handdator

Visa fullständig version : Kosttillskott - viktminskning


Lakritstomten
2012-04-09, 17:29
Hej!

Senaste veckorna har jag gått ner lite över 1 kg i veckan och jag misstänker att en hel del är muskler (rätta mig gärna om jag har fel) och skulle gärna motverka det hela (om det går vid såhär stor viktminskning jämfört med rekommendera 0.5 kg)

Vad jag har förstått så behöver kroppen 2 gram/per kg kroppsvikt protein (dagligen) för att minimera muskelförbränningen så mycket som möjligt.
Har jag fel?

Nu när jag inte räknar kalorier så har jag ingen aning om hur mycket protein jag får i mig dagligen och det är dumt att chansa så har funderat på att ta kosttillskott som riktar sig mot protein.

Jag är för tillfället inne på kolozzeums webbutik men kan inte påstå att jag förstår mycket när jag går in på protein delen.
Finns ju hur många som helst!
Jag inser att det inte finns någon "bäst" produkt av alla varor men jag skulle behöva tips och rekommendationer från folk här på forumet.

Krav (eller vad man ska kalla det)

* Shake som behöver bara röras om eller pulverform (antar det är bara att tillsätta med vatten)
* Proteinkälla
* Inte enbart vaniljsmak

Behöver man tänka på andra kosttillskott när man ska ner i vikt?
Jag antar att en gainer ställer till det hela då den är anpassad för att man ska få muskler och därmed ökar man i vikt... eller har jag förstått det helt fel?

Tacksam för hjälp!

The Great Danne
2012-04-09, 21:11
Hej!

Senaste veckorna har jag gått ner lite över 1 kg i veckan och jag misstänker att en hel del är muskler (rätta mig gärna om jag har fel) och skulle gärna motverka det hela (om det går vid såhär stor viktminskning jämfört med rekommendera 0.5 kg)

Vad jag har förstått så behöver kroppen 2 gram/per kg kroppsvikt protein (dagligen) för att minimera muskelförbränningen så mycket som möjligt.
Har jag fel?

Nu när jag inte räknar kalorier så har jag ingen aning om hur mycket protein jag får i mig dagligen och det är dumt att chansa så har funderat på att ta kosttillskott som riktar sig mot protein.

Jag är för tillfället inne på kolozzeums webbutik men kan inte påstå att jag förstår mycket när jag går in på protein delen.
Finns ju hur många som helst!
Jag inser att det inte finns någon "bäst" produkt av alla varor men jag skulle behöva tips och rekommendationer från folk här på forumet.

Krav (eller vad man ska kalla det)

* Shake som behöver bara röras om eller pulverform (antar det är bara att tillsätta med vatten)
* Proteinkälla
* Inte enbart vaniljsmak

Behöver man tänka på andra kosttillskott när man ska ner i vikt?
Jag antar att en gainer ställer till det hela då den är anpassad för att man ska få muskler och därmed ökar man i vikt... eller har jag förstått det helt fel?

Tacksam för hjälp!

Det bästa är om du räknar ut vad ditt energibehov är samt räknar ut på ett ungefär hur mycket du får i dig varje dag.

Ja minst 2g protein/kg kroppsvikt är att rekomendera, gärna lite mer under diet. Angående proteinpulver är det bara att välja själv. Det finns en mängd att välja bland, vanligaste proteinet är väl ändå vassleprotein som t ex Kolozzeum Pure Whey. Under deffen skulle jag personligen skippa gainer då du bara får i dig en massa onödiga kalorier.

Men se först och främst till att få ordning på kosten! Ett tips är att läsa igenom deffguiden om du inte har gjort det ännu. http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881

Lycka till:thumbup:

Lakritstomten
2012-04-11, 19:09
Tack så mycket.

Har ingen större lust att börja räkna kalorier, tycker det är lite väl jobbigt men den dagen kanske kommer.

Gott att ha fått informationen om proteinet, får ta och lusläsa igenom allting imorgon på jobbet och se vad man fastnar för.

Tack åter igen!

Lillgrabben
2013-05-31, 09:45
Reklam är strängeligen förbjudet på kolozzeum.

Inlägget ovan skrivet som respons till raderat spaminlägg.