handdator

Visa fullständig version : Hur mycket kalorier bör jag äta?


Mattiays
2012-04-21, 16:03
Har lite problem nu under min deff då jag är lite osäker på om jag ska börja äta lite mera nu efter 5 veckors deff. Idag äter jag mellan 1200-1400 kalorier/dag och väger 77kg. När jag började min deff vägde jag 84,3 och kunde efter frukost vissa dagar väga in mig på 87(!) :)

Längd: 177cm!

Vill försöka lägga mig på 500-700kalori underskott, anser ni att 1200-1400kcal/dag är lagom? för högt/lågt?*cupid*

Vanlig vecka:
Mån, ons, fre samt söndag är det gym i 70-90min.
Tis och tors är det powerwalk 1h

TommieS
2012-04-21, 18:49
Det beror på hur mycket du behöver för att gå ner i vikt. Räkna ut hur mycket du behöver för att stå still i vikt och sen drar du bara av 500-700 kcal :)

begt
2012-04-21, 18:56
Det där är över 1000 kcal i underskott mest troligt.

caloriesperhour.com

aranada05
2012-04-21, 19:00
Rent spontant låter 1200-1400 som för lite. Skulle tippa på att du då ligger på minus 1400-1200 per dag. Speciellt med tanke på din aktivitet. Men det bror ju på din muskelmassa/aktivitet i övrigt. Ligger du resten av dagen o halvsover i soffan vid TVn förstår du säkert att siffrorna ändras rätt mycket :)

Hade jag varit dig hade jag legat så där lågt, så länge vikterna på dina lyft i gymmet inte sjunker (eller sjunker drastiskt). När de börjar sjunka eller du känner att det börjar bli jobbigt - höj.

Har du en del fett på dig kan du ligga på ett större underskott. Kan vara till fördel att köra så hårt man kan i "början på deffen" istället för tvärt om ifall man säger så ;)

Pretorian
2012-04-21, 19:03
Du får nog gå efter vågen. Den visar om du går ner i den takt du vill.

Springer
2012-04-21, 19:56
Andra har berättat hur de har stått stilla, och sedan har flera kg kommit på en gång efter en vecka eller så. Under den perioden säger ju inte vågen särskilt mycket.

azrael109
2012-04-21, 20:09
Bara köra på om du inte känner dig trött och orkeslös när du tränar. Och om vikten rasar såklart.

Skulle det kännas tungt är det bara dra upp lite, sakta men säkert och känna efter igen. (både på vikterna på gymmet och vad vågen säger)

Mattiays
2012-04-21, 21:55
Rent spontant låter 1200-1400 som för lite. Skulle tippa på att du då ligger på minus 1400-1200 per dag. Speciellt med tanke på din aktivitet. Men det bror ju på din muskelmassa/aktivitet i övrigt. Ligger du resten av dagen o halvsover i soffan vid TVn förstår du säkert att siffrorna ändras rätt mycket :)

Hade jag varit dig hade jag legat så där lågt, så länge vikterna på dina lyft i gymmet inte sjunker (eller sjunker drastiskt). När de börjar sjunka eller du känner att det börjar bli jobbigt - höj.

Har du en del fett på dig kan du ligga på ett större underskott. Kan vara till fördel att köra så hårt man kan i "början på deffen" istället för tvärt om ifall man säger så ;)

Oj satan, det låter mycket! Mitt max i bänken är 95, och ligger och trycker 90 1-2 rep varje gång jag bänkar så känner inte att jag tappar något där. Inte i andra övningar heller så kan nog fortsätta med det underskottet en vecka till kanske?

Om jag har mycke fett får du bedömma! Är inte så insatt i det, här i denna tråd har jag postat några bilder: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=182745

Tack för tipsen !!:)

azrael109
2012-04-22, 08:34
Oj satan, det låter mycket! Mitt max i bänken är 95, och ligger och trycker 90 1-2 rep varje gång jag bänkar så känner inte att jag tappar något där. Inte i andra övningar heller så kan nog fortsätta med det underskottet en vecka till kanske?

Om jag har mycke fett får du bedömma! Är inte så insatt i det, här i denna tråd har jag postat några bilder: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=182745

Tack för tipsen !!:)

Känner du att du inte tappar nått i styrkan hade jag definitivt kört på, var försiktig när du börjar känna dig klen bara.

Pretorian
2012-04-22, 09:19
Andra har berättat hur de har stått stilla, och sedan har flera kg kommit på en gång efter en vecka eller så. Under den perioden säger ju inte vågen särskilt mycket.

Ja, det är ju också en möjlighet, att inte ändra något utan bara köra på. Jag tror mer på att ändra.

Mattiays
2012-04-22, 10:08
Känner du att du inte tappar nått i styrkan hade jag definitivt kört på, var försiktig när du börjar känna dig klen bara.

Då kör jag på då :cool: