handdator

Visa fullständig version : Hjälp behövs - Träning och Kondition!


Pannkakan
2012-04-12, 07:24
Hejsan mitt första inlägg på det här underbara forumet!

Jag har läst flera inlägg men hittat ett svar som passar riktigt mig så lägger mitt inlägg här och hoppas jag inte gör fel.

Iallafal till mitt problem, Jag började träna för ca 7 månader senare då jag vägde runt 95kg i bara fett då. Hade aldrig tränat i hela mitt liv och aldrig försökt gå ner i vikt. Har alltid känt mig "underlägsen" sedan jag var liten men jag tog tag i min hälsa och kost. Jag ändrade allt.

Jag började läsa forum efter forum och lärde mig hur mycket som helst.
Jag började äta runt och gör fortfarande 1500 - 1800kcal per dag och får i mig runt 140-160g protein varje dag. Kolhydrater varierar men ligger kanske på 100g till ibland 200g ! Fett är olika.

Jag joggar på löpbandet nästan varje dag (Förutom Fredag & Söndag), Joggar då 30minuter i ca 11km/h som då såklart blir runt 5km och gör SS 3x5 3 ggr i veckan!

Men nu väger jag 25kg mindre och inga muskler. men jag tycker fortfarande jag en del kvar att gå (Enligt mig) innan jag vill bygga muskler. Jag har lite kvar på magen och på min ryggen/midjan som ni ser på bilden. Men det sista vill inte gå väck! Jag vet inte vad jag gör fel längre!

Ska jag köra mer cardio? ska jag äta mindre? ska jag tänka mer på muskler och kanske köra bara cardio på de dagar jag inte kör gym? För jag vill börja bygga mer muskler så snabbt så möjligt så jag kan se mer "rippad" ut samt vill ja ha de magmuskler och midjan. :smash:

Mina stats:

Vikt : ~70kg
Längd: ~184cm

Förlåt för de långa inlägget, har blivit lite frustrerad men behöver hjälp! vill göra rätt trots allt !*gah!*

BILD 1: http://imgur.com/ZeeeR,OUSte#0
BILD 2: http://imgur.com/ZeeeR,OUSte#1

Tack för all hjälp !

Nutrid
2012-04-12, 11:33
Styrketräna på balans / litet överskott.

Finns inget att diskutera i min ögon

Pannkakan
2012-04-12, 13:06
Okay, Så jag ska precis ligga på varken underskott eller övskott och fokusera på att Styrketräna om jag har fattat det rätt ?

slo
2012-04-13, 10:33
Jag har exakt samma problem, och är lika "vilsen" som du, men det verkar räcka med att ligga på ett balanserat kcal-intag, och träna tungt ungefär.

Nutrid
2012-04-15, 14:06
Alltså det här är ett sådant tillfälle då man måste tänka lite själv och göra ett beslut. Ifall du vill bygga mer muskler som du säger så är det ju ingen deff du ska göra i alla fall.

Ta det dock lugnt om du nu ska bulka så du inte går upp för fort i fettvikt. En deff tror jag dock bara skulle relatera i en alldeles för svag/tanig kropp.

En kontrollerad bulk som sagt med ett överskott på 200 kalorier per dag och dra ned på cardion (om du nu ska bulka) och bygg sakta men säkert kanske kan vara något.

Det är du som måste bestämma dig i slutändan.