handdator

Visa fullständig version : Bänkpress. Det gäller fötterna


Rumi
2012-04-13, 17:26
Tja,

När jag kör bänkpress så borrar jag in tårna i golvet så jag har alltso inte HELA foten på golvet. Har en krummat rygg men fortfarande baken i dynan. Denna teknik har jag lärt mig av Dave tate. Men många säger att det är BÄTTRE med hela fotsulan i golvet. Alltså ger det verkligen bättre stabilitet?

joker560
2012-04-13, 17:33
Det är mycket lättare att få till en fin brygga då, annars behöver du vara bra mycket vigare för att få till samma brygga.

Det är inte godkänt på SL-tävling.

Annars kan du alltid testa, känns det mest stabilt med hela foten eller bara tårna i golvet? Ja, sen har du svaret på din fråga.

z_bumbi
2012-04-14, 10:22
Det kan kännas mindre stabilt med fötterna i eftersom du inte är van vid att köra så. Testar du en period att alltid ha ner fötterna så kan det omvända sedan inträffa dvs att stå på tå känns inte bra. Jag vet i alla fall minst en som på senare tid har gjort just den iaktagelsen. I början tappade han också lite i bänken men sen fick han samma sjuka utveckling som vanligt.

Om man sen faktiskt missar något med att ha bara tårna i istället för hela foten beror nog på tekniken i stort.