handdator

Visa fullständig version : Under Armour-kläder


leo1
2012-04-11, 15:24
Jag har blivit lite förbryllad. Vilka har dessa kläder egentligen? Satt och kollade på Masters-golfen i helgen och då var det ett par spelare där som hade deras märke.

Sen igår låg jag och kollade på en film: http://www.imdb.com/title/tt1023111/

Det är en nyare variant av Karate kid med mma istället för karate. Från 2008 ser jag nu, haha! I den filmen Är det myyycket Under Armour-kläder.

För ett par år sen kändes det som att det var killar som skulle skalle en om man tittade snett åt deras håll.

Det verkar vara riktigt bra funktionskläder. Stod och fingrade på deras grejer på Stadium idag.

Jag menar Gasp är kläder om man är riktigt biff.
Better Bodies känns som fitness/tantkläder.
Nike/Adidas/Reebok stora märken som är med på många sporter samt sitter på killar som rånar den lilla spritaffären på hörnet.

Väl mött!

/Leo

Mark Wahlberg
2012-04-11, 15:27
Okej, intressant!

awesomooo
2012-04-11, 15:36
Jag tycker man ser Under Armour ofta på bodybuilders i den större klassen.

Exempelvis:
http://i13.photobucket.com/albums/a282/deetrakt/NTI/jacutl11.jpg

ChewChew
2012-04-11, 15:43
Har ett par shorts från UA, väldigt sköna och "luftiga".

ChuckTesta
2012-04-11, 15:45
UA är bra skit. Stort i USA och mycket billigare.

TheGhr
2012-04-11, 16:54
Under Armour är för folk med bra fysik helt enkelt. Sitter skitbra.

isterbuk
2012-04-11, 17:27
Under Armour är för folk med bra fysik helt enkelt. Sitter skitbra.

Inte nödvändigtvis, vet rätt stabbiga/runda amerikanska fotbollsspelare som har underarmor och tycker det är slitstarka och bra, det är jäkligt bra funktionskläder helt enkelt.

leo1
2012-04-11, 17:42
Då blir det att köpa lite plagg när nästa lön kommer. Synd att jag missade chansen när jag var i USA i januari.

Väl mött!

/Leo

TheGhr
2012-04-11, 17:46
Inte nödvändigtvis, vet rätt stabbiga/runda amerikanska fotbollsspelare som har underarmor och tycker det är slitstarka och bra, det är jäkligt bra funktionskläder helt enkelt.

Jo du har rätt, men skapligt gött när man ser nån fit jävel ute och jogga i sånt.

Lundberg
2012-04-11, 19:34
Var jättepoppis bland US Marines nere i Irak, att ha under stridsutrustningen mm. Dom hade t.o.m. free shipping dit förut. Nu har dom (US Marines) förbjudit kläder i polyester pga brandrisken. Inte så jäkla kul om kläderna börjar smälta på kroppen....
Gillar deras kläder skarpt för övrigt!

Torwald
2012-04-11, 19:40
Har aldrig reflekterat över vad varumärket står för men jag har ett par shorts från UA som är väldigt bra. Rätt luftighet för styrketräning. Minus för att de är lite för långa för att blotta mina nästan obefintliga quads när jag kör böj.

Mr.Sjöborg
2012-04-11, 21:06
Instämmer helt!

Under armour gör nog de bästa funktionskläder som finns.

Tyvärr tycker jag de är ganska dyra i sverige, tänker rashgaurds och tröjor, någon som vet om de är lönt å beställa utomlands?

frozzon
2012-04-11, 21:42
smått sponsrad av UA :) mycket bra kläder för golf och träning.

blondyz
2012-04-11, 21:55
smått sponsrad av UA :) mycket bra kläder för golf och träning.

Hur blir man "smått" sponsrad? ^^

Passformen på deras tröjor är grymt skön, hade gärna ägt några uppsättningar.

frozzon
2012-04-11, 22:04
Hur blir man "smått" sponsrad? ^^

Passformen på deras tröjor är grymt skön, hade gärna ägt några uppsättningar.

man får inte ha någon sponsor om man ska åka studera golf i usa, så lite smyg sponsring.

killenigrillen
2012-04-11, 22:10
Jag får för mig att det började som ett märke för Amerikansk Fotboll.

Järvskan
2012-04-11, 22:24
Har alltid förknippat UA-kläder med amerikansk fotboll, men det hade ju bara varit dumt att enbart rikta in sig på den idrotten.

Fishtank
2012-04-11, 22:28
Alltid tyckt kvalitén varit bra men aldrig köpt några.
Aja modern ska till Chicago snart så påminna henne om att köpa med lite.
Frågan är bara hur tighta man kan ha.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Hobbes
2012-04-12, 00:42
Det enda jag tranar i - de ar inte jattbilliga har men fungerar utmarkt!

Wain
2012-04-12, 06:35
Bäst. Även om det känns som mina plagg som har ett gäng år på nacken är av aningen bättre kvalité än nyköpen.

Slartibartfast
2012-04-12, 07:38
Utan vidare det bästa träningsplagget jag har.

Tomas W
2012-04-12, 08:09
Populärt bland amerikanska/kanadensiska hockeylirare med har jag märkt i omklädningsrum.

Morty
2012-04-12, 09:09
Spännande. Jag gillar 2xU, är detta liknande? Samma (över)pris? Får dock mina 2xU till halva priset men det kostar på ändå.

ThisIsTheOne
2012-04-12, 09:15
Finns det några stockholmsbutiker, Stadium undantaget, som säljer UA? Jag tycker det är knepigt att hitta annat än det lilla standardutbudet.

isterbuk
2012-04-12, 10:33
Spännande. Jag gillar 2xU, är detta liknande? Samma (över)pris? Får dock mina 2xU till halva priset men det kostar på ändå.

Two times you är riktigt bra tycker jag, ruggigt skönt plagg att ha när man tränar, påverkar ju blodcirkulationen i kroppen och ska ge bättre återhämtning vilket jag tycker att det gör samt att det stramar åt ordentligt så musklerna hålls där dom ska eller vad man ska säga. Det går inte att jämföra Nike, Craft osv med 2xU tycker jag. Helt klart värt de kronorna man får lägga ut!

RassK
2012-04-12, 13:42
Utan vidare det bästa träningsplagget jag har.

Dubblar detta.

L-Sami
2012-04-12, 14:33
Under Armour är det nya nike/adidas/gasp. Jag tränar bara i UA nuförtiden, bättre kvalitet på funktionskläder än Nike och Adidas, sen är märket coolt att ha på sig.

L-Sami
2012-04-12, 14:36
Finns det några stockholmsbutiker, Stadium undantaget, som säljer UA? Jag tycker det är knepigt att hitta annat än det lilla standardutbudet.

MnO outlet i Hammarby Sjöstad, lite billigare och större utbud än på Stadium.

Grapeman
2012-04-12, 15:11
Dubblar detta.

Trippel!

Grymt sköna, har en långarmad, en kortärmad. Skulle inte banga att utöka garderoben ytterligare!

Mr.Sjöborg
2012-04-12, 15:49
Finns det några stockholmsbutiker, Stadium undantaget, som säljer UA? Jag tycker det är knepigt att hitta annat än det lilla standardutbudet.

Bor du söder om stockholm så har Sportsgear i Sköndal

Morty
2012-04-12, 15:50
Vad är det som är så speciellt? Är de bara sköna att ha på sig? Inte extraordniärt snygga eller med någon påstådd prestationshöjande effekt? Varför hajpar man då?

Måste väl köpa mig ett plagg. Rashguard, månne?

Degpekka
2012-04-12, 16:08
Dem har väl "kompressions"-byxor/shorts som ska ha någon funktion! :) Men annars e det väl rashguards och just underarmour-plagg som ska andas och transportera bort fukt. Jag har ett par korta kompressionsshort som jag har ibland när jag kör gymnastik, grymt sköna!

blondyz
2012-04-12, 16:23
Vad är det som är så speciellt? Är de bara sköna att ha på sig? Inte extraordniärt snygga eller med någon påstådd prestationshöjande effekt? Varför hajpar man då?

Måste väl köpa mig ett plagg. Rashguard, månne?

Prova om du får tillfälle. Väldigt bra passform och bekväma mot huden.

xodd
2012-04-17, 16:22
Provade ett par 2xU compression tights idag. Grymt sköna. Blev inget köp delvis pga. priset och delvis pga. att min sambo totalsågar tights :P Hur ligger konsensus kring tights på gymmet? Acceptabelt eller helt enkelt lite homosensuelt? :P

Mackan58
2012-04-17, 17:08
Provade ett par 2xU compression tights idag. Grymt sköna. Blev inget köp delvis pga. priset och delvis pga. att min sambo totalsågar tights :P Hur ligger konsensus kring tights på gymmet? Acceptabelt eller helt enkelt lite homosensuelt? :P

Jag kör ben i tights ibland.

Regards

rooz
2012-04-17, 17:12
Provade ett par 2xU compression tights idag. Grymt sköna. Blev inget köp delvis pga. priset och delvis pga. att min sambo totalsågar tights :P Hur ligger konsensus kring tights på gymmet? Acceptabelt eller helt enkelt lite homosensuelt? :P

Stora ben, bra röv gör det accepterat

Skickat från min GT-S5690 via Tapatalk 2

blondyz
2012-04-17, 18:06
Provade ett par 2xU compression tights idag. Grymt sköna. Blev inget köp delvis pga. priset och delvis pga. att min sambo totalsågar tights :P Hur ligger konsensus kring tights på gymmet? Acceptabelt eller helt enkelt lite homosensuelt? :P

Jag kör inte med tights, men jag föredrar om de som gör det har ett par shorts utanpå.

Fartman
2012-04-17, 18:10
Provade ett par 2xU compression tights idag. Grymt sköna. Blev inget köp delvis pga. priset och delvis pga. att min sambo totalsågar tights :P Hur ligger konsensus kring tights på gymmet? Acceptabelt eller helt enkelt lite homosensuelt? :P

Dom korta varianterna är väl mer tänkta som "funktionskallingar" typ, jag kör då iaf med shorts över. Om inte annat är det ju störigt att inte ha fickor.
Utseendemässigt bryr inte jag mig så mycket men precis som i ditt fall skulle min tjej bli förbannad om jag gled omkring i tights när jag tränade. Verkar som att brudarna vill ha sitt träningsmode ifred. :D

xodd
2012-04-17, 18:31
Jag kör inte med tights, men jag föredrar om de som gör det har ett par shorts utanpå.

Hur kommer det sig?

Hobbes
2012-04-18, 09:07
Hur kommer det sig?

Stort +1 på den frågan...

Degpekka
2012-04-18, 09:11
Han kanske inte kan låta bli att kolla? :D

Hobbes
2012-04-18, 09:13
Han kanske inte kan låta bli att kolla? :D

"kodden" lockar hör jag....

FUxoK995-9U

Fishtank
2012-04-18, 09:14
Jag kör inte med tights, men jag föredrar om de som gör det har ett par shorts utanpå.

Sexuellt osäker?
Jag tänker då börja träna i tights, u mad?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Hobbes
2012-04-18, 09:15
Sexuellt osäker?
Jag tänker då börja träna i tights, u mad?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Vart tränar du?

"Den skall bli min..."

Morty
2012-04-18, 09:22
Jag tränar ofta i tights, långa som korta. Feels good man! Speciellt när man kör ben är det ju jävla trevligt att se musklerna. Tänk er att köra armar i en stor hoodie, det är ju sjukt.

Sett att GSP är sponsrad av UA och är rätt pepp på att köpa lite. Det finns en rätt bra svensk webshop som säljer märket har jag märkt.

Fishtank
2012-04-18, 09:59
Vart tränar du?

"Den skall bli min..."

I en småstad i norr och på morgonen så är nog ingen risk att du ser mig.
Kan gästträna på iksu då och då också.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Degpekka
2012-04-18, 14:20
Hint/pm om vilken webshop? :)

Fishtank
2012-04-18, 14:38
Var du kan köpa UA kläder eller?
Googla, du kan också köpa direkt från UA hemsidan och stadium/intersport brukar ha.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

ChuckTesta
2012-04-18, 14:53
Vad är det som är så speciellt? Är de bara sköna att ha på sig? Inte extraordniärt snygga eller med någon påstådd prestationshöjande effekt? Varför hajpar man då?

Måste väl köpa mig ett plagg. Rashguard, månne?

Dom är extremt sköna. Tunna och flexibla och fastnar aldrig mot benen så det blir strävt eller något. Luftiga, mjuka.

Har ett par på mig nu :naughty:

Petoria
2012-04-18, 15:04
Bra rashguards för grappling, brukar själv använda en Under Armour tröja när jag kör no-gi

tenchi
2012-04-18, 15:30
Har alltid min UA kompressionströja när jag springer. Den enda som inte skaver sönder tuttarna. Och så är den förbannat skön! Ska köpa ett linne i kompressionsmaterial till sommaren och springa i. Nu går det inte att vara utan dessa plagg.

Finns på Team Sportia (om ingen redan tipsat om det).

blondyz
2012-04-18, 16:01
Hur kommer det sig?

Stort +1 på den frågan...

Mest för att jag tycker att det ser ut som killar (män) går runt i långkalsonger utan något över. Visserligen är det väl lite bisarrt med långkallingar och shorts, men det får man kanske leva med.

Prova att träna i tights, sätt er på en bänk och res er. De spår som lämnas kvar blir väldigt tydliga och motbjudande för nästa brukare, något som shortsen motverkar för de flesta. Så av samma anledning som att jag föredrar när folk torkar efter sig med medhavd handduk.

Han kanske inte kan låta bli att kolla? :D

true

Sexuellt osäker?
Jag tänker då börja träna i tights, u mad?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Njae, jag är inte sexuellt osäker. Hur min sexualitet skulle påverkas av allmänt tightsbärande vid träning vet jag inte.

"kodden" lockar hör jag....

FUxoK995-9U

Det enda problemet med kodden och tights är att det verkar förjävla obekvämt.

xodd
2012-04-18, 17:04
2xU kompressionstights får helt klart tummen upp. Blev ett köp. Känns som det är bättre kvalitet än allt annat jag tittat på, men även dyrare.

blondyz
2012-04-18, 17:08
2xU kompressionstights får helt klart tummen upp. Blev ett köp. Känns som det är bättre kvalitet än allt annat jag tittat på, men även dyrare.

Ja det är dyrt som attan i Sverige vad jag sett iaf. Riktigt synd, dock tycker jag pris/kvalitet är helt OK på UA-sortimentet.

Mackan58
2012-04-18, 18:27
http://dsp.imageg.net/graphics/product_images/pDSP1-7166614p275w.jpg

Är detta "funktionskallingarna"?

remindme
2012-04-18, 18:40
Äger ett par tights "Ventilated Compression Legging från Under Armour" och dem är grymt sköna och tunna och perfekt att ha på gymmet. Går alldeles utmärkt att ha shorts över också om man vill.

Thatsinane
2012-04-18, 19:54
Fick hem en funktionströja av märket idag, ruskigt nöjd med den än så länge. Skönt material, fin finish och god passform. Gällande billiga UA-kläder här i Sverige verkar utbudet ganska litet, sportamore har en del till OK pris, annars verkar det skralt..

blondyz
2012-04-18, 20:01
Fick hem en funktionströja av märket idag, ruskigt nöjd med den än så länge. Skönt material, fin finish och god passform. Gällande billiga UA-kläder här i Sverige verkar utbudet ganska litet, sportamore har en del till OK pris, annars verkar det skralt..

Fint! Tänk nu på att tvätta utan sköljmedel :)

Och ja, det är funktionskallingarna/shortsen där uppe. Finns andra modeller som mer liknar standard shorts/tights om jag inte missminner mig.

Mackan58
2012-04-18, 20:11
Fint! Tänk nu på att tvätta utan sköljmedel :)

Och ja, det är funktionskallingarna/shortsen där uppe. Finns andra modeller som mer liknar standard shorts/tights om jag inte missminner mig.

Nice :). Har man kalsonger under eller kör man dem dirr på huden?

Thatsinane
2012-04-18, 20:18
Fint! Tänk nu på att tvätta utan sköljmedel :)


Det handhavandekriteriet känner jag minsann till ;)

Morty
2012-04-18, 21:12
Nice :). Har man kalsonger under eller kör man dem dirr på huden?

Dat nudity under. Bomull under förstör hela grejen.

Grapeman
2012-04-18, 21:16
Hämtade ut och utökade lagret med UA med en till kortärmad plus ett par tajta-shorts-ála:

http://www.comparestoreprices.co.uk/images/no/none-under-armour-cold-gear-compression-shorts--black.gif

Freeeeeesh! Nöjd nöjd nöjd! :> *kissass*

blondyz
2012-04-18, 22:14
Funktionsmaterial bör man ha direkt mot huden om det ska ge någon effekt.

Fartman
2012-04-18, 22:51
Fint! Tänk nu på att tvätta utan sköljmedel :)


Vad händer om man råkar tvätta med sköljmedel?
Själv brukar jag inte göra det (läser på lappen och gör som den säger) men jag vet att min tjej gillar sköljmedel lite väl mycket så när hon tvättar vet man ju aldrig vad som händer..

EDIT: I övrigt tycker jag att det är rätt uppenbart att iaf dom två på bilderna ovan är menade till att ha under andra plagg. Dom ser ju liksom ut som kallingar. Fast sen gör man såklart som man vill.

Thatsinane
2012-04-18, 23:19
Vad händer om man råkar tvätta med sköljmedel?
Själv brukar jag inte göra det (läser på lappen och gör som den säger) men jag vet att min tjej gillar sköljmedel lite väl mycket så när hon tvättar vet man ju aldrig vad som händer..


Andningsförmågan i funktionskläder av syntetmaterial skall försämras av sköljmedel av någon anledning, täppa porer o.s.v. http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=142325 Jag vet inte om det är broscience eller ej, men varför chansa. I vilket fall är det bättre för miljön att inte bruka sköljmedel.

blondyz
2012-04-18, 23:21
Vad händer om man råkar tvätta med sköljmedel?
Själv brukar jag inte göra det (läser på lappen och gör som den säger) men jag vet att min tjej gillar sköljmedel lite väl mycket så när hon tvättar vet man ju aldrig vad som händer..

EDIT: I övrigt tycker jag att det är rätt uppenbart att iaf dom två på bilderna ovan är menade till att ha under andra plagg. Dom ser ju liksom ut som kallingar. Fast sen gör man såklart som man vill.

Precis som nämnts täpps materialet till, på något sätt fastnar sköljmedlet på annat sätt i funktionsmaterial än exv. bommull.

Resultatet är att de torkar långsammare, känns klibbiga och börjar lukta svett direkt i princip. Dock är det bara att tvätta en gång utan så brukar det försvinna.

Fartman
2012-04-18, 23:28
Ok! Då vet jag, ingen större fara på taket alltså om det råkar tvättas med nån gång alltså. Bara tvätta om isf.

Fishtank
2012-04-19, 14:44
Tränade i tights idag för första gången på gymmet.
Haters gonna hate men fy fan vad skönt, Never going back.

blondyz
2012-04-19, 14:46
Tränade i tights idag för första gången på gymmet.
Haters gonna hate men fy fan vad skönt, Never going back.

Finns väl folk som hatar allt :P Jag föredrar mjukisbrallor, inte alla som tycker det är så trevligt men vem bryr sig. Alla kör på det man trivs med så ska det nog bli bra.

Morty
2012-04-19, 15:00
Tränade i tights idag för första gången på gymmet.
Haters gonna hate men fy fan vad skönt, Never going back.

Yup, tights eller badshorts utan innannät är det som gäller!

Fishtank
2012-04-19, 15:49
Oh yes, nu bara en kompressionstshirt också för ännu mer myskänsla.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Mackan58
2012-04-27, 21:55
Hur är storlekarna?

Thatsinane
2012-04-27, 22:19
Hur är storlekarna?

http://www.underarmour.com/shop/us/en/size-charts#men

Passform varierar efter modell, men detta är rådatan.

Bailah
2012-04-28, 00:26
Vart hittar man dessa billigt? Tycker de verkar rätt pricy :<

Vinter
2012-04-28, 02:04
Vart hittar man dessa billigt? Tycker de verkar rätt pricy :<

Tex wiggle.co.uk billigare än i sverige, samt en del rea ibland.

Ne0phyte
2012-04-28, 06:24
I USA tyvärr.. Här hemma så
Är priserna höga överallt.

Hobbes
2012-04-28, 08:48
I USA tyvärr.. Här hemma så
Är priserna höga överallt.

Ja, det vågar jag skriva. Här i Canada kostar tshirts cirka $28 så de håller förhållandevis samma pris.