handdator

Visa fullständig version : Tränings värk av kreatin. ;)


Micke_B
2004-01-23, 11:43
Har tränat (Seriöst) i ca 6 månader nu, träningsvärk hade jag bara i början, kanske första 2 veckorna sedan har jag inte haft speciellt mycket, bara om jag vilat lite länge mellan passen eller så. ;) eller provat någon ny skum övning.

Men, nu när jag börjat med kreatin har jag träningsvärk efter ALLA pass, jävligt skönt. ;) Nu märkst det att man tränar, skönt att "rätt" muskler har värk också. Kan detta bero på att jag kan "ta i" lite mer, orkar pressa mig lite mer med kreatinet?

Är det nån fler som upplevt detta?

Toljanen
2004-01-23, 14:06
Första gången jag åt kratin fick jag en våldsam träningvärk i hela kroppen under den första veckan. Värst var det efter benpasset, redan kl 06:00 på morgonen dagen efter hade jag så ont att jag knappt kunde gå. Senare på dagen blev det än värre, jag fick feber blev sängliggandes och fick äta smärtstillande och febernedsättande i 2 dagar. Efter 2 dagar kunde jag börja gå lite lätt men träningsvärken släppte helt först efter 8 dagar.

maximuscle
2004-01-23, 15:47
Originally posted by Toljanen
Första gången jag åt kratin fick jag en våldsam träningvärk i hela kroppen under den första veckan. Värst var det efter benpasset, redan kl 06:00 på morgonen dagen efter hade jag så ont att jag knappt kunde gå. Senare på dagen blev det än värre, jag fick feber blev sängliggandes och fick äta smärtstillande och febernedsättande i 2 dagar. Efter 2 dagar kunde jag börja gå lite lätt men träningsvärken släppte helt först efter 8 dagar.

det var det värsta jag hört....:smokin:

Pez
2004-01-23, 15:52
Originally posted by Toljanen
Första gången jag åt kratin fick jag en våldsam träningvärk i hela kroppen under den första veckan. Värst var det efter benpasset, redan kl 06:00 på morgonen dagen efter hade jag så ont att jag knappt kunde gå. Senare på dagen blev det än värre, jag fick feber blev sängliggandes och fick äta smärtstillande och febernedsättande i 2 dagar. Efter 2 dagar kunde jag börja gå lite lätt men träningsvärken släppte helt först efter 8 dagar.

Låter som en infektion med muskelvärk som följd. Typ förkylning. Har mycket svårt att härleda det till kreatinanvändning. :D
Antagligen triggade du förkylningen genom att träna hårt kvällen innan.

/pez

Toljanen
2004-01-23, 15:58
Originally posted by Pez


Låter som en infektion med muskelvärk som följd. Typ förkylning. Har mycket svårt att härleda det till kreatinanvändning. :D
Antagligen triggade du förkylningen genom att träna hårt kvällen innan.

/pez

Nej det var ingen förkylning utan inflamation i benmusklerna (träningsvärk) jag har en kompis som råkade ut för samma sak efter ett benpass.
Jag kan tillägga att jag har väldigt lätt för att få träningsvärk och än i dag har jag så pass ont efter benpassen att jag har svårt att gå 3 dagar efter passen.

Hnke
2004-01-24, 00:49
fan, jag har haft träningsvärk så länge jag tränat... bara skönt, känns det att man tränat iaf. :D