handdator

Visa fullständig version : Paleo och proteinpulver (hur gör ni andra?)


Busis87
2012-04-09, 22:26
Det hade varit skönt att ha proteinpulver att ha i mina smoothies efter träning och på kvällen. Vad ska jag välja i djungeln? Äter ju annars paleo kost och det känns lite som att det blir en krock om jag skulle välja vassleprotein som ju är bäst att ha efter träning. Jag äter bra i de stora hela men det blir jobbigt att trycka i sig så mycket ägg hela tiden när man är trött men hungrig. Så tänkte mig två skopor proteinpulver för att undvika att mina muskler bryts ner.
Råd tack!

blondyz
2012-04-09, 22:40
Har ingen koll på paleo, men min första tanke är kvarg.

Busis87
2012-04-09, 22:49
Strikt paleo (stenålderskost) tillåter inte mjölkprodukter och inte heller baljväxter.
Någon annan här som äter paleolitiskt och har proteinpulver som tillskott? Vad använder ni er av för nåt då?

Busis87
2012-04-09, 22:54
Jag är mest nyfiken på hur ni andra som äter paleolitiskt ser på saken. Det är ju jag som väljer hur strikt jag vill vara, men det är ju dumt att förstöra på ett eller annat sätt det som är bra med denna kost :)

Fishtank
2012-04-09, 23:02
Vad är det som är bra med kosten frågar jag då?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Hobbes
2012-04-09, 23:46
http://musclemedsonline.com/images/Carnivor.png

http://musclemedsonline.com/images/suppfacts/Carnivor_suppfacts.jpg

Om man nu måste eller inte vill använda sig av mjölkprodukter. EDIT: Innehåller visst drymilk såg inte det först.

rogerQ
2012-04-10, 06:35
Det där är ju processat, hydrolyserat kött. Det är inte paleo, så paleofolket får pilla i sig några ägg.

rogerQ
2012-04-10, 06:38
Du skall äta två hårdkokta ägg och en banan efter träning. Punkt.

Hobbes
2012-04-10, 06:39
Det där är ju processat, hydrolyserat kött. Det är inte paleo, så paleofolket får pilla i sig några ägg.

Insåg själv inte kompromissen Paleo + smoothie med proteinpulver.

rogerQ
2012-04-10, 06:42
Koka flera ägg samtidigt t.ex. sex ägg och ta med två till gymmet. Kan det bli enklare? Och glöm inte de snabba kolhydraterna. Det är många som envist häller i sig en slät proteindrink utan snabba kolhdrater.

rogerQ
2012-04-10, 06:45
Insåg själv inte kompromissen Paleo + smoothie med proteinpulver.

Och smoothie kan hon glömma. Mixer homogeniserar den naurliga cellsktrukturen så munnens enzymer och tuggmotstånd inte arbetar optimalt. (Använd mortel istället för mixer så är det OK.)

Deep Thought
2012-04-10, 07:15
Whey brukar anses vara en accepterad kompromiss inom Paleo för de som tål. Det är främst kasein-fraktionen av mejeriprodukter som paleo ser problem med.

Kischen
2012-04-10, 07:47
Och smoothie kan hon glömma. Mixer homogeniserar den naurliga cellsktrukturen så munnens enzymer och tuggmotstånd inte arbetar optimalt. (Använd mortel istället för mixer så är det OK.)

Knepiga dieter där man ska göra ditt och datt helt omotiverat brukar locka folk av någon anledning.

Morty
2012-04-10, 09:25
Knepiga dieter där man ska göra ditt och datt helt omotiverat brukar locka folk av någon anledning.

+1, verkligen.

Nej, du får inte äta kolhydrater!
Men man presterar bättre av dem och återhämtningen går snabbare!
Nej, du får inte dricka proteinpulver!
Men det är supersmidigt, förbättrar återhämtningen och är väldigt billigt protein!
Näpp, inga baljväxter!
Men de är näringsrika, bra källor till både protein och kolhydrater, vad klagar ni på??

Jävla knas. Paleo-inspirerat är det inget fel på. Att krystat förbjuda uppenbart bra livsmedel är det dock fel på. En sak om man inte tål det, såklart. Men då är det inte krystat.

Löpsko
2012-04-10, 09:51
Varför tänker du äns på Proteinpulver om du kör på paelo? Är inte halva grejen att man ska undvika produkter som har blivit framtagen i lab och käka de som naturen har att erbjuda utan tillsatser och E-nummer?

Sverker
2012-04-10, 17:33
Och smoothie kan hon glömma. Mixer homogeniserar den naurliga cellsktrukturen så munnens enzymer och tuggmotstånd inte arbetar optimalt. (Använd mortel istället för mixer så är det OK.)

Någon driver med oss:confused:


Rent tekniskt kommer morteln att slita sönder fler och mer strukturer eftersom avståndet pistillen till skålen går mot noll:D

rogerQ
2012-04-10, 17:48
Någon driver med oss:confused:


Rent tekniskt kommer morteln att slita sönder fler och mer strukturer eftersom avståndet pistillen till skålen går mot noll:D

Visserligen korrekt om man betraktar pistillen som en pendel. Men poängen är att man inte använde mixer under paleolitisk eller archaisk tidsålder och då är morteln det närmaste vi kommer i dagens samhälle.

ProteinKreatin
2012-04-11, 18:32
Vad har fått dig att välja Paleo?