handdator

Visa fullständig version : Förslag på träningsscheman under deff


Antz
2012-04-09, 15:46
Vad jag har förstått så ska styrkeprogressionen prioteras under fettminskning för att minimera muskelförlusten. Vad för träningsupplägg skulle ni rekommendera till en deff?

SL 5x5 har jag kört sedan jag började (6 månader) och vill ha lite variation i min träning så har funderat lite på MM2K eller antingen en 3-split.

Hur tränar ni under deff och hur lyder rekommendationerna?

Bizarro
2012-04-09, 16:27
Om du fortfarande ökar med SL hade jag fortsatt köra på det :)
Annars är det väl bara köra på en klassisk 3-split, och försöka öka även där efter varje pass eller iaf se till att inte minska i vikt.

Rusk
2012-04-09, 17:13
D1 - Ben
D2 - Press
D3 - Vila, ev kondition
D4 - Drag
D5 - Vila
D6 - Börja om

Jag har provat en hel del upplägg under dom 3 åren som jag har tränat aktivt och jag faller alltid tillbaka till det jag länkade ovan då man inte tränar varje muskel för sällan eller för frekvent.
Det tillåter en också att kunna träna med en skapligt hög volym om man nu tycker om det.

Såhär ser mitt övningsval samt volym ut nu under deff med upplägget ovan och jag har inte droppat i vikterna so far.

Ben
Böj 3x5 + 2x8
Benspark 4 x 5-8
Lårcurl 5 x 5-8
Vader
Mage

Press
Bänk 3x5
Lutande hantelpress 3x5-8
Viktade bröstdips 3x5-8
Militärpress 3x3-6
Sidolyft 3x8
Frenchpress 4-5x4-8

Drag
Chins 4x5
Hantelrodd 4x5-8
Stångrodd 3x5-8
Bakre delts 3x5-10, brukar bli denna övningen http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidPosterior/DBLyingRearDeltRow.html
Stångcurl 5x5-8
Shrugs 3x5-8

Kör just nu inte raka eller normala marklyft då jag förmodligen har fått ett diskbråck i nedre ryggen om du undrar varför dessa inte är med.
Skulle jag kunnat göra det så skulle jag tagit bort stångrodd och varvat hantelrodd och stångrodd pass till pass.