handdator

Visa fullständig version : Snart klar med deff - nästa steg?


slo
2012-04-13, 08:25
Hello!

Jag har deffat nu från ungefär 90 kg - 75 kg och har intalat mig själv att jag bara ska till 75, dock kanske det behövs liiite till.

Det jag undrar är hur jag nu ska göra, då jag vill endast gå upp i form av muskler, och få mer definierade muskler. Jag förstår att jag måste ändra om i mitt kcal-intag samt även äta mer kolhydrater än jag gjort tidigare.

Skulle behöva lite tips/tricks/gymschema för att detta ska gå vägen då jag aldrig gjort det tidigare. Jag vill inte riskera att gå upp i fett, då jag inte känner mig 100% klar med minskingen av min fett %

Jag antar att detta har gjorts tidigare och hade lite svårt att söka mig till det, hoppas på lite tips :)

Tack!

Exhale_
2012-04-13, 08:28
Det finns inget sätt att gå upp enbart i ren muskelmassa.

Efter en deff hade jag själv först försökt ligga viktstabil ett tag. Därefter hade jag försökt lagt mig på ett lågt energiöverskott samtidigt som jag läst på och hittat kvalitet i träningen.

DroopySWE
2012-04-13, 11:33
Steroider. Om inte: glöm det. Det är fettocity för dig som gäller om du vill lägga på dig muskelmassa.

Reaper123
2012-04-13, 11:46
Ingen aning om detta upplägg kan tänkas passa din livsstil, men ta en titt på www.leangains.com och se om det låter intressant! :thumbup:

powderdog
2012-04-13, 13:27
Sök på forumet efter recomp, finns massor att läsa. GL

slo
2012-04-13, 22:46
Ingen aning om detta upplägg kan tänkas passa din livsstil, men ta en titt på www.leangains.com och se om det låter intressant! :thumbup:

Jo att döma av resultaten på folket där så absolut! Visst förstår jag engelska osv, men kan inte förstå upplägget riktigt, mer än periodisk fasta. Jag har visserligen inte läst allt som står där ännu men.

Har du kolla på hur man går till väga reaper?:thumbup: