handdator

Visa fullständig version : Beach 2004 :-)


jochen
2004-01-22, 13:56
Har tränat sporadiskt till och från men sedan ett par veckor tillbaks har jag bitit ihop o ska fan köra utan avbrott nu.

Just nu kör jag styrketräning varannan dag, ett nybörjarpass
som kör igenom praktiskt taget alla muskelgrupper.. Jag börjar med att cykla 10min som uppvärmning. Sedan 3 set med ca 8-10 reps ben, armar, rygg, axlar, bröst, mage. Sedan stretcha, ibland cyklar jag lite efter träning för att varva ner lite. Efter varje träning tar ja en proteindrink. Utöver det så försöker jag käka många små proteinrika måltider och sallad/frukt.

Dagarna då jag inte tränar så går jag morgonprommenad på 30minuter, ploppar i mig en koffeintablett innan, många bäckar små =).. Funderar på att gå eller cykla en timme varje dag, det lär ju inte vara alltför krävande?

Nu läser ja runt lite om fiskolja, omega 3, linfrön, ALA, CLA etc etc, finns det nåt som passar mig? Var köper man dessa produkter?

Jag är ganska mycket nybörjare och skulle uppskatta lite tips som hjälper mig på traven.

Målet är att bli av med ca 8-10kg fläsk, samt få lite muskler.

Steelan
2004-01-22, 23:35
Börja med att träna mer koncentrerat av de olika muskel grupperna. Träna färre muskelgrupper per pass istället för alla muskelgrupper. Träna då antagonisterna...detta ger bättre effekt. Ha gärna en veckas återupphämtning för respektive muskelgrupper. :bpump:

jochen
2004-01-22, 23:45
vad är antagonisterna? finns det nån bra websida där man kan kolla upp vad alla alla namn på övningar innebär? typ om nån såger åt mig att träna lite pecks o lite lats med flingflongcurl och backhandninjacrunch så känns det jobbigt..

Björn S
2004-01-22, 23:53
Denna länk finns väl med i sådär en femhundra posts... men ännu en gång...


http://www.exrx.net/Lists/Directory.html

En simpel databas.....

Du kan även kolla "exercises" på bodybuilding.com

Tanman
2004-01-23, 00:55
"Nu läser ja runt lite om fiskolja, omega 3, linfrön, ALA, CLA etc etc, finns det nåt som passar mig? Var köper man dessa produkter"

Fiskolja kan hjälpa dig till en bra hälsa men kommer i ditt fall varken att göra från eller till vad gäller vikten. Fiskolja finns att köpa i din vanliga matbutik. Alla andra kosttillskott kan du hoppa över i några år och troligen sedan också om du äter ordentligt.