handdator

Visa fullständig version : Mass fusion dopingklassat?


Maatteess
2012-04-20, 19:20
Hejsan kolo.
Skulle vilja höra om det är någon som vet om Nutrabolic Mass Fusion innehåller doping klassade ämnen eller ej. Jag har sökt runt på google och har inte hittat något. Det är så att min bror som har köpt denna produkt har fått en tillsägelse att kolla upp det av sin handbolls klubb. Som sagt så har jag sökt runder utan resultat så detta var sista utvägen att fråga på forumet :)
Mvh!

312
2012-04-20, 19:21
Det BÖR ju inte vara något problem, verkar vara en random gainer, dvs: Socker, proteinpulver (från mjölk) etc.

Men, man vet aldrig.

Och nu inser jag att det här svaret inte gav ett skit.

Gald
2012-04-20, 19:28
Beror på vart du beställt den ifrån, om du beställt den något stort kosttillskott företag i Sverige bör det inte vara någon fara, men har du beställt den någon annan stans vet man aldrig.

Tror dock inte det är så vanligt med dopingklassade ämnen i gainers men man vet aldrig.

Maatteess
2012-04-20, 19:36
Beror på vart du beställt den ifrån, om du beställt den något stort kosttillskott företag i Sverige bör det inte vara någon fara, men har du beställt den någon annan stans vet man aldrig.

Tror dock inte det är så vanligt med dopingklassade ämnen i gainers men man vet aldrig.
Han beställde den från Gym*********n för en månad sedan, men den är nu borttagen från sortimentet såg jag. Jag tror att det bara var Gym*********n som sålde den i Sverige så det fick mig mig att tänka efter lite..
Tyckte också det lät ganska konstigt att en gainer skulle innehålla doping ämnen men den är från USA eller något där borta. Så vem vet ja? :)

Inge Enveten
2012-04-20, 19:41
Vad jag kan se så är det en helt vanlig gainer. Det är alltså inget annat innehållsmässigt än lösgodis och kycklingfilé fast i pulver typ. Drick på!

Gald
2012-04-20, 19:44
:smash:Han beställde den från Gym*********n för en månad sedan, men den är nu borttagen från sortimentet såg jag. Jag tror att det bara var Gym*********n som sålde den i Sverige så det fick mig mig att tänka efter lite..
Tyckte också det lät ganska konstigt att en gainer skulle innehålla doping ämnen men den är från USA eller något där borta. Så vem vet ja? :)

Många kosttillskott är från USA, men om de säljs via gymgros~ bör de vara fri från olagliga ämnen, du kan ju alltid emaila dem angående den produkten varför den togs bort och om den är safe.

Maatteess
2012-04-20, 19:47
:smash:

Många kosttillskott är från USA, men om de säljs via gymgros~ bör de vara fri från olagliga ämnen, du kan ju alltid emaila dem angående den produkten varför den togs bort och om den är safe. Tänkte precis samma sak. Har skickat ett mail.

Tiefensee
2012-04-20, 20:53
:smash:

Många kosttillskott är från USA, men om de säljs via gymgros~ bör de vara fri från olagliga ämnen, du kan ju alltid emaila dem angående den produkten varför den togs bort och om den är safe.

Varför bör de vara fria från dopingklassade ämnen bara för att de säljs hos gg? De säljer ju en MASSA produkter innehållande bland annat 7-keto och geranium.
Inte olagliga men likväl dopingklassade. Ts frågade om dopingklassade ämnen.

Tiefensee
2012-04-20, 21:01
Ingrediensförteckning finns på nutrabolics hemsida. Innehåller ej några dopingklassade ämnen. Kolhydrater, proteiner och lite fettsyror

Gald
2012-04-21, 12:03
Varför bör de vara fria från dopingklassade ämnen bara för att de säljs hos gg? De säljer ju en MASSA produkter innehållande bland annat 7-keto och geranium.
Inte olagliga men likväl dopingklassade. Ts frågade om dopingklassade ämnen.

För att de är ett företag och kundens önskan är väldigt viktigt för de, börjar de sälja massa kosttillskott som innehåller dopingklassade ämnen förstör de deras rykte vilket är väldigt viktigt för dem. De förstår du väl själv.

De brukar även stå med röd text om kosttillskottet är olagligt vid tävlingssyfte tex men annars bör det vara lugnt.

Sheogorath
2012-04-21, 12:14
För att de är ett företag och kundens önskan är väldigt viktigt för de, börjar de sälja massa kosttillskott som innehåller dopingklassade ämnen förstör de deras rykte vilket är väldigt viktigt för dem. De förstår du väl själv.

De brukar även stå med röd text om kosttillskottet är olagligt vid tävlingssyfte tex men annars bör det vara lugnt.

Men för sören *gah!* Nästan ALLA webshoppar säljer kosttillskott som är dopingklassade. Det är ingen som hymlar med det. Kunderna vill ha det (Jack3d m.fl.).

Att något är dopingklassat innebär inte att det är olagligt att äta, ha i kroppen eller olagligt att inneha eller sälja. Det är inte olagligt att tävla med det heller. Däremot är det förbjudet att tävla på enligt förbundets egna regler, och det är upp till förbunden vilka ämnen som är och inte är tillåtna bland alla de legala substanser som finns. De flesta går efter WADA.

Tiefensee
2012-04-21, 21:10
men för sören *gah!* nästan alla webshoppar säljer kosttillskott som är dopingklassade. Det är ingen som hymlar med det. Kunderna vill ha det (jack3d m.fl.).

Att något är dopingklassat innebär inte att det är olagligt att äta, ha i kroppen eller olagligt att inneha eller sälja. Det är inte olagligt att tävla med det heller. Däremot är det förbjudet att tävla på enligt förbundets egna regler, och det är upp till förbunden vilka ämnen som är och inte är tillåtna bland alla de legala substanser som finns. De flesta går efter wada.

+1

Grotesk
2012-04-21, 23:10
Men för sören *gah!* Nästan ALLA webshoppar säljer kosttillskott som är dopingklassade. Det är ingen som hymlar med det. Kunderna vill ha det (Jack3d m.fl.).

Att något är dopingklassat innebär inte att det är olagligt att äta, ha i kroppen eller olagligt att inneha eller sälja. Det är inte olagligt att tävla med det heller. Däremot är det förbjudet att tävla på enligt förbundets egna regler, och det är upp till förbunden vilka ämnen som är och inte är tillåtna bland alla de legala substanser som finns. De flesta går efter WADA.

Det är väl dock lite felformulerat även om jag förstår vad du vill ha sagt? Doping är ju inte tillåtet alls, även utanför tävling.

tossefar
2012-04-22, 02:12
Det är väl dock lite felformulerat även om jag förstår vad du vill ha sagt? Doping är ju inte tillåtet alls, även utanför tävling.

Är det inte?

Gober
2012-04-22, 06:13
Jo det är lagligt med doping som inte går under dopinglagen.

Inge Enveten
2012-04-22, 09:42
Bara för att förtydliga den juridiska terminologin lite. Med olagligt verkar det som om vi här menar straffbart. Egentligen är inte olagligt samma sak som straffbart (kanske i vardagsspråkssammanhang, i dont know).

Det är straffbart att använda anabola steroider. Det är inte straffbart att ta Jack3d. Båda är dopingklassade i samband med tävling.

blondyz
2012-04-22, 09:47
Bara för att förtydliga den juridiska terminologin lite. Med olagligt verkar det som om vi här menar straffbart. Egentligen är inte olagligt samma sak som straffbart (kanske i vardagsspråkssammanhang, i dont know).

Det är straffbart att använda anabola steroider. Det är inte straffbart att ta Jack3d. Båda är dopingklassade i samband med tävling.

Det är dock mer än anabola steroider som faller under dopinglagen enligt vad jag vet.

Inge Enveten
2012-04-22, 09:48
Det är dock mer än anabola steroider som faller under dopinglagen enligt vad jag vet.

Ja. Jag påstod inget annat. Jag tog bara det som ett exempel.

http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19911969.htm

blondyz
2012-04-22, 09:52
Ja. Jag påstod inget annat. Jag tog bara det som ett exempel.

http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19911969.htm

Jag påstod inte att du påstod något annat, bara förtydligade ytterliggare. Kanske var onödigt.

Inge Enveten
2012-04-22, 10:14
Jag påstod inte att du påstod något annat, bara förtydligade ytterliggare. Kanske var onödigt.

Jag påstod heller inte att du påstod något annat.


























:D