handdator

Visa fullständig version : Axelpressar och pullovers vid inflammerad slemsäck?


exevision
2012-04-13, 18:33
Går det bra att köra axelpressar och pullovers när man har en lätt inflammerad slemsäck? Axelpressarna gör inte det minsta ont så länge jag håller hantlarna tillräckligt långt bak. Pullovers gör inte ont på något sätt. Men är det dumt att utföra dessa övningar ändå då man går ovan huvet?

Masterpan
2012-04-13, 18:57
Går det bra att köra axelpressar och pullovers när man har en lätt inflammerad slemsäck? Axelpressarna gör inte det minsta ont så länge jag håller hantlarna tillräckligt långt bak. Pullovers gör inte ont på något sätt. Men är det dumt att utföra dessa övningar ändå då man går ovan huvet?

Brukar väl vara en tumregel att så länge du kan köra utan smärta är det lugnt

exevision
2012-04-13, 21:10
Det kan inte vara så att man förvärrar inflamationen trotts att man inte känner smärtan?
Vill köra axelpressarna för att träna serratus anterior samtidigt med traps och väga upp all träning på rhomboids som rodden ger för att på så sätt eventuellt minska den lilla inklämningen.

svenbanan
2012-04-14, 02:23
Om du inte får ont medans du tränar och inte mer ont efteråt än vad du hade innan, så känns det ju som om det du gjorde under träningen inte påverkade din skada.

Sen kvittar det väl vilken skada och vad du gör för träning. Så länge ovanstående gäller så är man safe. Så resonerar i alla fall jag...