handdator

Visa fullständig version : Stel och osmidig.....


BIGHAL
2012-04-09, 14:53
Jag har funderat på en sak och kommer inte på varför det är så men....
Hur kan det komma sig att man knappt kommer upp då man bara sitter på huk utan vikter och jag tycker det känns skittungt att värma upp med bara stången men att reppa på 160-170 i knäböj går bra..... Mysko!

Pjotor
2012-04-09, 15:20
Dels är du förmodligen lägre placerad (tyngdpunkten närmare marken), dels är du inte spänd i kroppen som när du har en vällastad stång på ryggen.

Sedan är också lederna mer hopvikta (ffa knän och höft). Då är musklerna i ett svagt läge och momentarmen som längst.

z_bumbi
2012-04-09, 15:35
Har du testat att öva upp förmågan att resa dig från huksittande? Även om du böjer något så när djupt så är det ett område som du dels inte tränar och dels inte tränar från död start.

DDDaniel
2012-04-09, 15:36
Sen lär du väl vara ordentligt uppvärmd då du reppar 160-170kg. Att lasta av all vikt för att sedan köra med stången igen lär man gissningsvis inte uppfatta stången som någon större utmaning.

BIGHAL
2012-04-09, 15:37
[QUOTE=Pjotor;5705017]Dels är du förmodligen lägre placerad (tyngdpunkten närmare marken), dels är du inte spänd i kroppen som när du har en vällastad stång på ryggen.

Sedan är också lederna mer hopvikta (ffa knän och höft). Då är musklerna i ett svagt läge och momentarmen som längst.[/QU

Fruktsalladsträning suger men tack för infon, den lät ju faktiskt riktigt logisk:)

BIGHAL
2012-04-09, 15:38
Sen lär du väl vara ordentligt uppvärmd då du reppar 160-170kg. Att lasta av all vikt för att sedan köra med stången igen lär man gissningsvis inte uppfatta stången som någon större utmaning.

Sant Broder!!

Pjotor
2012-04-09, 18:18
Fruktsalladsträning suger men tack för infon, den lät ju faktiskt riktigt logisk:)

Fruktsalladsträning smakar gott. Kallade det för det när jag använde olika progressionsmetoder för olika övningar. Men numera är det ganska renodlat 5/3/1 igen.