handdator

Visa fullständig version : Behöver hjälp angående deff!


adlan
2012-04-15, 17:43
Hej, är det här en ok frukost under deff?, 1DL havregryns gröt med kanel och 1 banan med 1 eller 2 kokta ägg(oftast bara ägg vitan). något som ska tas bort eller läggas till?

Skulle också vilja höra åsikter om bra mat under deff tex vad som är bra att käka till lunch och kvällsmat. Är kolhydrater bra eller ska man dra ner på det så mycket man kan?
Försöker att ligga på 1800-2200 kalorier per dag. Kan också nämna att jag går i skolan men är mest stilla sittande just nu men har tränat ca 1 år innan jag för ca en halv månad sedan har blivit stilla sittande och tänkte börja med lite deff innan jag ska köra igång igen med träningen om 1-1½ månad.

Behöver alla råd jag kan få!

willtjam
2012-04-15, 17:44
Har du läst deffguiden?

adlan
2012-04-15, 17:49
Jo jag har läst guiden men det skulle kännas bra och höra åsikter/fakta från folk som har eller håller på att deffa. Och så får jag råd personligt också från folk med erfarenhet.

willtjam
2012-04-15, 17:52
Då vet du att det spelar i stort sett ingen roll vad du äter, så länge du äter nog mycket protein, kolhydrater och fett.

Dessutom är det rätt dumt att ligga på underskott ifall man inte tränar, så jag rekommenderar dig att vänta med deffen tills du börjar träna igen.

ChrisDEFC
2012-04-15, 18:07
Hej, är det här en ok frukost under deff?, 1DL havregryns gröt med kanel och 1 banan med 1 eller 2 kokta ägg(oftast bara ägg vitan).

Ja det är en bra frukost!