handdator

Visa fullständig version : Coach i Lund


Lindrian
2012-04-19, 15:41
Hejsan

Jag är på jakt efter en coach/träningspartner/etc som kan hjälpa få rätt på mina lyft. Behöver veta vad jag behöver göra (teknikfel, tips, stretching etc) för att få rätt på mina lyft. Bänken och militärpressen verkar i mångt och mycket fungera bra, men knäböj och marklyft fungerar inte alls. Marklyften blir aldrig rätt och känner alltid smärta i ländryggen. I böjen kommer jag inte så långt ner som jag vill utan att skada ryggen, och att stanna vid 90 grader ger även det mildare ryggvärk (ländryggen). Senast fick jag även ont i mitt högra knä så något är ju helt enkelt inte rätt.

Jag vet hur övningarna skall utföras och jag har god koll på det mesta inom träningen, men jag ser inte mig själv och hur övningen utförs och har därför svårt att korrigera mina egna problem.

Vet ni någon som kan hjälpa mig på vägen? Jag är inte ute efter någon som ska hjälpa mig sätta upp scheman eller ordna min diet utan endast hjälpa till med lyft och annat som dem uppmärksammar görs fel.

Om ni har några frågor så är det bara att ställa dem i tråden så skall jag försöka svara på dem så fort som möjligt.

Tränar på Gerdahallen.

Tack på förhand.

rooz
2012-04-19, 15:46
LTK.

// tråd låst

Lindrian
2012-04-19, 15:50
LTK.

// tråd låst

Om du missade så tränar jag på Gerdahallen och inte bollhuset. Tack för din arrogans.

Herman H
2012-04-19, 16:08
Om du missade så tränar jag på Gerdahallen och inte bollhuset. Tack för din arrogans.

Det spelar ju ingen roll att du tränar på Gerda, LTK har lyftarna och mest kunskap, dessutom är LTK bäst. :hbang:
Annars får du väl haffa Martin eller någon annan från LTK som är på Gerda någon gång ibland och discogymmar.

Lindrian
2012-04-19, 16:17
Det spelar ju ingen roll att du tränar på Gerda, LTK har lyftarna och mest kunskap, dessutom är LTK bäst. :hbang:
Annars får du väl haffa Martin eller någon annan från LTK som är på Gerda någon gång ibland och discogymmar.
Jag har inte medlemskap på Bollhuset så det är lite av ett hinder. Har redan betalat för ett år på gerda.


Har du kontaktuppgifter till denne Martin eller någon annan med kunskap som jag kan höra av mig till?

Herman H
2012-04-19, 17:16
Han finns bland träningsjournaler, hur pigg han är på att hjälpa till har jag ingen aning om eftersom jag inte frågat honom. Men frågan är ju fri. Om inget annat så känner han kanske någon annan där som är pigg på att hjälpa till och gör han inte det så önskar han förmodligen oss eller åtminstone mig svåra skavsår i ljumskarna. :D
Hans journal heter Martins smekdagbok, inte svår att hitta. Kan hända att han skriver här direkt när han sett tråden. Martin är dessutom lätt att känna igen, han får mig med en BH-storlek på 133,5-B att både se och känna mig liten och han behöver förmodligen ytterligare ett par storlekar större för att få plats i sin. *kissass*

Stoltz
2012-04-19, 17:21
Av erfarenhet skulle jag säga att det är värt att ta sig till LTK även om du normalt sätt tränar på Gerda. Där finns enorm kunskap.

rooz
2012-04-19, 17:32
Om du missade så tränar jag på Gerdahallen och inte bollhuset. Tack för din arrogans.

Om du inte missade så finns det engångsbiljetter. Så byt till ett par rena trosor och försök igen, inte jag som behöver hjälpen..

Skickat från min GT-S5690 via Tapatalk 2

Lindrian
2012-04-19, 17:46
Om du inte missade så finns det engångsbiljetter. Så byt till ett par rena trosor och försök igen, inte jag som behöver hjälpen..

Skickat från min GT-S5690 via Tapatalk 2
Du har en bedrövlig attityd. Ser gärna att du slutar skriva i din tråden. Klarar mig utan dina råd.

Arne Persson
2012-04-19, 20:17
Jag kanske kan hjälpa dig...?;):)

hugok
2012-04-19, 20:20
Om det begränsas så till den graden att coachen måste träna på Gerda är det väl lättare att fråga första bästa kille eller tjej som ser ut att ha koll?

Annars är det ju värt ett par kronor att ta sej till LTK. Där finns Skånes bästa kunskap koncentrerad och ingen tar betalt för att hjälpa till.

Rikard Jansson
2012-04-19, 20:20
Om du inte missade så finns det engångsbiljetter. Så byt till ett par rena trosor och försök igen, inte jag som behöver hjälpen..

Skickat från min GT-S5690 via Tapatalk 2

Nope ;o inte när jag var där iaf, fast jag fick träna ändå för jag känner Konungen av Lund, vilket är rätt stort :)

Jappse
2012-04-19, 20:30
Jag behöver en träningspartner, men någon coach är jag inte. Har "hyffsad" koll på lyften men min rörlighet gör det svårt att få rätt för tillfället. PM om intresserad :)