handdator

Visa fullständig version : Nybörjare söker hjälp!


Kazneo
2012-04-11, 22:58
Tjena! Har några frågor som jag tänkte ställa som jag hoppas får svar på.
Jag har gymmat i c.a 1 månad nu utan kosttillskott och känner att jag vill fortsätta på en seriösare nivå.
Jag fyller 17 i år.
Vikt: 74kg
Längd: c.a 180 cm
Jag har Gainer som jag kan använda och vill hitta ett 4 dagars schema som passar mig. Jag vet att det finns ett forum för scheman fast jag hittar inget som verkligen passar mig då de flesta magövningar inte verkar funka alls för mig. Jag blir inte trött precis men efter ett tag kan jag få ont i ryggen.
Det skulle vara bra med lite tips om vad man ska äta innan/före och när man ska ta Gainern.
Det jag söker är att bli s.k "ripped" nu till sommar och jag behöver verkligen lite vägledning då!

Så kortfattat sagt: Jag söker tips om vad man ska äta innan/före och ett bra schema som skulle passa det jag beskerv; att träna rätt hårt och få bästa resultatet jag kan få.

Tackar på förhand!

312
2012-04-11, 23:05
Du lär inte hinna bli "ripped" om du bara gymmat en månad. Satsa på beach 2014, då kan du kanske bli "ripped".

Ta gainern direkt efter gympasset, gå sedan hem och ät mat. Gå upp i vikt för att bygga muskler bäst, gå ner i vikt om du vill få bort fettvikt. Magövningar? Skit i det, magen får nog med stryk via benträning etc, men om inte; lägg till crunches eller något annat skit.

Ät proteinrikt också, glöm inte det. Kör på SL 5x5 eller StartingStrengt-programmen.

Läs deffguiden (nu är det för folk som vill gå ner i vikt, men du får ett bättre hum om allt skit): http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Petoria
2012-04-11, 23:08
Bra att du är ute i god tid nu innan sommaren!

Kazneo
2012-04-11, 23:09
Tackar! =) Syftade dock inte att jag skulle bli "ripped" tills nu i sommar utan så snabbt som möjligt.
Undrar också ifall Gainer verkligen är bättre än proteinpulver för mig? Kan man använda Gainer istället för att få ett bättre resultat i mitt fall?

Petoria
2012-04-11, 23:13
Detta är förresten fel forumdel att fråga i, bäst du skapar en tråd i tränings/kost/deff delen av forumet

Kazneo
2012-04-11, 23:15
Detta är förresten fel forumdel att fråga i, bäst du skapar en tråd i tränings/kost/deff delen av forumet

Mjo tänkte också de fast då jag inkluderade schema så tyckte jag att det var mer allmänt. För övrigt tycker jag att du inte ska leka "mod" och låta dem ta besluten om det är i fel forum eller inte.

Petoria
2012-04-11, 23:19
Mjo tänkte också de fast då jag inkluderade schema så tyckte jag att det var mer allmänt. För övrigt tycker jag att du inte ska leka "mod" och låta dem ta besluten om det är i fel forum eller inte.

Leka mod? Jag försökte hjälpa dig till rätt forumdel så att du skulle få bättre svar

Kazneo
2012-04-11, 23:22
Leka mod? Jag försökte hjälpa dig till rätt forumdel så att du skulle få bättre svar

Tackar för det men enligt in första kommentar tog jag det som om du vore den "kaxiga" typen.

Petoria
2012-04-11, 23:25
Tackar för det men enligt in första kommentar tog jag det som om du vore den "kaxiga" typen.

Det är mest såna svar du kommer få här i denna delen :D

stromming
2012-04-11, 23:28
Kika i den här http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=87454 . Det schemat duger utmärkt. Och att ingen magövning "funkar" har kanske mer med tekniken än schemat att göra

Zenot
2012-04-11, 23:33
Antar att du syftar på detta när du skriver ripped?

http://bradscottfitness.com/wp-content/uploads/2010/08/Brad-Pitt-Fight-club-Workout.jpg

Kazneo
2012-04-11, 23:38
Kika i den här http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=87454 . Det schemat duger utmärkt. Och att ingen magövning "funkar" har kanske mer med tekniken än schemat att göra

Menade inte att det har med schemat att göra. Förut gjorde jag situps med benen uppe och det funkade utmärkt. Nu måste jag dock göra 3x fler än förr och först då bränns det i magen och så får jag lite ont i ryggen.
När jag gör sittande situps i en maskin så kan jag göra flera utan att det känns. Förstår inte vad som är fel.

Ska kika på den tråden nu i alla fall! Tack! :)

Sparven från Minsk
2012-04-12, 05:20
Det jag söker är att bli s.k "ripped" nu till sommar och jag behöver verkligen lite vägledning då!

Till sommaren, okej.

Tackar! =) Syftade dock inte att jag skulle bli "ripped" tills nu i sommar utan så snabbt som möjligt.

eller inte, missförstånd då :D