handdator

Visa fullständig version : Alternativ hinderbana till Karlberg i Stockholm


Piranha
2012-04-18, 08:03
Karlbergs hinderbana är stängd sen i fjol.

Finns där ett bra alternativ där man kan åka och bli förnedrad av sina vänner?

Mazr
2012-04-18, 08:33
Ajdå, fan vad synd. Känner inte till nån tyvärr!

Apdjur
2012-04-18, 09:03
Stämmer det att de stängde den för att allt för många i allmänheten skadade sig där eller är det påhittat?

rooz
2012-04-18, 09:14
Stämmer det att de stängde den för att allt för många i allmänheten skadade sig där eller är det påhittat?

Stämmer.

var en del möhippor osv tydligen där man tyckte att klättra i 5m höga stegar när man är full är en bra aktivitet:)

Morty
2012-04-18, 09:16
Den har aldrig varit till allmänheten. Det är militärens. Det är bara lite tydligare skyltar nu. Jag tränar fortfarande där. Jag tränar även på hinderbanan på Rindö när jag är där, fast militären där är ju nerlagd.

Apdjur
2012-04-19, 09:36
Stämmer.

var en del möhippor osv tydligen där man tyckte att klättra i 5m höga stegar när man är full är en bra aktivitet:)

Haha, ja, jag har själv varit med på en svensexa som började med hinderbanan där :) När jag såg det där första höga hindret krävde jag dock att inte en droppe alkohol skulle inmundigas innan banan var avklarad, tyckte den såg fullständigt livsfarlig ut. Han klarade dock hela banan utan problem!

Morty
2012-04-19, 10:06
Haha, ja, jag har själv varit med på en svensexa som började med hinderbanan där :) När jag såg det där första höga hindret krävde jag dock att inte en droppe alkohol skulle inmundigas innan banan var avklarad, tyckte den såg fullständigt livsfarlig ut. Han klarade dock hela banan utan problem!

Förutom mjölksyra, antar jag. Det är förvånansvärt jobbigt!

Piranha
2012-04-19, 10:09
Förutom mjölksyra, antar jag. Det är förvånansvärt jobbigt!

Äh hur svårt kan det vara.

Hittade en i kungsängen också... rekar på den nu.

z_bumbi
2012-04-19, 10:14
Den i Kungsängen är väl också militär?

Torsk_ole
2012-04-19, 10:18
Den i Kungsängen är i allra högsta grad tillhörande Försvarsmakten och ligger inne på Livgardet. Där kommer man inte in om man inte sysslar med militär femkamp eller har behörighet till Livgardet på annat sätt (anställd, besök osv).

Om det finns någon annan hinderbana i Kungsängen kan jag inte svara på, men det tror jag inte.

Morty
2012-04-19, 10:19
Äh hur svårt kan det vara.

Hittade en i kungsängen också... rekar på den nu.

Har min noterade maxpuls på just karlbergs hinderbana.

Att det finns en i kungsängen "visste" jag. Har en vän som lumpade där.

Något som är najs med just militära hinderbanor är att de är ganska standardiserade.

Morty
2012-04-19, 10:21
Den i Kungsängen är i allra högsta grad tillhörande Försvarsmakten och ligger inne på Livgardet. Där kommer man inte in om man inte sysslar med militär femkamp eller har behörighet till Livgardet på annat sätt (anställd, besök osv).

Om det finns någon annan hinderbana i Kungsängen kan jag inte svara på, men det tror jag inte.

Finns en mindre vid lillsjön afaik. Inte mycket att åka iväg till för att träna på.

Jpn
2012-04-19, 12:21
Borde väl rimligtvis finnas någon i anslutning till Amf1, Berga.

z_bumbi
2012-04-19, 12:25
Borde väl rimligtvis finnas någon i anslutning till Amf1, Berga.

Och lika rimligt är den också militär.

SassyFit
2013-09-16, 20:40
Lyfter upp tråden lite... Ska delta i Toughest och ska hem till päronen i huvudstaden. Kommer man åt hinderbanan i Karlberg ännu idag även om man inte får vara där?
Har det kommit nya alternativ? Vill gärna köra lite monkeybars och krypa lite. Ja lite sånt bara för att testa. (Jag är jävligt tid- och viktkåt så jag kommer inte vara nöjd med att bara ha kommit runt banan på tävlingen liksom...)