handdator

Visa fullständig version : Eiselt Creapure


PunchSlap
2012-04-21, 20:32
Tja!
1: Fanns ingen skopa med i Eiselt Creapure burken, om den inte ligger på botten då(öppnade bara). Hur vet jag hur mycket x antal gram är?

2: Dosering, jag har sökt omkring lite överallt och funnit blandade resultat. Men ungefär så här ligger det till tror jag:

Uppladdningsfas 4 dagar. Då ska jag ta 20 gram kreatin utspritt till 4 gånger om dagen 5 gram per portion(t. ex. 5 gram på morgonen, 5 gram innan träning, 5 gram efter träning, 5 gram på kvällen).

Efter uppladdningsfasen så tar jag 10 gram dagligen, 5 gram före träning och 5 gram efter träning i 5 år(eiselt creapure skulle tydligen kunna användas väldigt länge) och om det inte är träningsdag kan jag inta det när som helst.

3: Sen ska man dricka extra mycket vatten när man tar kreatin eller? Och kan jag blanda i det i proteinpulvret? Och annars blandar jag det i shaker i 3 dl vatten, eller?

Är allt detta rätt? Vet att det finns ett flertal trådar, men jag orkar inte läsa igenom varenda en och sammanställa allt.

Sheogorath
2012-04-21, 20:35
Du menar den produkten som heter "Creatine" eller "Kreatin" helt enkelt? Den har jag använt i många år. Har funnits en skopa i alla burkar. Gräv runt lite!

blondyz
2012-04-22, 09:33
Tja!
1: Fanns ingen skopa med i Eiselt Creapure burken, om den inte ligger på botten då(öppnade bara). Hur vet jag hur mycket x antal gram är?

2: Dosering, jag har sökt omkring lite överallt och funnit blandade resultat. Men ungefär så här ligger det till tror jag:

Uppladdningsfas 4 dagar. Då ska jag ta 20 gram kreatin utspritt till 4 gånger om dagen 5 gram per portion(t. ex. 5 gram på morgonen, 5 gram innan träning, 5 gram efter träning, 5 gram på kvällen).

Efter uppladdningsfasen så tar jag 10 gram dagligen, 5 gram före träning och 5 gram efter träning i 5 år(eiselt creapure skulle tydligen kunna användas väldigt länge) och om det inte är träningsdag kan jag inta det när som helst.

3: Sen ska man dricka extra mycket vatten när man tar kreatin eller? Och kan jag blanda i det i proteinpulvret? Och annars blandar jag det i shaker i 3 dl vatten, eller?

Är allt detta rätt? Vet att det finns ett flertal trådar, men jag orkar inte läsa igenom varenda en och sammanställa allt.

Det finns nog en skopa om du gräver lite, de brukar åka runt och kan hamna på botten. För att veta om skopan i burken, eller någon annan ger dig rätt dos använder du en våg.

Blanda med några dl vatten funkar bra, du kan använda alla kreatinsorter jag stött på i princip hur länge du vill.

PunchSlap
2012-04-22, 14:48
Japp, Eiselt Kreatin var det visst. Och jag grävde runt och fann skopan. Och har ni någon aning angående resten av min text?

Sheogorath
2012-04-22, 15:02
Japp, Eiselt Kreatin var det visst. Och jag grävde runt och fann skopan. Och har ni någon aning angående resten av min text?

Förmodligen är en uppladdningsfas onödig men kreatin är så billigt "så varför inte?". Eiselts mått ger 9-10 g kreatin vilket är nästan dubbelt så mycket som en person med normal mängd muskelmassa behöver för att mätta musklerna. Om du vill köra en uppladdning så ta 2-4 mått under sju dagar (du behöver inte sprida ut det) och sedan fortsättningsvis 1/2 till 1 mått varje dag. Om du tränar så ta det efter träning tillsammans med kolhydrat (exempelvis mat). Den högre doseringen om du har mycket muskler.

Tada!