handdator

Visa fullständig version : Kreatin + Alkohol = ?


JAM
2004-01-21, 23:47
Jag har hört många olika anledningarn till varför man bör avstå helt från att dricka alkohol när man äter kreatin. Vissa säger att kreatinet då helt tappar sin verkan, andra att det är skadligt för levern.

Om det ovan stämmer så borde väl rimligtvis vara mindre skadligt att dricka lite än att dricka mycket. Det samma borde gälla effektmässigt. Eller?

Och ja, jag känner väl till alkoholens alla negativa effekter på träningen, så de behöver jag inte få höra igen... Man måste fan leva också!
:cheers:

Jansson
2004-01-22, 00:14
man ska inte dricka sprit när du gå på kreatin... det tar skada på levern de sa en läkare till mig iaallafall. du ska inte dricka ändå när du tränar, de förstör träningen jam:cheers: ta dig en stor proteindrink istället... & lägg dig i bänken & pumpa:bpump:

JAM
2004-01-22, 02:07
Originally posted by Jansson
man ska inte dricka sprit när du gå på kreatin... det tar skada på levern de sa en läkare till mig iaallafall. du ska inte dricka ändå när du tränar, de förstör träningen jam:cheers: ta dig en stor proteindrink istället... & lägg dig i bänken & pumpa:bpump:
Men åhh, det var ju efter att jag pratat med dig som jag bestämde mig för att slänga in en fråga! ;)

Originally posted by JAM
Och ja, jag känner väl till alkoholens alla negativa effekter på träningen, så de behöver jag inte få höra igen...
Som sagt.

Pez
2004-01-22, 02:58
Nej, det är ingen fara. Att dricka alkohol medelst användandes kreatin sliter inte mer än alkohol gör normalt.

/pez

nordland
2004-01-22, 06:55
Orsaken till att man inte skall använda alkohol under en kreatinkur är för att det har helt motsatta effekter. kreatinet drar på dig vatten medans alkohol är vätskadrivande.

Däremot skall sägas, att kreatin är ett bra sätt att slippa bli bakis...

herr_Arne
2004-01-22, 09:40
Originally posted by nordland
Däremot skall sägas, att kreatin är ett bra sätt att slippa bli bakis...

Nu kommer moralkaka... :nono: :booty: ;)

Att inte hälla i sig alkohol är ett ännu bättre sätt att inte bli bakis... :naughty:

JAM
2004-01-22, 12:06
Originally posted by nordland
Orsaken till att man inte skall använda alkohol under en kreatinkur är för att det har helt motsatta effekter. kreatinet drar på dig vatten medans alkohol är vätskadrivande.

Däremot skall sägas, att kreatin är ett bra sätt att slippa bli bakis...
Ja, det är ju väldigt rimligt.

Originally posted by herr_Arne
Att inte hälla i sig alkohol är ett ännu bättre sätt att inte bli bakis... :naughty:
:sleep: :thefinger

Danne
2004-01-22, 12:38
Kreatin finns ju naturligt i tex. kött, alltså är det bara veganer som får supa.... eller ? :D

Pez
2004-01-22, 12:49
Originally posted by nordland
Orsaken till att man inte skall använda alkohol under en kreatinkur är för att det har helt motsatta effekter. kreatinet drar på dig vatten medans alkohol är vätskadrivande.

Däremot skall sägas, att kreatin är ett bra sätt att slippa bli bakis...

Vilket också är orsaken till att man i kreatinhypens början klankade ner på koffein och kaffe också. Det gör fan ingen skillnad - såtillvida du fyller på med vatten igen.

/pez