handdator

Visa fullständig version : Träna med muskelavslappnande substans i kroppen?


sumialic
2012-04-18, 11:22
Kommer ta en muskelavslappnande substans av diverse anledningar.... Inte för att få den effekten jag tar det utan det blir en bieffekt.

Hur kommer detta påverkar min träning tro? Kommer resultaten bli sämre? Någon som har erfarenhet av det?

stromming
2012-04-18, 11:36
Låter som du borde vila alt. inte köra tunga övningar där du har stången ovanför skallen. Hur länge ska du ha denna bieffekt?

Punkten
2012-04-18, 11:41
Skulle starkt avråda från att träna med muskelavslappnande i systemet om det är så att du äter dom för någon sorts skada eller liknande. Maskerar problemet och du kanske lyfter lika tungt som du gjorde innan skada utan att du känner av kroppens signaler om att det inte är 100%

Men det är helt upp till dig, känn av & rådgör med din Dr om möjligt annars 1177 =)

Mvh

sumialic
2012-04-18, 14:37
Nej, nej. Det är för att förbättra ett psykiskt tillstånd och har inget fysiskt alls med det att göra. En bieffekt (om det nu ens är en bieffekt) är att det är muskelavslappnande. Är mest rädd att det påverkar träningsresultaten (massan:)) negativt, men gör det inte det är det ju underbart!

Morrris
2012-04-18, 14:38
Vad är det för preparat då?

sumialic
2012-04-18, 16:34
Vad är det för preparat då?

Kan ta det efter jag har fått svar på hur muskelavslappnande påverkar träningen för annars blir det så lätt offtopic.

Kotten
2012-04-18, 16:38
Kan ta det efter jag har fått svar på hur muskelavslappnande påverkar träningen för annars blir det så lätt offtopic.

Något med benzo alltså, typ stesolid. Ska inte vara några problem beroende på hur stor dos du tar.

complex
2012-04-18, 17:06
Gissar också på att du fått stesolid(diazepam), och du nyligen fått den så antar jag att dosen är låg, 5/10mg?

Så, känner du dig ärligt opåverkad så är det inga problem att träna alls.

mvh

sumialic
2012-04-18, 17:11
Men nu ska vi inte gissa substanser;)

Har inte testat själv än så vet inte, men om jag inte känner någon skillnad under passet så är det lugnt vad gäller tillväxt och så? Blir jag svagare så förstår jag att det kan bli lite problematiskt, hehe.

Kotten
2012-04-18, 17:12
Bara att ge fan i att träna direkt efter intag, tar man stesolid brukar den värsta effekten släppa redan efter 2-3 timmar.

Kotten
2012-04-18, 17:13
Förstår inte varför man frågar efter råd men man vill inte säga vad man tar. Inte direkt så vi vet vem du är.

Kotten
2012-04-18, 17:17
Kan ta det efter jag har fått svar på hur muskelavslappnande påverkar träningen för annars blir det så lätt offtopic.

Helt omöjligt att svara på när man inte vet vilket preparat det är och hur stor dos eftersom alla har olika verkan

complex
2012-04-18, 17:32
Har inte testat själv än så vet inte, men om jag inte känner någon skillnad under passet så är det lugnt vad gäller tillväxt och så? Blir jag svagare så förstår jag att det kan bli lite problematiskt, hehe.

Jo självklart, ingen fara.

Men som många säger, det är relevant vilket preparat det är, dock finns det inte så många som hjälper med att förbättra 'psykiskt tillstånd' samtidigt som dom är muskelavslappnande. (kan bara komma på diazepam och klonazepam just nu) men jaja....svaret har du ju fått iaf

sumialic
2012-04-18, 17:49
Förstår inte varför man frågar efter råd men man vill inte säga vad man tar. Inte direkt så vi vet vem du är.

Nej, och jag hade inte brytt mig om ni vetat vem jag var heller. Handlar bara om att jag inte vill gå offtopic utan hålla mig till ämnet och tror inte så många vet svaret på substansen det gäller. Därför jag bara frågade efter just den muskelavslappnande effekten och hur den kan påverka.

sumialic
2012-04-18, 17:50
Helt omöjligt att svara på när man inte vet vilket preparat det är och hur stor dos eftersom alla har olika verkan

GBL, 2-2,5ml 2½ timme innan träning.

Kotten
2012-04-18, 17:59
GBL, 2-2,5ml 2½ timme innan träning.

Det är en ganska stor dos som jag förstår det. Det kommer säkerligen påverka på ett sådant sätt att du inte har samma tryck och styrka om du ska träna så snart efter intag

sumialic
2012-04-18, 18:05
Det är en ganska stor dos som jag förstår det. Det kommer säkerligen påverka på ett sådant sätt att du inte har samma tryck och styrka om du ska träna så snart efter intag

Beror vad du anser som stor. 3.5ml är en stark dos för mig. 4ml så däckar jag till om jag sitter still.

Sen håller ju ruset bara i sig 2-3 timmar.

sumialic
2012-04-19, 16:20
Och här dog tråden.....

Tolkia
2012-04-19, 16:53
Och här dog tråden.....
Med stor sannolikhet eftersom du dödade den genom att börja beskriva effekten av din "medicin" i termer av "rus".

MrTe
2012-04-19, 17:36
Risken att du skadar dig ökar.

sumialic
2012-04-19, 18:09
Med stor sannolikhet eftersom du dödade den genom att börja beskriva effekten av din "medicin" i termer av "rus".

Svårt att undgå att gbl ger ett rus, men verkligheten är väl för hård för vissa.

sumialic
2012-04-19, 18:10
Risken att du skadar dig ökar.

Ja, fast den risken är värd att ta. Sålänge det inte påverkar mitt byggande. Ska ju inte ta det förevigt, men blir några veckor nu då jag har det väldigt körigt...

Morrris
2012-04-19, 18:27
Ett par veckor är väl knappast en lång nog tidsrymd att oroa sig för eventuell påverkan på MPS eller vad du nu är rädd för.

sumialic
2012-04-19, 18:33
Ett par veckor är väl knappast en lång nog tidsrymd att oroa sig för eventuell påverkan på MPS eller vad du nu är rädd för.

MPS?

Ligger på kalori +-0 så blir ju lite nojjig. Kör väl ganska mycket och hårt ändå, men tränar huvudsakligen bara för att underhålla.

Tolkia
2012-04-19, 19:14
Det största problemet med lugnande/muskelavslappnande kommer med stor sannolikhet att vara att du är lugnare a.k.a. slöare och därför presterar sämre. Om du å andra sidan är halvt hysterisk utan medicinering är grundtillståndet förmodligen inte heller optimalt.