handdator

Visa fullständig version : Star Nutrition Whey-80


Mac
2004-01-21, 23:25
Jag undrar bara om detta protein pulver är bra, Star Nutrition Whey-80?
Många snackar hela tiden om märken som twinlab eller eiselt, men detta nämns aldrig, så ja undrar bara om detta är bra, nån som vet?

Officer
2004-01-21, 23:26
Jorå det är helt godkänt. Bra konsistens relativt bra smak(er), och billigt som fan jämfört med Twinlabs och Eiselts produkter. Kanske inte lika "ultrasuperduperfiltrerat med 74 % blabla ämnen enzymer" hit och dit men å andra sidan kommer du inte märka någon praktisk skillnad vilket pulver du än använder, så länge det är protein i det!

Korgull
2004-01-21, 23:32
Whey -80 (koncentrat). Kör med det på morgonen. Prisvärt!

Pez
2004-01-22, 00:21
Iofs så har nog Star Whey-80 diskuterats mest av alla tillskott på den här brädan...

Billigt, enkelt vasslekoncentrat. Passar bra om man inte vill lägga så mycket pengar på tillskott.

Vill man vara lite lojal så beställer man Exell från Kolozzeums Webshop (http://www.kolozzeum.com/) istället. Dom två bör vara mer eller mindre likvärdiga. Exell kan jag dock "kvalitetsstämpla" då jag litar på de som ligger bakom det märket.

/pez

RealElwood
2004-01-22, 07:38
Whey-80 är kalas, tar 40g på morgonen å 60g efter träning och nog har det gett resultat alltid. Självklart ihop med en massa mat och träning.

Jan
2004-01-22, 10:38
Exell är jävligt mycket godare än whey 80 :thumbup:

Hobbes
2004-01-22, 12:23
Originally posted by RealElwood
Whey-80 är kalas, tar 40g på morgonen å 60g efter träning och nog har det gett resultat alltid. Självklart ihop med en massa mat och träning.

Kausalitet...undrar vilket det var som gav resultatet??

Massor mat och träning eller whey-80???

:D :D

Skämtar med dig, det lät så bra bara så jag kunde inte låta bli...ja, jag har provat Whey-80, men får tyvärr avstå på grund av att jag är laktosintolerant!!

muskelbyggarn
2004-01-22, 13:32
"men får tyvärr avstå " Vadå Hobbes, det kan väl aldrig vara tyvärr att avstå i detta fall :angel:

Vänl,,,
tobbe

dared
2004-01-22, 15:06
Jag gillar whey 80, jag kan inte saga att det ar en dolig affar o investera i det... men jag tycker exell ar det mest privarda jag testat

DiZi
2004-01-22, 15:40
Kör på Whey80, billigt och bra. Rekomenderar också Exell. Men whey80 Choklad slår det mesta i smakväg, MUMS! ;)

Du kommer inte märka någon skillnad vad du än väljer [utav Exell och Whey80], och i detta fallet knappt någon skillnad i plånboken :)

Hobbes
2004-01-22, 16:58
Originally posted by muskelbyggarn
"men får tyvärr avstå " Vadå Hobbes, det kan väl aldrig vara tyvärr att avstå i detta fall :angel:

Vänl,,,
tobbe

:D

Du vet vad jag tycker om det pulvret, men det skulle ingen gå med på att höra.......:angel:

Grisen
2004-01-22, 19:16
Whey 80 blandar sig väldigt lätt, men Exell är godare!

AndersHermansson
2004-01-24, 17:53
/me gick precis över till Exell :)

Solle
2004-01-25, 00:56
Tycker Exell blandar sej fan så mycket bättre än Whey-80.

andersw
2004-01-25, 14:01
Originally posted by Hobbes


:D

Du vet vad jag tycker om det pulvret, men det skulle ingen gå med på att höra.......:angel:

Antar att du är negativ. Skulle va intressant och höra varför?

Hobbes
2004-01-25, 14:49
Originally posted by andersw


Antar att du är negativ. Skulle va intressant och höra varför?

Efter glatt köpt en fyra kilos hink, så visar det sig att jag är laktosintolerant!!

Jag körde förövrigt samma träningsupplägg, använde mig av bracketing metoden. Under tiden med 4 kilo Whey-80 (Ja, jag är smålänning, lite magont skulle ju inte stoppa mig:D ). Jag köpte sedan ON:s 100% Whey, och som tidigare nämnt samma träningsupplägg, samma brackteing metod...gjorde ökningar i alla övningar. Givetvis kan ju en kass mage ställt till med detta och gjort att jag inte kunnat prestera det samma med whey-80.

Men jag kände och märkte skillnad på dessa produkter.

Jag rekommenderar ON:s 100% whey före Whey-80 och Whey-100 som sistnämnda faktiskt har nästan samma pris skiljer kanske 20-25 spänn emellan kilopris. ON är en mer komplex produkt enligt mig iallafall, som förövrigt innehåller laktas, vilket inte är billigt att köpa på apoteket och tillföra själv.

Detta är bara min egen åsikt efter egna erfarenheter.

Pez
2004-01-25, 15:36
Hobbes - bara nyfiken, har du testat Fairings Complete 3?
Tänkte hur den lattjar med din mage, då den är laktosfri (ja nån ppm finns det väl :D) och innehåller lactoferrin nu..

/pez

Hobbes
2004-01-25, 16:02
Originally posted by Pez
Hobbes - bara nyfiken, har du testat Fairings Complete 3?
Tänkte hur den lattjar med din mage, då den är laktosfri (ja nån ppm finns det väl :D) och innehåller lactoferrin nu..

/pez

Nope, men jag är nyfiken på den produkten, den verkar vara kanon, bara testat Protec, Whey-80 samt 100% whey....

Men tror att den inte skulle vara något problem för min mage. Ska testa den någongång tror jag, man är ju student, så inköpen blir inte så ofta som man önskar.

Mindek
2004-01-25, 16:02
Är ON = Optimum Nutrition?

Hobbes
2004-01-25, 16:11
Originally posted by Mindek
Är ON = Optimum Nutrition?

Svar: Ja

Har du egna erfarenheter av dem?

Pez
2004-01-25, 16:20
Originally posted by Hobbes


Nope, men jag är nyfiken på den produkten, den verkar vara kanon, bara testat Protec, Whey-80 samt 100% whey....

Men tror att den inte skulle vara något problem för min mage. Ska testa den någongång tror jag, man är ju student, så inköpen blir inte så ofta som man önskar.

Funderade mest på om inte lactoferrinet skulle kunna bidra till att "stabilisera" lite för en laktosintolerant.. om du testar det så hojta till med resultatet.

/pez

Hobbes
2004-01-25, 16:24
Originally posted by Pez


Funderade mest på om inte lactoferrinet skulle kunna bidra till att "stabilisera" lite för en laktosintolerant.. om du testar det så hojta till med resultatet.

/pez

Det skall jag göra, verkar vara ett mycket omtyckt protein pulver, med en bra sammansättning. It's a deal!!

Sitter just nu och väntar in lite från CSN, det tar ju sin lilla tid gud vad snabba de är...:rolleyes:

Pez
2004-01-25, 16:27
Originally posted by Hobbes
Sitter just nu och väntar in lite från CSN, det tar ju sin lilla tid gud vad snabba de är...:rolleyes:

Ja, det är därför jag gjorde slut med dom.
Jag tyckte att vi hördes så sällan, framförallt så ringde dom aldrig mig, det kändes så enkelriktat liksom - och ett sådant förhållande är ju inget att ha. :D

/pez

Hobbes
2004-01-25, 17:06
Originally posted by Pez


Ja, det är därför jag gjorde slut med dom.
Jag tyckte att vi hördes så sällan, framförallt så ringde dom aldrig mig, det kändes så enkelriktat liksom - och ett sådant förhållande är ju inget att ha. :D

/pez

:laugh:

Ja, de lovar att höra av sig och så, man gick till deras kontor, men de låtsades som om man inte fanns!! Sen ställer de alltid krav, gör detta och gör detta annars får du inget....

CSN, man kan inte studera utan dem, eller sända dem till Mars!!