handdator

Visa fullständig version : Hur vet man om man har högt Testoreone?


Warrior89
2012-04-16, 01:32
Hejsan. Har sökt omkring lite på nätet utan resultat, så jag vänder mig till er.

Så hur vet man om man har högt/lågt testoreone?

Har man högre testoreone om man väger mindre än överviktig?

skriv ned allt ni vet.. ja har man stora bollar så har man högre etc.. skoj xD

Mvh Niklas

Fishtank
2012-04-16, 01:43
Man testar sig på ett sjukhus, lär inte vara gratis däremot om du inte misstänks ha lågt testo pga något medicinskt problem.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Warrior89
2012-04-16, 01:57
Tack. men ja tänkte utan prover, jag tänkte logiskt. Tex om man har mörk röst och lider av acne osv.. tycker mina muskler växer väldigt snabbt :)

Whoopie
2012-04-16, 06:37
finns väl bara teorier om det, tex grovt käkben.

Hört något om att om ett visst finger va längre än ett annat så hade man högt testo, tror det dock bara va bs, man måste nog testa sig på ett sjukhus.

Tricklew
2012-04-16, 06:43
Flintskallighet och liten penis är tydliga tecken på högt testo.


Gesendet unter Verwendung meines iPhone.

MrLomax
2012-04-16, 08:25
Snabb och grov skäggväxt = hög testosteron?
Stor sats/utlösning = hög testosteron?

hurril
2012-04-16, 08:28
Snabb och grov skäggväxt = hög testosteron?
Stor sats/utlösning = hög testosteron?

Snarare tecken på en flagrant masturbör :)

Whoopie
2012-04-16, 08:31
Snarare tecken på en flagrant masturbör :)

hahaahhahahahaha:laugh:

Eddie Vedder
2012-04-16, 08:34
Jag ser framför mig en maffiafilm med en byggare i huvudrollen, Don Testoreone.

garluch
2012-04-16, 08:57
Jag ser framför mig en maffiafilm med en byggare i huvudrollen, Don Testoreone.

Lou Ferrigno och Danny DeVito i huvudrollerna?

Spartansk
2012-04-16, 09:05
Jag är helt testo-schizofren. Testofren om man så vill.

Saker som tyder på att jag har högt testo:
- Grov käke, stor haka.
- Breda axlar, djup bröstkorg.
- Massor med kroppshår.
- Begynnande tunnhårighet.
- Mycket finnar när det begav sig.

Saker som tyder på att jag har lågt testo:
- "Mesig" personlighet.
- Svag (alltså innan jag började träna, jag är rätt svag numera också förresten).
- Förutom underkäken ser mitt ansikte ganska tjejigt ut.
- Finlemmad.

Saker som tyder på att jag har medelhögt testo:
- Medellång (överallt, Tricklew).
- Medelmörk röst.

PowPow
2012-04-16, 09:09
Det handlar väl mycket om adrealinet.

hurril
2012-04-16, 09:19
Vill minnas att något kvasivetenskapligt program jag såg på TV påstår att hög testosteronhalt skulle ge djupt sittande ögon med stort avstånd mellan, kort figur med förhållandevis korta ben och armar men lång torso. Impulsiv personlighet.

Lång, stor och bredaxlad skulle, enligt programmet, de bli som (även) har högt östrogen. Det skulle ge mer skelettbyggnad.

Inget av det är väl särskilt intressant och det av flera skäl, t ex: receptoraffinitet (eller vad det nu kan tänkas heta): alltså att kroppen ger stort uttryck för testosteronets effekter. Insulinkänslighet, men överfört på testosteron.

Presterar man (mycket) bra i olika fysiska och/ eller prestationsorienterade sporter så har man sannolikt en frisk mans produktion/ funktion.

Spartansk
2012-04-16, 09:30
Vill minnas att något kvasivetenskapligt program jag såg på TV påstår att hög testosteronhalt skulle ge djupt sittande ögon med stort avstånd mellan, kort figur med förhållandevis korta ben och armar men lång torso. Impulsiv personlighet.

Lång, stor och bredaxlad skulle, enligt programmet, de bli som (även) har högt östrogen. Det skulle ge mer skelettbyggnad.

Inget av det är väl särskilt intressant och det av flera skäl, t ex: receptoraffinitet (eller vad det nu kan tänkas heta): alltså att kroppen ger stort uttryck för testosteronets effekter. Insulinkänslighet, men överfört på testosteron.

Presterar man (mycket) bra i olika fysiska och/ eller prestationsorienterade sporter så har man sannolikt en frisk mans produktion/ funktion.

Är de här receptorerna olika känsliga på olika "ställen"? Jag menar, kan man ha hög testo-känslighet i ögonen men låg i torson, så man får kort torso och brett mellan ögonen? (Förenklat nu.)

Pojo
2012-04-16, 16:45
Att man är kåt hela tiden är väl tecken på högre testo? Mina 5 öre.

Tricklew
2012-04-16, 16:46
Att man är kåt hela tiden är väl tecken på högre testo? Mina 5 öre.

Också känt som ungkarlsliv.

Spartansk
2012-04-16, 16:47
Fast kvinnor är ju minst lika kåta som män, och de har väl mycket lägre testo?

Scratch89
2012-04-16, 16:51
Vill minnas att något kvasivetenskapligt program jag såg på TV påstår att hög testosteronhalt skulle ge djupt sittande ögon med stort avstånd mellan, kort figur med förhållandevis korta ben och armar men lång torso. Impulsiv personlighet.


Hmm. Kanske är värt att kolla upp då, jag kan vara rena Coleman.

young_george
2012-04-16, 16:56
Fast kvinnor är ju minst lika kåta som män, och de har väl mycket lägre testo?

Är dom?

Fishtank
2012-04-16, 17:01
Är dom?

Ja.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Spartansk
2012-04-16, 17:43
Är dom?

Ja.

Oxe
2012-04-16, 18:29
Ja.

Ifall så är fallet varför har du panda poäng... panda poäng = lågt testo

Spartansk
2012-04-16, 18:30
Ifall så är fallet varför har du panda poäng...

Snygg argumentation. Bara för att kvinnor är minst lika kåta som män betyder det väl inte att de vill ligga med mig?

En motfråga; när du var singel, ville du ligga med varenda kvinna du såg?

panda poäng = lågt testo

Det här kommer ju också gå till historien som ett av argumentationskonstens mästerverk.

Eddie Vedder
2012-04-16, 18:34
Ja.

Det här är intressant att läsa från dig som i andra sammanhang så kraftigt dömer ut genusvetenskapens socialkonstruktionistiska inställning. Just det där är ju en av många frågor där man från genusforskningens håll hävdar att det är exakt samma och enbart en fråga om sociala konstruktioner att män är mer ute efter att få kn*ulla var de än far fram. :) Samma diskussion finns exempelvis om våldsamhet.

Oxe
2012-04-16, 18:34
Snygg argumentation. Bara för att kvinnor är minst lika kåta som män betyder det väl inte att de vill ligga med mig?

En motfråga; när du var singel, ville du ligga med varenda kvinna du såg?

Ju längre avhållsamhet ju mer förskjuts definationen av skönhet. ligger man så mycket man vill så vill man inte ligga mer

Spartansk
2012-04-16, 18:36
Ju längre avhållsamhet ju mer förskjuts definationen av skönhet. ligger man så mycket man vill så vill man inte ligga mer

Okej...

Det här är intressant att läsa från dig som i andra sammanhang så kraftigt dömer ut genusvetenskapens socialkonstruktionistiska inställning. Just det där är ju en av många frågor där man från genusforskningens håll hävdar att det är exakt samma och enbart en fråga om sociala konstruktioner att män är mer ute efter att få kn*ulla var de än far fram. :)

Jag tror på många biologiska skillnader mellan könen. Män är mer intresserade av teknik, kvinnor mer intresserade av relationer. Män är våldsammare. Osv. Men när det gäller kåthet så säger all min personliga erfarenhet att kvinnor är minst lika goda kålsupare som männen. :)

Eddie Vedder
2012-04-16, 18:41
Jag tror på många biologiska skillnader mellan könen. Män är mer intresserade av teknik, kvinnor mer intresserade av relationer. Män är våldsammare. Osv. Men när det gäller kåthet så säger all min personliga erfarenhet att kvinnor är minst lika goda kålsupare som männen. :)

Tror du på allvar att teknikintresse är mer biologiskt än reproduktivitetsdriften?

Angel
2012-04-16, 18:53
Du tar ett blodprov som visar dina testonivåer.

Spartansk
2012-04-16, 19:00
Tror du på allvar att teknikintresse är mer biologiskt än reproduktivitetsdriften?

Vi verkar prata förbi varandra. Nej, det tror jag inte, men jag tror att kvinnors reproduktionsdrift är lika hög, minst, som mäns - oavsett om det beror på biologi eller uppväxt.

PeterN0rth
2012-04-16, 19:02
Signs and Symptoms of High Testosterone Levels

- Well-being (reduction in depression and mild euphoria)

- Confidence (reduced social anxiety and greater assertiveness)

- Energy improvements and greater work capacity

- Motivation (greater ambition)

- Sex drive/libido and response times heightened (shorter refractory period)

- Concentration (greater ability to complete complex mental tasks)

- Strength and muscle mass increases

- Body fat reduction and higher basal metabolic rate


= Arnold Schwarzenegger

Eddie Vedder
2012-04-16, 19:09
Vi verkar prata förbi varandra. Nej, det tror jag inte, men jag tror att kvinnors reproduktionsdrift är lika hög, minst, som mäns - oavsett om det beror på biologi eller uppväxt.

Okej. Ja då kan jag hålla med dig. :) För teknikintresse tror jag då definitivt inte har någon biologisk komponent. Däremot ser jag en viss rimlighet i att män som grupp skulle vara mer driven till att få ha sex än kvinnor som grupp. Helt enkelt en evolutionsdriven vilja att yngla av sig så mycket man kan.

Spartansk
2012-04-16, 19:19
För teknikintresse tror jag då definitivt inte har någon biologisk komponent.

Detta baserar jag på en undersökning som gjordes på dagsgamla spädbarn, där man höll upp en bild på ett ansikte samt en bild på en teknisk pryl framför dem. Flickbarnen tittade mer på ansiktet, pojkbarnen mer på den tekniska prylen. Och skillnaden var tydligen signifikant.

När jag tänker efter kan det dock vara en övertolkning från min sida att det betyder att killarna har "mer teknikintresse"; man kanske snarare borde uttrycka det som att de har "mindre intresse för andra människor" (och därmed i förlängningen mer intresse för annat, t ex teknik).

Det pratas om undersökningen i den här filmen, som för övrigt MikaelJ lade upp i relationstråden:
p5LRdW8xw70#ws

C.E.J.
2012-04-16, 22:33
Snarare tecken på en flagrant masturbör :)

Tack. ("Fo' real")

Lou Ferrigno och Danny DeVito i huvudrollerna?

Om du menar Danny Devito of kolo fame, så ja. mvh his agent


Jag är helt testo-schizofren. Testofren om man så vill.

Saker som tyder på att jag har högt testo:
- Grov käke, stor haka.
- Breda axlar, djup bröstkorg.
- Massor med kroppshår.
- Begynnande tunnhårighet.
- Mycket finnar när det begav sig.

Saker som tyder på att jag har lågt testo:
- "Mesig" personlighet.
- Svag (alltså innan jag började träna, jag är rätt svag numera också förresten).
- Förutom underkäken ser mitt ansikte ganska tjejigt ut.
- Finlemmad.

Saker som tyder på att jag har medelhögt testo:
- Medellång (överallt, Tricklew).
- Medelmörk röst.

Spartansk, jag har börjat gilla dig mer och mer, men din falska ödjmukhet ser jag ändå som ett dåligt karaktärsdrag. Du är åtminstone lika biff för din kv som vilken annan som helst. Ang nästa sista raden vill jag minnas ett roligt citat från dig, typ "trevlig storlek på snoppen". Hur kommer då medel in i det hela? Eller ligger trevligheten i omkretsen?

Spartansk
2012-04-16, 22:40
Spartansk, jag har börjat gilla dig mer och mer, men din falska ödjmukhet ser jag ändå som ett dåligt karaktärsdrag. Du är åtminstone lika biff för din kv som vilken annan som helst. Ang nästa sista raden vill jag minnas ett roligt citat från dig, typ "trevlig storlek på snoppen". Hur kommer då medel in i det hela? Eller ligger trevligheten i omkretsen?

Jag måste försvara mig lite. Jag menar att jag är lite väl svag för den tid jag lagt ner på att träna. Och ja, snoppen är meddellång men tydligen tjockare än medel.

Men ja, du har nog rätt, lite falsk ödmjukhet ägnade jag mig nog åt här. Sen var ju inlägget även menat att vara lite "tillspetsat", dvs lite överdrivet på ett sätt som är menat att vara lite roligt. Ska försöka tänka på att inte ägna mig åt det i fortsättningen, vill inte bli sedd som nya Slarti eller Lellan.

C.E.J.
2012-04-16, 23:27
Jag måste försvara mig lite. Jag menar att jag är lite väl svag för den tid jag lagt ner på att träna. Och ja, snoppen är meddellång men tydligen tjockare än medel.

Men ja, du har nog rätt, lite falsk ödmjukhet ägnade jag mig nog åt här. Sen var ju inlägget även menat att vara lite "tillspetsat", dvs lite överdrivet på ett sätt som är menat att vara lite roligt. Ska försöka tänka på att inte ägna mig åt det i fortsättningen, vill inte bli sedd som nya Slarti eller Lellan.

Ja, mja. Jag kan köpa tillspetsat ;)

hurril
2012-04-24, 13:01
Är de här receptorerna olika känsliga på olika "ställen"? Jag menar, kan man ha hög testo-känslighet i ögonen men låg i torson, så man får kort torso och brett mellan ögonen? (Förenklat nu.)

Tror inte du ska ta det där på allvar över huvud taget. Gissningsvis är receptorerna för T mer känsliga i någon mening i anslutning till de anletsdrag/ kroppsfunktioner som är mer manliga än kvinnliga. Typ punghud och neandertalspanna :)

Masi
2012-04-24, 13:23
Är supersnabb hårväxt tecken på högt testosteron?

stridis
2012-04-24, 13:49
Är supersnabb hårväxt tecken på högt testosteron?

Om jag inte vore så väluppfostrad skulle jag... Öppet mål om något.

Thornblom
2013-04-24, 17:10
Arnold Schwarzenegger

This.

hurril
2013-04-24, 19:30
Om jag inte vore så väluppfostrad skulle jag... Öppet mål om något.

Jag tycker du ska köra för jag är rätt nyfiken. Hårväxt-snacket är rätt överdrivet och handlar mest om din genetik.

Latissimus Dorsi
2013-04-24, 19:35
jag ser framför mig en maffiafilm med en byggare i huvudrollen, don testoreone.

ahahaha :d