handdator

Visa fullständig version : styrketräning kombinerat med nattgibb


Latissimus Dorsi
2012-04-10, 11:09
Ska nattgibba ikväll, men ska även styrketräna. Hur pass negativ är effekten av att jag inte får sova under natten? Tar självklart igen sömnen senare när jag kommer hem, men kan tänka mig att det är väldigt dåligt att inte sova under natten och hamna i djupsömn. För det är trots allt när man sover som man bygger muskler, snabba svar uppskattas då jag kanske tar en vilodag om det är för negativt.

Morty
2012-04-10, 11:16
Ja, det är negativt att vara upp hela natten. Men rätt kul är det. Ät ordentligt.

Latissimus Dorsi
2012-04-10, 11:26
Ja, det är negativt att vara upp hela natten. Men rätt kul är det. Ät ordentligt.

Jupp mackor ska tas med, och även en påse jordnötter ska även äta rejält under hela dagen i allmänhet. Så du påstår att den negativa effekten inte annullerar träningen?

kajjm
2012-04-10, 11:28
alltså herregud :P du tänker på tok för mkt...

bustz0rz
2012-04-10, 11:31
Vill minnas att King Grub postat en studie om att en sömnlös natt inte gör någon negativ påverkan på prestationen i alla fall. Men jag kan tyvärr inte hitta inlägget nu.

Ne0phyte
2012-04-10, 11:55
Det här var verkligen optinoja på hög nivå. Se till att äta ordentligt och att ta 3k rating i 3v3 så snabbt som möjligt bara.

Puss och kram.


OnT: Tror du kan vara så lugn så.