handdator

Visa fullständig version : Tappad Gnista och lust.....


BIGHAL
2012-04-16, 18:59
Vad gör ni vid sådana tillfällen??
Jag känner mig stel och orörlig, tung 114KG/179cm, har ont överallt hela tiden,
funderar fan på att lägga hantlarna på hyllan och bli en löpande tunnis i stället eller e jag "dum i huvudet" då??
Det är väl inte så jävla lyckat att vara stark som f.n när man inte kan röra sig som folk.*gah!*

Knatcharn
2012-04-16, 19:10
Fortsätt styrketräna och börja deffa? ;) Eller är allt muckler?

Provrörsbarn
2012-04-16, 19:11
Har du ont över allt och hela tiden så gör du antagligen någonting fel, Jag skulle rekommendera att vila en hel vecka kanske. låta kroppen återhämta sig helt och hållet. Verkar som om din säger ifrån nu och kanske behöver sig en vila.

ChuckTesta
2012-04-16, 19:12
Har du ont över allt och hela tiden så gör du antagligen någonting fel, Jag skulle rekommendera att vila en hel vecka kanske. låta kroppen återhämta sig helt och hållet. Verkar som om din säger ifrån nu och kanske behöver sig en vila.

Skitsnack, har man inte ont överallt hela tiden så har man inte tränat tillräckligt hårt.

Kotten
2012-04-16, 19:14
Skitsnack, har man inte ont överallt hela tiden så har man inte tränat tillräckligt hårt.

Nej så är det inte

ChuckTesta
2012-04-16, 19:17
Nej så är det inte

Jo så är det.

Kotten
2012-04-16, 19:20
Jo så är det.

Så du menar alltså att man ska gå runt och ha ont i kroppen och känna sig stel, då vet man att man får bra resultat och att detta är något att uppnå med träningen ??. Troll

ceejay
2012-04-16, 19:23
man ska ha ont någonstans iaf.
hur mkt tränar du?

BIGHAL
2012-04-16, 19:25
Fortsätt styrketräna och börja deffa? ;) Eller är allt muckler?

Till största delen.*flex*

BIGHAL
2012-04-16, 19:27
man ska ha ont någonstans iaf.
hur mkt tränar du?

5-6 dagar i veckan...... samt har ett fysiskt arbete.

Silencer
2012-04-16, 19:27
Skitsnack, har man inte ont överallt hela tiden så har man inte tränat tillräckligt hårt.

Idioter som du alltså...

Kotten
2012-04-16, 19:28
Vilket jävla skitsnack att man ska ha ont. Träningsvärk är en sak men att säga att man ska ha ont, vilket jävla bullshit

Kotten
2012-04-16, 19:31
5-6 dagar i veckan...... samt har ett fysiskt arbete.

Har du ont i kroppen så dra ner på intensiteten, kör inte lika tungt och ofta,börja stretcha och lägg in lite konditionsträning ett tag istället. Vill du inte köra kondition så strunta i det :). Men har du ont kommer det inte bli bättre om du forsätter som du gör nu, för tydligen tränar du för mycket eller fel

BIGHAL
2012-04-16, 19:34
Har du ont i kroppen så dra ner på intensiteten, kör inte lika tungt och ofta,börja stretcha och lägg in lite konditionsträning ett tag istället. Vill du inte köra kondition så strunta i det :). Men har du ont kommer det inte bli bättre om du forsätter som du gör nu, för tydligen tränar du för mycket eller fel

Fel tränar jag nog knappast.... men för tungt o för mycket kan jag kanske köpa.... Kanske skall hörsamma er o ta en veckas break!

Noob72
2012-04-16, 19:36
Definiera ont?

Att få ont är kroppens sätt att säga ifrån

BIGHAL
2012-04-16, 19:41
Definiera ont?

Att få ont är kroppens sätt att säga ifrån

Nä, det är inte träningsvärk och hur fan ska jag definiera begreppet ont??:)
Det e värst i benen, som när man ska resa sig upp ur tv-soffan, kommer knappt upp det är stelt o gör ont när man ska resa sig.... men att reppa på 170 i knäböj går bra.....
Nej, jag vet fan inte vad det e för fel.... kanske ska ta o vila, kroppen säger i från verkar det som.

z_bumbi
2012-04-16, 19:42
Att lägga om träningen då och då är ingen dum idé men att lägga om helt om man har en målbild med träningen är sällan lyckat på sikt.
Har man dessutom en motivationssvacka så finns det många varianter men två jag tycker är bra är.

1 Behåll kärnan i träningen och inget mer.

2 Behåll kärnan i träningen och variera resten markant.

Att behålla kärnan är olika beroende på inriktning men kör man t ex SL så blir det att till en början att behålla rörligheten och grundstyrkan i böj, bänk och mark samt köra en del mindre grejer. När man börjat återhämta sig mentalt och fysiskt så kan man sedan antingen helt enkelt ligga kvar tills man känner att det lossnat helt eller så höjer man lite då och då.

I det aktuella fallet skulle jag också troligen titta över totalvolymen.

OneManArmy
2012-04-16, 19:49
En vecka eller två med aktiv vila kanske?
Köra lätta vikter eller lätt cardio och vila upp muskelfästen osv.

herzie
2012-04-16, 19:59
114 kg på 179 cm. H-vete vilket köttberg.
En ide kan vara att byta upplägg ett tag.
Jag tycker att övningar som böj och mark kan vara mentalt påfrestande ibland, och för mig känns det skönt att skita i riktigt tunga övningar vissa perioder.
På så vis vilar jag både kropp och sinne.
Edit: men Bumbis inlägg var lite mer utvecklat och bättre skrivet.

Noob72
2012-04-16, 20:25
Nä, det är inte träningsvärk och hur fan ska jag definiera begreppet ont??:)
Det e värst i benen, som när man ska resa sig upp ur tv-soffan, kommer knappt upp det är stelt o gör ont när man ska resa sig.... men att reppa på 170 i knäböj går bra.....
Nej, jag vet fan inte vad det e för fel.... kanske ska ta o vila, kroppen säger i från verkar det som.

Var riktat till chucktesta

mini_Arnold
2012-04-17, 04:59
Det här är allt som behövs sen är du igång igen. :thumbup:

SFPZCFlh9LA

Och håll dig borta från trådar som "Vad bygger störst armar..", jag tappar 1cm i omkrets varje gång jag går in där.

Pretorian
2012-04-17, 06:18
Och håll dig borta från trådar som "Vad bygger störst armar..",

Hear, hear...

hugok
2012-04-17, 08:50
Bara jag som vill se bilder?

Hur som helst tror jag inte att det är den stora muskelmassan som gör att du känner dej stel och orörlig. Träna upp lite rörlighet istället, börja på någon aktivitet/sport som kräver mycket rörlighet så kommer det. T ex kampsport, när jag började träna det blev jag mycket rörligare och det sitter kvar även nu trots att det nästan är ett år sedan jag lade av. Dock får man en riktig pers för självförtroendet när man börjar om man är stor och biffig och får stryk at grabbar på 70 kg ;)

kampsporttjej
2012-04-17, 11:51
Det låter som du har svaret redan... ensidig träning som inte gör dig gott längre.
Det man övar på blir man ju bättre på... du har blivit riktigt bra på att lyfta,
men kanske inte smidighet och uthållighet.

Jag skulle lägga ner gymmandet i den grad du gör nu, prova yoga eller någon kampsport kanske?? Eller som du säger: Börja jogga :)

Lite mer vardagsmotion är troligen också bra. Har du ett aktivt jobb eller är det mycket "sitta på en stol framför datorn-arbete"?

P.S Jag stretchar alltid (numera kallas det) rörlighetsträning efter pass. GULD.

ChuckTesta
2012-04-17, 12:43
Så du menar alltså att man ska gå runt och ha ont i kroppen och känna sig stel, då vet man att man får bra resultat och att detta är något att uppnå med träningen ??. Troll

Ja jag menar att man ska gå runt och ha ont. Sen kan du ju tolka det helt fel om du vill, som du gjorde. När sa jag att "då vet man att man får ett bra resultat"? Jag sa att har man inte ont så har man inte tränat tillräckligt hårt.

Idioter som du alltså...

Oj, vilket givande inlägg. Du kan väl förklarar varför man ska gå runt och flyta på moln istället då.


Definiera ont?

Att få ont är kroppens sätt att säga ifrån

Ont i det här fallet är givetvis "träningsont" och inte "jag-har-fått-en-kniv-i-låret-ont"

Fishtank
2012-04-17, 13:34
Till största delen.*flex*

Du menar att du är 114 kg hård på 179 cm.
Impressive.

Mitt tips är att vila, Lite yoga kanske och deffa lite.

Akagi
2012-04-17, 16:29
Ta en vilovecka och en massage, sen är de bara att köra på igen!