handdator

Visa fullständig version : Jag behöver eran hjälp!


itwillbe
2012-04-10, 07:32
jag beslöt mig idag för att bli medlem, vill ha eran hjälp...

jag är idag väldigt överviktig, väger 123 kg på 173 cm , har varit tränande person, för cirka 2-3 år sedan, var något tränad sen gick jag upp i vikt, jag sket i allting och käka och sket i träning och kost...

jag har varit velat ta tag i detta, jag bestämmer mig alltid för att börja en diet, men misslyckas efter bara 1 dag, jag är stillasittande idag så brukar lägga mig på 2500 kcal, det fungerar fint till frukost, sen till middagen flippar jag ur, vet inte vad jag gör för fel? jag skjuter upp på dieten ytterligare o ytterligare, jag vet inte hur jag ska lyckas, jag blir så sugen på godis skräpmat osv, så mitt problem är att jag inte kommer igång, utan misslyckas. vill verkligen lyckas.

azeriath
2012-04-10, 07:59
Hallåj!
Är lite i samma sits själv, vägde 143 kg den 28 feb och är nu nere på 137 kg.
Mitt tips är att starta en journal här på forumet där du skriver ner vad du äter och vad du tränar.
På så sätt kan du lätt följa om du gjort några snesteg samt att du kan få hjälp från folk på forumet som gärna följer din journal i hopp om att se dig tappa vikt.

Ett annat tips är att läsa deffguiden så du kan börja få förståelse för allt runtomkring med kaloriintag osv.

Det här grejar du! :D

Lychgate
2012-04-10, 08:29
Först och främst försök gå till botten med dina känslor när det kommer till ätandet. Varför det är svårt att hålla dig till att äta 2500 kcal? Varför blir du sugen på "skräp"? Är du rädd för dieten för att du kan misslyckas?

Pineapple
2012-04-10, 09:36
Beskriv gärna hur en typisk dag ser ut gällande kosten, vad du äter och när.