handdator

Visa fullständig version : Var tar mina prenumererade tidningar vägen?


Duffman
2012-04-12, 16:37
Jag prenumererar på Octane, Evo och Fight, och har så gjort i ett par år. Men, den senaste tiden har mina tidningar ibland slutat dyka upp i brevlådan. Speciellt Evo har en tendens att "inte hitta hit". Det är inte nåt strul med prenumerationen och Evo själva går i god för att tidningarna har skickats ut som vanligt.

Men var i helvete är de? Stjäls de av postens personal eller vad ska man tro. Det är hur som helst jävligt irriterande. Tidningarna levereras i genomskinliga plastpåsar och det syns ju tydligt vad som ligger i påsen.

Har andra Koloiter råkat ut för detta?

Morrris
2012-04-12, 16:39
Brevlåda eller postbox?

Duffman
2012-04-12, 16:41
Brevlåda inne i trapphuset, som det ska mycket till att komma in i om man inte har nyckel, Sen bor här mest äldre i huset så de lär inte vara skyldiga..

Morrris
2012-04-12, 16:43
Brevlåda inne i trapphuset, som det ska mycket till att komma in i om man inte har nyckel, Sen bor här mest äldre i huset så de lär inte vara skyldiga..

Informera postkontoret som delar ut post till din adress. Har själv box inne i trapphuset och folks brev sticker ut till höger och vänster pga. slarv från brevbärarens sida.

Fugly
2012-04-12, 16:57
vart*

isterbuk
2012-04-12, 17:01
Samma sak händer mig!! Har prenumererat på Body i flera år och de senaste 3 utgåvorna har inte dykt upp o brevlådan. Jag har ringt body's kundtjänst och de säger att dom skickat ut tidningen, så de har fått skickat ut en ny varje månad nu. Även jag har brevinkast och har tidigare alltid fått tidningen utan problem.

Duffman
2012-04-12, 17:26
Jag gillar inte att tidningarna skickas ut i genomskinliga plastpåsar. Dessa borde vara ogenomskinliga så man inte ser vad det är för nåt. Första gången en tidning försvann var när Evo hade ett temanummer om svenska Koenigsegg.... vilket fick mig att se mardrömslika syner av en finnig jävla postanställd nånstans i sverige som passade på att sno min tidning....

MrLomax
2012-04-12, 18:16
Har ni glömt att betala prenumerationen? Ring och kolla med prenumerationsavdelningen.

isterbuk
2012-04-12, 18:24
Har ni glömt att betala prenumerationen? Ring och kolla med prenumerationsavdelningen.

Givetvis!

Precis min tanke med, säkert nån på posten som förser sig med en gratis prenumeration :)

Duffman
2012-04-12, 18:26
Förlängde båda prenumerationerna med 18 månader i höstas så där finns inte problemet..

TREX
2012-04-12, 18:30
Hur kan en postanställd bli påkommen med att sno post? Är det ens möjligt? Är det bara hans egna heder som står ivägen för massa gratis tidningar?

Rosvall
2012-04-12, 18:54
När jag jobbade på posten var vanligaste anledningen att folk inte fick sina tidningar att tryckeriet misslyckades trycka adressatens namn och adress ordentligt. Antingen att hela eller delar av adressen uteblev. Skulle tippa på att det är anledningen. Svårt att se att tidningarna skulle försvinna i posthanteringen annars. Tror inte heller på att postisarna skulle sno tidningarna. Är nog inte många som tar risken att förlora jobbet över en tidning.

TREX
2012-04-12, 18:55
Tror inte heller på att postisarna skulle sno tidningarna. Är nog inte många som tar risken att förlora jobbet över en tidning.

Men hur ska man bli påkommen? Funderade precis på det, jag menar det är väl bara säga att man la i tidningen? Man kan väl aldrig bli ersättningsskyldig?

PowPow
2012-04-12, 22:29
Men hur ska man bli påkommen? Funderade precis på det, jag menar det är väl bara säga att man la i tidningen? Man kan väl aldrig bli ersättningsskyldig?

Visst kan de det. Finns misstanke (om många rapporterar att saker saknas eller liknande) är det ju bara att plantera ut lockbete/se vilka tidningar som ska delas ut och se om det nappar. Men jag tvivlar på att en brevbärare skulle riskera att bli dömd för stöld och brytande av post- och telehemlighet för någon tidnings skull iofs.

TS: Hör med avsändarna vem det är som delar ut tidningarna (posten eller citymail antagligen) och ring sen till dem och hör kanske?

Duffman
2012-04-12, 23:32
japp, jag försökte få tag i brevbäraren och postkillarna idag, ska återkomma imorron..

isterbuk
2012-04-13, 07:52
När jag jobbade på posten var vanligaste anledningen att folk inte fick sina tidningar att tryckeriet misslyckades trycka adressatens namn och adress ordentligt. Antingen att hela eller delar av adressen uteblev. Skulle tippa på att det är anledningen. Svårt att se att tidningarna skulle försvinna i posthanteringen annars. Tror inte heller på att postisarna skulle sno tidningarna. Är nog inte många som tar risken att förlora jobbet över en tidning.

Men det har bara hänt nu de tre senaste månaderna, annars har det fungerat felfritt. Jag tror att det är nån vikarie på posten som snyter mina tidningar ;D

Nej då, men det kan säkert vara som du säger men då bör det vara flera som ringt och klagat på en tidning som inte kommer då borde tryckaren se över sina maskiner kanske, lär bli dyrt i slutändan om massa tidningar försvinner hela tiden.

Duffman
2012-04-14, 12:32
Pratade just med Evo och de ska i fortsättningen skicka tidningarna i bruna kuvert. Hoppas att det löser problemet....

tjabon
2012-04-14, 19:09
Jag prenumererar på Octane, Evo och Fight, och har så gjort i ett par år. Men, den senaste tiden har mina tidningar ibland slutat dyka upp i brevlådan. Speciellt Evo har en tendens att "inte hitta hit". Det är inte nåt strul med prenumerationen och Evo själva går i god för att tidningarna har skickats ut som vanligt.

Men var i helvete är de? Stjäls de av postens personal eller vad ska man tro. Det är hur som helst jävligt irriterande. Tidningarna levereras i genomskinliga plastpåsar och det syns ju tydligt vad som ligger i påsen.

Har andra Koloiter råkat ut för detta?

Ja. Med all säkerhet är det så.
(jobbat 12 år på posten som vikarie i unga år).

Anmäl till posten.