handdator

Visa fullständig version : EAA+BC innan träning, whey 100 efter


Simonrangeby
2012-04-21, 08:22
tjenare!

ska beställa aminosyror för första gången idag och är lite okunnig inom det.

tänkte beställa en aminosyra med både BC+EAA
pga dom verkar ha bra omdömen.

Ska även beställa whey 100/80(inte riktigt bestämt mig)

Skulle de funka bra att köra på aminosyrerna medans jag tränar för att efter ta en proteinshake och sen gå hem och äta riktig mat eller räcker det med aminosyrer medans jag tränar för att sen direkt efter ta en banan innan den riktiga maten?

Om ni har nått tips på nån annan ''aminosyra'' så skriv de gärna!

Ber om ursäkt för min otalang att formulera mina texter!

Tiefensee
2012-04-21, 08:38
Varför både bcaa och eaa?
Bcaa är enbart de grenade aminosyrorna och eaa är alla de essentiella aminosyrorna, dvs bcaa plus sex till.

Popliteus
2012-04-21, 09:46
EAA efter träning räcker.

blondyz
2012-04-21, 12:32
Det ter ju sig som så i dagsläget att om du köper valfri komplett EAA produkt så får du BCAA på köpet, i samma burk i samma pulver.

Varför har du svårt att bestämma dig för vasslekoncentrat/isolat? Koncentrat är mer prisvärt och om man inte är laktosintollerant ser jag inte någon större poäng med isolat.

Finns massor med aminosyror, din kropp har begåvats med förmågan att tillverka alla utom de essentiella, så bruka ditt EAA och din kropp sköter resten.

Simonrangeby
2012-04-21, 13:05
Så ni säger att jag inte behöver ha vassle-protein och det räcker att köra på EAA-syror?

Simonrangeby
2012-04-21, 13:07
EAA efter träning räcker.

Det ter ju sig som så i dagsläget att om du köper valfri komplett EAA produkt så får du BCAA på köpet, i samma burk i samma pulver.

Varför har du svårt att bestämma dig för vasslekoncentrat/isolat? Koncentrat är mer prisvärt och om man inte är laktosintollerant ser jag inte någon större poäng med isolat.

Finns massor med aminosyror, din kropp har begåvats med förmågan att tillverka alla utom de essentiella, så bruka ditt EAA och din kropp sköter resten.

Så ni menar att det räcker med EAA-syror och att jag inte behöver vassle-protein?

Nått tips på bra EAA?

vicarious
2012-04-21, 13:48
Det räcker med antingen eller. Det går inte att säga att en EAA-produkt är bättre än någon annan, det är samma aminosyror oavsett. Det som kan skilja lite är fördelningen mellan de olika aminosyrorna men det tycker inte jag man ska behöva bry sig om. Det man går efter är pris och smak.