mark..ruggigt stark är du!:)
Taggningen av personen är inte heller fel hahah!
-Som en påse skit..klockren !!

Tack ska du ha kul att du kommer in och kollar läget i min journal lite då och då riktigt kul och kul att du blir laddad av besöken :d

Hahah jajemän han är en jävel på att ge en extra kraft för att klara det lilla extra, och jävligt bra på o välja rätt saker att säga och att misslyckas är inte något allternativ man vill ju inte bli kallad för mes eller hånad resten av dagen.


Lever dagligen med tanken på hur mycket man skulle kunna PB;a med om man fick hyra in eran passare!! Hahaha sinnes bra stämning ni verkar ha!!

#upp #kuggning på ABSOLUT högsta nivå !!

Du är enorm Kim - Hatten av för dina prestationer !!

Tack ska du ha för de vänliga orden kul att du är här i min journal och kollar läget som jag nämde tidigare kör vi bara 2 pass ihop numera så böjen får jag klara mig utan honom men de andra är också bra på att dra igång stämmningen.

Men jag håller med det är absolute laddning på högsta nivå, högsta nivå på stämningen tror inget ställe slår oss där och finns i alla fall inget annat ställe jag heldre skulle vilja träna på.


Kul att ni är inne och läser min journal och är någon av er i småland så är det bara att höra av er så kör vi ett helvettes pass där nya pb kommer slås på löppande band för i garaget är det sällan att någon misslyckas.... Men en liten varning vill jag utfärda ni kommer troligen inte vilja lämna och träna någon annan stans men då är det ju bara att stanna kvar :d

Boston77
2012-09-25, 20:06
Tisdag 25/9-12 Pass 1 135
Ben

Fl:Knäböj: 4x245PB
Fl: Pausböj: 4x220PB

Extra
Fl: Knäböj: 1x210 1x230 1x250 1x265 1x275PB

Mitt livs böj pass kändes bra redan på värmningen 215 kändes som ingenting 230 blev teknikfel och blev tung sedan när jag la på 245 för att föra mitt sett gjorde 3 första som om det var 210 på stången men kom lite fel fick all vikt på 1ben så den blev något tyngre men ändå hyfsat lätt. Ångrade mig direkt att jag inte gjorde fem för det finns ingen tvekan om att det hade gått upp också men det är det svåra när jag är inställd på 4 blir det fyra. Pausböjen la jag på 220kg 15kg över mitt gamla rekord satte 4 och här fans det lite kvar också. Medans jag väntade på att de andra skulle bli klara så började jag köra lite 1or i böjen då jag kände förut att 245 var som ingenting märkte redan på 230 att det ej var samma tryck som i början av passet, pausböjarna hade gjort sitt men 250 gick hyfsat lätt 265 började det bli tungt men kändes som det fans chans på 275 med så jag testade och det kom upp men blytungt kändes som sagt att trycket i botten var sämmre än i början av passet men ett nytt pb till med 5kg i maxning så är äckligt nöjd med passet och hoppas nu inte det ska påverka marken på fredag med de extra setten det återstå att se men böjen är verkligen påväg upp nu och börjar bli sjukt kul o böja. Tyvärr inga filmer då vi bara är 3 numera som tränar på Tisdagar så det finns bara precis så man har pass.

Boston77
2012-09-26, 20:23
Onsdag 26/9-12 Pass 2 136
Bröst/Triceps

Br: Bänkpress: 4x151.5PB 3x156PB 4x142.5
Tr: Klossbänk: 3x156 3x157.5
Br: Dödsbänk: 4x140PB 2x142.5
Tr/Br: Gummibands bänk röda: 3x123.5 4x124PB

Gårdagens extra böjar igår tog klart ut sin rätt idag överkroppen kändes som skrot axlar, biceps, triceps, armbågar värkte ordentligt och gjorde ner vägen värre än vanligt jag fick verkligen kämpa emot på vägen ner men sista centimetrarna bara föll stången i bröstkorgen men blev bra stopp på allt och uppvägen då var det inga problem att trycka på så det gjorde inte jätte mycket och det blev många små pb idag, men tror det kan bli bättre när kroppen känns i bättre skick. Började med 4x151.5 nytt pb därefter testade jag 156 och nytt pb igen där kändes det som det fans lite till. Klossbänken har jag legat efter hela tiden nu men den går framåt i alla fall men var den besvärligaste övningen att köra idag när jag hade ont så tror jag förlorade lite på den idag. Dödsbänken kändes bra och var lättast att köra för dagen 4x140 och det var inte allt men efter det fans det inte mycket kvar för ett andra sett. i gummibands bänken slarvade jag med andningen efter tredje reppen så boomade 4an men jag laddade om och 4x124 gick och inte maxtungt heller. Är nöjd med dagen och nu går det framåt även i bänken riktigt kul.

Boston77
2012-09-28, 18:09
Fredag 28/9-12 Pass 3 137
Rygg/Axlar

Ry: Marklyft: 4x311PB
Ry: Kronlyft: 4x337.5PB
Ry: Stångrodd: 3x10x102.5
Ax: Hantelpress ej ryggstöd: 4x30 5x30 5x30
Ax: Flyes: 10x20 7x20 7x20

Ja bra pass idag 4x311 kg ett mini pb och sista fick jag gunga upp då kondisen svek ordentligt, men nöjd känns som det går framåt. sedan nytt pb i kronlyften 4x337.5kg svintungt men nöjd med pb där med. Axelpressen gick bra fick bara 4 i första men var mer stabil i sett 2 och 3 så då satt 5orna.

Boston77
2012-09-28, 18:52
Nytt PB i Marklyft Raw 4x311kg fick fuska upp sista
0fM7sca_4C0

Boston77
2012-09-30, 19:17
Söndag 30/9-12 Pass 4 138
Ben/Bröst/Biceps/Triceps

Fl: Kedjeböj: 4x232.5+40PB
Fl: Boxböj: 4x237.5PB
Br: Bänkpress: 5x1x167.5
Tr: Floorpress: 3x152.5PB 2x160PB
Bi: Hantelcurl sittande: 9x30 5x35

Grymt bra pass idag igen och åter igen med en vecka med 4/4 bra pass går verkligen framåt nu. Kedjeböjen 4x232.5+40kg kedjor var nytt pb med 5kg från förra veckan och det fans lite till. Boxböjen fortsatte lika bra den med en 4x237.5kg även här fans det några kg till. Fortsatte till bänken där blev det 5x1x167.5 problemfritt även om jag inte tror att jag skulle klara mer än 177.5 i dagsläget så kändes 167.5 väldigt lätt och stabilt hoppas det fortsätter så. Sedan blev det floorpress 3x152.5 rekord med 12.5kg och 2x160 rekord med 17.5kg så det går framåt. har bara som bäst gjort 162.5kg i en 1a i floorpressen. Passet avslutades med ett biceps tävling mellan och Bisse i klubben sittande hantelcurls jag började blev 9x30kg fick en jävla masa mjölksyra Bisse gjorde också 9x30kg så vi tog 35kg hantlarna och jag började fixade 5x35kg och Bisse fick 2x35kg så jag van denna viktiga tävlingen.

Boston77
2012-10-02, 19:56
Tisdag 2/10-12 Pass 1 139
Ben

Fl: Knäböj: 4x250PB
Fl: Pausböj: 4x225PB

Ja böjen fortsätter i en kurva spikrakt uppåt knäböjen först då nytt pb med 5kg från förra veckan första lyftet var bra andra var dålig studs tredje var bättre och fjärde var sämre men ändå satt fyran och något kg till hade gått ha på stången det är riktigt kul o böja nu. Pausböjen också nytt pb med 5kg och gjorde en 4a idag på vad jag tidigare har 2 haft mitt 2 rekord på, pausböj och reppning är jävligt jobbigt med syrret men jag tycker den är riktigt bra fans något kg till här med riktigt nöjd här med. Idag har jag filmat så hoppas få upp den ikväll.

Boston77
2012-10-02, 20:40
Dagens pass gav två nya 5kgs rekord som bara var en vecka gamla
Knäböj 4x250kg och Pausböj 4x225kg
Ru2zGQLE90k

Mickee
2012-10-03, 07:51
Jävla oxe!
Galna vikter du jobbar med.

Likeapeanut
2012-10-03, 09:01
Haha fyfan, roligt som vanligt att kika på vidsen..grov styrka!
Visste inte riktigt vart jag hade hamnat när jag tabbade ner och hörde masas grymtande ljud/stön...kul som fan o se som vanligt..kasta lite markstyrka till mig tackar
Grattis till monstruösa PB'n också!

Boston77
2012-10-03, 20:28
Jävla oxe!
Galna vikter du jobbar med.

Hahaha tack ska du ha, kul att du besöker min journal och komenterar :)

Haha fyfan, roligt som vanligt att kika på vidsen..grov styrka!
Visste inte riktigt vart jag hade hamnat när jag tabbade ner och hörde masas grymtande ljud/stön...kul som fan o se som vanligt..kasta lite markstyrka till mig tackar
Grattis till monstruösa PB'n också!

Tackar tackar roligt att du gillar och uppskattar mina videos, hahah jag skulle gärna kasta lite markstyrka din väg men den sitter i klubblokalens väggar så du får komma och hämta den :d

Boston77
2012-10-03, 20:29
Onsdag 3/10-12 Pass 2 140
Bröst/Triceps

Br: Bänkpress: 4x152.5PB 3x153 6x120
Tr: Klossbänk 8cm: 3x140 3x150 1x160 1x165
Br: Dödsbänk: 3x142.5PB
Tr/Br: Gummibandsbänk röda: 3x115 4x125PB 3x130PB

Dagenspass gick ganska bra men jag slarvade med uppvärmningen och det kostade mig, blev snabb uppvärmning kändes okej sedan på 4x142.5 blev det rövlyft på sista och fick skitont i biceps, triceps och axlarna och det berode på den dåliga uppvärmningen tror jag. Klossbänken fortsätter jag att vara kass i men nu blir det lite singlar där i ett försök att pressa upp vikterna. Dödsbänken hoppades jag på en 4a men även en trea var nytt pb. Gummibands bänken gick bra tycker jag 4x125 var pb sedan 3x130 gick väldigt lätt.

Boston77
2012-10-07, 17:53
Söndag 7/10-12 Pass 4 141
Ben/Bröst

Fl: Kedjeböj: 1x225+40 1x240+40
Fl: Boxböj: 1x225 1x240
Br: Bänkpress: 2x1x170

Ja i fredags blev jag tok sjuk skulle gissa på 40+ i feber, förkyld och ont i halsen klarade mig igenom dagen med 7 ipren. Riktigt längesedan jag var så jävla dålig det blev bättre på Lördagen men fortfarande ganska dålig. Hade riktigt problem med att äta dessa dagarna så innan jag blev sjuk vägde jag 143.8 och idag vägde jag 140.8 så tappade 3kg i vätska samt låg jag på fredag 2000 kcal under normalt och lördagen 1000 kcal under normalt. Motivationen var då helt jävla usel och suget på att träna var 0 och suget på att äta var 0 så idag när jag vaknade och ändå kände mig hyfsad och med tränings suget som låg på 100% så var det inget snack om att man skulle vara dum nog att gå till gymmet för att ge allt. Motivation vs smarthet, motivationen vinner varje gång, och efter 2 dagars soffliggande så var det dags riktigt stel i ryggen som jag brukar bli men nu värre då jag inte ens har pallat stretcha. aja väl på uppvärmningen kändes det ju att det fans inte det vanliga trycket så jag vet ej varför men jag laddade på enligt schemat 240+40kg kedjor 3 var planen men till och med 2 hade varit nytt 2rekord men det blev en blytung 1a, kändes som att det var mest i höften trycket var helt borta. Fortsatte med pausböj 240kg hade ändå sänkt med 5kg enligt schemat men 3 var tanken även här hade 2 gett ett nytt pb men här med blev det en 1a som bly. Svettet spruttade värre än någonsin så det kändes ju att man inte var fullt frisk. Tänke det är lika bra o testa lite bänk med men här kändes uppvärmningen skit bra upp till 140kg planen var 5x1x170 men så blev det inte gjorde 2x1 som bly båda två sedan sket jag i det och bestämde att det fick räcka där. Får se imorgon om denna idiotin straffar sig eller inte jag hoppas inte det, men nu är suget tillbaka ordentligt i alla fall hoppas inte denna sjukdom har kostat mig något samt att den är helt bort imorgon för på tisdag vill jag lyfta tungt igen på riktigt och jag har ej tid att vara sjuk.

Boston77
2012-10-08, 16:31
Dopingtest
Då har jag fått svar på mitt dopingtest som jag gjorde i samband med Serieomgång 3, Det visade sig att ingen dopingförseelse påvisats. Det var ju väntat för min del men ändå skönt att få det bekräftat trots att jag använder de kosttillskott som ska vara godkända så kan man aldrig vara 100% säker.

Jag tycker att det är riktigt bra att dopingkontrollanterna är ute och testar tävlande på olika gym samt på små tävlingar där tror jag det är lättare att hitta dom som fuskar just på grund av på större tävlingar så som SM så tror jag alla är medvetna om att man kan bli testad där.

Boston77
2012-10-09, 20:38
Tisdag 9/10-12 Pass 1 142
Ben

Fl: Knäböj: 3x257.5PB
Fl: Pausböj: 3x232.5PB

Jag visste inte hur det skulle gå idag då hostan och halsont var kvar från min sjukperiod men betydligt lindrigare än innan och kroppen kändes väldigt fräsch så det var inget snack om att det skulle bli träning idag och låta vikterna avgöra om jag var frisk eller inte. Sista uppvärmnings settet var på 245kg och det var som papper lika så alla sett innan. Första på 257.5 var också som papper andra lyftet var okej, tredje lyftet var helt kasst men det gick kriga upp var nytt pb med 5kg. Funderade på att försöka maxa 280 men struntade i det och valde att följa schemat istället och köra mina pausböj 3x232.5kg gick riktigt bra också och fans lite till här men detta var 17.5kg över mitt gammla rekord samt bara 7.5kg under vad jag har maxat som mest så jävligt bra pass idag hoppas inte halsen blir värre nu bara. Film kommer.

Boston77
2012-10-09, 21:57
Dagens böjpass 3x257.5kg i knäböj och 3x232.5kg i Pausböj
nrZKrqX00gI

Boston77
2012-10-10, 20:09
Onsdag 10/10-12 Pass 2 143
Bröst/Triceps

Br: Bänkpress: 2x158PB 2x160PB 2x161PB
Tr: Klossbänk: 2x160 2x168PB 1x175.5
Br: Dödsbänk: 2x145PB 2x147.5PB
Tr/Br: Gummibands bänk röda: 2x132.5PB 2x136PB

Ja det var ett ganska bra pass idag men inte alls som jag hade tänkt mig, halsen var mycket värre än igår men inga problem att träna. De senaste 2 passen har jag haft ont i axlar tricps biceps armbågar mm efter att ha tränat efter böjen så idag bestämde jag mig för att värma upp ordentligt och det hjälpte fick inte ont någon stans idag. Planen i bänken var 3x158kg men tycker ej jag fick in tillräckligt med luft i lungorna idag och det var sämre tryck från botten idag med, men då 3x158 inte gick så var 2an ändå över mitt pb och sedan lyckades jag slå det 2 gånger till för dagen så totalt nytt 2pb med 3.5kg idag. Klossbänken har gått riktigt uselt länge nu men idag satt det gjorde nytt pb med 0.5kg då jag satte 2x168kg sedan var det en miss trodde 175 var gamla rekordet men det låg på 176kg. Klantigt. Därefter dödsbänk och här kändes det att bottentrycket inte var 100% och planen var 3x145 men det blev bara 2st och efter det 2x147.5kg så nytt pb med 5kg här. Avslutade med Gummibands bänk där planen också var 3x132.5 men blev bara 2st men även 2x136kg så totalt pb där med 6kg. Så jag får ändå vara hyggligt nöjd med dagen.

Boston77
2012-10-12, 18:55
Fredag 12/10-12 Pass 3 144
Rygg/Axlar

Ry: Marklyft: 3x321PB
Ry: Kronlyft: 3x345PB
Ry: Stångrodd: 3x10x105
Ax: Sittande axelpress utan ryggstöd: 3x2x35
Ax: Flyes: 3x10x15

Jag har varit osäker på marken rätt mycket nu med bra ressultat ibland och dåliga ibland men inte fått något flyt. Jag missade förra veckans på grund av sjukdom. Så jag var inte säker på var jag låg idag men var säker på att 2x321kg skulle gå men målet var 3x321 som skulle vara nytt pb då, det kändes rätt bra på uppvärmningen och 3x321 satt som den skulle och det var riktigt skönt nu vill jag hålla i detta fram till dm. Fortsatte på kronlyft och tog nytt pb 3x345 ej maxtungt heller. Sedan lite axelpress o jag är helt kass utan ryggstöd får se vad jag kör där nästa vecka. Film kommer på marken.

Boston77
2012-10-12, 19:40
Nytt PB i Marklyft Raw 3x321kg
TWc2QaxTD_c

spoon
2012-10-12, 19:51
Du krigar på bra du! Imponerande att du klarar att träna så tungt under så lång tid. Men det är väl det som ska till för att komma till 400kg.

Boston77
2012-10-12, 20:19
Du krigar på bra du! Imponerande att du klarar att träna så tungt under så lång tid. Men det är väl det som ska till för att komma till 400kg.

Tack ska du ha Spoon :), Jo jag kör ju tungt varje pass men jag kör ju bara ett sett per övning vilket än så länge har ressulterat i att jag är ganska fräsch varje pass och kan gå på max tungt vecka efter vecka. Än så länge verkar detta schemat vara optimalt för mig och jag hoppas det kommer fortsätta som det gör så jag får klippa 400kg i marken.

Boston77
2012-10-14, 18:46
Söndag 14/10-12 Pass 4 155
Ben/Bröst/Triceps

Fl: Kedjeböj: 1x230+40kg Faaan
Br: Bänkpress: 8x1x170 1x172.5
Tr: Floorpress: 1x145 1x155

Jaha då ska man försöka skylla ifrån sig detta benpasset, Det fans inget tryck i benen alls 230kg var på håret och så ska det inte vara. Jag har legat för lågt med kalorier båda fredag och Lördag och idag vaknade jag vid kl 12.45, 2h 45 min innan gympasset och då är det redan kört fick bara i mig ca 700kcal samt 1L vatten och det duger ej för tunga böj. SKÄRPNING gäller nu och dags o trycka kalorier och hoppas på bättre resultat nästa vecka. Bänkpressen var tung och seg men för att få motivation utmanade jag Joe vem som kunde göra flest 1or tävlings stil då. Joe körde på 155kg och jag på 170kg han låg 2 lyft före mig hela tiden men när han hade klarat 8st på 155kg valde han 157.5kg och boomade då hade jag pressat 7 tunga 1or så för att vinna var jag tvungen att göra en till på 170 sedan en på 172.5kg och det fixade jag så vinsten var min. Rolig tävling och det behövdes när motivationen var låg efter böjen avslutade med floorpress men där fans ingen kraft kvar. Nu laddar jag på med kalorier igen det behövs en proteindrink med mjölk och 150g chips har jag redan fått ner i alla fall.

Boston77
2012-10-16, 19:42
Tisdag 16/10-12 Pass 1 146
Ben

Fl: Knäböj: 3x262.5PB
Fl: Pausböj: 3x238PB

Jävligt bra i böjen idag igen, Tekniken var sådär, styrkan var bra, motivationen var på topp. Kändes riktigt bra på uppvärmningen så fort bältet åkte kändes vikterna som tom stång. 3x262.5 var riktigt tung men det ska det vara när man slår förra veckans pb med 5kg och vikten var 2.5kg högre än vad jag har gjort en 2a på innan. Pausböjen gick med riktigt tungt men det var 5.5kg mer än förra veckan och bara 2kg under mitt gamla 1 rekord så inte så konstigt. Film kommer senare. Funderar på att lägga till en komplimenterings övning till i slutet av passet knäböj utan bälte, då jag tycker det saknas en övning samt för att få mer benstyrka utan bälte kan jag inte använda lika mycket rygg utan får använda benen istället tror det kommer gynna mig inte för att jag vill ta bort rygganvändningen utan bara för att få mer framsida lår styrka vilket är en ganska svag länk i dagsläget. Och innan försökte jag köra frontböj men den övningen är skrotad.

Boston77
2012-10-16, 20:17
Två nya Pb Knäböj 3x262.5kg Pausböj 3x238kg
cmU4NkJUCGw

Boston77
2012-10-17, 20:29
Onsdag 17/10-12 Pass 2 147
Bröst/Triceps

Br: Bänkpress: 1x163 0x170 0x170
Tr: Klossbänk 8cm: 1x160 1x170 1x177.5PB
Br: Dödsbänk: 1x140 1x150 0x160
Tr/Br: Gummibands bänk röda: 1x130 1x140 1x148PB

Jaha riktigt skit pass och det är det som är det jag tycker är tråkigt med bänk, före passet kändes det bra på uppvärmningen på 157.5 kändes det direkt att axlarna var helt slut sedan i söndags och då spelar viljan ingen roll stämmer inte allt så kan jag ej bänka. Jag kan dra mark pb med träningsverk som fan samma i böj där går det med kriga på viljan. i bänkpress är det kört förmodligen därför jag är så jävla kass i bänken. Började i alla fall med 163 boomade andra lyftet så blev bara en 1a, 170 chanslös två gånger och den vikten bänkade jag ändå 9 gånger i Söndags. Gick över i klossen och jag körde 1or där nytt pb på 177.5kg dock med rövlyft men detta var ändå inte bra, dödsbänken gick inte heller 160 var pb försök, som en vanlig dag hade suttit. Blev pb i gummibans bänken och där fans lite till men det är ju en ny övning så inte jätte konstigt. Det tråkigaste är ju att detta var sista bänkpasset innan bänk dm men men jag får skylla mig själv att jag gick ifrån schemat i Söndags så det fick jag smaka på idag. Men bänk dm är bara för att få poäng för laget då det inte är en klassisk tävling så inte så noga hur det går men vore kul att få slå pb på tävling i bänken det var längesedan.

HugSeal
2012-10-17, 21:12
Grymt starkt! Väldigt roligt att höra dialekten på filmerna du lägger upp med. Pappas sida av släkten är därifrån och vi har en stuga i Läen :)

Boston77
2012-10-17, 21:40
Grymt starkt! Väldigt roligt att höra dialekten på filmerna du lägger upp med. Pappas sida av släkten är därifrån och vi har en stuga i Läen :)

Tackar tackar, jasså ni har en stuga i de finare delarna i Sverige hahah kul att höra :d

Boston77
2012-10-19, 18:59
Fredag 19/10-12 Pass 3 148
Rygg

Ry: Marklyft: 2x325 Faaaan med
Ry: Marklyft med gummiband röd (ej rulla): 1x220 1x240 1x260 1x280 1x300 1x310 ( ej gummiband 1x325)
Ry: Marklyft: 1x170 1x190 1x220 1x240 1x260 1x280 1x300 1x320 1x341

Ja idag sket det sig till en början jag skulle göra 3x325kg men på grund av dålig inställning tillsammans med dålig teknik som jag tycker jag har haft egentligen sedan jag gjorde mina 345.5kg men ändå har jag lyckats med några nya pb ibland men flesta passen har varit dåliga tycker jag. Aja hur som helst efter 325 var besvikelsen ordentlig och jag kände väll att det är bara två pass kvar efter detta passet med mark och jag har väntat sedan i Januari på kommande dm i november där jag kommer få chans att försöka slå det svenska rekordet i marklyft, så tänkte jag tillsammans med Chefen att jag skulle testa gummibands marklyft och då gick det ej rulla ordentligt utan det var bara att ta luft och ner och hämta stången och nu började jag bli laddad på riktigt och dags för revanch redan idag. började på 220 bra lyft 240 bra lyft 260 bra lyft 280 här började det bli tungt främst i starten då jag ej är så bra i starten utan att rulla, sedan 300 då var det tungt, på med 310 jag tyckte det var riktigt tungt särskilt i starten, så vi mätte upp gummibanden längst upp gav det ca 32kg det var mer än jag trodde, därefter blev det ett sett utan gummiband på 325 men utan att rulla gick bra men och tung start. Jävligt skön övning jag fick ta i mer med framsida lår än baksida lår här i denna övningen och det är jag ej van vid. Men jag var ändå inte nöjd för dagen kan jag dra 325 utan att rulla då kan jag dra bättre än 2x325 när jag rullar så av med vikterna igen började med 170 bra speed, bra teknik och bra inställning sedan fortsatte det så med 190, 220, 240, 260, 280 och 300 kändes plötsligt bättre än 305 i början av passet så då var det bestämt 341 ska jag lyfta idag vilket motsvarar 1kg över svenska rekordet, men först 320 som var bättre än 325 i början av dagen, dock drog jag upp en valk i handen så det blödde men 341kg åkte på och efter att ha kört marklyft i strax över 3.5 timmar så åkte 341kg upp väldigt tungt men jag var rätt trött i ryggen men jävligt nöjd med passet och den ändrade instälningen och att tekniken satt. Nästa pass kommer det bli fler uppvärmnings set och jag kommer ej höja vikten om tekniken är är bra och instälningen är bra. Nästa Mark pass blir spännande då ska jag dra en 2a och ryggen lär må skit imorgon till bänkpress dm men nu känns det verkligen värt det.

Boston77
2012-10-19, 22:07
Dagens bra marklyft 320kg och 341kg
EIa-DOh6cfc

Latissimus Dorsi
2012-10-19, 22:08
Vad ligger PB i marklyft RAW pa just nu?

Boston77
2012-10-19, 22:19
Vad ligger PB i marklyft RAW pa just nu?

Mitt rekord ligger på 345.5kg, men detta är det tredje mesta jag har lyft och jag tror att jag har mer i mig än 345.5 om jag får till det, detta var ju som sagt efter 3.5 timmar marklyftande.:)

Boston77
2012-10-20, 18:58
Bänkpress DM 2012
Bänkpress DM 2012 Oskarshamn

Bänkpress: 1x160 1x170 0x175

Då var bänkpress dm klart det blev den vikten jag trodde och jag var med bara för att samla poäng till laget men det var kul att se Oskarshamns gym och hur dom hade det. En riktigt bra Prestation stod däremot Kristoffer Hagström i klubben för då han avgjorde i sista lyftet och bänkade 192.5kg Raw och tog guldet i klass 120+

LSK
2012-10-20, 20:20
Film från Bänk DM med Lessebo Styrkeklubb
URap5sPzkv4&feature=g-all-u

Boston77
2012-10-21, 19:19
Söndag 21/10-12 Pass 4 149
Ben/Bröst/Triceps/Biceps

Fl: Kedjeböj: 1x220+40 1x230+40
Fl: Boxböj: 1x230 1x245
Br: Bänkpress: 1x162.5 1x165 1x167.5 1x170 0x172.5
Tr: Floorpress: 0x150 1x157.5 1x157.5
Bi: Bicepscurl: 5x15 5x20 5x25 5x30

Ja marken i fredags gjorde nog sitt men hur som helst gick det inte bra idag är inte nöjd med inställningen heller från mig själv. gjorde 230+40kg kedjeböj tungt så jag stannade där, borde givetvis 240+40 och provat jag tror jag hade fixat det även om det också hade varit en skitvikt så hade det varit bättre särskilt för huvudet att känna att jag gav upp utan försökte i alla fall. Boxböjen likadant 245 var ej maxtungt så borde givetvis provat tyngre. All motivation var slut till bänken och allt kändes tungt singlade upp till 170 och boomade 172.5. Floorpress singlade jag upp till 157.5 blev rövlyft på första så gjorde en till som jag fixade på grammet utan rövlyft. Nä bara skämmas över dagens inställning och skärpa sig till tisdag

Boston77
2012-10-23, 20:13
Tisdag 23/10-12 Pass 1 150
Ben

Fl: Knäböj: 2x270PB
Fl: Pausböj: 1x245PB
Fl: Knäböj ej bälte: 5x160

Jag är nöjd med dagen fans bara en passare på gymmet idag så istället fick jag ställa mig i buren för första gången det var ovant och fick hålla lite smalare men jag böjde ändå 2x270 utan pass, första snorlätt andra blevinget bralyft men ändå inte max tungt. Var trött i benen på pausen men ändå pb med 5kg men jag hade tänkt göra 2. Avslutade med en 5x160 i knäböj utan bälte en övning jag inte kört innan så jag började lungt och kör på hårt efter dm istället med denna övning som en komplement övning. 5x160 var som tom stång så nästa vecka blir det 5x170 förmodligen lika lätt. Varför jag lägger in den i schemat är för utan bälte kan jag ej använda ryggen lika mycket så det kommer bli mer fin böj som bör träffa mycket på framsida lår som jag gärna vill stärka. Riktigt nöjd med dagen, film kommer på 2x270 böjen

Boston77
2012-10-23, 20:51
Nytt PB i knäböj 2x270kg
IyugBiiscS0

Boston77
2012-10-24, 21:17
Onsdag 224/10-12 Pass 2 151
Bröst/Triceps/Axlar

Br:Bänkpress: 2x163 rövlyft 2x150 2x152.5 2x155 3x145
Br: Dödsbänk: 2x150PB 2x142.5 2x142.5
Tr: Gummibandsbänk röda: 1x137,5 2x130 2x130
Ax: Militärpress: 2x70 2x80 1x85 3x75 4x70
Br: Bänkpress: 10x70 10x90 7x95

Ja idag gick det hyfsat får man säga första sett 2x163 blev helt okontrolerat, slarvigt, stressat och med rövlyft. Så sänkte till 150 för att börja bänka kontrolerat och testa det istället stressade inte nu och 2x150 jätte lätt 2x152.5 gick lätt 2x155 fans lite till avslutade med 145kg för att se hur det kändes gjorde tre 4 hade nog suttit. ska börja bänka såhär nu kontrolerat och tänka på tekniken kändes riktigt bra. Dödsbänken 2x150kg var max tung men pb med 2.5kg härligt, har bättre teknik här än i vanlig bänk. Gummibandsbänken försökte på 2x137.5 var äckligt nära men tyvärr hade blivit pb annars sedan droppade till 2x130 andra fans det mer på tycker jag. Sedan tänkte jag att jag skulle lägga fokus på axlar så jag testade och det kommer behövas var pinsamt svag i militärpressen strikta touch and go men va fan 85kg maxtungt och alla lyft helt utan explosivitet, här måste vara en svag länk i bänken så jävla trött kan jag inte varit i axlarna. avslutade med att reppa där var jag lika pinsamt dålig 10x90 med mjölksyra och 7x95 också ja jag är ingen reppare i alla fall.