handdator

Visa fullständig version : Bärbar dator för max 5k


Bjern
2012-04-21, 18:24
Någon som vet en prisvärd bärbar dator för under 5000kr? Kommer surfa, kika film och plugga för det mesta, troligtvis inga spel. Lång batteritid är ett plus.

stolpskott
2012-04-21, 23:07
Denna (http://www.inet.se/produkt/1969444/asus-u32u-rx007v) möter nog alla dina krav, men om du ska köpa till antivirus och word kanske det hamnar lite över smärtgränsen.

Detta alternativ (http://www.inet.se/produkt/1969445/asus-k53u-sx321v)har inte riktigt lika lång batteri tid och har inte riktigt samma prestanda men klarar ändå av det du vill ha den till. Med antivirus och MS Word hamnar du under 5000. Brorsan har en liknande och är jättenöjd med den, han har den för samma syfte som du och det enda som kan krångla är HD-videor över nätet (720p funkar smidigt, 1080 leder till en rejäl prestandadipp för det mesta), detta krångel slipper du nog med det första alternativet.

Madame
2012-04-21, 23:49
skaffa en surfplatta, ev med tangentbord som du kan ta av.

krellik
2012-04-22, 00:08
skaffa en surfplatta, ev med tangentbord som du kan ta av.

Är det bra skit?

Jag har aldrig haft en sån och de verkar balla, men jag känner att man kanske kan bli lite begränsad av en sån om jag skulle vilja ordbehandla mig lite på dödtid på jobbet (högskoleskit).

Madame
2012-04-22, 00:21
Är det bra skit?

Jag har aldrig haft en sån och de verkar balla, men jag känner att man kanske kan bli lite begränsad av en sån om jag skulle vilja ordbehandla mig lite på dödtid på jobbet (högskoleskit).


Skriva tycker jag inte är några problem öht (jag har en ipad), inte ens direkt med touch på plattan. Skulle man tycka det är drygt finns det tangentbord som går via bluetooth eller dockar direkt på plattan beroende på vilken man har, finns schyssta fodral också med tangentbord som matchar bredden och så blir det som en laptop när man fäller upp det hela.
Fördelen med en platta är att det är generellt bättre batteritid än på laptops och de är galet enkla att ha med sig!

krellik
2012-04-22, 00:22
Skriva tycker jag inte är några problem öht (jag har en ipad), inte ens direkt med touch på plattan. Skulle man tycka det är drygt finns det tangentbord som går via bluetooth eller dockar direkt på plattan beroende på vilken man har, finns schyssta fodral också med tangentbord som matchar bredden och så blir det som en laptop när man fäller upp det hela.
Fördelen med en platta är att det är generellt bättre batteritid än på laptops och de är galet enkla att ha med sig!

Är onekligen frestad...:)

isato
2012-04-22, 07:48
Är onekligen frestad...:)

Jag har en iPad och tycker den duger till kollosurf och PDF böcker. Jag hadde köpt en vanlig pc i vart fall.

Mvh