handdator

Visa fullständig version : Fett under deff.


Feelgood
2012-04-20, 18:25
Varför anser ni att fett är viktigt under deff? under min deff period nu har jag kanske fått 30g fett per dag då jag har haft all fokus på protein och carbs efter träning. Varför bör man ha fett i kosten?

Eddie Vedder
2012-04-20, 18:27
http://www.slv.se/sv/grupp1/mat-och-naring/vad-innehaller-maten/fett/#why

Tilläggas bör att 30 gram är lite men säkert inte skadligt för dig om det inte är under väldigt lång tid (kanske inte ens då, det vet man inte) bara du får i dig EFA.

Inge Enveten
2012-04-20, 18:36
Man kan ju ha fett i sin diet inte enbart pga att det har vissa funktioner för kroppen utan också för att man tycker om hur viss mat smakar

Sheogorath
2012-04-20, 18:44
Jag har 30 g fett i mina lunchlådor och då kan man få väldigt mycket smak i kombination med grönsaker, kött och kryddor. Det blir helt enkelt inte så torftigt. Och så har jag fått för mig att jag mår allmänt bättre på ett lite högre fettintag. Jag äter fett x 1 så länge jag kan ha minst kolhydrater x 3. Istället för att gå lägre i kolhydrat när jag kommer ner dit börjar jag nalla på fettet. Men så länge jag "kan" så tycker jag alltså att det är värt att lägga skapligt många kalorier på fett.

azrael109
2012-04-20, 19:58
Jag har 30 g fett i mina lunchlådor och då kan man få väldigt mycket smak i kombination med grönsaker, kött och kryddor. Det blir helt enkelt inte så torftigt. Och så har jag fått för mig att jag mår allmänt bättre på ett lite högre fettintag. Jag äter fett x 1 så länge jag kan ha minst kolhydrater x 3. Istället för att gå lägre i kolhydrat när jag kommer ner dit börjar jag nalla på fettet. Men så länge jag "kan" så tycker jag alltså att det är värt att lägga skapligt många kalorier på fett.

Fast jag har nog aldrig sett nån äta så mycket som dig på diet och fortfarande få grymma resultat. Blir lika avundsjuk varje gång jag ser dina "vad jag har ätit idag".

Själv brukar det bli mellan 30-50g fett per dag.