handdator

Visa fullständig version : har väldigt lätt att gå ner i vikt?


simper02
2012-04-12, 09:15
har väldigt lätt att gå ner i vikt, vägde 92 kg i måndags börja på min deffperiod då, i dag torsdag väger jag 87,5kg. Det brukar ju rekomenders att man ska gå ner 0,5-1 kg i veckan. Nu har jag gått ner 4,5 kg på 3 dagar och en natt.
jag upplever att jag inte har tappat muskler (såklart lite), igår på gymet så tror jag aldrig att jag sätt dem större. Jag känner på huden att fett har försvunnit. jag räknar alldrig vad jag äter men jag vet ju på ett ungefär. skulle tippa på att jag har stoppat i mig ca 3000 kcal normalt äter jag nog ca4000kcal.
Jag har gått ut rätt hårt har i princip bara ätit protein på måndag och tisdag, nötter, keso, pulver. kolhydrater har ätits i små mängder i form av bannaner och knäckemackor. I onsdags blev det väldigt mycket grönsaker och karre
Målet med deff perioden var att jag skulle ner till 83. Vet inte riktigt hur jag ska gå till väga nu, göra jag det snabbt så är jag nog klar om ca 2 veckor men förlorar nog mer muskler än om jag tar den långa vägen. Ni som har lika eller lätt för att gå ner i vikt hur gör ni när ni deffar?

blizzen
2012-04-12, 09:32
Finns ingen som helst risk att du tappat 4.5 kg i form av fett på 4 dagar..

Gå ner och upp i vikt fungerar i princip på samma sätt, tror du att du skulle klara av att gå upp 4.5 kg på 4 dagar?

Ammu
2012-04-12, 09:35
Samma våg? samma tid på dagen ?

jag kan diffa 2-4kg under en dag beroende på vad man käkat

simper02
2012-04-12, 09:41
nej, va ju inte så jag menade. såklart är det vatten, muskler, osv också. Även fast jag druckit extrema mängder vatten. ca 8 liter per dag. men jag märker att jag tappat mycket fett upskattningsvis 3 kg. Och jo jag skulle klara att gå upp 4,5 kg lika fort.

simper02
2012-04-12, 09:42
Samma våg? samma tid på dagen ?

jag kan diffa 2-4kg under en dag beroende på vad man käkat

jo samma tid och våg, direkt från sängen fram till toan och tömma, sen vågen.

Pretorian
2012-04-12, 09:47
Din uppskattning är fel. Du har inte tappat 3 kilo fett på 3 dagar. Det är mestadels vatten. Det brukar gå snabbt de första dagarna vid deff. Fortsätt som du gör så märker du att det kommer gå långsammare.

Macroman
2012-04-12, 09:52
nej, va ju inte så jag menade. såklart är det vatten, muskler, osv också. Även fast jag druckit extrema mängder vatten. ca 8 liter per dag. men jag märker att jag tappat mycket fett upskattningsvis 3 kg. Och jo jag skulle klara att gå upp 4,5 kg lika fort.

8 liter vatten om dan! Hur kommer det sig? Låter nästan som vattentortyr... *spy*

simper02
2012-04-12, 09:53
ja men det är väll klart att det går långsammare ju smalare man blir...

men är rätt säker på att jag skulle nå 83 på 2 veckor. Men tråden bygger ju på att jag är oroliga för att gå ner för snabbt. Så vill ju ha tips gärna från andra med liknande "förmåga" hur dem bär sig åt.

simper02
2012-04-12, 09:57
8 liter vatten om dan! Hur kommer det sig? Låter nästan som vattentortyr... *spy*

en normal dag så ska man få i sig 5-6 liter om man har en ansträngade livstil så 8 liter är inte väldigt mycket. sen dämpar vatten hunger väldigt bra, utmärkt vi deff.

Zizou
2012-04-12, 09:57
Ät mer då om du går ner för fort? Eller rör dig mindre. Finns ingen annan lösning.
Och ja, som dom andra säger, det är mest vatten du har gått ner och inte 3 kg fett.

Ballt
2012-04-12, 10:08
Till att börja med, du har deffat i 4 dagar, du tappar enoooormt mycket vätska ibörjan, jag själv gick ner ca. 4kg efter 6 dagar.

När du tappar så mycket vätska så blir du ju lite "hårdare" och du får mer definerade muskler, det är förmodligen de du anser är "3kg fett" som du har tappat.

Sen är det för tidigt att säga att du har tappa muskler, möjligtvis har du mindre kraft i kroppen då du har dragit ner på kolhydraterna.

simper02
2012-04-12, 10:14
ja bedömningen var väldigt dålig nu när jag tänker efter skyller på att jag inte ätit frukost ännu. men jag har gått ner snabbt och det är väll skit samma vad det är jag tappar bara det inte är muskler. Poängen jag vill komma till är att detta inte är någon tillfällighet. Fortsätter jag på detta sätt så är jag snabbt nere. Kanske för snabbt efter som snart tar nog kroppen av musklerna?
Nu frågar jag hälst efter hjälp av någon med liknande kropp som har lätt att gå ner. Och inte efter massa annat som inte har med frågan att göra.

simper02
2012-04-12, 10:16
nej, va ju inte så jag menade. såklart är det vatten, muskler, osv också. Även fast jag druckit extrema mängder vatten. ca 8 liter per dag. men jag märker att jag tappat mycket fett upskattningsvis 3 kg. Och jo jag skulle klara att gå upp 4,5 kg lika fort.

eftersom att det inte går att ta bort detta inlägg så gör jag om det.....

nej, va ju inte så jag menade. såklart är det vatten, muskler, osv också. Även fast jag druckit extrema mängder vatten. ca 8 liter per dag. men jag märker att jag tappat fett. Och jo jag skulle klara att gå upp 4,5 kg lika fort.

Morty
2012-04-12, 10:42
en normal dag så ska man få i sig 5-6 liter om man har en ansträngade livstil så 8 liter är inte väldigt mycket. sen dämpar vatten hunger väldigt bra, utmärkt vi deff.

Ja, fast inte genom enbart vätska.

Sniggel
2012-04-12, 10:44
Faktorer som påverkar vikten:

1. Antar att du normalt brukar väga dig efter frukost? Det låter så i detta inlägg.
ja bedömningen var väldigt dålig nu när jag tänker efter skyller på att jag inte ätit frukost ännu.


2. Vätska
Till att börja med, du har deffat i 4 dagar, du tappar enoooormt mycket vätska ibörjan, jag själv gick ner ca. 4kg efter 6 dagar.

När du tappar så mycket vätska så blir du ju lite "hårdare" och du får mer definerade muskler, det är förmodligen de du anser är "3kg fett" som du har tappat.

Fortsätter jag på detta sätt så är jag snabbt nere. Kanske för snabbt efter som snart tar nog kroppen av musklerna?
Det kommer det säkerligen inte att göra. Viktminskningen kommer att gå mer långsamt men frågan är om det inte kommer att gå rätt fort ändå? Det är nog för tidigt att säga.

Sen säger du att du äter ca 3000 kcal nu (tidigare åt ca 4000) men i ditt inlägg så verkar du inte direkt ge något sken av att ha koll på hur mycket kcal det är du får i dig:
Jag har gått ut rätt hårt har i princip bara ätit protein på måndag och tisdag, nötter, keso, pulver. kolhydrater har ätits i små mängder i form av bannaner och knäckemackor. I onsdags blev det väldigt mycket grönsaker och karre

Ser inte direkt vetenskapligt ut. Om du kommit fram till 3000 kcal så antar jag att du har lite mer exakta angivelser än så att ge. Det där kan ju lika gärna vara 2000 kcal och då kanske du ligger på ett 1000 kcal större underskott än planerat?
Det ser ut som om du "deffat på känn" vilket ju inte behöver vara fel. Men om du har lätt för att gå ner i vikt kan det ju bli så att du lägger dig på ett för stort underskott rent naturligt och om du inte vill riskera att förlora för mycket muskler kan det ju vara dumt.

Pretorian
2012-04-12, 10:59
ja men det är väll klart att det går långsammare ju smalare man blir...

Det går snabbt i början för att du tappar vätska, inte för att du nödvändigtvis är fet. Fortsätt som du gör så ser du att du troligtvis inte kommer fortsätta rasa i vikt. Utvärdera efter en till två veckor och utgå från DAGENS vikt nu när du tappat massa vätska.

simper02
2012-04-12, 11:30
Ja, fast inte genom enbart vätska.
vad menar du?
Faktorer som påverkar vikten:

1. Antar att du normalt brukar väga dig efter frukost? Det låter så i detta inlägg.
ja


2. Vätska



Det kommer det säkerligen inte att göra. Viktminskningen kommer att gå mer långsamt men frågan är om det inte kommer att gå rätt fort ändå? Det är nog för tidigt att säga.

Sen säger du att du äter ca 3000 kcal nu (tidigare åt ca 4000) men i ditt inlägg så verkar du inte direkt ge något sken av att ha koll på hur mycket kcal det är du får i dig:


Ser inte direkt vetenskapligt ut. Om du kommit fram till 3000 kcal så antar jag att du har lite mer exakta angivelser än så att ge. Det där kan ju lika gärna vara 2000 kcal och då kanske du ligger på ett 1000 kcal större underskott än planerat?
Det ser ut som om du "deffat på känn" vilket ju inte behöver vara fel. Men om du har lätt för att gå ner i vikt kan det ju bli så att du lägger dig på ett för stort underskott rent naturligt och om du inte vill riskera att förlora för mycket muskler kan det ju vara dumt.

ja, jag går enbart på känn. har jag alltid gjort och komer alltid att göra.

Det går snabbt i början för att du tappar vätska, inte för att du nödvändigtvis är fet. Fortsätt som du gör så ser du att du troligtvis inte kommer fortsätta rasa i vikt. Utvärdera efter en till två veckor och utgå från DAGENS vikt nu när du tappat massa vätska.

men nej, jag kommer inte göra ett experiment som jag redan vet svaret på. fortsätter jag på samma vis är jag nere på 83 om 2 veckor är helt övertygad. varför kan folk inte bara fatta att alla är olika? och nu vill jag ha tips från en person med liknande förmåga. Jag vill veta hur det funkar att gå ner snabbt med muskelförlust osv. såklart kommer man alltid att förlora mäst vätska eftersom att man består av ca 65% vatten. jag vill påstå att jag har samma procent nu som för 3 dagar sedan inga konstigehter alls.

Spartansk
2012-04-12, 11:34
vad menar du?


Du får i dig vatten genom maten också. Jag tror att kött (innan det tillagas) t ex brukar vara ungefär 60 % vatten.

Att dricka för mycket vatten är inte bra, det gör att man kissar för mycket, vilket gör att man förlorar salt och ökar risken för att bli inkontinent.

Fishtank
2012-04-12, 11:39
Du får i dig vatten genom maten också. Jag tror att kött (innan det tillagas) t ex brukar vara ungefär 60 % vatten.

Att dricka för mycket vatten är inte bra, det gör att man kissar för mycket, vilket gör att man förlorar salt och ökar risken för att bli inkontinent.

Mer
Runt 75%

herzie
2012-04-12, 11:46
Jag håller med alla utom TS. Lycka till.

simper02
2012-04-12, 11:47
då är jag med.hur mycket är för mycket då? men 5-6 liter är rekomenderat så är 8 liter inte så mycket under korta deff perioder.
100 personer dör årligen av att sätta en penna i halsen. va aldrig i kontakt med pennor.....

simper02
2012-04-12, 11:49
Jag håller med alla utom TS. Lycka till.

ok
vad håller du inte med mig om då?

Spartansk
2012-04-12, 11:51
då är jag med.hur mycket är för mycket då? men 5-6 liter är rekomenderat så är 8 liter inte så mycket under korta deff perioder.
100 personer dör årligen av att sätta en penna i halsen. va aldrig i kontakt med pennor.....

Drick när du är törstig, drick inte när du inte är törstig. Följer du det så dricker du sannolikt lagom mycket.

För övrigt var liknelsen med pennor den sämsta jag har läst. Sätter man en penna i halsen så skadar man sig akut, det är inte så att man skadar sig lite mer för varje gång man håller i en penna. Och hur stor är risken att sätta en penna i halsen ens? Jag tror risken att fara illa av för högt vattenintag är "lite" större.

Pretorian
2012-04-12, 11:53
då är jag med.hur mycket är för mycket då? men 5-6 liter är rekomenderat så är 8 liter inte så mycket under korta deff perioder.
100 personer dör årligen av att sätta en penna i halsen. va aldrig i kontakt med pennor.....

Jag tror inte du kommer få så mycket mer hjälp. :smash:

Matsa
2012-04-12, 11:56
Hur många gånger har du bantat ned dig tidigare?

Fishtank
2012-04-12, 11:56
Drick när du är törstig, drick inte när du inte är törstig. Följer du det så dricker du sannolikt lagom mycket.

För övrigt var liknelsen med pennor den sämsta jag har läst. Sätter man en penna i halsen så skadar man sig akut, det är inte så att man skadar sig lite mer för varje gång man håller i en penna. Och hur stor är risken att sätta en penna i halsen ens? Jag tror risken att fara illa av för högt vattenintag är "lite" större.

That I-landsproblem.

Spartansk
2012-04-12, 11:57
That I-landsproblem.

Ja, herrejävlar vilket "i-landsproblem" att inte kunna hålla tätt. :smash:

simper02
2012-04-12, 11:59
Drick när du är törstig, drick inte när du inte är törstig. Följer du det så dricker du sannolikt lagom mycket.

För övrigt var liknelsen med pennor den sämsta jag har läst. Sätter man en penna i halsen så skadar man sig akut, det är inte så att man skadar sig lite mer för varje gång man håller i en penna. Och hur stor är risken att sätta en penna i halsen ens? Jag tror risken att fara illa av för högt vattenintag är "lite" större.

nä det där säger emot allt jag har lärt mig om vatten intag.

min poäng är att allt är farligt och dåligt på något sätt.

Morty
2012-04-12, 12:01
Så därför dricker du 8L vatten per dag? Hmm... Nåja, fortsätt du!

Matsa
2012-04-12, 12:01
Ja, herrejävlar vilket "i-landsproblem" att inte kunna hålla tätt. :smash:

I-landsproblemet i sammanhanget är att det är svårt att välja vilken vuxenblöja man ska ha. :)

Spartansk
2012-04-12, 12:01
nä det där säger emot allt jag har lärt mig om vatten intag.

Nej, jag vet, det råder någon konstig uppfattning i halva världen, verkar det som, att man ska bälga i sig vatten. De som är insatta i ämnet fattar inte vad den här uppfattningen kommer ifrån.

min poäng är att allt är farligt och dåligt på något sätt.

Men det är ju fullständigt meningslöst att göra något farligare och sämre än det behöver vara, eller hur?

simper02
2012-04-12, 12:02
Hur många gånger har du bantat ned dig tidigare?

har aldrig bantat ner mig av egen vilja.

TheIsh
2012-04-12, 12:03
8 liter? Jag skulle må illa hela dagarna om jag försökte få i mig 8 liter..

simper02
2012-04-12, 12:04
Nej, jag vet, det råder någon konstig uppfattning i halva världen, verkar det som, att man ska bälga i sig vatten. De som är insatta i ämnet fattar inte vad den här uppfattningen kommer ifrån.



Men det är ju fullständigt meningslöst att göra något farligare och sämre än det behöver vara, eller hur?

högt vatten intag har fördelar men också nackdelar. Så vad vill du komma fram till.

allt som är bra och hälsosamt är också "farligt" på något sätt.

Spartansk
2012-04-12, 12:07
högt vatten intag har fördelar. Så vad vill du komma fram till.

Du får alla fördelar men inga av nackdelarna om du dricker LAGOM mycket.

allt som är bra och hälsosamt är också "farligt" på något sätt.

Okej. Kan du då förklara för hur ett LAGOM intag av vatten är "farligt"?

ChrisDEFC
2012-04-12, 12:10
Jag har samma fenomen som dig. Blir jag sjuk som nu senast för 2veckor sen så tappar jag 3kilo på några dagar fast jag verkligen bulkade och åt mycket mat.
Det mesta är förmodligen vätska, sen om du börjat deffa är det förmodligen nått kilo skillnad i hur mycket mat du har i systemet. Ibland när jag käkat stora mängder mat och druckit riktigt mycket dricka så kan jag väga nått kilo mer även dagen efter men några toabesök brukar jämna ut det. Det är inte troligt att du tappat speciellt mycket varken muskler eller fett på den tiden. Va glad att du fick en kickstart på deffen, det kommer garanterat gå segare framöver men håll proteinet högt och försök köra hyfsat tungt på gymmet även om totalvolymen går ner så behåller du det mesta av dina muskler.

RobbanColeman
2012-04-12, 12:13
Glykogendepåer och vattenhalt i kroppen minskar, dvs vikten minskar.


Kolla i spegel och med måttband för att hålla koll på ev framsteg.

Lagom är nog mitt favoritord, mer av det, eller förresten, lagom ska det ju va... :D

Lycka till!

simper02
2012-04-12, 12:17
spartrask
okej men då kan du ju förklara vad som är för högt. att göra som du säger att dricka när man är törstig har ju nackdelar.

stor chans att det inte finns vatten där då när du är törstig.
chans att du får vätskebrist ökar om du ska ligga på gränsen "lagom" hela tiden.

sover du bara när du är trött?
Äter du bara när du är hungrig?

du kanske kan leva ett sådant liv? men det kan inte jag

Matsa
2012-04-12, 12:19
har aldrig bantat ner mig av egen vilja.

Ofrivilliga viktnedgångar då? Med tanke på det här uttalandet så måste du ju ha någon sorts tidigare erfarenheter, annars verkar det ju lite konstigt.

men nej, jag kommer inte göra ett experiment som jag redan vet svaret på. fortsätter jag på samma vis är jag nere på 83 om 2 veckor är helt övertygad. varför kan folk inte bara fatta att alla är olika?

Flera personer som har tidigare erfarenhet av att dieta säger att det inte är något konstigt med att gå ned fort i början eftersom man tappar vätska, har mindre bajs i tarmen etc. Jag rasade med i vikt i början och ändå "smög" jag igång min diet, om man drar åt svångremmen riktigt hårt redan från början kan de första 5 kilona försvinna på nolltid. När jag var hemma och firade min mors 70årsdag för någon månad sedan gick jag från 84kg till 89kg och ned till 83.5kg på knappt en vecka. :D

Jag tror alltså att du oroar dig i onödan.

Spartansk
2012-04-12, 12:21
okej men då kan du ju förklara vad som är för högt. att göra som du säger att dricka när man är törstig har ju nackdelar.

stor chans att det inte finns vatten där då när du är törstig.
chans att du får vätskebrist ökar om du ska ligga på gränsen "lagom" hela tiden.

sover du bara när du är trött?
Äter du bara när du är hungrig?

du kanske kan leva ett sådant liv? men det kan inte jag

Jag vet inte den exakta gränsen för vad som är för högt, men åtta liter, det är ju gigantiska mängder. Vad gör du av allt? Har du en kamelpuckel på ryggen, eller?

Sedan tror jag inte att den här "lagom"-gränsen är noga på en centiliter när. Du kommer inte bli uttorkad och katabol av att ha druckit tre klunkar vatten för lite de senaste timmarna, på samma sätt som att du inte kommer bli inkontinent och få saltbrist av att ha kissat en gång för mycket de senaste timmarna.

simper02
2012-04-12, 12:26
Ofrivilliga viktnedgångar då? Med tanke på det här uttalandet så måste du ju ha någon sorts tidigare erfarenheter, annars verkar det ju lite konstigt.



Flera personer som har tidigare erfarenhet av att dieta säger att det inte är något konstigt med att gå ned fort i början eftersom man tappar vätska, har mindre bajs i tarmen etc. Jag rasade med i vikt i början och ändå "smög" jag igång min diet, om man drar åt svångremmen riktigt hårt redan från början kan de första 5 kilona försvinna på nolltid. När jag var hemma och firade min mors 70årsdag för någon månad sedan gick jag från 84kg till 89kg och ned till 83.5kg på knappt en vecka. :D

Jag tror alltså att du oroar dig i onödan.

jo har blivit ett gäng ofrivilliga bantningar genom åren.
tex vid sjukdom, långa vandringar osv.
kan vid magsjuka gå ner 10 kg utan problem
vid långa vandringar 5-8 kg

stromming
2012-04-12, 12:29
Förstår inte varför du talar emot när folk ger dig bra tips. Alla i den här tråden är rörande överrens utom du TS, som var den som frågade. 8 liter vatten per dag är inte bra, hur du än försöker rättfärdiga det

simper02
2012-04-12, 12:31
tack till er som kommer med bra svar på min fråga. chris robban och matsa

Sniggel
2012-04-12, 12:33
ja, jag går enbart på känn. har jag alltid gjort och komer alltid att göra.



men nej, jag kommer inte göra ett experiment som jag redan vet svaret på. fortsätter jag på samma vis är jag nere på 83 om 2 veckor är helt övertygad. varför kan folk inte bara fatta att alla är olika? och nu vill jag ha tips från en person med liknande förmåga. Jag vill veta hur det funkar att gå ner snabbt med muskelförlust osv. såklart kommer man alltid att förlora mäst vätska eftersom att man består av ca 65% vatten. jag vill påstå att jag har samma procent nu som för 3 dagar sedan inga konstigehter alls.

Ja det är ju inget fel att gå på känn så länge du gör de justeringar du tror behövs. Skulle det visa sig att du går ner till 83 om 2 veckor så vet du att du ätit för lite.
Jag tycker att du skulle kunna kolla under 2 eller 3 dagar exakt hur många kcal det är du får i dig (antar att det varierar från dag till dag). Bara för att få viss uppfattning om ditt kcalintag.

simper02
2012-04-12, 12:36
Förstår inte varför du talar emot när folk ger dig bra tips. Alla i den här tråden är rörande överrens utom du TS, som var den som frågade. 8 liter vatten per dag är inte bra, hur du än försöker rättfärdiga det

hur ska man göra då? följa alla tips?
klart man måste få debbatera lite så man vet personen tycker och menar och framförallt hur kunniga dem är.

skulle du starta en tråd här och fråga" hur får man magrutor?"

så svarar jag hoppahage

tänker du så här, oj vad smart! och går ut och börjar hoppa
eller börjar du ifrågasätta och debbatera?

stromming
2012-04-12, 12:39
hur ska man göra då? följa alla tips?
klart man måste få debbatera lite så man vet personen tycker och menar och framförallt hur kunniga dem är.

skulle du starta en tråd här och fråga" hur får man magrutor?"

så svarar jag hoppahage

tänker du så här, oj vad smart! och går ut och börjar hoppa
eller börjar du ifrågasätta och debbatera?

Jag skulle nog inte ge mig in i en diskussion utan att ha en aning om vad som är sant, eller vem jag ska lyssna på. Men här på kolozzeum vet jag ungefär vilka som är vettiga, och alla dessa människor säger att du borde sluta dricka 8 liter vatten om dagen.

Matsa
2012-04-12, 12:42
jo har blivit ett gäng ofrivilliga bantningar genom åren.
tex vid sjukdom, långa vandringar osv.
kan vid magsjuka gå ner 10 kg utan problem
vid långa vandringar 5-8 kg

Magsjuka och liknande är ju lite speciellt, efter en ordentlig släng av sådant är man ju riktigt ordentligt tömd och de kilona kommer tillbaka ganska snabbt för de flesta. Vandringar har jag inte så mycket erfarenhet av (bortsett från lumpen men då höll jag inte koll på min vikt) men jag gissar i alla fall på att det inte är helt jämförbart med en normal diet i kombination med styrketräning.

I övrigt +1 på Sniggel.

Zenot
2012-04-12, 12:45
nvm

simper02
2012-04-12, 12:47
Jag skulle nog inte ge mig in i en diskussion utan att ha en aning om vad som är sant, eller vem jag ska lyssna på. Men här på kolozzeum vet jag ungefär vilka som är vettiga, och alla dessa människor säger att du borde sluta dricka 8 liter vatten om dagen.

nepp men jag har ju mer en en aning om vad som är sant om vätskeintag. hoppas du förstår då varför jag ifråga sätter.

arthax
2012-04-12, 12:48
Jag måste också fråga TS.

Du hävdar att du läst/hört/sett att x antal liter vatten/dag är bra? Och att dricka mindre under x lång tid får negativa konsekvenser?

Vilken studie baserar du detta på? Eller är det din egna tro? Det är lätt att tycka mycket, men om man skall påvisa fakta är det bra om man kan hänvisa till en trovärdig källa.

TheIsh
2012-04-12, 12:56
Jag måste också fråga TS.

Du hävdar att du läst/hört/sett att x antal liter vatten/dag är bra? Och att dricka mindre under x lång tid får negativa konsekvenser?

Vilken studie baserar du detta på? Eller är det din egna tro? Det är lätt att tycka mycket, men om man skall påvisa fakta är det bra om man kan hänvisa till en trovärdig källa.

The Unmedical journal of broscience :naughty:

simper02
2012-04-12, 13:16
jag orkar inte leta fram en studie om det. men är du intresserad så gör det själv kan inte vara speciellt svårt.
Har du inte gjort lumpen? inte hållt på med idrott? hur har ni missat detta.

4-6 liter förespråkas ofta. jag är medveten om teorin att det är dåligt att dricka för mycket men då rör det sig oftast om pykologiska faktorer. att man blir stressad av att gå på toa offta.

jag mår bra av mycket vatten så jag fortsätter sen går jag inte på toa överdrivet mycket och jag blir knappast stressad av det

cero
2012-04-12, 13:24
2-3 L för vuxna människor brukar jag höra.

Man löper väl större risk för att få en överaktiv blåsa om man dricker för mycket. Och det kan absolut vara något allvarligt. Det är inte direkt så att det värsta som kan hända är att man får gå på toaletten ofta. T.ex. urinläckage lär inte vara särskilt trevligt.

simper02
2012-04-12, 13:29
2-3 L för vuxna människor brukar jag höra.

Man löper väl större risk för att få en överaktiv blåsa om man dricker för mycket. Och det kan absolut vara något allvarligt. Det är inte direkt så att det värsta som kan hända är att man får gå på toaletten ofta. T.ex. urinläckage lär inte vara särskilt trevligt.

2-3 liter brukar man rekomendera för genomsnitts personen. det dubbla för personer som anstränger sig mycket och ännu mer om man vistas i kallmiljö

cero
2012-04-12, 13:30
Vad är "mycket" i detta sammanhanget? Rent spontant känns det som att man skulle behöva springa ett maraton för att behöva dubbla mängden vätska.

Och varför ska man ha mer om man vistas i en kall miljö? Är det inte tvärtom? Dvs att man behöver mer vatten i en varm miljö eftersom man svettas mer.

simper02
2012-04-12, 13:40
hur långa är 57 snören? beror helt på personen men sitter du vid datorn på dinna arbetsdagar så anstränger du dig ju inte mycket. fysiskt jobb plus fysisk träning kategoriserar jag som mycket ansträngade

Kall luft är torr och drar fuktighet från lungorna, vilket gör att man förlorar mycket vätska genom utandningsluften.

varför blir folk så trötta när dem kommer hem från skidbacken? dem har druckit för dåligt

cero
2012-04-12, 13:44
Om du med "fysisk träning" menar ett par styrketräningspass per vecka tycker jag inte det låter som att man behöver särskilt mycket vätska. Är det ett par stenhårda långdistanspass kanske det är mer aktuellt.

Och vad för fysiskt jobb är det du har eller klassar som "mycket ansträngande"?

Zenot
2012-04-12, 13:45
hur långa är 57 snören? beror helt på personen men sitter du vid datorn på dinna arbetsdagar så anstränger du dig ju inte mycket. fysiskt jobb plus fysisk träning kategoriserar jag som mycket ansträngade
Vad jobbar du med? Det ska till riktigt jäkla jobbiga dagar för att 8l vatten ska behövas.

simper02
2012-04-12, 13:52
fysiskt jobb plus fysiskträning kategoriserar jag som mycket ansträngande livstil

6 liter dricker jag, 8 under 3 dagar......... jag tycker det dämpar hungern bra.

Zenot
2012-04-12, 14:01
fysiskt jobb plus fysiskträning kategoriserar jag som mycket ansträngande livstil

6 liter dricker jag, 8 under 3 dagar......... jag tycker det dämpar hungern bra.

Okej, du verkar inte vilja specificera närmare vad du håller på med, vilket är lugnt, men folk kan då heller inte hjälpa dig.

Du verkar heller inte gilla de svar du fått hittils i tråden. Så, vad är det du vill veta, egentligen? Vad är syftet med tråden, simper02?

cero
2012-04-12, 14:04
Har du bestämt dig för det, så!

användaren
2012-04-12, 14:06
6 kg vätska eller liknande när man är nära 100 kg är lätt att tappa. men det gäller enbart första veckan. du sa att du bara käkat protein. om jag inte minns helt fel så är det väl oftast så att kolhydratrik kost binder vätska enklare.

jag kan garantera att du inte går ner lika mycket nästa vecka. du har väl i princip tömt vätskedepåerna nu.

de som kör vlcd diet och käkar ca 600 kcal om dagen kan ungefär tappa 2 kg (fett, muskler & vätska) per vecka om man väger kring 80 strecket.

anaticula
2012-04-12, 14:42
jag orkar inte leta fram en studie om det. men är du intresserad så gör det själv kan inte vara speciellt svårt.
Har du inte gjort lumpen? inte hållt på med idrott? hur har ni missat detta.

4-6 liter förespråkas ofta. jag är medveten om teorin att det är dåligt att dricka för mycket men då rör det sig oftast om pykologiska faktorer. att man blir stressad av att gå på toa offta.


Det handlar inte om att missa, det handlar om att tänka kritiskt.

Du kan börja med att läsa den här artikelserien:

http://traningslara.se/vatskeintag-vid-traning-del-i-introduktion/

Det förefaller för mig tydligt att problemen med att folk dricker för mycket vida överstiger problemen med att dricka för lite.

simper02
2012-04-12, 15:40
ja nu har tråden spårat ur totalt frågan från början var "Vet inte riktigt hur jag ska gå till väga nu, göra jag det snabbt så är jag nog klar om ca 2 veckor men förlorar nog mer muskler än om jag tar den långa vägen. Ni som har lika eller lätt för att gå ner i vikt hur gör ni när ni deffar?" jag vet av erfarenhet att jag går ner lättare en medelpersonen och ville ha hjälp av liknande personer. jag har fått fyra svar på frågan och jag har fått ut det jag ville av den. mitt beslutblir att jag kommer ta det lungt med deffen och göra den långsam och inte någon två veckors som jag vet att jag skulle kunna göra.
Sen att tråden har spårat ur i en vattendebbat tycker jag bara är roligt och nyttigt finns alltid ny teorier och sätt att tänka på osv.
Att dricka 6 liter vatten har funkat kanon för mig i många år och jag har inte möjlighet oftast att dricka när jag är törstig så det tipset är helt uteslutet för mig. Så det blir 1 liter per måltid och 2l vid varje träningspass plus extra när jag är törstig (om det går). Detta fungerar och jag pissar inte oftare än någon annan så varför ska jag ändra på det och när jag pissar så känner jag mig aldrig stressad vilket ofta är orsaken till inkontinent.
rött kött är farligt? sluta ät det
åka bil är farligt? sluta åk bil
tidningarna har väll en ny sak varje månad som är farlig? mobiltelefoner,chips, bröstopertion, laseroperaton för ögonen , för lite träning, för mycket träning, vatten, vitaminer. Kan hålla på hur länge som hälst...
ja allt som man gör är farligt ska man sluta leva bara för det?

RobbanColeman
2012-04-12, 15:43
Du kan inte fortsätta tömma glykogendepåer som redan är tömda. Farten lär plana ut iaf. Prova vetja. Det är så man lär sig. ;)

simper02
2012-04-12, 15:52
vad menar du? jag ska väll inte tömma några glykogendepåer

RobbanColeman
2012-04-12, 15:57
vad menar du? jag ska väll inte tömma några glykogendepåer

Nope, det jag sa, det har du ju nämligen redan påbörjat en del. Jag har förresten gått ned 3kg senaste 4 dagarna, redigt med vatten och mindre tryck i kroppen pga mindre inlagrad kolhydrat och därmed också vätska i muskulaturen. Varje gram kolhydrat binder dessutom in 3g vätska. Detta är kunskap man har nytta av t ex då man ska toppa sig till en tävling.
Jag har som mest gått upp 17kg på lika många dgr också. Det är det som är så fiffigt. Man kan lära sig hur man styr kroppen, mycket kul! :)

Lyssna lite också, det finns faktiskt några på brädan som varit med ett tag och lärt sig ett och annat. Jag tror dock mycket på att prova sig fram, det ger förståelse och insikt man inte kan läsa sig till. Det är givetvis bra att läsa också...

Mvh

simper02
2012-04-12, 16:32
nu kommer vi till det här igen, exakt vad är det jag ska lyssna på? eller är det kanske ni som ska lyssna? och förstå att alla är olika med gener och förutsättningar osv.
jag kan det här med hur kroppen fungerar, därför jag inte riktigt förstår varför jag går ner i vikt så snabbt. Jag kan omöjligt va ensam därför jag ville ha hjälp av en erfaren deffare med samma kropp.
det var alltså bara under de tre första dagarna jag drog ner (inte släppte helt och hållet slog faktiskt armhävningsrekord idag så visst finns det energi i musklerna och genomförde ett bra pass med kroppsbelastningsträning såklart för att jag har gått ner 4,5 kg) på kolhydraterna för att få en snabbare viktnedgång från början men 4,5 kg med ett ökat vatten intag på 2 liter bevisar inte det en del, jag går ner extra fort.

RobbanColeman
2012-04-12, 16:39
nu kommer vi till det här igen, exakt vad är det jag ska lyssna på? eller är det kanske ni som ska lyssna? och förstå att alla är olika med gener och förutsättningar osv.
jag kan det här med hur kroppen fungerar, därför jag inte riktigt förstår varför jag går ner i vikt så snabbt. Jag kan omöjligt va ensam därför jag ville ha hjälp av en erfaren deffare med samma kropp.
det var alltså bara under de tre första dagarna jag drog ner (inte släppte helt och hållet slog faktiskt armhävningsrekord idag så visst finns det energi i musklerna och genomförde ett bra pass med kroppsbelastningsträning såklart för att jag har gått ner 4,5 kg) på kolhydraterna för att få en snabbare viktnedgång från början men 4,5 kg med ett ökat vatten intag på 2 liter bevisar inte det en del, jag går ner extra fort.

Jag gör nog 100 armhävningar idag jag med om jag får 100kr... :)

Prova som sagt.
Lycka till!

pwnyou
2012-04-12, 16:48
Nu har jag bara läst första inlägget, men:

Kolhydratstöming ~ 2kg
Salttömning (det blir så när man dricker 8 liter vatten) ~ 2kg
~3-4000kcal underskott ~ 0.5kg muskler/fett

Resultat: ~4.5kg nedgång

Helt logiskt. Du är precis likadan som alla andra.

"jag kan det här med hur kroppen fungerar, därför jag inte riktigt förstår varför jag går ner i vikt så snabbt." Detta statement säger emot sig självt. :P

RobbanColeman
2012-04-12, 16:50
Nu har jag bara läst första inlägget, men:

Kolhydratstöming = 2kg
Salttömning (det blir så när man dricker 8 liter vatten) = 2kg
~3-4000kcal underskott = 0.5kg muskler/fett

Resultat: ~4.5kg nedgång

Helt logiskt. Du är precis likadan som alla andra.

För mycket snack om gener och olikheter på kolozzeum just nu, alltså gäller inte logiskt... :)

Spartansk
2012-04-12, 16:53
Jag gör nog 100 armhävningar idag jag med om jag får 100kr... :)

Om du lägger upp en film idag där du gör 100 armhävningar, så får du 100 kr av mig (du får PM:a kontouppgifter).

simper02
2012-04-12, 16:57
blir nästan sugen på att gå ner till 83 på två veckor bara för att se hur ni ska förklarar det? :D men som sagt är jag orolig för onödig muskelförlust så jag tror på den långsamma vägen.

pwnyou
2012-04-12, 17:11
blir nästan sugen på att gå ner till 83 på två veckor bara för att se hur ni ska förklarar det? :D men som sagt är jag orolig för onödig muskelförlust så jag tror på den långsamma vägen.Prova detta istället:

Ät minst 5k kcal om dagen
MYCKET kolhydrater
MYCKET salt
väldigt lite vatten, förutom precis innan vägning, då du trycker i dig flera liter vatten

Så ska vi se om du kan gå upp dina 4,5kg lika lätt som du förlorade dem. Jag tror nämligen att du hade gått upp mer än så. Vi kan även förklara i efterhand hur du kunde gå ner så mycket, för att sedan gå upp allt igen på så kort tid (ledtråd: kortsiktig viktförändring, inte långsiktig!)

Fishtank
2012-04-12, 17:14
blir nästan sugen på att gå ner till 83 på två veckor bara för att se hur ni ska förklarar det? :D men som sagt är jag orolig för onödig muskelförlust så jag tror på den långsamma vägen.

Du är ju dock helt ute och cyklar då allt som hänt är att du ätit mindre kolhydrater och tömt dig.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

RobbanColeman
2012-04-12, 17:24
Om du lägger upp en film idag där du gör 100 armhävningar, så får du 100 kr av mig (du får PM:a kontouppgifter).

Mina gener säger nej tack idag... :D

Spartansk
2012-04-12, 17:28
Mina gener säger nej tack idag... :D

Okej! :P

simper02
2012-04-12, 17:31
Prova detta istället:

Ät minst 5k kcal om dagen
MYCKET kolhydrater
MYCKET salt
väldigt lite vatten, förutom precis innan vägning, då du trycker i dig flera liter vatten

Så ska vi se om du kan gå upp dina 4,5kg lika lätt som du förlorade dem. Jag tror nämligen att du hade gått upp mer än så. Vi kan även förklara i efterhand hur du kunde gå ner så mycket, för att sedan gå upp allt igen på så kort tid (ledtråd: kortsiktig viktförändring, inte långsiktig!)

ja det är ju klart jag skulle gå upp mer då. men grejen är ju den att när jag börjar med normal kost i morgon så kommer jag inte gå upp igen. jag hör av mig om några dagar för att bekräfta att jag har rätt. Jag har inte tömt några kolhydrats depåer bara minskat. tagit bort pasta och potatis och ersatt dem med bannaner och knäckemackor.

pwnyou
2012-04-12, 18:28
ja det är ju klart jag skulle gå upp mer då. men grejen är ju den att när jag börjar med normal kost i morgon så kommer jag inte gå upp igen. jag hör av mig om några dagar för att bekräfta att jag har rätt. Jag har inte tömt några kolhydrats depåer bara minskat. tagit bort pasta och potatis och ersatt dem med bannaner och knäckemackor.Du är jätteduktig och superunik. Vi förstår.

Men för de andra 99.9999% av forumet så ökar/minskar man kortsiktigt i vikt beroende på saltintag, vattenintag, kolhydratsintag och kaloriintag. Och då talar vi MÅNGA kilon.

arthax
2012-04-12, 18:32
Du är jätteduktig och superunik. Vi förstår.

Men för de andra 99.9999% av forumet så ökar/minskar man kortsiktigt i vikt beroende på saltintag, vattenintag, kolhydratsintag och kaloriintag. Och då talar vi MÅNGA kilon.

1+

Hoppas TS nu nöjer sig med detta *gah!*

pwnyou
2012-04-12, 18:44
Okej, för att vara mindre dryg, och istället försöka hjälpa till, ska jag ändra approach :)

Jag citerar ifrån en bok som heter såhär:

The Rapid Fat Loss Handbook
A Scientific Approach to Crash Dieting
How to lose 4-7 pounds of fat and 10-20 pounds of weight in 2 weeks
(Notera hur man tappar minst lika mycket vikt från vatten än från fett/muskler, något man sedan gainar igen så fort man ställer om sig till bulk eller balans)

Ifrån kapitlet "Chapter 1: Just how quickly"
This is especially true for the myriad low-carbohydrate dieting approaches out there. Studies demonstrate a rapid weight loss of anywhere from 1-15 lbs in the first week or two of a lowcarbohydrate diet and average weight losses of 7-10 lbs in the first week are fairly standard. Most of it is simply water loss although some of it will be true tissue loss, meaning fat and muscle. After that initial rapid weight loss, true weight/fat loss slows down to more ‘normal’ levels.

Med andra ord: Du är inte unik. Vi är många som har varit där.

simper02
2012-04-12, 19:07
haha förtår inte allas problem när det gäller olikheter och saker som strider mot vetenskap.
kom på tidigare att jag känner en bekant som har liknande förmåga om inte värre. Han går ner ca 15 kg på långa vandringar och efter dem kan han välja om han vill stanna på den vikten eller öka igen såklart går han alltid upp nått kilo efter han har återhämtat sig om han väljer att stanna.
Men har fått bra tips nu av han, men det var kul att diskutera med er :smash:

för er som är intresserade så tyckte han att en långsam deff var att föredra med ett sikte på 1 kg i veckan men att man lägger in snabba viktminsknings perioder då och då för att få den långsamma deffen att gå snabbare.

deadich
2012-04-12, 19:59
Din vikt du gått ner på 3 dagar är garanterat "riktig" viktnedgång!

Du har inte väldigt lätt att gå ner. Varenda jävel på detta forum skulle kunna göra den nedgången som du gjorde.

simper02
2012-04-12, 20:03
Din vikt du gått ner på 3 dagar är garanterat "riktig" viktnedgång!

Du har inte väldigt lätt att gå ner. Varenda jävel på detta forum skulle kunna göra den nedgången som du gjorde.

ok

Röda Björnen
2012-04-12, 20:08
TS, oavsett vad du anser så är du inget fysiologiskt under vid att tappa vikt som flera sagt och jag kan rabbla upp flera anledningar men större delen har täckts utav tidigare inlägg samt att dina argument varför du är ett underverk i viktnergång är inget än skitsnack.

Varför du tar tips ifrån någon annan än oss är för att du inte fick det svaret du förväntade dig och är insnöad att du är en väldigt speciell människa med en speciell gåva men tyvärr.

MVH

stromming
2012-04-12, 20:09
haha förtår inte allas problem när det gäller olikheter och saker som strider mot vetenskap.

Är du seriös nu?

Edit: Björnen ovanför sa det bäst

simper02
2012-04-12, 20:22
*cry*jahapp jag som trodde att jag var superman med speciella superkraffter..........*cry*

arthax
2012-04-12, 20:52
haha förtår inte allas problem när det gäller olikheter och saker som strider mot vetenskap.

Väntar fortfarande på dina vetenskapliga publiceringar som du hela tiden tar avstamp i. *popcorn*

Pttr
2012-04-12, 21:15
*cry*jahapp jag som trodde att jag var superman med speciella superkraffter..........*cry*

Något speciellt är det nog med dig! :)

TheIsh
2012-04-12, 21:27
Ingen betvivlar att du kan gå ner snabbt i vikt, det alla betvivlar är att det är fett då det är fysiologiskt omöjligt för kroppen att oxidera så mycket kroppsfett under den tidsramen.
Du kan ju inte be mig leta reda på en studie när det är du som måste backa upp ditt argument? I så fall kan jag ju hävda en sak som inte är sann som det inte ens finns några studier om, hittar du den inte så är det sant.. Hur tänkte du där?

simper02
2012-04-12, 21:39
vänta nu när började jag prata om studier och vetenskap. Jag hånar väll mer eller mindre studier och vetenskap. Jag är ju superman!!! eller juste det var jag ju inte..................

Pretorian
2012-04-13, 06:41
http://cdn.funnycorner.net/funny-pictures/5904/Sticky-this-thread.jpg

Eddie Vedder
2012-04-13, 08:05
då är jag med.hur mycket är för mycket då? men 5-6 liter är rekomenderat så är 8 liter inte så mycket under korta deff perioder.
100 personer dör årligen av att sätta en penna i halsen. va aldrig i kontakt med pennor.....

Vem rekommenderar 5-6 liter? Det är ju också jättemycket. Det finns i ärlighetens namn ingen sån rekommendation från något seriöst håll. Inte ens för konditionsidrott om det nu inte är fråga om maraton i extrem värme och såna saker.

Zizou
2012-04-13, 08:33
Kanske en ny "Best of"-tråd? :D

Fugly
2012-04-13, 09:06
har inte läst hela tråden men om du tycker att du har lätt att gå ner och dricker 8l vatten för att dämpa hungern tycker jag du ska äta mer mat och dricka mindre vatten

Sniggel
2012-04-13, 09:10
haha förtår inte allas problem när det gäller olikheter och saker som strider mot vetenskap.
kom på tidigare att jag känner en bekant som har liknande förmåga om inte värre. Han går ner ca 15 kg på långa vandringar och efter dem kan han välja om han vill stanna på den vikten eller öka igen såklart går han alltid upp nått kilo efter han har återhämtat sig om han väljer att stanna.
Men har fått bra tips nu av han, men det var kul att diskutera med er :smash:

för er som är intresserade så tyckte han att en långsam deff var att föredra med ett sikte på 1 kg i veckan men att man lägger in snabba viktminsknings perioder då och då för att få den långsamma deffen att gå snabbare.

Inget av det du eller din vandrande kompis upplevt när det gäller viktnedgång strider mot någon vetenskap. Jag tror de flesta av oss är överens om att den viktnedgången du har haft nu, kommer inte att fortsätta i samma takt. Detta för att du förmodligen hunnit tappa en massa vätska och lite maginnehåll och att du inte kommer att tappa ytterligare sådant utan att det kommer att bli större andel fett och muskler fortsättningsvis.
Dessutom kan aldosteronet få kroppen att "svänga tillbaka" efter en tid och dra på sig lite av den förlorade vätskan vilket t om kan få dig att gå upp något i vikt från en dag till en annan trots kaloriunderskottet.

Din kompis går ner 15 kg i vikt för att han förbrukar extrema mängder energi på sina vandringar och inte äter i närheten av sitt kaloribehov. Helt normalt och ofarligt så länge han får tid att återhämta sig mellan vandringarna.

Sen säger du att du tränar och har fysiskt jobb. Jag vet att detta kan få energibehovet att gå upp rejält och även öka vätskebehovet. Jag själv har fått lägga om kosten en hel del sen jag började jobba på mitt senaste jobb och har inte riktigt luskat ut ännu vad mitt kaloribehov är en jobbdag. Men det ligger nånstans mellan 5-6000 från att tidigare ha varit strax över 3000. Detta beror nog också till stor del att jag cyklar någorlunda intensivt en timme till jobbet och 1 timme hem, samt jobbar i 10 timmar.

Om du är i en liknande situation och inte har koll på hur mycket du egentligen får i dig (du går på känn, du har inte räknat, kanske för att du inte pallar med "vetenskap"?) så är det inte omöjligt att du förbrukar 6000 kcal, får i dig 2000 kcal, underskott på 4000 kcal, går ner 4 kg fett (och muskler) i veckan och utöver det tappar en jäkla massa vätska de första 3-5 dagarna.

simper02
2012-04-13, 09:52
info till kolozzeums vetenskapsmän, vågen står idag på 86 kg.

Sniggel
2012-04-13, 10:07
Ok, vi får väl avvakta en tid till innan vi vet hur snabbt takten kommer att fortsätta. Det kan fortfarande vara så att du tappar en massa vätska. Det har ju inte gått en vecka än. Om du är orolig förstår jag dock om du vill öka kaloriintaget. Jag själv tror att du ligger på ett stort underskott, men inte att du kommer att tappa lika många kilon nästa vecka.
Det låter inte omöjligt att du når 83 i nästa vecka, men att denna vikten till stor del består av temporär vätskeförlust och när du börjar äta på balans kommer att gå upp "hälften av kilona" innan vikten stabiliseras.

simper02
2012-04-13, 10:27
jag kommer äta på balans idag. med normal kost

simper02
2012-04-14, 09:20
Info till kolozzeusm vetenskapsmän en dag med normal kost och vågen står idag på 85,7.

Fråga till kolozzeusm vetenskapsmän exakt när beräknar ni att jag kommer gå upp 4,5 kg vätska igen eller var det mer?

MVH/ Superman

Zizou
2012-04-14, 09:25
Info till kolozzeusm vetenskapsmän en dag med normal kost och vågen står idag på 85,7.

Fråga till kolozzeusm vetenskapsmän exakt när beräknar ni att jag kommer gå upp 4,5 kg vätska igen eller var det mer?

MVH/ Superman

Ingen som ens påstått att det är 4,5 kg vätska som du gått ner. Och det är ju inte så att kroppen bara lagrar in all vätska som man tappat under en dag på balans *gah!*

simper02
2012-04-14, 09:36
nej det var ju därför jag ställde frågan till kolozzeusm vetenskapsmän.."exakt när beräknar ni att jag kommer gå upp 4,5 kg vätska igen eller var det mer?"

och jo det har påståtts ganska många gånger.......


MVH/ Superman

jokem
2012-04-14, 09:54
nej det var ju därför jag ställde frågan till kolozzeusm vetenskapsmän.."exakt när beräknar ni att jag kommer gå upp 4,5 kg vätska igen eller var det mer?"

och jo det har påståtts ganska många gånger.......


MVH/ Superman

Exakt 13,37 dagar

Zizou
2012-04-14, 09:59
nej det var ju därför jag ställde frågan till kolozzeusm vetenskapsmän.."exakt när beräknar ni att jag kommer gå upp 4,5 kg vätska igen eller var det mer?"

och jo det har påståtts ganska många gånger.......


MVH/ Superman

Vad jag kan läsa så har ingen skrivit att det bara är vätska, men till stor del vätska. Men du får gärna visa mig vem som har skrivit det.

simper02
2012-04-14, 10:27
vikt ned gång på ca 7 kg. 4,5 kg eller mer är en stor del av 7 eller håller du inte med? 3,5kg är inte en stor del av 7? så ja alla har nästan påstått det i tråden säkerligen även du.

men som sagt jag är inte en av kolozzeums vetenskapsmän

Zizou
2012-04-14, 11:11
vikt ned gång på ca 7 kg. 4,5 kg eller mer är en stor del av 7 eller håller du inte med? 3,5kg är inte en stor del av 7? så ja alla har nästan påstått det i tråden säkerligen även du.

men som sagt jag är inte en av kolozzeums vetenskapsmän

Nu utgick jag från första inlägget av dig;
Nu har jag gått ner 4,5 kg på 3 dagar och en natt.

Och av det så menade jag att ingen har påstått att allt var vätska.

Och för att tillägga, att du gick ner 0.3 kilo från igår är ju ett tecken på att du inte alls låg på balans, som du påpekade?

Och om du nu har gått ner ytterligare 2,5 kilo från i torsdags, ja då ligger du väl på ett väldigt stort underskott. Du får helt enkelt äta mer om du vill ha en långsammare viktminskning. Förstår inte riktigt vad du vill ha ut av tråden längre.

simper02
2012-04-14, 12:17
0,3 kg kan man inte dra några slutsattser av om man är på balans eller ej. fortsätter det att minska så ja. men imorgan kan det lika gärna va 86,3 och det betyder inte nödvändigt viss betyda att jag har legat på ett överskott.


nä jag har fått ut det jag ville av tråden, nu är det mer ett sätt att bevisa och håna allas vetenskapliga påståenden. Och få vissa att tänka på att vetenskap är inte allt, egna erfarenheter är i det stora hela mycket bättre att ha än att ha läst någon vetenskapligstudie.

Macroman
2012-04-14, 13:00
en normal dag så ska man få i sig 5-6 liter om man har en ansträngade livstil så 8 liter är inte väldigt mycket. sen dämpar vatten hunger väldigt bra, utmärkt vi deff.

Tror aldrig jag har fått i mig 5-6 liter någonsin under ett dygn. Och då har jag åkt Vasaloppet 1 gång...

Torwald
2012-04-14, 13:04
Tror aldrig jag har fått i mig 5-6 liter någonsin under ett dygn. Och då har jag åkt Vasaloppet 1 gång...

Behöver man dricka 5 liter när man åker Vasaloppet har man på sig ALLDELES för mycket kläder.

Zizou
2012-04-14, 13:07
nä jag har fått ut det jag ville av tråden, nu är det mer ett sätt att bevisa och håna allas vetenskapliga påståenden. Och få vissa att tänka på att vetenskap är inte allt, egna erfarenheter är i det stora hela mycket bättre att ha än att ha läst någon vetenskapligstudie.

Exakt vad är det du har fått ut då? Skulle bara vara intressant att veta.

simper02
2012-04-14, 13:15
Exakt vad är det du har fått ut då? Skulle bara vara intressant att veta.

redan skrivit det sidan 5, inlägg 4

Zizou
2012-04-14, 13:21
redan skrivit det sidan 5, inlägg 4

Okej, ser dock ingenting magiskt med din slutsats som du kan använda som "ett sätt att bevisa och håna allas vetenskapliga påståenden."
Du kom alltså fram till att ligga på en högre kalorimängd, vilket resulterar i en långsammare deff.

simper02
2012-04-14, 13:27
nep inte det

Macroman
2012-04-14, 13:54
Behöver man dricka 5 liter när man åker Vasaloppet har man på sig ALLDELES för mycket kläder.

Precis! :thumbup:

Men man dricker ju före och efter loppet också. Tror jag fick i mig totalt 4-4,5 liter ungefär under det dygnet.

Röda Björnen
2012-04-14, 14:09
nep inte det

Om jag byggde en person av bajs skulle han fortfarande inte vara lika full av bajs som du är.
Du mytar så att jag mår illa och du har ännu inte lagt upp en enda bild på din tydligen unika viktnedgång i 7 kg kvaliaktiv nedgång, lägg upp en före och efter bild och så kan vi döma därifrån för dina ord går inte att lita på.

MVH

cero
2012-04-14, 14:16
Om jag byggde en person av bajs skulle han fortfarande inte vara lika full av bajs som du är.

Det där var ju inte ens det minsta roligt?

Röda Björnen
2012-04-14, 14:19
Det där var ju inte ens det minsta roligt?

vem sa att jag försökte vara rolig ?

MVH

simper02
2012-04-14, 14:25
japp där kom det. Mycket underhållande!

Röda Björnen
2012-04-14, 14:32
japp där kom det. Mycket underhållande!

Be mods låsa denna dumma tråd eller motbevisa mig, jag tror du snackar bajs och din viktnedgång inte alls är som du säger. Men är du nu så säker så motbevisa mig. Nu har du chansen!

Har jag fel så har du motbevisat alla, har jag rätt så blir det pinsamt. Dissar du detta inlägg så tar jag det automatiskt som att jag har rätt och du bara snackar bajs.

MVH

cero
2012-04-14, 14:54
vem sa att jag försökte vara rolig ?

Tycker det var ganska uppenbart att du ansträngde dig för att vara rolig, och misslyckades totalt. Lägg ned barnsligheterna.

Tricklew
2012-04-14, 15:34
haha förtår inte allas problem när det gäller olikheter och saker som strider mot vetenskap.
kom på tidigare att jag känner en bekant som har liknande förmåga om inte värre. Han går ner ca 15 kg på långa vandringar och efter dem kan han välja om han vill stanna på den vikten eller öka igen såklart går han alltid upp nått kilo efter han har återhämtat sig om han väljer att stanna.
Men har fått bra tips nu av han, men det var kul att diskutera med er :smash:

för er som är intresserade så tyckte han att en långsam deff var att föredra med ett sikte på 1 kg i veckan men att man lägger in snabba viktminsknings perioder då och då för att få den långsamma deffen att gå snabbare.

Jag blir också förbannad på folk som inte fattar hur mycket genetiken skiljer sig inom arter, jag tex har en Jack Russel som kan flyga i cirka 15minuter, han är unik!

Röda Björnen
2012-04-14, 16:58
Tycker det var ganska uppenbart att du ansträngde dig för att vara rolig, och misslyckades totalt. Lägg ned barnsligheterna.

http://weknowmemes.com/wp-content/uploads/2012/03/bitch-please-rage-face.png

MVH
[hittade ingen mindre :(]

simper02
2012-04-14, 21:11
Be mods låsa denna dumma tråd eller motbevisa mig, jag tror du snackar bajs och din viktnedgång inte alls är som du säger. Men är du nu så säker så motbevisa mig. Nu har du chansen!

Har jag fel så har du motbevisat alla, har jag rätt så blir det pinsamt. Dissar du detta inlägg så tar jag det automatiskt som att jag har rätt och du bara snackar bajs.

MVH


För det första så har jag inte tagit några bilder.

För det andra varför skulle jag vilja bevisa detta för andra? skiter väll fulständigt i om ni inte tror på mig jag vet ju själv.

För det tredje varför skulle jag ljuga?

För det fjärde om jag skulle lägga ut bilder så hade det ändå inte varit något bevis eftersom det är oerhört lätt att få bilder att se bättre eller sämre ut. spänna musklerna olika, puta med magen tränat innan eller svullat innan osv. går ganska lätt att se 15kg tjockare eller smalare ut

För det femte så är det mycket underhållande att det var just du som kom med detta inlägg, varför? ja det får du klura på själv

simper02
2012-04-14, 21:27
givetvis menar jag att man kan få två bilder ha en synlig vikt skillnad på 15 kg.

Kyroc
2012-04-14, 21:53
Simper02 the troll

Röda Björnen
2012-04-15, 06:31
För det första så har jag inte tagit några bilder.

För det andra varför skulle jag vilja bevisa detta för andra? skiter väll fulständigt i om ni inte tror på mig jag vet ju själv.

För det tredje varför skulle jag ljuga?

För det fjärde om jag skulle lägga ut bilder så hade det ändå inte varit något bevis eftersom det är oerhört lätt att få bilder att se bättre eller sämre ut. spänna musklerna olika, puta med magen tränat innan eller svullat innan osv. går ganska lätt att se 15kg tjockare eller smalare ut

För det femte så är det mycket underhållande att det var just du som kom med detta inlägg, varför? ja det får du klura på själv

För det första, onödigt.

För det andra, om du inte bryr dig. Varför sitter du då här och skriiver inlägg efter inlägg om att det visst är möjligt och allt annat trolllolololololande ?

För det tredje, välkommen till internet.

För det fjärde,, varför skulle du ens behöva manipulera om din viktnedgång nu är så bra ? du råkar inte heta martin ?

För det femte, *popcorn*.

MVH

simper02
2012-04-15, 09:52
dagens vikt 86 kg